Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Kommentit (910)
Vierailija kirjoitti:
Voin kyllä vahvistaa tuon siivoukseen liittyvän kiireen ja sen että tosiaan ei ole aikaa siivota kohdetta oikeasti siistiksi. Olen hyttisiivoja ja siivotessa käytämme yhtä sankoa , jossa on kaikki rätit, pesuaineet, hanskat sekä kolme harjaa: vessan lattian pesuun, vessanpöntön pesuun sekä lavuaarin pesuun. Siellä sangossa tietenkin säilytetään myös niitä rättejä millä kaikki tasot, kahvat jne. pyyhitään. Ja kyllä, pakostahan ne paskalla kuorrutetut harjat uivat siellä rättien seassa , koska yksinkertaisesti ei ole muuta paikkaa missä niitä säilyttää. Aluspatjoja ei myöskään vaihdeta, koska aikaa sellaiseen ei ole, helppo lämäistä puhtaat lakanat päälle. Muutenkin meno tässä firmassa vähän kyseenalaista.
Onks se Viking line vai Silja Line tää paska firma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja ja kun oppilaat tekevät hiljaa koetta, on aikaa vaikka roikkua seksichatissa nettiseksin parissa.
Ja silloin, ku tekevät itseäisesti esim ryhmätöitä! Hallelujaa uusi OPS!
Ne oppilaat roikkuvat todennäköisesti vastaavissa chateissa koko "itsenäisen työskentelyn" ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vanhainkodissa töissä. Hoitajat söivät potilaiden ruuat. Tilattiin esim viisi tavallista ja loput soseutettuja. Henkilökunta söi nuo tavalliset,kokonaiset.
Tää on niin törkeää, varsinkin kun on kyse vanhuksista jotka asuu siellä vanhainkodissa. Hoitajat voi käydä kaupassa, tehdä eväät, syödä kotona, tilata ruokaa. Niillä vanhuksilla se jo valmiiksi onneton annos on se millä pitää pärjätä.
Ei ihme että monessa raportissa on kiinnitetty huomiota vanhusten surkeaan ravitsemustilaan.
Tässäpä kristittyjen sivistysvaltio esittäytyy. Täytyy olla monelta puuttua muumeja laaksosta kyllä, jos lasten rasistinen kohtelu päiväkodeissa on tuota luokkaa mitä on kerrottu; jos ruokapaikkojen ja hotellien hygieniataso on tuota luokkaa mitä on kerrottu jne. Viikonloppuna reissasin VR:llä. Ei tainnut ravintolan miespuolisella työntekijällä olla hygieniapassin opit mielessä, kun laitteli salaattiannoksia paljain käsin pusseista annostellen ja samoilla käsillä rahastaen. Maha tuli pirun kipeäksi, muttei sentään laatta lentänyt, joten en ole viitsinyt valittaa.
hhjhkjhjk kirjoitti:
Kaikista turhimpia verensiirtoja on nämä syöpääsairastaville ikäihmisille jatkuvasti tehtävät verensiirrot. Aina muutamaks viikoks virkistytään ja sitten taas tarvitaan tankkaus. Ihmiset ei saa kuolla luonnollisesti syöpiinsä. Joillakin tämä vaihe voi kestää vuosia. No usein veret kyllä menee pitkin lattiota kun kanyylit revitään irti kesken kaiken. Vituttaa kaivaa niitä huonoja hauraita suonia esiin, ettei ihminen vaan kuolis kesken hoidon. Monikaan potilas ei ymmärrä tilannettaan ja tajua, että voisi ihan oikeesti kieltäytyä. Tämän vuoksi en itse ikinä luovuta verta. Monet luovuttajat luulevat, että heidän verensä päätyy esim.liikenneonnettomuuksien uhreille. Jep jep. Suurin osa hiton kalliista verestä päätyy roskiin ja loput pitää ihmisiä keinotekoisesti hengissä.
Hyi helkkari olet kamala ihminen (eipä yllätä että olet hoitolalalla)!
Samoin hirviöitä ovat nuo yläpeukuttajat!
