Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
581/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kriittinen lukija kirjoitti:

Aika 'villi ja vapaa ' paljastusketju tämä. Sori vaan, mutta kehoittaisin kaikkia olemaan (edes hiukan) kriittisiä (kuten aina pitäisi) kaikkien näiden 'paljastusten' suhteen.

Sanotaan nyt esim. noissa asbestinpurkutöissä joista täällä oli puhe, on h..vetin kovat säädökset nykyään jo ihan  lakiin kirjattu ja niin kovat rapsut ja rangaistukset luvassa rakennusfirmalle laiminlyönneistä,että siinä voi isokin firma mennä nurin niiden takia ja joutua korvaamaan henkilöille jotka altistuvat vammat ja maksut vielä omaisille ja alaikäisille lapsllekin jos todetaan aiheuttaneen ne jne.

Mahdottomuus eivät ole linnatuomiotkaan asiasta.

Riskit ovat siis kovat ja ne tiedetään jo tarkkaan ja turvatoimet ovat sen mukaiset. Samoin kontrolli. 

Täällä nyt on helppo jonkun dillen ja   asioista kunnolla itse tietämättömän pelotella ihmisiä melkein  ihan millä vaan (... ja lukea sitten nautinnokseen ja huvikseen kaikkia niitä hyväuskoisten pelästyneitä reagointeja) 

Mitään vastuuta täällä  'paljastajalla' ei ole, nimeä ei tarvitse kertoa (ei vaikka syyttäisi jotain nimeltä mainitsemaansakin) perusteita ei tarvita mihinkään jne.

Minä en usko esim. edes sitäkään,että jossain hotelleissa jätettäisiin muka juomalasit pesemättä.(eikö se muka esim. ikkunan ääressä   aurinkoa vasten katsottaessa lasista näkyisi?) 

Jos kaikki täällä olisi totta,niin tässä maassahan olisi tuskin kehitysmaan vertaa kontrollia minkään asian suhteen.Yrittäkää siis,hyvät ihmiset,olla kaiken täällä edes vähän kriittiisiä.

Vai dille? Oliskohan sun jo aika nostaa ne vaaleenpunaset lasit nenun päältä pois. Noita asbesti-juttuja on täällä ollut nyt kolmen kertomana ja niitä riittää - en jaksa aiheesta aloittaa. Samaten noita lasitarinoita on kymmenkunta ja ovat ihan totisinta totta, Vietä päivä hotellissa siivoten, niin jää ne lasit sultakin pesemättä.

Itse olen ollut vain Hotelli 'Palacessa' Helsingissä töissä ja muistan kyllä että siellä oli keittiö tiskikoneineen, jossa ne tiskattiin.Siivoajat olivat erikseen ja huonepalvelijat erikseen jne. Tehtäviini kuului vain asiakaspalvelu. Ei tiskaaminen.

Vierailija
582/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianajotoimistossa pomo laittaa laskutukseen jopa omiin vessakäynteihinsä kuluvan ajan. Asiakas voi maksaa siis noin 300 euroa tunnilta ajasta jonka pomo istuu pöntöllä "miettien asiakkaan tarpeita" samalla Kauppalehteen syventyen. Ei ole kiva lähetellä näitä laskuja mutta minkäs teet kun käsketään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisotyönohjaaja kirjoitti:

Olen töissä seurakunnassa. En keksi työssäni mitään, mikä ei kestäisi päivänvaloa. Teen töitä lasten ja nuorten kanssa, ja toivotan aina vanhemmat tervetulleeksi mukaan kaikkeen, missä lapsetkin ovat, koska mielestäni vanhempien pitää saada tietää, mitä seurakunnassa lapsille opetetaan. Yritän pitää kaiken työni mahdollisimman läpinäkyvänä. Se on tehokas tapa ehkäistä mitään väärinkäsityksiä tai väärinkäytöksiä, kun ollaan tekemisissä lapsen hengellisyyden kanssa, joka on kuitenkin arka asia ja siinä voi tehdä paljon pahaa.

Pahantekoa on mielestäni lasten uskonnollinen indokrinointi. Mielestäni se ei itsessään kestä päivänvaloa. Haitallista...

