Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
561/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju😝😝😝

Vierailija
562/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asbestipurkajana voin kertoa, että ei ne purkutyöt aina mene kun strömssössä. Vahinkoja sattuu ja suojaukset pettää.....On tullut saastutettua vahingossa kokonaisia kerrostaloja kun on vähän pölissyt.

Viestistä päätellen ei ole ollut yksi tai kaksi kertaa, vaan aika usein? Tajuatko, että voit aiheuttaa syövän vaikka pienelle lapselle toiminnallasi?

Eikä vaan sille yhdelle, vaan koko kerrostalon asukkaat sairastuu 20-30 vuoden päästä ja tukehtuu kuoliaaksi. Asbesti ei lähde koskaan elimistöstä pois. Mutta mitä väliä vissiin, kunhan kyseinen saa pitää työnsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle alkaa nyt riittää.

Olen tältä palstalta lukenut JA tuttavilta vuosikausia kuullut tästä, että hotelleissa käytetään siivoukseen likaisia liinoja - joko asiakkaan käyttämiä pyyhkeitä tai jotain vessanpöntössä käynyttä liinaa. Juomalasit pyyhitään bakteereita kuhisevilla liinoilla. Tehdään puhtaan näköistä, mutta pinnat kuhisee kolibakteereita.

Nyt riittää. Mulle on ihan sama, onko teillä paskat esimiehet, paska perehdytys, paska palkka ja liian vähän aikaa. Se ei ole asiakkaan vika! Ette te saa potkuja siksi, että olette liian hitaita kun pesette huoneet oikeasti puhtaiksi. Nämä paskaduunit pysyy paskaduunina niin kauan kuin te jatkatte sitä viidessä minuutissa ripulirätillä pyyhkimistä siellä. Ei kiinnosta teidän sönkötykset, nostakaa jumalauta lampaat meteli siellä teidän työpaikassanne, että aika on niin tiukka että porukka roiskii ripulisilla räteillä huoneita "puhtaaksi".

Saatanan idiootit vajaaälyiset kyrpäpäät!

Saa jumalauta loppua tämä helkkarin paskatouhu! Tämä ketju lähtee NYT joka helvetin siivousfirmaan ja hotelliin tässä maassa. Onko Iltapäivälehtiin jo tehty juttupyyntöä?

Ei se oo niiden siivoojien vika, vaan ahneiden pomojen. Kuka vaan älykääpiö tietää ettei 10min riitä huoneen siivoamiseen. Vuodevaatteiden vaihtoon menee ainakin puolet tosta. Sit pitäis hoitaa vessa,minibaari,imuroida,pyyhkiä pölyt...

Kyllä se on niiden siivoajien vika, kun suostuvat tekemään tuolla tavalla töitä. Jos menisivät lakkoon niin pomon olisi pakko uusia toimintatapoja.

Vierailija
564/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen suuressa kaupan alan yrityksessä. Meillä korostetaan perhearvoja, tasapuolisia etenemismahdollisuuksia, levon tärkeyttä ja monia muita kivoja asioita.

Todellisuus: ylitöitä vaaditaan tekemään palkatta, ihan sama onko perhettä tai lapsia työ on kuitenkin  ykkönen (olemmehan kaikki yhtä suurta perhettä), lepääminen on heikkouden merkki ja "kai nyt lomallakin sähköpostit luetaan ja vastataan" (huom! suurin osa työstä hoituu ainakin kohdallani s-postitse). 

Työpaikalla on myös pakkohauskaa eli hassuihin asuihin pukeutumista, hoetaan tiettyjä iskulauseita, jenkkityylistä "How are you" meininkiä ja jos ei mene tosi hyvin ja vastaat todenmukaiesti olet negatiivinen ilmanpiirin pilaaja.

Meillä on myös matala organisaatio ja kuka tahansa voi antaa palautetta vaikka TJ:lle. Totuus: pomoille saa kertoa vain kivoja asioita eikä heitä saa vaivata ongelmilla. Jos teet jonkun asian hyvin on se esimiehesi ansiota koska on niin hyvä mutta jos mokaat se on oma vikasi koska kaikkien on otettava vastuu omasta työstään ja johdettava itseään. Olemmehan aikuisia kaikki!

Vierailija
565/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sairaala sitten ostaa sitä verta "riistohintaan", jos verestä ei ole pulaa?

SPR:llä on monopoli, siksi pystyvät pitämään hinnat pilvessä. SPR:n toimihenkilöt ovat ryvenneet skandaaleissa eri puolilla maailmaa, kun on paljastunut, että kerätyt rahat menevät luksusjahteihin, naisiin ym. Googleta.

Oma kohtainen kokemus on, että toimihenkilöiden lounaat kestävät 3-4h täällä Suomessa ja tätä tuetaan verovaroin, kun duunarit raatavat niskalimassa leipänsä eteen. SPR:n rivityöntekijöille tietysti toitotellaan tietysti, miten tärkeätä työtä he tekevät muiden hyväksi ja ovat mukana parantamassa maailmaa... Lopetin lahjoittamisen.

Sama täällä. En lahjoita edes kontteihin vanhaa tavaraa/vaatetta. Ilmaiseksi saavat kaikkea: vaatetta, verta ja vielä kehtaavat kupata valtiolta rahaa ylihinnoiteltuihin vastaanottokeskuksiinsa. Justiinhan tästä talvella Ylen MOT:issa oli juttu. Sitten hakevat jatkuvasti ilmaistyöntekijöitä pääpuljuunsa. Vaatimukset ovat kauheat, mutta palkka on yksi hailee. Pitäisi olla viestintäammattilainen, koordinaattori ja vaikka mitä.

Ei kestä päivänvaloa moinen lafka.

Vierailija
566/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Kyllä se on niiden siivoajien vika, kun suostuvat tekemään tuolla tavalla töitä. Jos menisivät lakkoon niin pomon olisi pakko uusia toimintatapoja.[/quote]

Siinäpä onkin taas sellainen ongelma että kovin moni hotellisiivooja ei nykyään enää ole suomalainen, vaan maahanmuuttaja jonka on erittäin vaikea saada työtä yhtään mistään joten ovat erittäin tyytyväisiä siihen että ovat saaneet edes jonkun työn ja toiset ovat kotimaassaan tottuneet tekemään vieläkin rankempaa/huonompi palkkaisempaa työtä. Joten heillä ei todellakaan ole pienintäkään halua alkaa mihinkään lakkoon tai valittamaan oloistaan, koska ovat yleensä niihin täysin tyyväisiä, eli eipä auta jos sen koko hotellin yksi/muutama suomalainen työntekijä alkaa lakkoilemaan, maahanmuuttajat sitten hoitavat heidänkin työnsä.

Vierailija
567/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Niissä hotelleissa joissa olen käynyt, ovat siivoojat vaihtaneet lasit puhtaisiin.

Tai ainakin ajeluttavat likaisia ja puhtaita laseja ympäri hotellia omissa koreissaan niissä kärryissä.

Tuskin sentään keräävät lasit pestäviksi ja hönkivät puhtaiksi, sitten jakavat ne "puhtaina" seuraaviin huoneisiin. Eikö ne lasit olisi helpompi tiskata ihan tiskikoneessa kun ne kuitenkin on huoneista pois kärrätty.

Usein siivoojat jopa viikkaavaat vaatteet kauniiseen pinoon pedatun sängyn päälle.  Hujan hajan jätettyjä kirjojakin ovat keränneet pinoon pöydälle.

Sellaisissa paikoissa jättää ihan mielellään tippiä siivoojille  :)

Kivahan tuo on, mutta siinä on siivooja ylittänyt täysin valtuutensa. Asiakkaan tavaroihin ei missään tapauksessa saa koskea. Eli niitä ei saa esim pöydällä järjestellä, vaatteista puhumattakaan. Usein sellaiset sängyt jätetään petaamatta, joiden päällä on paljon asiakkaan tavaroita, jonkun yhden esineen siitä voi poistaa, mutta siinäpä se. 

Itse kerroshoitajana ollessani jätin hotellissa talon lääkärin huoneessa lapsen vaipat lattialle. Vein siis ohjeen tappiin asti, mutta ärsytti se, että meidän työmääräämme vielä näin koetettiin lisätä. Siivosin vaippojen ympäriltä. Lääkäri kirjautui ulos seuraavana päivänä.

Olen matkustellut useissa Keski-Euroopan maissa ja kaikissa se järjestäminen on ollut enemmän sääntö kuin poikkeus. (paitsi ei entisen Itä-Saksan alueella) Vaatteet on viikattu siistiin pinoon ja levällään olleet tavarat järjestelty asiallisesti.

Suomessa tällaista ei koskaan ole tapahtunut.

Vierailija
568/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen suuressa kaupan alan yrityksessä. Meillä korostetaan perhearvoja, tasapuolisia etenemismahdollisuuksia, levon tärkeyttä ja monia muita kivoja asioita.

Todellisuus: ylitöitä vaaditaan tekemään palkatta, ihan sama onko perhettä tai lapsia työ on kuitenkin  ykkönen (olemmehan kaikki yhtä suurta perhettä), lepääminen on heikkouden merkki ja "kai nyt lomallakin sähköpostit luetaan ja vastataan" (huom! suurin osa työstä hoituu ainakin kohdallani s-postitse). 

Työpaikalla on myös pakkohauskaa eli hassuihin asuihin pukeutumista, hoetaan tiettyjä iskulauseita, jenkkityylistä "How are you" meininkiä ja jos ei mene tosi hyvin ja vastaat todenmukaiesti olet negatiivinen ilmanpiirin pilaaja.

Meillä on myös matala organisaatio ja kuka tahansa voi antaa palautetta vaikka TJ:lle. Totuus: pomoille saa kertoa vain kivoja asioita eikä heitä saa vaivata ongelmilla. Jos teet jonkun asian hyvin on se esimiehesi ansiota koska on niin hyvä mutta jos mokaat se on oma vikasi koska kaikkien on otettava vastuu omasta työstään ja johdettava itseään. Olemmehan aikuisia kaikki!

Meillä ihan sama juttu! Kyseessä henkilöstövuokrausalalla toimiva kansainvälinen suuryritys. Jos joku ei jaksa mielistellä ja olla samaa mieltä johdon kanssa, yht äkkiä intrassa "uutinen", että ko ei-mielistelevän henkilön kanssa on "yhteisellä sopimuksella päätetty työsuhde" tai henkilö on "siirtynyt uusiin haasteisiin" tms. Ja työvelvoite on "päättynyt välittömästi".

Vierailija
569/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muutama vuosi sitten töissä eräässä pääkaupunkiseudun vuokratyöfirmassa ja vuoroni hoidin eräässä suuressa tapahtumapaikassa. Tässä paikassa oli monta myyntipistettä lähes jokaisessa tapahtumassa, itse olin melkein samassa joka kerta. Jokaisessa myyntipisteessä oli 'esimies', joka vastasi pisteen myynneistä ja tilityksestä. Kyseiset esimiehet valittiin sen mukaan, keneltä löytyi hygienia- sekä anniskelupassi! Todella monta sosiaalisesti lahjatonta tuli vastaan.