Vierailija kirjoitti:
Olen nimeltämainitsemattoman hallituspuolueen avustajistossa. Jos koskaan tulee julkisuuteen, kuinka tyhjänpanttina 90% puolueemme kansanedustajista on, suosiomme laskisi vähintään samalle tasolle kuin 22 vuotta sitten. Koko toimintamme perustuu vajaan kymmenen hengen pomoportaaseen. Loput ovat vain massaa, joita tarvitaan äänten keräämiseen neljän vuoden välein.
Onhan se nähty :D Monissakin puolueissa on 100% tyhjäpä..panttina. Erityisesti hallituspuolueissa.
Olen varastossa töissä satama-alueella, muutamalla meidän firman työntekijällä oli tapana kesäisin ruokkia villikissoja ja kesyttää ne. Muiden järkytykseksi syksyn tullen sitten yksi eläinvihaaja esimies jyräsi kissojen yli trukilla ja lopetti potkimalla kitumaan jääneet kissat. Tämän jälkeen asiasta ei meidän firmassa ole puhuttu, kengänkuva takapuoleen pelon vallitessa.
Naapurin kuriton koira hävisi eräänä aamuna. Ei siitä ole sen jälkeen näkynyt jälkeäkään.....
Viehättävän naispuolisen työkaverin kanssa peuhattiin esittelykalusteissa töiden jälkeen arkisin ja viikonloppuisin. Sänkyä, sohvaa jne.. Päiväpeitolla ja ilman. Nuo taisi päätyä asiakkaille.
Karmeita juttuja täällä. Uskon, että ovat totta, mutta kerron silti oman kokemukseni, joka on päinvastainen: Mennessäni töihin suureen, suomalaiseen liha-alan yritykseen, olin kasvissyöjä. Työskentely siellä kuitenkin teki minusta sekasyöjän ja nykyään syön lihaa ja nimenomaan "oman" firman tuotteita. Olen itsekin tarkka hygieniasta, mutta hämmästyin silti, miten äärimmäisen (jopa naurettavan) pikkutarkasti kaikkeen hygieniaan liittyvään siellä suhtauduttiin. Myös eläimiä kohdeltiin hyvin, en saanut vahvistusta niille kauhukuville, joita minulla aiemmin oli lihantuotannosta.
Tuohon hotellisiivoojien epäinhimillisiin aikatauluihin liittyen.
Itse olen siivooja, en tosin hotellissa. Mutta jos yrität oikeasti rivisiivoojana saada tolkkua ajankäyttöön, hygieniatasoon, palkkaukseen, tauotukseen ym:hun järkevään,
niin ristiriitaista kuin se onkin,
pahin vastus on toiset siivoojat,
jotka kieli ruskeana toimittavat sille esimiehelle,
että minäpä teen nämä hommat puolta nopeammin, paremmin kun tuo toinen.
Johtuuko alhaisesta koulutustasosta, jopa yli
kuuskymppisten kypsymättömyydestä vai mistä?
Toiseksi, moniko teistä huolestuneista ois maksamaan enemmän hotelliyöstä nykyiseen hintatasoon verrattuna?
Entä jos useamman yön viettävien huoneita ei tarvis päivittäin siivota, kuin tarvittaessa?
Mikä h*lvetti joitain hoitoalan ihmisiä vaivaa? Monet ovat moraalittomia luusereita, kuten esim. yllä oleva syöpäsairaiden vanhusten verensiirtoa halveksiva. Kuulutko sinä vielä siihen hoitajaporukkaan, joka tuolla asenteella ja suhtautumisella ruinaa lisää palkkaa? Mistä hyvästä? Typeryydestä ja moraalittomuudesta?
Mikäli kaikki ryhtyisivät ajattelemaan sinun logiikallasi, niin miksi ihmeessä kenellekkään pitäisi antaa antibiootteja? Miksi ketään rokotetaan? Miksi tehdään hätäsektioita? Miksi kenellekkään annetaan ruoka-apua tai taloudellista apua? Miksi tehdään sydämensiirtoja ja leikkauksia ylipäätään? Annettaisiin vain kaikkien kuolla luonnollisesti! Vai koskeeko luonnollinen kuolema sinun mielestäsi vain vanhoja ja syöpäsairaita? Vanha, hyvät arvot omaava ja syöpäsairas on millä tahansa mittapuulla arvokkaampi kuin x kaltainen moraaliton, vähä-älyinen luuseri. Tällä logiikalla x voisi mieluusti kieltäytyä hoidosta jonain kauniina päivänä, ku se olisi ainut ratkaisu hengissä pysymiselle. X on pelkkä muuttuja eikä tietenkään viittaa sen tarkemmin mihinkään tai kehenkään.
