Täyttä skeidaa tuo että työkyvyttömyys eläkkeelle muka lääkärit helposti kirjoittaisivat lausunnon!
Ei pidä paikkaansa, itsekin yli 5 vuotta tapellut noiden mulkkujen kanssa kun ei ole työkykyinen millään muotoa ja eläkkeelle ei pääse.
Kommentit (10)
sama täällä. Olen viimeiset 18 vuotta ollut täysin työkyvytön, vaan silti pitää roikkua työttömyystilastoja kaunistamassa
Tiedän kaksi tapausta. Aivovamma vaati kahdeksan vuoden tappelun kys. eläkkeestä, selkäydinvaurio vain neljä vuotta. Itse hain vaikea-asteisen masennuksen vuoksi, en tietenkään päässyt. Tässä sitä ollaan sitten kuudetta vuotta työttömänä. Ihan sama mulle.
Minkä ikäisiä olette? Kyllä sinne yli 60-v pääsee.
Helposti pääsee, mutta ei nopeasti. 5 on lyhyt aika. Minulla meni 8.
Kyllä lääkäri pyynnöstä laatii lausunnon, jossa hän kuvaa asiakkaan tutkitun terveydentilan. Kannanotto pysyvästä työkyvyttömyydestä sen johdosta on vaativampi asia, mutta ei ole kiinni yhdestä lääkäristä, vaan työkyvyn arviointi suoritetaan moniammatillisesti. Työkyvyttömyys viimeisimpään työtehtävään ei automaattisesti merkitse lopullista ja kaikenkattavaa työkyvyttömyyttä paitsi jos sairaus on itsestäänselvästi sellaisen aiheuttava tai jos työntekijä on esimerkiksi yli 60-vuotias, jolloin uudelleenkoulutus voi olla epärealistinen tavoite.
Kyllä se minulle ja monelle muulle on ollut helppo tie.
Alle 35-vuotiaita on työkyvyttömyyseläkkeellä 35000. Tämä on saman verran, kuin jossain kaupungissa: tuhat enemmän, kuin Imatralla on asukkaita, 3.5 kertaa sen verran, kuin Hangossa.
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/tyokyvyttomyyselakkeelle-jaavien-25-34…
Meinasitko, että vielä helpommalla pitäisi päästä? Kuka meidät kaikki sitten elättää? Ei ainakaan nämä, joita tänne on rahdattu.
Pelkästään viime vuonna tk-eläkkeelle jäi 18000 suomalaista.
https://www.etk.fi/ajankohtaista/lahes-18-000-jai-tyokyvyttomyyselakkee…
Työkyvyttömyyseläkkeellä on tällä hetkellä 181000 ihmistä. 20000 lisää ja ollaan Turun asukasluvussa.
Pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle 59-vuotiaana. Ilmeisesti pitää olla tarpeeksi vanha.
Lääkäri ei suostu kirjoittamaan lausuntoa?