Vierailija
584/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskueluaikoina töissä eräässä vuokratyöfirmassa. Työkeikat olivat erinäisiä pr- ja tuote-esittelykeikkoja (tuli huomattua että omaan lahjoja puuhaan, myinhän sujuvasti ja edustin toistuvasti erinäisiä hyvinkin hintavia tuotteita, joista en ollut ennen keikkapaikalle saapumista kuullutkaan. Lisäksi tein baarimikon töitä.

Oma perehdytys näihin baarihommiinkin oli tossa on kassakone, bisse sen verran, drinkit sen verran, jos joku tilaa jotain erikoisempaa, tuu kysymään erikseen. Mulla oli myös taskussa oma-aloitteisena perehtymisenä paperilapulle kirjoitettuna parin suosituimman drinkin reseptit. :D D

Tuli nähtyä erinäisiä eri ravintoloiden keittiöitä ja henksutiloja. Ja tuo täällä kerrottu että samaa kuraa ne pikaruokapaikan kuin paremman ravintolan lisukkeet esim. pitää varsin hyvin paikkansa. Jos iltaan sisältyi jotain ohjelmaa, monasti esiintyjien vaatteidenvaihto- ja meikkauspaikka oli se keittiö. Ja henkilökunnan vessat/ sosiaalitilat. Ainakin meille keikkatyöläisille se oli yleensä = ei ole. Juuhhh.. käyt vessassa, joka pesty ehkä viimeksi 70-luvulla ja säilytyspaikkana kaljatankeille, siivouskärrylle. Kädet pyyhit takkiin tai essuun koska käsipyyhkeitä ei ollut ja käsidesi, ei varmasti. Toki piti olla tyyväinen jos edes vessaan ehti tai sellainen oli. Festareillahan kun tuli käytyä niissä samoissa bajamajoissa kuin asiakkaat (vippipuolen sentään) ja kaikkihan tietää, miten hygieenistä se on. Sen kerran jälkeen, kun jouduin kuvatunlaisissa olosuhteissa vielä tarjoilemaan ylihintaisten drinkkien lisäksi naurettavan ylihintaisia ruoka-annoksia vippiaitioon (varmaan myös hiton terveellistä ne lämpimässä hautuneet äyriäiset ja majoneesit), sanouduin irti kyseisestä keikkafirmasta.

Vierailija
585/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikana työskentelin sairaalassa laitoshuoltajana, ja muistan kun yksi työkaverini sanoi, että ei käytä mitään pesuaineita sänkyjen, ovenkahvojen ym pintojen pyyhkimiseen, pelkkää vettä vaan, kun tulee puhtaammannäköistä. Pesuaine ei kiillota samalla tavalla.

Nykyään tiedetään että on hygienisintä pyyhkiä pelkällä nihkeällä mikrokuituliinalla. Desinfiointia vaativat kohteet erikseen, mutta nykyään tosiaan ei edes suositella aineiden saati kovin runsaan veden käyttöä.

Vierailija
586/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi yhteinen tekijä, joka näyttää lähes kaikissa tämän ketjun kommenteissa tulevan ilmi, on silmitön IHMISVIHA. Pistää kyllä miettimään että MIKSI? Ei välitetä (omasta eikä yrityksen maineesta, tai asiakkaan terveydestä), ei arvosteta (lapsia, nuoria, aikuisia, vanhuksia, ulkomaalaisia jne), ei ymmärretä, pyritään hyötymään, haistatellaan, haukutaan, pilkataan ja ivataan, nauretaan ja juorutaan. puretaan oma pahaolo asiakkaisiin vaikka asiakas (jota me kaikki ihmiset ollaan jollekin yritykselle) on se joka meidän kaikkien palkan maksaa. 

Sitä saa mitä tilaa. Laatu kärsii.

Oletan, että syynä tällaiselle on yksinkertaisesti se, että palkkaa ei makseta tarpeeksi (kuka innostuu jopa ilmaiseksi mistään?), työn jatkuva kiire koska ei ole tarpeeksi tekijöitä, johdon asenneongema työntekijöitä kohtaan, säästöt noin yleensä. Ja niiden takana joidenkin ahneus.

Asiakkaat, valittakaa!

Vierailija
587/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Niissä hotelleissa joissa olen käynyt, ovat siivoojat vaihtaneet lasit puhtaisiin.

Tai ainakin ajeluttavat likaisia ja puhtaita laseja ympäri hotellia omissa koreissaan niissä kärryissä.

Tuskin sentään keräävät lasit pestäviksi ja hönkivät puhtaiksi, sitten jakavat ne "puhtaina" seuraaviin huoneisiin. Eikö ne lasit olisi helpompi tiskata ihan tiskikoneessa kun ne kuitenkin on huoneista pois kärrätty.

Usein siivoojat jopa viikkaavaat vaatteet kauniiseen pinoon pedatun sängyn päälle.  Hujan hajan jätettyjä kirjojakin ovat keränneet pinoon pöydälle.

Sellaisissa paikoissa jättää ihan mielellään tippiä siivoojille  :)

Kivahan tuo on, mutta siinä on siivooja ylittänyt täysin valtuutensa. Asiakkaan tavaroihin ei missään tapauksessa saa koskea. Eli niitä ei saa esim pöydällä järjestellä, vaatteista puhumattakaan. Usein sellaiset sängyt jätetään petaamatta, joiden päällä on paljon asiakkaan tavaroita, jonkun yhden esineen siitä voi poistaa, mutta siinäpä se. 

Itse kerroshoitajana ollessani jätin hotellissa talon lääkärin huoneessa lapsen vaipat lattialle. Vein siis ohjeen tappiin asti, mutta ärsytti se, että meidän työmääräämme vielä näin koetettiin lisätä. Siivosin vaippojen ympäriltä. Lääkäri kirjautui ulos seuraavana päivänä.

Häh?! Siis mun yöpukua/vaatteita siirrellään aina tai laskostetaan sängylle nätisti lähes poikkeuksetta joka hotellissa missä olen ollut. Nämä tosin ulkomailla, kotimaassa en juuri hotelleissa yövy..

Olen ulkomailla hotellissa. Yöpuvut laitetaan nätisti samalla kun sänky tehdääb. Tavarat nostetaan kun pyyhitään pölyt ja laitetaan samaan paikkaan takaisin, muuten asiakkaan tavaroihin ei saada koskea.

Vierailija
588/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ulkomaan hotellisiivooja täällä myös !

Itse otan kärrystä aina 3 puhdasta liinaa; yhdellä pesen juomalasit, jonka jälkeen käytän sitä peileihin. Toisella pyyhin pölyt ja sen jälkeen altaan ja ammeen ja kolmannella vessanpöntön. En käytä samoja liinoja useammassa kuin yhdessä huoneessa.

Totta on, että aina on jumalaton kiire ja oikeasti käsketään siivoamaan käytetyillä pyyhkeillä ja tyynyliinoilla, koska meteli nousee kun varsinkin viikonlopun aikana ne loppuvatkin kesken.

Vierailija
589/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle alkaa nyt riittää.

Olen tältä palstalta lukenut JA tuttavilta vuosikausia kuullut tästä, että hotelleissa käytetään siivoukseen likaisia liinoja - joko asiakkaan käyttämiä pyyhkeitä tai jotain vessanpöntössä käynyttä liinaa. Juomalasit pyyhitään bakteereita kuhisevilla liinoilla. Tehdään puhtaan näköistä, mutta pinnat kuhisee kolibakteereita.

Nyt riittää. Mulle on ihan sama, onko teillä paskat esimiehet, paska perehdytys, paska palkka ja liian vähän aikaa. Se ei ole asiakkaan vika! Ette te saa potkuja siksi, että olette liian hitaita kun pesette huoneet oikeasti puhtaiksi. Nämä paskaduunit pysyy paskaduunina niin kauan kuin te jatkatte sitä viidessä minuutissa ripulirätillä pyyhkimistä siellä. Ei kiinnosta teidän sönkötykset, nostakaa jumalauta lampaat meteli siellä teidän työpaikassanne, että aika on niin tiukka että porukka roiskii ripulisilla räteillä huoneita "puhtaaksi".

Saatanan idiootit vajaaälyiset kyrpäpäät!

Saa jumalauta loppua tämä helkkarin paskatouhu! Tämä ketju lähtee NYT joka helvetin siivousfirmaan ja hotelliin tässä maassa. Onko Iltapäivälehtiin jo tehty juttupyyntöä?

Eikö "heikompi aines" yltänyt riittävän korkeaan palvelutasoon? Ulise sille johtoportaalle, hassu.

Niin kuin mun entinen pomo sanoi, jos maksat banaaneita saat apinan työpanoksen.

Vierailija
590/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisotyönohjaaja kirjoitti:

Olen töissä seurakunnassa. En keksi työssäni mitään, mikä ei kestäisi päivänvaloa. Teen töitä lasten ja nuorten kanssa, ja toivotan aina vanhemmat tervetulleeksi mukaan kaikkeen, missä lapsetkin ovat, koska mielestäni vanhempien pitää saada tietää, mitä seurakunnassa lapsille opetetaan. Yritän pitää kaiken työni mahdollisimman läpinäkyvänä. Se on tehokas tapa ehkäistä mitään väärinkäsityksiä tai väärinkäytöksiä, kun ollaan tekemisissä lapsen hengellisyyden kanssa, joka on kuitenkin arka asia ja siinä voi tehdä paljon pahaa.

Niin minäkin, ja saamaa en todellakaan vi sanoa

Vierailija
591/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi ihmiset ei puutu siihen jos näkee väärinkäytöksiä tai huonoja toimintatapoja tai suostuu tekemään hommat kiireessä=huonosti? Sen takia, kun yksittäisen työntekijän on aika vaikea muuttaa asioita jos on 5 tai 10 tai 20 ihmistä, jotka sanoo että näin meillä kuule toimitaan. Jos teet ns. oikein, mutta jos se ei ole "talon tapa" tehdä asioita, olkoonkin sitten kuinka väärin, niin alkaa vaihtoehdot olla aika vähissä, joko sanot itsesi irti tai odotat kun sinut irtisanotaan jollakin verukkeella. Ja kun on paljon ihmisiä, joille tuntuu olevan kunnia-asia, että he suoriutuu töistään nopeammin ja nopeammin, väliäkö sillä miten ala-arvoisesti työ on tehty, kunhan vaan näyttää siltä, että tehty on. Monet ei halua kuulla uudelta työntekijältä mitään ehdotuksia, koska he on siellä olleet kauemmin töissä ja he kertoo sinulle kuinka työ tehdään, ei toisinpäin. Totta kai olisi hienoa jos erilaisiin epäkohtiin pystyisi puuttumaan ja asioille tekemään jotakin, mutta yleensä ei pysty, koska yleensä kyse on rahasta, ja yleensä niin kauan kun rahaa säästyy, niin nää epäkohdat ja väärinkäytökset on ja pysyy. Tietysti poikkeuksiakin löytyy, mutta aika usein ne säästöt on tärkeämpiä.

Vierailija
592/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kun olin hotellisiivooja niin todellakin pesin lasit. Tuo on omaa laiskuuttasi.

Ei kymmenessä minuutissa yhtä huonetta siivota kuin aivan pintapuolisesti, sen nyt tajuaa jokainen jolla on vähääkään järkeä. Ja ei, en ole siivooja.

Ei siellä tietenkään mitään suursiivoa tehdä mutta kyllä lasit pestiin minun ryhmässä aina. Kun aika on tiukilla silloin organisointi on tärkeää ja jätetään turhat liikkeet pois.

Meillä ei ainakaan ole minkäänlaisia välineitä lasien pesuun. Vettä hanasta ja tyynyliinalla pystyy kuivaamaan mutta siinäpä se. Mitä teet jos pystyt siivoamaan huoneen 10 minuutissa? Terveisin ketjun aloittaja

En ole siivousalan ammattilainen, mutta minulla olisi tähän helppo ratkaisu. Kierrokselle lähtiessä korillinen laseja suoraan tiskikoneesta mukaan ja siitä niiden laittaminen huoneisiin/kylpyhuoneisiin. Likaiset lasit toiseen koriin ja tiskikoneeseen kierroksen päätteeksi. Miksi tämä ei onnistuisi?

Siksi koska ei ole tiskikonetta. Keittiössä toki varmasti on mutta ei minun avaimilla ole pääsyä sinne. Ja kaikille jotka valittavat miksei voi tehdä töitä hyvin, teen joka päivä 2-5h palkatonta työtä, koska huoneiden siivoukseen annettu aika ei vain yksinkertaisesti riitä.

Missä hotellissa on keittiö lukkojen takana? Kuulostaa erikoiselta. Kyllä ne yleensä on avomallisia josta/jonne tarjoilijat vievät annokset/tiskit. Huoneisiin käytettävä aika riippuu aina huonetyypistä. Ja lasit on varmasti ohjeistettu pesemään. Oletko kysynyt esimieheltäsi ohjeita?

Vierailija
593/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä päiväkodissa pienten lasten ryhmässä, enkä todellakaan aina jaksa noudattaa meidän "vessapolitiikkaa". Ajatuksena on, että aina ennen ulos lähtemistä ja päiväunien jälkeen ja ennen päiväunia vaihdetaan vaipat ja vessatetaan kaikki. Päiväunien ja päivän toisen ulkoilun välissä on alle tunti, enkä näe MITÄÄN järkeä siinä että vaipat vaihdetaan ja kaikki vessatetaan tunnin sisällä kahteen kertaan. Ulkona jos lapsi tulee sanomaan että on vessahätä niin hänen kanssa kyllä kuitenkin lähdetään sisälle vessaan, samoin vaippa vaihdetaan kesken ulkoilun jos huomaa että on tullut kakka tai paljon pissaa (ja joo, sen kyllä huomaa). Ja vaikka siellä vessassa käytäisiin jatkuvasti, niin aina joku onnistuu kehittämään pissahädän tai kakkahädän sellaisella hetkellä kun ei olla vessassa.  Ehkä vessattaisin ja vaihtaisin vaippoja myös sen toisen kerran tunnin sisällä jos olisi tarpeeksi työntekijöitä, eikä niin että joudun samaan aikaan vahtimaan vessassa olevaa ja potalla istuvaa, vaihtamaan vaippaa ja auttamaan pukemisessa.

Puolustuksena voin sanoa että mielestäni olen noin muuten hyvä hoitaja, juttelen ja leikin lasten kanssa mielummin kuin osallistun mihinkään paskanpuhumisrinkiin työkavereiden kanssa. En myöskään ikinä ole haukkunut lapsia tai vanhempia kenellekään niinkuin jotkut tässä ketjussa kertoivat, toki saatan kritisoida jonkun vanhemman käytöstä tai nollata ajatuksia jonkun lapsen suhteen, mutta teen sen ilman ala-arvoista kielenkäyttöä tai haukkumista. 

Vierailija
594/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.

Miksi sairaala sitten ostaa sitä verta "riistohintaan", jos verestä ei ole pulaa?

Ööö... Koska sillä ei ole mitään muutakaan vaihtoehtoa?

Onhan. Järjestää verenluovutus omana toimintanaan. Todennäköisesti se ei kuitenkaan tulisi sen halvemmaksi, kun pitäisi varata käyttöön riittävästi tilaa, palkata sairaanhoitajia pelkästään tätä tehtävää varten, palkata todennäköisesti oma verenluovutuskoordinaattori houkuttelemaan ihmisiä luovutukseen...

Kai sää ymmärrät, että pitää olla myös niitä labraihmisiä jotka analysoi noi veret ja erottelee ja tekee kiakki tarvittavat homnat siel päässä. Ei se luovutettu veri suoraa mee potilaalle edelleenkään ja ne laitteet mitä siihe tarttee on todella kalliita...

Vierailija
595/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti näitä asioita tapahtuu työpaikoilla, aika harva kirjoitus varmaan on provoa, on omakohtaista kokemusta, miten joku mesta on muka niin erinomainen ja täydellinen työpaikka, mut se on pelkkä kulissi ja todellisuus kaukana kiillotetusta julkisesta kuvasta.

Vierailija
596/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen risteilyaluksella töissä tässä itämerellä ja voin kertoa, että meillä ei todellakaan toimita noin miten joissakin hotelleissa. Rantasiivoojilla on mikrokuituliina peilien pyyhkimiseen sekä kasa rättejä pinnoille. Wc pestään wc harjalla, eikä samoilla räteillä. Jokainen hytti käydään myös läpi ja tarvittaessa rantasiivooja käy pesemässä sen uudelleen. Myös pesuaineen kulutusta tarkkaillaan, mikäli tuntuu ettei sitä juurikaan kulu. Lisäksi uudet mukit vaihdetaan joka kerta. En tiedä onko tilanne toinen tällä viimevuotisella norolaivalla.

Olin vielä viime vuonna rantasiivoojana. Joo, ne kyllä raahaa mukana useampaa rättiä ja pesuainetta, mutta yleensä lähes kaikki pyyhkäistään sillä samalla rätillä ja pelkällä vedellä, koska aika ei yksinkertaisesti riitä rättien ja pesuaineen kanssa venkslaamiseen. Hytit kyllä tarkastetaan, mutta riittää että se NÄYTTÄÄ puhtaalta. Meitä ihan oikeasti ohjeistettiin, että mitenkään tarkasti ei SAA siivota, koska aika ei riitä. Tärkeintä on, että roskat ja näkyvät roippeet ja pahin pöly putsataan. Rantasiivoojat ja hyttiemännät ei myöskään vaihtaneet uusia kertakäyttömukeja. Jos ne vanhat oli vielä pidikkeessään, ne jätettiin siihen, korkeintaan lätkäistiin pari uutta sinne lisäksi.

Tietäisittepä muuten, kuinka paskasia ne laivojen sänkyjen petauspatjat on... Nehän siis vaihdetaan/pestään ehkä kerran vuosisadassa. Vaikka patjassa olisi isokin (kuiva) tahra, käärästään vaan puhtaat lakanat päälle, koska kukaan ei jaksa/viitsi käydä hakemassa puhdasta patjaa. :)

Viimeksi kun käytiin Tukholman risteilyllä katsoinkin siinä pedillä makoillessani, että sen ikkunan ja sängyn välinen rako oli ihan täynnä mustaa pölyä. Ja vessan peilin alareunaan oli jäänyt edellisen asiakkaan roiskejäljet, pyyhintäjäljistä päätellen siivooja näytti pyyhkäisseen suurimmat tahraroiskeet katselukorkeudelta peilistä. Pöntöllä kun istui ne alareunan roiskeet näkyi selvästi. 🙄

Me taasen olimme perheemme kanssa Tukholman risteilyllä ja lapsemme teki pissavahingon nukkuessaan sänkyyn. Ensin olin aivan paniikissa, että mitäköhän tästä seuraa meille, ehkä lisälasku patjan uusimisesta.. kunnes otin pissaisen lakanan pois sängystä ja huomasin, että petauspatjassa oli pään kokoinen veriläikkä. Ilmeisesti jonkin edellisen matkaajan menkkaveret oli sinne kuivettuneet.. YÖK!

Vierailija
597/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin miesystäväni kanssa eräässä vantaalaisessa ulkomaalaisten pyörittämässä pizzapaikassa hakemassa pizzan. Istuimme pöytään odotellessamme pizzan valmistumista ja pöydästä oli näköyhteys tiskin taakse, jossa pizzoja valmistettiin. Ukko tupakalla ulkona, oven edessä. Sama ukko tuli käsiä pesemättä, ilman hanskoja ja työnsi karvaiset kätensä taikinakulhoon kyynärpäitä myöten. Itseltä jäi pizza syömättä. Ukko ei ole niin nirso, hän söi käsikarvoista yms. välittämättä pizzan.

Vierailija
598/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla on myös pakkohauskaa eli hassuihin asuihin pukeutumista, hoetaan tiettyjä iskulauseita, jenkkityylistä "How are you" meininkiä ja jos ei mene tosi hyvin ja vastaat todenmukaiesti olet negatiivinen ilmanpiirin pilaaja.

Tuli mieleen erään pohjoisen korukrääsäkaupan myyjä, joka suureen ääneen selitti (asiakkaalle tai kaverille, ei oikein selvinnyt) miten heidän pitää pukeutua kaikkiin niihin tuotteisiin teemapäivien mukaan ja hän oli yrittänyt selittää kuinka täällä pohjoisen pikkukaupungissa ei kyl sellaista ymmärretä. Teki mieli mennä läpsäisemään sitä poskelle. Oli ihan väärässä paikassa töissä ja niin ylimielinen.

Vierailija
599/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä julkishallinnossa ja välillä hävettää miten totta kaikki stereotypiat meillä on. Kahvipöydässä juorutaan aamuin iltapäivin tunti, valitetaan pienistä palkoista vaikka ne on ihan keskitasoa eikä iltalehden lukemisesta muutenkaan tarvitsisi mitään kovaa palkkaa maksaa. Pari kertaa vuodessa on vähän kiireisempää, mutta sen kestää kun muistaa pitkät lomat. On miltei sääntö eikä poikkeus että jengi lomailee kesällä viisi viikkoa ja toimistolla istuu peukaloita pyörittämässä ehkä harkkari ja viimeiseksi taloon tullut uhrilammas. Kunnianhimoisimmat lähtee kun pää ei kestä.

Jollakin asiantuntijalla saattaa olla toimenkuvassa vain yksi projekti, joka kestää asiantuntijasta riippumattomista syistä useamman vuoden. Projektissa kun on suvantovaiheita tällä asiantuntijalla ei käytännössä ole mitään tehtävää, mutta palkka juoksee silti ja tilille napsahtaa 4500 euroa. Kaikkialla paljon puhuttu väen väheneminen ei ole näkynyt meillä käytännössä mitenkään työmäärän suhteen, vaikka viimeisen viiden vuoden aikana on jätetty täyttämättä useampi virka.

Disclaimer: tällaista ei ole joka paikassa julkisella, mutta meillä valitettavasti on.

Vierailija
600/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaaloista onkin ollut jo paljastuksia. Meillä hoitajat huikkaavat yleensä sihteerille, että kuinka monta annosta pitää olla työntekijöille. Vuositasolla tulee järkyttävä lasku veronmaksajille kun jokaisessa osastossa toimitaan samalla lailla. Toisinaan potilaskin on jäänyt ilman. Kysyn hoitajalta, voiko potilas syödä leikkauksen jälkeen heti tai arviolta milloin. Jos on jotain hyvää ruokaa tullut, niin välillä menee potilaaalle varattu ruoka raskaan työn raatajalle ja "annetaan sen olla varmuuden vuoks pelkällä mehulinjalla ;)".

Potilaiden ulkonäköä arvostellaan toisinaan aika rankasti. Ruuanjaon yhteydessä hiljaa tokaistaan että ei tuon näköinen jälkkäriä kaipaa. Kahvipöydässä juttujen taso on pahinta. Se kuka on lukenut potilaan historian koneelta pitää huolta että muutkin tietävät asiat jos jotain mehukasta löytyi. Vaikka hoidon kannalta asia ei olisi tarpeellinen. Epäolennaisia juttuja puidaan muutenkin ihan useamman hoitajan voimin.

Kolleegani ovat usein työhönäsä kyrpiintyneitä vanhoja käpyjä, jotka tekevät asiat hutiloiden. Veritahrat sänkyjen laidoissa tuntuu olevan ihan arkipäivää kun kyse on työkaverini työnjäljestä. Sänky nätisti pedattu, mutta kun uusi potilas tulee paikalleen, hoitajat huomaavat että edellisen potilaan jäljet ovat tallella. En tiedä onko hän puusilmä vai värisokea.

Muutenkin tuntuu että osaston työntekijöillä, kaikissa ammattikunnissa, on asennevamma eritetahrojen siivoomiseen. Se kuuluu kaikille, se joka huomaa, huolehtii että se siivotaan. Joko sanotaan laikkarille tai itse putsataan.

Itse en kuuna päivänä haluaisi olla osastollani potilaana. Asiat hoituvat, mutta paskan maku jää suuhun jos tarkkailet liikaa ympäristöäsi.

T. Laitoshuoltaja

Meidän osastolla ja muuallakin talossa valvoo isoy pomot ettei hoitajat syö potilasruokaa. Tulee siis astioissa josta me itse ne jaetaan potilaille. Ja kyllä sängyt on ollu puhtaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi