Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
621/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelleista on ollut niin paljon kauhutarinoita että pitää jakaa oma kokemus vajaan 10v takaa, olin siivoamassa hotellia yhden näiden Suomen isoimman siivousketjun palkkalistoilla.

Jos oli epäilystä että laseja oli käytetty, vaihdettiin tiskikoneesta tulleisiin puhtaisiin. Jos oli epäilystä että pussilakanan päälle on istuttu vaikkei sänkyä muuten käytetty, vaihdettiin puhtaaseen. Jos peitossa, tyynyssä tai aluspatjassa oli tahroja, vaihdettiin puhtaisiin. Jokaiselle huoneelle oli oma pesusta tullut mikrokuituliina eli edellisen asiakkaan vanhoja pyyhkeitä ei ikinä käytetty. Peruspesut viikottain.

(Palkkaus oli kyllä pepusta, ja kun työtehon tarkastaja saapui niin koko touhu meni ihan juoksuksi ja itkuksi, työkavereiden kanssa ei saanut juoda kahveja ja aika moni lopettikin. En ihmettelisi jos nykyään 50v suomalaisnaiset olisi kokonaan korvattu ulkomaalaisilla jotka suostuvat tekemään työt juosten harjoittelijan palkalla.)

Vierailija
622/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät voi! Koska potilasturvallisuus jne. Näissä verenluovutustapahtumissa kartoitetaan luovuttajan terveys kyselyllä melko perusteellisesti. Siihen tarvitaan aikaa ja ammattitaitoa. Lisäksi paikalle saattaa tulla yli 200 ihmistä ja heitä on palveltava. Tekisitpä itse 10h putkeen 5 päivää viikossa tätä niin tuskin tulisit ehdottelemaan vapaaehtoistyöstä. Verenluovutus ja verivalmisteiden teko on lääkkeenvalmistukseen verrattavissa oleva prosessi. Siinä ei hutilointia sallita. Vai ottaisitko itse vähän sinne päin tehtyä verivalmistetta itsellesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Been there kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

It-ala:

Asiakasyrityksiltä laskutetaan olemattomia tunteja. Kaikenlaiset nettisurffailutunnitkin pistetään asiakkaalle tehdyksi työksi. Eli valehdellaan raportteihin ja keksitään jotain mitä ollaan muka tehty. Palavereihin, joissa käsitellään asiakkaan projekteja, kutsutaan ylimäärin porukkaa, jotta saadaan laskutettua nekin tunnit myös niiden osalta, joilla ei ole yhtään mitään annettavaa koko palaveriin, osa istuu siellä siis vain kahvia juomassa.

Yksi asiakasyritys kamppaili vaikeuksissa, joutui irtisanomaan ihmisiä ja tekemään kovia säästötoimenpiteitä. Erityisesti siinä tapauksessa koin erittäin epäeettiseksi tuon tyhjästä laskuttamisen. Meidän pomo se sen sijaan ajelee urheiluautoilla ja ostelee veneitä jne. Nekin rahat on nyhdetty toisen yrityksen työntekijöiden selkänahasta.

Isommissa mainostoimistoissa tuttua touhua... ainakin 2000-luvulle asti oli

Sama myös insinöörifirmassa, jossa olin töissä. Puolet työajasta menee (etenkin vanhemmilla työntekijöillä) paskan jauhamiseen, kahvin juontiin ja urheilun seuraamiseen netissä. Kaikki tämä velttoilu laskutetaan asiakkaalta. Kävi sääliksi muutamia ahkeria nuoria työntekijöitä, jotka tekivät 12 tunnin työpäiviä hyvällä työteholla, kun suurin osa pitää väh. tunnin ruokatauon, viisi kahvitaukoa, höpöttää työkavereiden kanssa ym ja siinä se päivä sitten niillä menikin.

..ja tauoillahan voi myös käydä vauvapalstalla haukkumassa laiskoja työttömiä. Itsekin olin töissä paikassa, missä työt hoiti muutama ja loput laiskottelivat. Pomojen suosikit saivat olla tekemättä mitään, kunhan vähän näln vuoksi suorituksia ja valehtelemalla loput. Minut savustettiin kiusaamalla ulos. Yksi myönsikin, että syy oli se että olin pätevä ja koulutettu ja siten uhka. Mutta pomo ei sattunut pitämään juuri minusta joten jouduin lähtemään, sen verran helvettiä oli. Jälkeenpäin tunnen vahingoniloa, kun saivat itsensä pulaan kiusaamalla kolme ulos. Nimittäin kukas ne työt tekee? Harmittaa varmaan, kun työt tehneet lähtivät ja jonkun on pakko niitä töitäkin tehdä. Tai sielläpä valehtelevat toisensa pussiin. Kyseessä iso rahoitusalan yritys.

Vierailija
624/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työkkärin harjoittelussa pienessä, yksityisessä päiväkodissa. Ryhmäkoko 21 lasta, paperilla tässä ryhmässä on kolme hoitajaa. Yhtä heistä en nähnyt sen kuukauden aikana kertaakaan. Saikulla, yllätys. Toinen oli keskimäärin kahtena päivänä viikossa paikalla, hän lähinnä v*ttuili eikä tehnyt mitään hyödyllistä. Sarjasaikuttaja myöskin. Tämä yksi ainoa ylitunnollinen hoitajarukka yritti siis yksin pitää homman kasassa minun, harjoittelijan kanssa. Viimeisenä viikkonani siellä hän lopulta luhistui keuhkokuumeeseen ja burn outtiin ja kun seuraavana aamuna menin klo 8 paikalle, pihalla seisoi lapsia vanhempineen odottamassa että joku aukoo ryhmän oven! Ketään ei siis tullut lisäkseni paikalle! Viimein n. 15min odotuksen jälkeen paikalle saapui sijainen jolla oli avaimet. Se oli kurja päivä, minä, työkkärin harjoittelija, jouduin kertomaan sijaiselle lasten iät, ruokavaliot jne! Tämä sijainen ei siis koskaan ennen ollut käynyt koko talossa. Ei tiennyt missä mikäkin on joten "perehdytin" hänet tehtävään. Minä, työkkärin nuori harjoittelija, ilman alan koulutusta ja työkokemusta.

Ihan toisen luvun voisin kirjoittaa hulluista säännöistä joita tässä paikassa oli esim. ruokailuun liittyen. Koko päivänä lapselle sai antaa tasan yhden lasin maitoa, lounaalla. Muutoin vettä. Mittasin kerran salaa desimitalla että määrä lasissa on tasan 1dl. Lasta ei myöskään saanut avustaa ruokailussa mikä johti siihen että osa lapsista ei saanut oikein mitään syötyä kun käsien hallinta ei vielä ollut kovin hyvä nuoresta iästä johtuen. Ruoan määrää säännösteltiin myös ankarasti, hävikkiä ei olisi saanut tulla. Lounas pistettiin jääkaappiin ja lämmitettiin uudelleen välipalaksi... Arvatkaa kuka myös siivosi tilat aina päiväuniaikaan, minä. En pysty enempää kertomaan, tulee huono olo muistellessa. En jostain syystä päätynyt alalle....

Älkää laittako lapsianne yksityisiin päiväkoteihin, siellä ei ole ihmisarvoiset olosuhteet lapselle. Rakastakaa lapsianne ja vaatikaa parasta heille. Kysykää mistä tulee ruoat, kuka siivoaa, onko teillä tuuraajia jne. Niin kauan kuin asiakkaita riittää, pyörii nämä paikat.

Vierailija
625/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerpele11 kirjoitti:

Kaupanalanammattilainen kirjoitti:

Päivittäistavarakaupassa tuskin koskaan vaivaudun oikeasti "etsimään varastosta" asiakkaalle tuotetta. Varsinkin jos tiedän sen olevan jossain perällä. Selaan puhelinta tai juoruan hetken vuoropäällikön kanssa.

Toinen: vakioasiakkaille meillä on lempinimiä, ja esimerkiksi Maahisen tullessa ostoksille kaikki pyrkivät pakenemaan esimerkiksi takavarastoon (on kuin takiainen)

En minäkään. Jos tuote on jossain helpossa paikassa, niin joo, mutta jos jossain vielä purkamattoman kuormarullakon alimmaisena, niin sinne kyllä jää.

Meillä taas oli sääntö että se tuote haetaan aina, jos vaan asiakas viitsii odottaa sen aikaa. Aina sanoin suoraan että voin kyllä käydä etsimässä, mutta siinä voi mennä tovi. Jokainen tietää itsekin kuinka veemäistä se on kun lähdet jotain hakemaan ja sitten on hylly tyhjänä ja joudut menemään vielä muualta hakemaan.

Tämä on mahdollista toteuttaa käytännössä vain isommissa marketeissa joissa on enemmän työntekijöitä, mutta ei pikkukaupoissa, varsinkaan jos olet yksin töissä esim. väli-tai iltavuorossa. Todellakaan et voi jättää kauppaa ja kassaa vartioimatta siksi aikaa että kaivat jostain rullakon pohjalta sitä yhtä tuotetta, johon voi mennä enemmän kuin se pari minuuttia...

Vierailija
626/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumputan ja heitän mäiskeet salaatinkastikkeeseen kerran viikossa. t.keittäjä

Vierailija
627/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinpalvelussa aftersales puolella isossa yrityksessä käsittelen reklamaatioita. Painotan että tämä koskee niitä asiakkaista, jotka nimittelevät, kiroilevat, uhkailevat ja käyttäytyvät muutenkin täysin asiattomasti:

"Mä oon varmaan jollain teidän mustalla listalla jo, siinä varmaan vilkkuu jo varoitus kun soitan" 

Ei vilku, tänne soittelee satoja ihmisiä päivässä, joista suurin osa on aivan yhtä käytöstavattomia juntteja kuin sinäkin, ei ole mustaa listaa, ei kellään ole intoa pitää sellaista yllä. Et ole erikoinen vaikka meuhkaat ja nimittelet ja korotat ääntä, et jää mitenkään mieleen ongelminesi kun suljen puhelun. Kun minua alkaa naurattaa älämölösi ja möyhäämisesi, painan mutea ja kerron parhaat palat reaaliajassa sermin toisella puolella istuville työkavereille. Tallennamme kaikki puhelut "koulutustarkoituksiin", tosiasiassa firma paskat välittää uusien työntekiöiden koulutuksesta, nauhoitteita kuunnellaan lähinnä taukotilassa hupina tai firman pikkujouluissa. 

Vierailija
628/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Niissä hotelleissa joissa olen käynyt, ovat siivoojat vaihtaneet lasit puhtaisiin.

Tai ainakin ajeluttavat likaisia ja puhtaita laseja ympäri hotellia omissa koreissaan niissä kärryissä.

Tuskin sentään keräävät lasit pestäviksi ja hönkivät puhtaiksi, sitten jakavat ne "puhtaina" seuraaviin huoneisiin. Eikö ne lasit olisi helpompi tiskata ihan tiskikoneessa kun ne kuitenkin on huoneista pois kärrätty.

Usein siivoojat jopa viikkaavaat vaatteet kauniiseen pinoon pedatun sängyn päälle.  Hujan hajan jätettyjä kirjojakin ovat keränneet pinoon pöydälle.

Sellaisissa paikoissa jättää ihan mielellään tippiä siivoojille  :)

Kivahan tuo on, mutta siinä on siivooja ylittänyt täysin valtuutensa. Asiakkaan tavaroihin ei missään tapauksessa saa koskea. Eli niitä ei saa esim pöydällä järjestellä, vaatteista puhumattakaan. Usein sellaiset sängyt jätetään petaamatta, joiden päällä on paljon asiakkaan tavaroita, jonkun yhden esineen siitä voi poistaa, mutta siinäpä se. 

Itse kerroshoitajana ollessani jätin hotellissa talon lääkärin huoneessa lapsen vaipat lattialle. Vein siis ohjeen tappiin asti, mutta ärsytti se, että meidän työmääräämme vielä näin koetettiin lisätä. Siivosin vaippojen ympäriltä. Lääkäri kirjautui ulos seuraavana päivänä.

Jatkan vielä. Syy siihen, että siivooja ei saa koskea asiakkaan tavaroihin on se, että siivoojia syytetään siitä, jos tavaroita häviää. Kun niihin ei koske ollenkaan, on asia selkeämpää kaikille. 

Tarinassani toista kohtaa ilmeisesti eivät jotkut käsittäneet. Vaippojen paikka on roskiksessa, ei lattialla. Lapsikin asia ymmärtää, luulisi että lääkärin koulutuksen omaava ihminen asian voisi myös käsittää. Siinä työssä saa hyppiä ja pomppia kokopäivän ihan ilman ylimääräistä kyykkimistä. Ja niitä vaippoja oli siellä lattialla ihan kiitettävä määrä. Olisi pistänyt sinne minne pitää niin asia olisi hoitunut.

Vierailija
629/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huoltanut kaikenlaista elektroniikkaa kodinkoneista puhelimiin. Nimekkäidenkin valmistajien työpisteellä saatetaan hutaista huolto jotenkin sinne päin tai jopa tuhota vakuun kattama laite ja soittaa asiakkaalle "sorppa, ei tästä kalua tullut, uuteen laitteeseen saat 5% alennuksen jos ostat heti."

Ei kannata lähetellä ehjiä laitteita huoltoon kosmeettisten virheiden tai omituisten äänien takia harkitsematta vähän tarkemmin.

Vierailija
630/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan rekrytoinnista, lähinnä IT-tyyppejä. Eipä näy työpula ainakaan koodaajien parissa siitä vittuilun ja ihan järkyttävän ylimielisen ja epäkohteliaan asenteen puolesta, mitä näiltä koodajilta saa kuulla - ihan siis siitä lähtien että työHAKEMUKSEEN vastaamista asiallisella, ystävällisellä sähköpostilla haukutaan spämmiksi älykkyyteni suorasanaisesti kyseenalaistaen.... Ei ole muuten tapahtunut vain kerran, ja kyse on kuitenkin yleensä esim. kutsusta haastatteluun :D

Vierailija
631/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran töissä luksustuotteita myyvässä hienossa merkkiliikkeessä. Koko liike (me työntekijät mukaanlukien) näytti varmaan ulkopuolisen silmissä todella tyylikkäältä, hienostuneelta ja edusti jonkinlaista luxus-glamour elämää, mutta todellisuudessa hiljaisessa liikkeessä oli kamalan tylsää, ja silloin kun ei ollut asiakkaita keskittyi henkilökunta puhumaan todella ronskisti törkyä asiakkaista ja liikkeen pomoista, juoruilivat ilkeästi asiakkaiden ulkonäöstä/puolisoista/työstä/sosiaalisesta asemasta, haukkuivat myytäviä tuotteita jne jne. Tämän lisäksi nämä "motivoituneet ja hymyilevät" myyjät lähinnä säälivät itseään ja voivottelivat tauotta tylsää työtään, ja moni näistä fiksun oloisista ja jopa koulutetuista työntekijöistä oli selvästi masentuneita ja katkeroituneita elämässään. Kaikki asiakkaat kategorisoitiin ja tietynlaiset asiakastyypit tiedettiin kiertää kaukaa. Tiedossa oli myös ketkä liikkeessä säännöllisesti käyvistä olivat ostovoimaisia ja ketkä taas vaan kävivät esittämässä varakasta (nämä tapaukset ignoorattiin viimeiseen asti, jotta tajuaisivat itsekin etteivät huijaa ketään fantasia-elämällään). Suomalaiset asiakkaat sivuutettiin jos oli paljon turisteja palveltavana, koska turistit ostivat paljon enemmän ja myyjät kilpailivat parhaasta myynnistä. Toisinaan myyntiin ujutettiin vuosia vanhaa tai muuten epämääräistä tavaraa, joka sitten myytiin täyteen hintaan jollekin hölmölle.

Vierailija
632/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerpele11 kirjoitti:

Kaupanalanammattilainen kirjoitti:

Päivittäistavarakaupassa tuskin koskaan vaivaudun oikeasti "etsimään varastosta" asiakkaalle tuotetta. Varsinkin jos tiedän sen olevan jossain perällä. Selaan puhelinta tai juoruan hetken vuoropäällikön kanssa.

Toinen: vakioasiakkaille meillä on lempinimiä, ja esimerkiksi Maahisen tullessa ostoksille kaikki pyrkivät pakenemaan esimerkiksi takavarastoon (on kuin takiainen)

En minäkään. Jos tuote on jossain helpossa paikassa, niin joo, mutta jos jossain vielä purkamattoman kuormarullakon alimmaisena, niin sinne kyllä jää.

Meillä taas oli sääntö että se tuote haetaan aina, jos vaan asiakas viitsii odottaa sen aikaa. Aina sanoin suoraan että voin kyllä käydä etsimässä, mutta siinä voi mennä tovi. Jokainen tietää itsekin kuinka veemäistä se on kun lähdet jotain hakemaan ja sitten on hylly tyhjänä ja joudut menemään vielä muualta hakemaan.

Tämä on mahdollista toteuttaa käytännössä vain isommissa marketeissa joissa on enemmän työntekijöitä, mutta ei pikkukaupoissa, varsinkaan jos olet yksin töissä esim. väli-tai iltavuorossa. Todellakaan et voi jättää kauppaa ja kassaa vartioimatta siksi aikaa että kaivat jostain rullakon pohjalta sitä yhtä tuotetta, johon voi mennä enemmän kuin se pari minuuttia...

Meillä kyllä aina siirrettiin se rullakko siihen myymälän puolelle kassan vierelle niin pystyi hoitamaan molemmat työt. 

Vierailija
633/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla on myös pakkohauskaa eli hassuihin asuihin pukeutumista, hoetaan tiettyjä iskulauseita, jenkkityylistä "How are you" meininkiä ja jos ei mene tosi hyvin ja vastaat todenmukaiesti olet negatiivinen ilmanpiirin pilaaja.

Tuli mieleen erään pohjoisen korukrääsäkaupan myyjä, joka suureen ääneen selitti (asiakkaalle tai kaverille, ei oikein selvinnyt) miten heidän pitää pukeutua kaikkiin niihin tuotteisiin teemapäivien mukaan ja hän oli yrittänyt selittää kuinka täällä pohjoisen pikkukaupungissa ei kyl sellaista ymmärretä. Teki mieli mennä läpsäisemään sitä poskelle. Oli ihan väärässä paikassa töissä ja niin ylimielinen.

Minäkin kerran kuuntelin kun käsityöyrittäjä kaupassaan isoon ääneen haukkui toisen yrittäjän. Teki itselleen enemmän vahinkoa. Sillä me pari kuuntelevaa asiakasta poistuttiin ostamatta mitään.

Vierailija
634/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te pystytte tekemään töitä? Eikö omatunto kolkuta yhtään?

Jos näet väärinkäytöksiä niin miksi et puutu niihin?

Oon aivan järkyttynyt tästö ketjusta.

Olen ollut kaupassa töissä ja todellakin lattialle pudonnut ruoka meni roskiin, päiväysvanhat roskiin ja hanskat kädessä aina keittiössä.

Mulla ei olisi tullut mieleenkään luistaa näistä asioista. Koska siinä kohtaa se firma ei tee väärin vaan sinä. Jos joku nostaa syytteen/metelin niin ne nostetaan sinua ei kauppaa kohtaan.

Ja päiväkotiurani aikana me teimme kaiken litä vanhemmat pyysi. Kaiken. Meillä kellään ei olisi tullut mieleenkään valehdella vanhemmille. Jos lapsi joka ei saa nukkua nukkui, niin kerroimme vanhemmille että meillä kävi valvontavirhe ja lapsi nukkui esim 15min.

Missä teidän ammattiylpeys???? Miten kehtaatte tehdä työnne noin huonosti?

Eihän täällä kaikki kerro OMISTA tekemisistä tai tekemättä jättämisistä vaan osa-kuten minäkin- on ollut uusi työntekijä tai harjoittelija tai opiskelija ja siinä asemassa on parempi pitää mölyt mahassa jos meinaa koskaan alalle työllistyä.  Toisessa työpaikassa voi sitten asiat ollakin paremmin. Perehdyttäjät näillä surkeilla työpaikoilla ei vain ymmärrä sitä että maine kyllä kiirii.

Vierailija
635/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamustailtamyöhään kirjoitti:

Erityisesti pienissä kaupoissa yksintyöskentely on nykyään normi eikä poikkeus. Kauppa työskentely on muuttunut siihen suuntaan että myynnin lisäksi, hoidetaan noin 10 eri palvelua, joista ollaan vastuussa, ilman kummoista koulutusta. Lisäksi tämä tarkoittaa sitä, asikaikkaidenpalvelusta kassalla (siitä normaalista kassatyöstä) on tullut se ylimääräinen asia, joka keskeyttää kaiken muun.

Hygienia-asiat riippuvat työntekijästä, osa on tarkempia kun toiset. Useampi päällikkö on sanonut että kylmälaiteen hajottua, voidaan tuotteet myydä uudestaan kuhan vika on korjattu. Ettei tule niin paljoa hävikkiä. Kun väitin asiasta vastaan, sain vastaukseksi "ihme nillittäjä säkin oot".

Paistopisteillä asikkaiden tuntuu olevan hankala ymmärtää miksei tuotteita voi valikoida käsin. Toisaalta, ette uskoisi kuinka moni pudottaessaan ottimet lattialle, laittaa ne takaisin kertomatta kellekään. Kysyttäessä mitkä ottamista putosivat jotta voin pestä ne,kielettään kokoasia. Lisäksi ihmiset aivastelevat ja yskivät suoraan paistotuotteisiin.

Ihmisillä tuntuu olevan pinttynyt ajatus, että myyjälle saa sanoa mitä vaan. Huorittelu ja muut solvaukset ovat jokapäivästä. Itse en menisi toisten työpaikalle huutamaan, jos on pahamieli tai vi**uttaa maailma. Samaan aikaan pitäisi olla, terapeutti, poliisi, opettaja, opas, sairaanhoitaja, vartija. Ja kyllä asiakkaille kehitetään lempinimiä ja jos mahdollista ärsyttäviä asiakkaita vältellään viimeiseen asti.

En muista milloin olisin saanut pidettyä kaikki tauot. Harva tekisi työtä, jossa tietäisi ettei 8h pääse vessaan, oli hätä tai ei. Aukiolojen vapautumisen jälkeen, vain harvaan paikkaan on palkattu lisää henkilökuntaa.

Jos yrität muuttaa jotain asiaa tai puutut epäkohtaan, saat vaikean maineen ja uhkaillaan potkuilla ja varoituksilla.

Että suosittelen kaikille.

Miten joku voi olla 8h käymättä kertaakaan pissalla? Tuskaaaaaaa... 😫

Kaikkeen tottuu kun on pakko ja helteellä varsinkin sitä nestettä ei tule ulos rakon kautta. Ja kun ei juo eikä syö koko työvuoron aikana mitään ei tarvitse pelätä että joutuu vessassa käymään. Omalla työpaikallani esimiehet sanoo että yksintyöskennellässä kaupan saa laittaa kiinni taukojen ajaksi mutta eivät koskaan kerro millä sanoilla ne asiakkaat laitetaan ulos, koska kaupoissa on aina aikaatappavia ihmisiä tai katselijoita. Eli tauoille et mene jos on yksikään ihminen sisällä. Jos pystyt joskus tauon pitämään, voit varautua siihen että kun oven aukaiset, alkaa valitus ja haukkuminen että miksi ei asiakkaita palvella.  Kun silmissä mustenee, kiristetään tahtia :D

Vierailija
636/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimin vaatealalla. Kalleimmat käsintehdyt miesten puvut, jotka maksavat 13 000 puntaa, tehdään oikeasti Kiinassa paitsi muutama ommel Briteissä jotta puvun voi sanoa olevan käsintehty brittiläinen. Italialaiset puvut on ihan kuraa. Ne tehdään kokonaan Kiinassa ja saumatkin liimaamalla.

Ps. Oikeasti käsintehtyjä pukuja löytyy mutta sitten täytyy tietää räätäli.

Eikös tuon nyt tiedä jo jokainen? samahan se on erilaisten sisustusesineiden kanssa, kaikki tulee samoista tehtaista Kiinasta tai Intiasta, sitten vaan toiset myy ne pienemmällä katteella (halpaketjut) ja toiset kymmenkertaisella katteella (ns.laadukkaampaa tavaraa myyvät ketjut ja kaupat). Ja joku reppana pitää itseään trendikkäänä parempana ihmisenä kun muovikassissa lukee luxusmerkkimyymälän nimi. Tästä hyvänä esimerkkinä ns Pentikin poro-kynttilänjalka.

Vierailija
637/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt yksityisessä päiväkotiketjussa, joka markkinoi itseään vähän laadukkaampana: luomuruokaa, kehittäviä aktiviteetteja lapsille ym. ihanaa.

No, meillä ei ole mitään luomuruokaa kokkaavaa kodinhengetärtä, vaan keittiöapulainen hommaa halvinta jauhelihaa, uittaa ruuat natriumglutamaatissa, kaikki raaka-aineet halvinta mahdollista, pakasteita. Myös huonekalut Ikeaa, kaikki mahdollinen Kiinasta. Hoitajatkaan eivät tee työtään sydämellä, vaikka niin mainostetaan, ovat aivan kypsiä työhönsä pienellä palkalla.

Naurattaa, kun johtaja esittää varakkaille vanhemmille tämän kuvitellun laadukkuuden syynä maksaa ekstraa pk-maksuissa... mutta eiväthän he kaappiin katso.

Vierailija
638/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen risteilyaluksella töissä tässä itämerellä ja voin kertoa, että meillä ei todellakaan toimita noin miten joissakin hotelleissa. Rantasiivoojilla on mikrokuituliina peilien pyyhkimiseen sekä kasa rättejä pinnoille. Wc pestään wc harjalla, eikä samoilla räteillä. Jokainen hytti käydään myös läpi ja tarvittaessa rantasiivooja käy pesemässä sen uudelleen. Myös pesuaineen kulutusta tarkkaillaan, mikäli tuntuu ettei sitä juurikaan kulu. Lisäksi uudet mukit vaihdetaan joka kerta. En tiedä onko tilanne toinen tällä viimevuotisella norolaivalla.

Olin vielä viime vuonna rantasiivoojana. Joo, ne kyllä raahaa mukana useampaa rättiä ja pesuainetta, mutta yleensä lähes kaikki pyyhkäistään sillä samalla rätillä ja pelkällä vedellä, koska aika ei yksinkertaisesti riitä rättien ja pesuaineen kanssa venkslaamiseen. Hytit kyllä tarkastetaan, mutta riittää että se NÄYTTÄÄ puhtaalta. Meitä ihan oikeasti ohjeistettiin, että mitenkään tarkasti ei SAA siivota, koska aika ei riitä. Tärkeintä on, että roskat ja näkyvät roippeet ja pahin pöly putsataan. Rantasiivoojat ja hyttiemännät ei myöskään vaihtaneet uusia kertakäyttömukeja. Jos ne vanhat oli vielä pidikkeessään, ne jätettiin siihen, korkeintaan lätkäistiin pari uutta sinne lisäksi.

Tietäisittepä muuten, kuinka paskasia ne laivojen sänkyjen petauspatjat on... Nehän siis vaihdetaan/pestään ehkä kerran vuosisadassa. Vaikka patjassa olisi isokin (kuiva) tahra, käärästään vaan puhtaat lakanat päälle, koska kukaan ei jaksa/viitsi käydä hakemassa puhdasta patjaa. :)

Viimeksi kun käytiin Tukholman risteilyllä katsoinkin siinä pedillä makoillessani, että sen ikkunan ja sängyn välinen rako oli ihan täynnä mustaa pölyä. Ja vessan peilin alareunaan oli jäänyt edellisen asiakkaan roiskejäljet, pyyhintäjäljistä päätellen siivooja näytti pyyhkäisseen suurimmat tahraroiskeet katselukorkeudelta peilistä. Pöntöllä kun istui ne alareunan roiskeet näkyi selvästi. 🙄

...entä oletteko katsoneet risteilyllä sänkyjen laitoja? Alasängyn reunassa selvä yrjönoro. Sänkyjen altakin voi löytää kaikenlaista jännää, esim. siideritölkki. Sänkypatjoissa karmeita spermatahroja. Yh, onneksi on edes se lakana.

Suihkujen lattiakaivotkin voisi joskus tyhjentää hiuksista, vesi jää yleensä lammikoksi lattialle.

Vierailija
639/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju vahvistaa päätöstäni olla koskaan ostamatta mitään kauppojen "tuore"tiskeistä. Tein päätöksen luettuani vuosia sitten lehdestä siitä, miten kaupat myyvät pakkaamattomia tuotteita, vaikka ne ovat vanhentuneita jne. Ilmeisesti mikään ei ole muuttunut. Kauppiaalta tämmöinen on käsittämättömän typerää, koska jutut liikkuvat eikä tuollaisesta vilungista tarvitse jäädä kiinni kuin kerran, niin asiakas on entinen. Eipä käy Prisman leikkeletiskin ääressä kuhina, kun nyt asiaa ajattelen. Parempi ostaa Herra Snellmanin leikkelepaketti, joka nyt todennäköisesti on kunnossa.

En nyt menisi vannomaan tuostakaan, itse löysin hiljattain Snellmanin leikkelepaketista läpinäkyvää muovia leikkelesiivujen SISÄLTÄ. Mitään ei huomannut ennen kuin siivu oli jo suussa.

Vierailija
640/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ne tiskataan käsienpesualtaassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi