Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Kommentit (910)
Kaikista turhimpia verensiirtoja on nämä syöpääsairastaville ikäihmisille jatkuvasti tehtävät verensiirrot. Aina muutamaks viikoks virkistytään ja sitten taas tarvitaan tankkaus. Ihmiset ei saa kuolla luonnollisesti syöpiinsä. Joillakin tämä vaihe voi kestää vuosia. No usein veret kyllä menee pitkin lattiota kun kanyylit revitään irti kesken kaiken. Vituttaa kaivaa niitä huonoja hauraita suonia esiin, ettei ihminen vaan kuolis kesken hoidon. Monikaan potilas ei ymmärrä tilannettaan ja tajua, että voisi ihan oikeesti kieltäytyä. Tämän vuoksi en itse ikinä luovuta verta. Monet luovuttajat luulevat, että heidän verensä päätyy esim.liikenneonnettomuuksien uhreille. Jep jep. Suurin osa hiton kalliista verestä päätyy roskiin ja loput pitää ihmisiä keinotekoisesti hengissä.
Aika monen sanomelehden tekstaripalstaa täytetään toimituksen itse kirjoittamilla viesteillä.
olen viimeviikkoina istunut työajastani 80% AVllä
Liioittelen blogissani yhteistyökumppaneiden määrää, jotta useammat yritykset tarjoaisivat minulle jatkossa tuotteita. Haluan olla houkutteleva. Olen ostanut siis osan ilmaiseksi väittämistäni tuotteista kovalla rahalla. Olen myös palauttanut osan kuvaamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sille yhdelle kysyjälle tiedoksi, että yksi asbestikuitu voi riittää sairastumiseen, koko jotain mitä et silmällä näe.
Syöpäriski on suoraan verrannollinen asbeatialtistusaikaan sekä ilmassa olevien kuitujen määrään. Se yksi kuitu ei sitä syöpää todennäköiseati aiheuta, mutta jos asbestille altistuu pitkän aikaa, niin riskit kasvavat. Ja tämähän siis näkyy yleensä vasta vuosien päästä.
On surullista miten terveydenhoitoalaa haukutaan täällä. Lääkärit, hoitajat, lähihoitajat, laitoshuoltajat...Olen alalla töissä, ja meidän osastollamme kaikki sujuu aivan mahtavasti. En ikinä ole nähnyt ihmisten laiminlyövän hygieniasääntöjä tai lääkäreiden haukkuvan potilaitaan. Meillä ei kahvihuoneessa puhuta potilaiden asioita, ellei ole tarkoitus konsultoida hoidosta (ja sekin tehdään asiallisesti asianomaisten kesken). On varmaan vaikea ajatella, että me oikeasti halutaan auttaa.
Tosi puhetta. Potilaita roikutettiin paitsi käsistä ja jaloista heitä provosoitui jos ihmiset kieltäytyivät lääkkeistä. Eristettiin laittoman pitkän aikaa ja joskus lääkittiin tajuttomiksi josta sitten piikillä virkoamaan. Se joka ei ole nähnyt kaikkein heikoimmassa asemassa olevien kohtelua ei osaa edes kuvitella miten osuva on Yksi lensi yli käenpesän leffa. Se on kirjaimellisesti täysin tosi kuvaus miten siellä toimitaan.
Se on helvetti ja sama on vanhustenhoito. Jälkimmäisissä on edes hyviä poikkeuksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Tosi puhetta. Potilaita roikutettiin paitsi käsistä ja jaloista heitä provosoitui jos ihmiset kieltäytyivät lääkkeistä. Eristettiin laittoman pitkän aikaa ja joskus lääkittiin tajuttomiksi josta sitten piikillä virkoamaan. Se joka ei ole nähnyt kaikkein heikoimmassa asemassa olevien kohtelua ei osaa edes kuvitella miten osuva on Yksi lensi yli käenpesän leffa. Se on kirjaimellisesti täysin tosi kuvaus miten siellä toimitaan.
Se on helvetti ja sama on vanhustenhoito. Jälkimmäisissä on edes hyviä poikkeuksiakin.
Provosoitiin korjaus
Kaikkein karmeinta oli että täysin psykopaatin tavoin potilaita kohdellut siirtyi vielä politiikkaan ohjailemaan muita.
Vierailija kirjoitti:
On surullista miten terveydenhoitoalaa haukutaan täällä. Lääkärit, hoitajat, lähihoitajat, laitoshuoltajat...Olen alalla töissä, ja meidän osastollamme kaikki sujuu aivan mahtavasti. En ikinä ole nähnyt ihmisten laiminlyövän hygieniasääntöjä tai lääkäreiden haukkuvan potilaitaan. Meillä ei kahvihuoneessa puhuta potilaiden asioita, ellei ole tarkoitus konsultoida hoidosta (ja sekin tehdään asiallisesti asianomaisten kesken). On varmaan vaikea ajatella, että me oikeasti halutaan auttaa.
Tuohan se olisi ihanteellinen tilanne, sitä kaikki toivottaisiin ja haluttaisiin, potilaan ja omaisten kunnioitusta aikuisilta ammatti-ihmisiltä. Siihen vain on niin mahdottoman vaikea uskoa kun on omakohtaisia kokemuksia, ihan päinvastaisia kuin kuvailit.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä kahden Suomen suurimman teleoperaattorin asiakaspalvelussa. Aina ollaan kilttejä asiakkaille, mutta noin 99,9% puhelun päätyttyä kirotaan koko asiakas alimpaan helvettiin, että olipas kusipää tai nauretaan, millanen tyyppi oli kyseessä. Yksinkertasesti siis vihataan/ei pidetä minään niitä asiakkaita. Tosin, se on heidän täysin oma vikansa, koska harvemmin osaavat käyttäytyä.
Elisa-Saunalahti on siis toinen, siitä on kokemustakin, Suomen surkeimmasta asiakaspalvelusta. Sielläkin on tyystin unohdettu kuka heidänkin palkkansa maksaa. Harmi että DNA:llakin alkaa nykyään olemaan samanlaista. Mielelläni maksaisin vähän enemmän jos saisin asiallista palvelua jolta pienemmältä yritykseltä jolla ei k..i ole vielä noussut päähän.
Ihanata kirjoitti:
Ex-poikaystävä, lääkäri ammatiltaan, kulki töissä, lenkillä ja kotona samat housut jalassa. Hyvin levitti sairaalan pöpöjä joka paikkaan. Hyväpalkkainen mutta pihi mies. Häneltä sain myös kuulla että useat lääkärit pitää esim. ensimmäistä kertaa hengenahdistuksesta kärsivää naista ennemmin mieliongelmaisena kuin että kyseessä voisi olla vaikka allerginen reaktio. Nauroin tälle, kunnes itse sain hengenahdistusta ilmeisesti homeisesta työpaikasta tai pölystä ja lääkäri ensimmäisenä kysyi että onko huolia...
Tuohon kysymykseen olis helppo vastata että on huolia: henki ahtaalla, eikä lääkäri suostu auttamaan :D
Ei kannata luottaa siihen, että tiedot sairaalassa kulkevat yksiköstä toiseen. Lähetteet ja vastaavat toki, mutta jos esim. omainen haluaa dementoituneen vanhempansa sairaalan postit suoraan itselleen, ja ilmoittaa asian sillä hetkellä hoitavaan yksikköön, sinne yksikköön se tieto yleensä myös jää. Vastaavat tiedot pitää ilmoittaa erikseen joka ikiseen paikkaan josta potilaalle sairaalasta postia vaan tulee.
Itse olen sairaalan laskutuksessa töissä, käsittelen myös potilaiden tietoja. Mitään salassapitosopimuksia en ole koskaan allekirjoittanut. Eipä silti tulisi mieleen juoruta muiden asioista, ja tuttujen asioita pyydän jotakuta muuta hoitamaan, ellei tuttu ole erikseen pyytänyt minulta apua. Muutenkin ainakin meidän yksikössä asiat hoidetaan hienosti, vaikka potilaasta se ei ehkä aina siltä tunnu, koska he eivät tiedä lain ja työnantajan asettamia rajoituksia sille, mitä tietoja heistä saamme, tai mitä saamme tehdä heidän puolestaan. Monelle tulee varmasti yllätyksenä se, kuinka paljon laki rajoittaa palvelumahdollisuuksiamme. Yksityisyydensuoja Suomessa menee yleensä kaiken muun potilaan edun edelle.
Jos sairaaloissa kukin keskittyisi asiallisen tiedonkulkuun ja jättäisi sen liukkaantiedon toimittamatta niin koko ala piristyisi. Asiaton juoruilu pitäisi vaan kriminlisoida raakasti j potkuja pois ellei säännöt töissä maistu.
FUC kirjoitti:
Asiakaspalvelu työ osaa olla todella perseestä ilman erittäin huonoja esimiehiäkin. Työni ei ole arvokasta, enkä koskaan töistä lähtiessäni ole tuntenut tehneeni jotain tärkeää. Meillä ohjeistetaan tyrkyttämään asiakkaalle kaikki mahdollinen liikkeestä, samalla hymyillen päivät läpeensä. Palautetta tulee jos sinulla ei ole oikea asenne, eli jos yrität hetken lepuuttaa kasvojesi lihaksia. Sinun oletetaan olevan ikuisessa kiitollisuuden velassa kyseiselle firmalle ja sen esimiehille, koska olet saanut näin mahtavan työpaikan. Eli ensi kerralla kun asioitte kyseisessä rättikaupassa, voin luvata, että se myyjä ei varmasti haluaisi sinulle tyrkyttää jokaista saakelin tuotetta tai olla kiljumassa sinulle sovituskopin verhon takana, mutta laittomia uhkauksia satelee esimiehiltä, ellei niin toimi. Ja kyllä, aion lähteä firmasta ASAP, työn ei pitäisi ahdistaa näin suuresti.
Oletko mahdollisesti Vilassa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kyllä vahvistaa tuon siivoukseen liittyvän kiireen ja sen että tosiaan ei ole aikaa siivota kohdetta oikeasti siistiksi. Olen hyttisiivoja ja siivotessa käytämme yhtä sankoa , jossa on kaikki rätit, pesuaineet, hanskat sekä kolme harjaa: vessan lattian pesuun, vessanpöntön pesuun sekä lavuaarin pesuun. Siellä sangossa tietenkin säilytetään myös niitä rättejä millä kaikki tasot, kahvat jne. pyyhitään. Ja kyllä, pakostahan ne paskalla kuorrutetut harjat uivat siellä rättien seassa , koska yksinkertaisesti ei ole muuta paikkaa missä niitä säilyttää. Aluspatjoja ei myöskään vaihdeta, koska aikaa sellaiseen ei ole, helppo lämäistä puhtaat lakanat päälle. Muutenkin meno tässä firmassa vähän kyseenalaista.
Mikset kuljeta siivousliinoja esim. puhtaassa jätesäkissä jolloin saisit ne erilleen jos sankoja kerran on vaan se yksi? Kai teillä nyt roskapusseja sentään siellä on
Meillä homma hygienisoituisi jos hotelli hommaisi kylpyhuoneisiin wc-harjat eikä tarvitsis kantaa ämpärissä!!!!
Vierailija kirjoitti:
Toimistohommissa monilta työntekijöiltä menee helposti jopa puolet työajasta netissä surffailuun ja omien asioiden hoitoon, kuten laskujen maksamiseen verkkopankissa.
Hämmästyttävää kyllä ei pidä paikkaansa: Olen ollut yksityiesolin valtion virastossa töissä ja siirryin juuri valtion liikelaitokseen. Kummassakaan paikassa kukaan ei lue iltsua tai maksa laskuja työaikana, ellei nyt ihan pienen taukosen verran. hyvä työmoraali, hyvä asenne. Kilpailu ei ole yhtä raakaa kuin yksityisellä (pienet bonarit, ei kvartaalitavoitteita) mutta silti näissäkin mestoissa kilpaillaan työn laadusta ja määrästä. Olen ihan fiilareissa, kun ajattelin että tämä on sellaista vanhojen jarrujen duunia ja täällä onkin havaittavissa selvää innostusta ja tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijoilla on esim kaupan antamia kirjoittamattomia sääntöjä, jotka ovat lainvastaisia mutta niitä on noudatettava. Esim. Tiettyä ihmisryhmää seurattava aina kun tulevat kauppaan. Jos näistä säännöistä tulee ongelmia, johto kieltää tiukasti sääntöjen olemassaolon ja yksittäinen vartija on kusessa.
No ei ole vaikea arvata, ketä seuraillaan. Mutta yhtä hyvin meilläkin on pienemmässä kaupassa kirjoittamaton sääntö, että melkeimpä voit hälyttää vartijan jo, jos erään kansallispukuisen vähemmistön edustajia astelee kauppaan.
Tietynnäköiset ihmiset leimautuvat nopeasti (ei siis vain edellämainitut), ikävä kyllä.
Oon kyllä niin järkyttynyt tätä ketjua lukiessani kuinka lattialle pudonneet ruuat laitetaan vaan kylmästi tarjolle, käsiä ei pestä ym. Ihmiset missä on hygienia! Sitten ihmetellään kuinka flunnsat, oksennustaudit sun muut bakteerit tarttuu..hyi ihmiset on niin likaisia ja laiskoja oikeesti..
kaupantäti kirjoitti:
Kaupan paistopisteen tuotteiden käsittelyssä emme ikinä käyttäneet hanskoja, kiireessä paljain käsin uunipellille ja kypsänä esille. Jos sattui muutama tippumaan lattialle, jos ne näytti ok:ltä niin esille muiden joukkoon ettei tule hävikkiä. Ja tätä harrastetaan myös muualla.
Samalaista tehdään meillä t. grillityöntekijä
Mikä hotelli? Pakko päästä tuonne! Olivatko tytöt valkoihoisia?