ljagjajao kirjoitti:
Tässäpä kristittyjen sivistysvaltio esittäytyy. Täytyy olla monelta puuttua muumeja laaksosta kyllä, jos lasten rasistinen kohtelu päiväkodeissa on tuota luokkaa mitä on kerrottu; jos ruokapaikkojen ja hotellien hygieniataso on tuota luokkaa mitä on kerrottu jne. Viikonloppuna reissasin VR:llä. Ei tainnut ravintolan miespuolisella työntekijällä olla hygieniapassin opit mielessä, kun laitteli salaattiannoksia paljain käsin pusseista annostellen ja samoilla käsillä rahastaen. Maha tuli pirun kipeäksi, muttei sentään laatta lentänyt, joten en ole viitsinyt valittaa.
Tässäpä kristitty sivistysvatta... ai-ai, setä koskin sormin salaattiin, nyt on pipi.
Ziisuss.
Olen töissä helsinkiläisessä tukussa ja ihmettelen miksi aasialaiset ravintolat ostavat niin paljon puuroriisiä ja merilevämattoja. Useampikin tällainen asiakas on.
Seuraan töissäni liimauslinjan hoitajia, kaikkia ovat vähän höpönassuja tai höyryt käydä päähän?
Opettaja ammattikoulussa. Rehtorilta asti on tullut linjaus, että tunteja ei saa suunnitella, harjoituksia tai materiaaleja uudistaa jne. Jos opettaja sairastuu, oppilaiden pitää itseopiskella ilman materiaaleja. Laatu ei ole tärkeä kriteeri, vaan määrä. Kaikki pitää päästää läpi, tutkinto annetaan jokaiselle, joka nyt jotain edes yrittää.
Samaan aikaan julkisuuteen puhutaan huippulaatuisesta opetuksesta. Tosiasiassa alle 10% saa töitä vuoden sisään valmistumisesta, eivät yritykset näitä halua riesakseen.
Ja nyt ne vielä miettivät, että yo-tutkinto ja amk-tutkinto olisivat oikeasti samanarvoisia, kun haetaan jatko-opiskelemaan. Pahaa tekee.
Isossa pörssinyhtiössä toimitusjohtajan sihteeri. Käytännössä kaikki sopimukset allekirjoitan minä, siis väärennän pomon nimmarin. Hänen käskystään toki. Mietin vaan, että oikeasti voisin väärinkäyttää asemaani huomattavasti...
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä helsinkiläisessä tukussa ja ihmettelen miksi aasialaiset ravintolat ostavat niin paljon puuroriisiä ja merilevämattoja. Useampikin tällainen asiakas on.
Aasialaiset ravintolat käyttävät usein puuroriisiä, koska se sopii mm. japanilaistyyppisen riisin korvikkeeksi hyvin. Aika monessa paikassa näkyy nykyään olevan sushibuffa, joten sinne tuo merilevä kai menee.
Shokissa kirjoitti:
Olen varastossa töissä satama-alueella, muutamalla meidän firman työntekijällä oli tapana kesäisin ruokkia villikissoja ja kesyttää ne. Muiden järkytykseksi syksyn tullen sitten yksi eläinvihaaja esimies jyräsi kissojen yli trukilla ja lopetti potkimalla kitumaan jääneet kissat. Tämän jälkeen asiasta ei meidän firmassa ole puhuttu, kengänkuva takapuoleen pelon vallitessa.
Voisitteko jatkossa ottaa ajoissa yhteyttä paikalliseen eläinsuojelujärjestöön, ja pyytää heitä pyydystämään kissat? Näin niille löytyisi uudet kodit, eikä tarvitse pelätä että joku hullu eläinvihaaja rääkkää hengiltä.
Sama ongelma on terveydenhuollossa. Ihmiset varaavat aikoja ja jättävät saapumatta. Hammaslääkäri on pahin. Veronmaksajaa vituttaa ihan älyttömästi.