Ruoan laatu ja hinta-laatusuhde aivan järkyttävää. Pisteen ruoat tehtiin mahdollisimman ajoissa valmiiksi, ei toki liikaa ettei synny hävikkiä. Kun tapahtumassa oli vaikka tauko ja ihmiset tulivat ostamaan ruokaa, saattoi kyseinen tuote ollut jo lämpötasossa muutamankin tunnin. Tapahtuman lopuksi myytiin samoja tuotteita jotka olivat valmistettu ovien avaamisen aikaan. Mielenkiintoisin tapaus oli se, kun eräs pakkastuote meni lokakuussa vanhaksi. Uutta erää ei tullut, koska ei ollut kovin menevä tuote, joten myytiin sitten koko seuraava kevät tätä herkkua. 'Eihän pakkastuotteet mene miksikään?!' no eivät välttämättä mene, jos kylmäketju on kunnossa (epäilen), mutta tässä on sellainen juttu kuitenkin kuin Suomen laki joka kieltää tarjoilemasta/myymästä päiväysvanhoja tuotteita..

Näistä sai sitten maksaa itsensä kipeäksi, tyyliin ranskalaiset ja limu 9e. Koita siinä hymyssä suin nyhtää rahaa asiakkaalta ja antaa käteen löysät perunat. :)

Rasvakeitin puhdistettiin mm.vedellä ja ilman suojavälineitä..

Vähän nauratti paikan Oiva-tarkastuksen hymynaama! Aina jos olen kyseiseen paikkaan menossa, en vahingossakaan syö mitään ja kehoitan muitakin samaan. Tarkistan myös aina kyseisen ketjun ruokapaikkojen Oiva-raportit, jos on yksikin huonompi merkintä niin ravintolassa on varmasti enemmänkin pielessä!

Jostain syystä en viihtynyt tuolla puolta vuotta pidempään :)

Minä en uskalla syödä missään tapahtumissa niitä myyntikojujen ruokia. Ihan siitä syystä että jos syön niin sitten saa loppupäivän kärsiä ripulista.

Eikä liene mikään ihme.

Mahani on opettanut minut välttämään myös tiettyjä pitserioita.

Vieraassa paikassa voi päätella mm. pitsan hinnan perusteella kannattaako sitä syödä vai ei  :p

Vierailija
570/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin SPR:n mutta ei Veripalvelun. ovat erillisiä taloudellisesti ja Veripalvelu rahoittaa toimintansa sillä, että sairaalat ostaa verta.

Vierailija
571/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eräässä mediataloissa aikakauslehtien puhelinasiakaspalvelussa määräaikaisena sijaisena. Soittojonot olivat usein yli 20 min pitkiä (siis niin että kauiten linjalla ollut oli jonottanut jo niin kauan) ja silti tavoitteena oli että jokainen puhelu kestää muistaakseni yli 3 minuuttia. Puhelun aikana piti siis yrittää saada asiakas pitämään lehtitilaus tai tilaamaan jotain toista lehteä. Tavoitteena oli että jokainen vastaa 70 puheluun päivittäin. Joka aamu kaikille lähetettiin sähköpostilla edellisen päivän diagrammit puhelun keskikestosta ja puheluiden määrästä.

Ihmisten ajan tuhlaaminen tuntui musta tosi tyhmältä ja jos jonoa oli paljon, niin yritin vaan hoitaa mahdollisimman paljon asiakkaita nopeasti. Vastasin usein yli 100 puheluun päivässä kun työkaverit tekivät sen tasan 70, puhuivat verkkaisesti ja hidastelivat aina puheluiden välissä. Sain asiakkailta monesti kiitosta asioiden nopeasta hoitamisesta. Jouduin kuitenkin usein puhutteluun siitä että puheluni olivat niin nopeita vaikka hoidin niiden aikana sen mitä asiakkaat halusivatkin. Lisämyyntiä yritin tehdä aina luonnollisissa väleissä, enkä jäänyt jankkamaan jos joku selvästi halusi vaan nopeasti peruuttaa lehden tilauksen.

Ei sopinut mulle toi työ, ihmeellistä ihmisten kiusaamista. Netissäkin pystyi lehtiä peruuttamaan, mutta sekin oli tehty niin vaikeaksi että selvästi oli vaan kyse siitä että haluttiin ihmisten mieluummin soittavan, jonottavan ja kuuntelevan jotain turhia myyntipuheita. Toivottavasti ovat sittemmin parantaneet systeemiään.

Sama täällä. Olin jonkun aikaa puhelinmyyjänä ja minun piti puhua ihmisiä ympäri erään liiton jäseneksi. Välillä kuuli aivan selvästi, että asiakas oli jossakin hankalassa tilanteessa (kokous, juoksi kadulla, oli auton alla asentamassa jotakin) joten lopetin lyhyeen. Sama, mikäli ihminen kieltäytyi ykskantaan. En vain pystynyt jankuttamaan asiaani itsepäisenä, koska ymmärsin, ettei asiakasta todellakaan kiinnosta.

Sain potkut, koska annoin kuulemma liian helposti periksi ja asiakastiedot olivat kalliita ostaa. Hyvä näin, ei minusta tuohon ollut. Ja nyt tiedän, miten kannattaa kieltäytyä, kun joku innokas kaupittelija soittaa minulle.

Vierailija
572/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainostoimistosta päivää.

Mulla ei ainakaan koskaan ole kiire tai liikaa töitä. Hektinen mainosala, jepu jee.

Eilen selasin koko päivän nettiä. Työt on helppoja (sisällöntuotanto, projektinveto) ja ehkä yhtenä päivänä viikossa oikeasti kirjoitan, teen haastatteluja tai käännöksiä tai mietin some-juttuja.

En koe tuottavani kenellekään harmia, vaikka tahti onkin löysä. Maksan veroja, asiakkaat saavat haluamansa asiat aikataulussa ja istun kiltisti konttorilla, jos vaikka jotakin kiireellistä sattuisi tulemaan.

Tuo olisi unelmahommaani. En vain koskaan ole uskaltanut ottaa työnhakumielessä yhteyttä mainostoimistoon, koska ne vaikuttavat niin dynaamisilta, nuorekkailta ja pelottavilta paikoilta.

Vierailija
573/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika 'villi ja vapaa ' paljastusketju tämä. Sori vaan, mutta kehoittaisin kaikkia olemaan (edes hiukan) kriittisiä (kuten aina pitäisi) kaikkien näiden 'paljastusten' suhteen.

Sanotaan nyt esim. noissa asbestinpurkutöissä joista täällä oli puhe, on h..vetin kovat säädökset nykyään jo ihan  lakiin kirjattu ja niin kovat rapsut ja rangaistukset luvassa rakennusfirmalle laiminlyönneistä,että siinä voi isokin firma mennä nurin niiden takia ja joutua korvaamaan henkilöille jotka altistuvat vammat ja maksut vielä omaisille ja alaikäisille lapsllekin jos todetaan aiheuttaneen ne jne.

Mahdottomuus eivät ole linnatuomiotkaan asiasta.

Riskit ovat siis kovat ja ne tiedetään jo tarkkaan ja turvatoimet ovat sen mukaiset. Samoin kontrolli. 

Täällä nyt on helppo jonkun dillen ja   asioista kunnolla itse tietämättömän pelotella ihmisiä melkein  ihan millä vaan (... ja lukea sitten nautinnokseen ja huvikseen kaikkia niitä hyväuskoisten pelästyneitä reagointeja) 

Mitään vastuuta täällä  'paljastajalla' ei ole, nimeä ei tarvitse kertoa (ei vaikka syyttäisi jotain nimeltä mainitsemaansakin) perusteita ei tarvita mihinkään jne.

Minä en usko esim. edes sitäkään,että jossain hotelleissa jätettäisiin muka juomalasit pesemättä.(eikö se muka esim. ikkunan ääressä   aurinkoa vasten katsottaessa lasista näkyisi?) 

Jos kaikki täällä olisi totta,niin tässä maassahan olisi tuskin kehitysmaan vertaa kontrollia minkään asian suhteen.Yrittäkää siis,hyvät ihmiset,olla kaiken täällä edes vähän kriittiisiä.

Vierailija
574/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin eräässä mediataloissa aikakauslehtien puhelinasiakaspalvelussa määräaikaisena sijaisena. Soittojonot olivat usein yli 20 min pitkiä (siis niin että kauiten linjalla ollut oli jonottanut jo niin kauan) ja silti tavoitteena oli että jokainen puhelu kestää muistaakseni yli 3 minuuttia. Puhelun aikana piti siis yrittää saada asiakas pitämään lehtitilaus tai tilaamaan jotain toista lehteä. Tavoitteena oli että jokainen vastaa 70 puheluun päivittäin. Joka aamu kaikille lähetettiin sähköpostilla edellisen päivän diagrammit puhelun keskikestosta ja puheluiden määrästä.

Ihmisten ajan tuhlaaminen tuntui musta tosi tyhmältä ja jos jonoa oli paljon, niin yritin vaan hoitaa mahdollisimman paljon asiakkaita nopeasti. Vastasin usein yli 100 puheluun päivässä kun työkaverit tekivät sen tasan 70, puhuivat verkkaisesti ja hidastelivat aina puheluiden välissä. Sain asiakkailta monesti kiitosta asioiden nopeasta hoitamisesta. Jouduin kuitenkin usein puhutteluun siitä että puheluni olivat niin nopeita vaikka hoidin niiden aikana sen mitä asiakkaat halusivatkin. Lisämyyntiä yritin tehdä aina luonnollisissa väleissä, enkä jäänyt jankkamaan jos joku selvästi halusi vaan nopeasti peruuttaa lehden tilauksen.

Ei sopinut mulle toi työ, ihmeellistä ihmisten kiusaamista. Netissäkin pystyi lehtiä peruuttamaan, mutta sekin oli tehty niin vaikeaksi että selvästi oli vaan kyse siitä että haluttiin ihmisten mieluummin soittavan, jonottavan ja kuuntelevan jotain turhia myyntipuheita. Toivottavasti ovat sittemmin parantaneet systeemiään.

Sama täällä. Olin jonkun aikaa puhelinmyyjänä ja minun piti puhua ihmisiä ympäri erään liiton jäseneksi. Välillä kuuli aivan selvästi, että asiakas oli jossakin hankalassa tilanteessa (kokous, juoksi kadulla, oli auton alla asentamassa jotakin) joten lopetin lyhyeen. Sama, mikäli ihminen kieltäytyi ykskantaan. En vain pystynyt jankuttamaan asiaani itsepäisenä, koska ymmärsin, ettei asiakasta todellakaan kiinnosta.

Sain potkut, koska annoin kuulemma liian helposti periksi ja asiakastiedot olivat kalliita ostaa. Hyvä näin, ei minusta tuohon ollut. Ja nyt tiedän, miten kannattaa kieltäytyä, kun joku innokas kaupittelija soittaa minulle.

Tämän taas uskon kyllä pitävän paikkansa.(tuo alahan jo itsessäänhän näet perustuu silkkaan huijaukseen)

Vierailija
575/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sijaistanut pääkaupunkiseudulla ja kehyskunnissa ja kohdannut  juoruilua ja paskanpuhumista lapsista ja perheistä joidenkin koulujen opettajanhuoneissa.  Asenne vaikuttaa tietysti sitten siihen, miten oppilasta kohdellaan. "Erityislapsiin" suhtaudutaan negatiivisin ennakko-odotuksin.

Onneksi useimmissa koulussa oppilaiden ja vanhempien kohtaaminen on kuitenkin asiallista, ammattimaista ja ymmärtävää ja opetuskin ihan tasokasta. Työpaikan toimintakulttuurin luovat ihmiset itse, etenkin ne vahvimmat persoonat, pisimpään työssä olleet ja esimiesasemassa olevat. 

Vierailija
576/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriittinen lukija kirjoitti:

Aika 'villi ja vapaa ' paljastusketju tämä. Sori vaan, mutta kehoittaisin kaikkia olemaan (edes hiukan) kriittisiä (kuten aina pitäisi) kaikkien näiden 'paljastusten' suhteen.

Sanotaan nyt esim. noissa asbestinpurkutöissä joista täällä oli puhe, on h..vetin kovat säädökset nykyään jo ihan  lakiin kirjattu ja niin kovat rapsut ja rangaistukset luvassa rakennusfirmalle laiminlyönneistä,että siinä voi isokin firma mennä nurin niiden takia ja joutua korvaamaan henkilöille jotka altistuvat vammat ja maksut vielä omaisille ja alaikäisille lapsllekin jos todetaan aiheuttaneen ne jne.

Mahdottomuus eivät ole linnatuomiotkaan asiasta.

Riskit ovat siis kovat ja ne tiedetään jo tarkkaan ja turvatoimet ovat sen mukaiset. Samoin kontrolli. 

Täällä nyt on helppo jonkun dillen ja   asioista kunnolla itse tietämättömän pelotella ihmisiä melkein  ihan millä vaan (... ja lukea sitten nautinnokseen ja huvikseen kaikkia niitä hyväuskoisten pelästyneitä reagointeja) 

Mitään vastuuta täällä  'paljastajalla' ei ole, nimeä ei tarvitse kertoa (ei vaikka syyttäisi jotain nimeltä mainitsemaansakin) perusteita ei tarvita mihinkään jne.

Minä en usko esim. edes sitäkään,että jossain hotelleissa jätettäisiin muka juomalasit pesemättä.(eikö se muka esim. ikkunan ääressä   aurinkoa vasten katsottaessa lasista näkyisi?) 

Jos kaikki täällä olisi totta,niin tässä maassahan olisi tuskin kehitysmaan vertaa kontrollia minkään asian suhteen.Yrittäkää siis,hyvät ihmiset,olla kaiken täällä edes vähän kriittiisiä.

Vai dille? Oliskohan sun jo aika nostaa ne vaaleenpunaset lasit nenun päältä pois. Noita asbesti-juttuja on täällä ollut nyt kolmen kertomana ja niitä riittää - en jaksa aiheesta aloittaa. Samaten noita lasitarinoita on kymmenkunta ja ovat ihan totisinta totta, Vietä päivä hotellissa siivoten, niin jää ne lasit sultakin pesemättä.

Vierailija
577/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan koskaan ole kiire tai liikaa töitä. Hektinen mainosala, jepu jee.

Eilen selasin koko päivän nettiä. Työt on helppoja (sisällöntuotanto, projektinveto) ja ehkä yhtenä päivänä viikossa oikeasti kirjoitan, teen haastatteluja tai käännöksiä tai mietin some-juttuja.

En koe tuottavani kenellekään harmia, vaikka tahti onkin löysä. Maksan veroja, asiakkaat saavat haluamansa asiat aikataulussa ja istun kiltisti konttorilla, jos vaikka jotakin kiireellistä sattuisi tulemaan.

Mua ainakin pelottaisi työpaikkani puolesta jos olisin noin tarpeeton! Ei tota kuule kauaa katella.

Vierailija
578/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin pelottaisi työpaikkani puolesta jos olisin noin tarpeeton! Ei tota kuule kauaa katella.

Ööh, aloitin mainosalalla vuonna -99 ja päivääkään en ole ollut työttömänä?

Vierailija
579/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden verran töissä yhdessä aika isossa hotellissa Lontoossa. Hoidin työkseni tapahtumia ja siinä hommassa joutui olemaan tekemisissä oikeastaan kaikkien kanssa hotellissa, joten kaikenlaista tuli nähtyä. Siivoojat (joilla ei ole tarpeeksi aikaa huoneiden siivoamiseen) käyttivät samaa pesusientä lavuaarin, kylpyammeen ja vessanpöntön pesuun. Lasit pyyhittiin jollain rätillä eikä todellakaan vaihdettu joka kerta.

Isojen tapahtumien, esim. konferenssien yhteydessä on usein joku tervetulomalja. Kerroksessa on kyllä muutama tiskikone, mutta yleensä jos piti nopeasti saada lasit kiertoon niin ne vaan dipattiin lämpimään veteen ja pyyhittiin rätillä. Sama etenkin kahvikuppien kanssa.

Toimistolla ei kierrätetty yhtään mitään vaikka nettisivuillaan ketju kehuu ottavansa ympäristöasiat huomioon ja lakikin vaatii kierrättämään. Noh, meillä meni kaikki samaan roskiin. Koitimme yhden työkaverin kanssa alkaa kierrättää paperia niin, että tulostettaisiin tyhjälle puolelle mitä vaan mikä ei asiakkaille tai pääkonttoriin mene, mutta IT-osasto kielsi meitä tulostamasta jo kertaalleen tulostetulle paperille.

Mitään salassapitoa asiakkaista ei myöskään ollut. Nimet, osoitteet, puhelinnumero ja pankkitiedot meni sellaisinaan roskiin. Itse koitin vähintään ne pankkitiedot sutata papereista aina kun muistin.

Palkka tässä hotellissa oli kaikilla surkea ja riippui kansalaisuudesta. Töitä niin paljon että kaikki teki ylitöitä jatkuvasti palkatta. Jos johdolle ehdotti jotain sai kuulla, ettei voi lähteä jos ei tykkää. Lähdinkin. Kehtasivat vielä olla yllättyneitä. Tiedän myös, että esim. siivoojat ja kokoushenkilökunta varastivat hotellista jatkuvasti esim. ruokaa, teetä, viiniä, vessapaperia ja kokousasiakkaiden jättämiä tavaroita. Oli sen verran paska ja epäeettinen työympäristö, että en edes tuomitse. Käytännössä kaikessa mentiin hotellissa sieltä missä aita on matalin.

Mitä omiin asiakkaisiini tulee niin ne jotka olivat töykeitä tai jatkuvasti ahdistelivat ja vaativat joutuivat aina odottamaan vastausta pidempään. Monesti toimistolla jos ei halunnut puhua jonkun asiakkaan kanssa  (joko tyyppi vaan oli tosi rasittava tai sitten tiesimme etukäteen mitä asia koskee eikä vastausta vielä ollut) niin puhelimeen vastannut työkaveri valehteli, että tavoiteltu henkilö on asiakastapaamisessa tai kokouksessa.

Vierailija
580/910 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo 10 min./huone ihan yleinen käytäntö vai ennemminkin poikkeus? Ei riitä mitenkään vaikka olisi kuin hyvä ja kokenut siivooja. Lakanat vie tuosta jo lähes koko ajan ja muu siivous jää käytännössä tekemättä. Vessa korkeintaan pestään päällisin puolin.

Tää on ihan yleistä varmasti Suomessakin. Kirjoitin tossa yllä omasta kokemuksestani hotellissa Lontoossa. Meillä ainakin oli kerta päivässä kaikkien osastojen yhteinen kokous pomon toimistossa, jossa käytiin läpi kaikki päivän asiat. Siivoojien esimiehelle tuli usein huomautuksia, ettei huoneita siivottu tarpeeksi nopeasti vaikka on tosiaan ihan naurettavaa kuvitella, että kymmenessä minuutissa saa siivottua yhden huoneen. Ehkä jos työntekijöitä olis ainakin kaksinkertainen määrä, mutta ei hotellit halua palkata enempää porukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi