Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
461/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lattialle tippuneet hedelmät ja vihannekset laitetaan vain takaisin kyytiin,samassa hallissa välillä lentää lintuja ovista sisään ja tottakai paskovat,ja kenkien mukana paska leviää lattioilla pitkin hallia,

Joten nauttikaa esim. tomaateistanne

Tää ehkä olisi aika hurja paljastus, jos ei tietäisi, että suurin osa tuotetuista vihanneksista, marjoista ja hedelmistä kasvaa ulkona, Suomessakin. Siellä linnut paskoo ja käy syömässä niitä, esim. mansikoissa on usein linnun nokkimia jälkiä. Tomaatti, kasvihuonekurkku ja sen sellaiset kasvaa kasvihuoneissa, mutta niissäkin välillä lentelee lintuja eikä kasvihuone mikään desinfioitu umpio ole.

Joo, se on jännä, miten ihmiset kuvittelee että tomaatit ja marjat, hedelmistä puhumattakaan, kasvavat jossain steriilissä ympäristössä ja ne saastuvat välittömästi jos joku koskee niihin paljain käsin tai jos ne tippuvat lattialle =D En tiedä teistä, mutta mulla on kyllä tapana pestä joka ainoa salaatinlehvä ja omena riippumatta siitä tuleeko se mun omalta maalta vai kaupasta.

Vierailija
462/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa riehui sairaalabakteeri. Henkilökunta vannotettiin olemaan kertomatta asiasta potilaille tai omaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti noita ruokahygieniajuttuja... Eikö ahdista ajatus että joku voi oikeasti sairastua vakavasti vaikka salmonellaan tuollaisen seurauksena?

Vierailija
464/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen risteilyaluksella töissä tässä itämerellä ja voin kertoa, että meillä ei todellakaan toimita noin miten joissakin hotelleissa. Rantasiivoojilla on mikrokuituliina peilien pyyhkimiseen sekä kasa rättejä pinnoille. Wc pestään wc harjalla, eikä samoilla räteillä. Jokainen hytti käydään myös läpi ja tarvittaessa rantasiivooja käy pesemässä sen uudelleen. Myös pesuaineen kulutusta tarkkaillaan, mikäli tuntuu ettei sitä juurikaan kulu. Lisäksi uudet mukit vaihdetaan joka kerta. En tiedä onko tilanne toinen tällä viimevuotisella norolaivalla.

Olin vielä viime vuonna rantasiivoojana. Joo, ne kyllä raahaa mukana useampaa rättiä ja pesuainetta, mutta yleensä lähes kaikki pyyhkäistään sillä samalla rätillä ja pelkällä vedellä, koska aika ei yksinkertaisesti riitä rättien ja pesuaineen kanssa venkslaamiseen. Hytit kyllä tarkastetaan, mutta riittää että se NÄYTTÄÄ puhtaalta. Meitä ihan oikeasti ohjeistettiin, että mitenkään tarkasti ei SAA siivota, koska aika ei riitä. Tärkeintä on, että roskat ja näkyvät roippeet ja pahin pöly putsataan. Rantasiivoojat ja hyttiemännät ei myöskään vaihtaneet uusia kertakäyttömukeja. Jos ne vanhat oli vielä pidikkeessään, ne jätettiin siihen, korkeintaan lätkäistiin pari uutta sinne lisäksi.

Tietäisittepä muuten, kuinka paskasia ne laivojen sänkyjen petauspatjat on... Nehän siis vaihdetaan/pestään ehkä kerran vuosisadassa. Vaikka patjassa olisi isokin (kuiva) tahra, käärästään vaan puhtaat lakanat päälle, koska kukaan ei jaksa/viitsi käydä hakemassa puhdasta patjaa. :)

Vierailija
465/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen risteilyaluksella töissä tässä itämerellä ja voin kertoa, että meillä ei todellakaan toimita noin miten joissakin hotelleissa. Rantasiivoojilla on mikrokuituliina peilien pyyhkimiseen sekä kasa rättejä pinnoille. Wc pestään wc harjalla, eikä samoilla räteillä. Jokainen hytti käydään myös läpi ja tarvittaessa rantasiivooja käy pesemässä sen uudelleen. Myös pesuaineen kulutusta tarkkaillaan, mikäli tuntuu ettei sitä juurikaan kulu. Lisäksi uudet mukit vaihdetaan joka kerta. En tiedä onko tilanne toinen tällä viimevuotisella norolaivalla.

Olin vielä viime vuonna rantasiivoojana. Joo, ne kyllä raahaa mukana useampaa rättiä ja pesuainetta, mutta yleensä lähes kaikki pyyhkäistään sillä samalla rätillä ja pelkällä vedellä, koska aika ei yksinkertaisesti riitä rättien ja pesuaineen kanssa venkslaamiseen. Hytit kyllä tarkastetaan, mutta riittää että se NÄYTTÄÄ puhtaalta. Meitä ihan oikeasti ohjeistettiin, että mitenkään tarkasti ei SAA siivota, koska aika ei riitä. Tärkeintä on, että roskat ja näkyvät roippeet ja pahin pöly putsataan. Rantasiivoojat ja hyttiemännät ei myöskään vaihtaneet uusia kertakäyttömukeja. Jos ne vanhat oli vielä pidikkeessään, ne jätettiin siihen, korkeintaan lätkäistiin pari uutta sinne lisäksi.

Tietäisittepä muuten, kuinka paskasia ne laivojen sänkyjen petauspatjat on... Nehän siis vaihdetaan/pestään ehkä kerran vuosisadassa. Vaikka patjassa olisi isokin (kuiva) tahra, käärästään vaan puhtaat lakanat päälle, koska kukaan ei jaksa/viitsi käydä hakemassa puhdasta patjaa. :)

Niin ja piti vielä mainita, että minä nimenomaan en ollut töissä sillä norolaivalla, vaan eräällä kilpailevalla risteily-yrityksellä.

Vierailija
466/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on teidän ammattiylpeys?! Olen päiväkodin keittiössä töissä, enkä ikinä, i k i n ä käyttäisi vanhoja tai saastuneita tuotteita. Oletteko kuulleet Oivasta? Siinähän itkette sitten kun ruttunaama ilmestyy oveen tai aiheutatte ruokamyrkytyksen. Suosittelen muuten muitakin tutustumaan käyttämienne ruokaloiden ja ravintoloiden oiva-raportteihin.

Oiva hymynaamat on yksi iso vitsi. Olin töissä ravintolassa jossa tiedettiin edellisenä päivänä milloin kyseiset "tarkastajat" tulevat ravintolaan käymään. Paikat laitettiim etukäteen tarkastuksen vaatimaan kuntoon, kertakäyttöhanskat kaivettiin kaapin perältä ja pihtejä alettiin käyttää. Normaalisti siellä ruokaa käsiteltiin paljain, likaisin käsin välittämättä mistään hygieniasäännöistä, esimerkiksi ensin käsiteltiin paljain käsin raakaa lihaa ja siitä siirryttiin suoraan salaatin ottamiseen. Kertakäyttähanskojen käyttö oli liian kallista johdon mielestä, ja käsien peseminen liian hidasta. Mitään ei saanut heittää pois, oli se sitten tippunut lattialle tai näkyvässä homeessa. Tarkastajille tarjottiin tarkastuksen aikana ruokaa. Paras hymynaamahan sieltä paukahti.. Ei se hymynaama ovessa kerro loppujenlopuksi yhtään mitään.

Vierailija
467/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva tajuaa miten asiakkaan saama palvelu on kiinni siitä onko asiakas miellyttävä vai inhottava Mukavan tyypin asioiden edistämiseksi nähdään paljonkin vaivaa, nopeutetaan käsittelyä, joustetaan käytännöissä jne. Ylimieliselle raivoajalle saatetaan kostaa hitauttamalla tahallaan asian etenemistä, laittamalla tyyppi nk. "mustalle listalle." Lapsellista mutta tapahtuu käytännössä joka työpaikassa jossain muodossa.

Vierailija
468/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisitpä vain kui paskaisia jääpalakoneita keittiöissä on..ehkä sulla rautamaha..ehkä käynyt tuuri.. t kokki

Vierailija
469/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä seurakunnassa. En keksi työssäni mitään, mikä ei kestäisi päivänvaloa. Teen töitä lasten ja nuorten kanssa, ja toivotan aina vanhemmat tervetulleeksi mukaan kaikkeen, missä lapsetkin ovat, koska mielestäni vanhempien pitää saada tietää, mitä seurakunnassa lapsille opetetaan. Yritän pitää kaiken työni mahdollisimman läpinäkyvänä. Se on tehokas tapa ehkäistä mitään väärinkäsityksiä tai väärinkäytöksiä, kun ollaan tekemisissä lapsen hengellisyyden kanssa, joka on kuitenkin arka asia ja siinä voi tehdä paljon pahaa.

Vierailija
470/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun käytiin Tukholman risteilyllä katsoinkin siinä pedillä makoillessani, että sen ikkunan ja sängyn välinen rako oli ihan täynnä mustaa pölyä. Ja vessan peilin alareunaan oli jäänyt edellisen asiakkaan roiskejäljet, pyyhintäjäljistä päätellen siivooja näytti pyyhkäisseen suurimmat tahraroiskeet katselukorkeudelta peilistä. Pöntöllä kun istui ne alareunan roiskeet näkyi selvästi. 🙄

Vierailija
471/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva tajuaa miten asiakkaan saama palvelu on kiinni siitä onko asiakas miellyttävä vai inhottava Mukavan tyypin asioiden edistämiseksi nähdään paljonkin vaivaa, nopeutetaan käsittelyä, joustetaan käytännöissä jne. Ylimieliselle raivoajalle saatetaan kostaa hitauttamalla tahallaan asian etenemistä, laittamalla tyyppi nk. "mustalle listalle." Lapsellista mutta tapahtuu käytännössä joka työpaikassa jossain muodossa.

Mä olin kerran apteekissa mun sairaan vähän höpsön tädin kanssa. Hänen piti ottaa jotain reseptilääkkeitä sieltä. Kaikki työntekijät olivat varattuja, paitsi yksi vanhempi työntekijä joka täytteli ajankulukseen hyllyjä ym. Mun täti joutui odottelemaan aika pitkään ja välillä kyselikin siltä "vapaalta" työntekijältä, että joskohan se kohta olisi hänen vuoronsa. Tää työntekijä vaan jatkoi hyllyjen täyttelemistä. "Eiköhän sieltä joku kohta vapaudu". No ei vapautunut ei pitkään aikaan.

Tää sama työntekijä oli sit toisessa paikallisessa apteekissa kun mä hain sieltä särkylääkettä ym. niin heti oli mun kimpussa ja ihan mielin kielin, että "löytyikös sieltä nyt sopivaa... tässä olis tällaista ja tällaista....." 😳

Eli kyllä tuli huomattua, että toisille asiakkaille ollaan paljon ystävällisempiä kuin toisille.

Vierailija
472/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kerran apteekissa mun sairaan vähän höpsön tädin kanssa. Hänen piti ottaa jotain reseptilääkkeitä sieltä. Kaikki työntekijät olivat varattuja, paitsi yksi vanhempi työntekijä joka täytteli ajankulukseen hyllyjä ym. Mun täti joutui odottelemaan aika pitkään ja välillä kyselikin siltä "vapaalta" työntekijältä, että joskohan se kohta olisi hänen vuoronsa. Tää työntekijä vaan jatkoi hyllyjen täyttelemistä. "Eiköhän sieltä joku kohta vapaudu". No ei vapautunut ei pitkään aikaan.

Tää sama työntekijä oli sit toisessa paikallisessa apteekissa kun mä hain sieltä särkylääkettä ym. niin heti oli mun kimpussa ja ihan mielin kielin, että "löytyikös sieltä nyt sopivaa... tässä olis tällaista ja tällaista....." 😳

Eli kyllä tuli huomattua, että toisille asiakkaille ollaan paljon ystävällisempiä kuin toisille.

Monissa apteekeissa työskentelee myös työntekijöitä, jotka eivät ole farmaseutteja. He saavat myydä käsikauppatuotteita (kuten särkylääkkeesi) mutta eivät reseptilääkkeitä.

Vierailija
473/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt niin järkyttävä juttu ole mutta työni saattaa olla joskus sellaista että vastaan puhelimeen pari kertaa päivän aikana ja luen sähköpostit. Yksittäisen työtehtävän aloittamista lykkään pari päivää jolloin osa siitä on jo muuttunut tarpeettomaksi eikä sitä tarvitse siltä osin tehdä. Johtoporras seuraa lukuja, ei yksittäisen alaisen tulemisia tai menemisiä. Palkka on hyvä. Minulla on korkeakoulutason tutkinto.

Sama. Teen monen viikon homman tarvittaessa tunnissa ja monen kuukauden homman parissa päivässä.

Tuttua. Minulla on lupa etätöihin kolmena päivänä kuussa jotka käytän säännöllisesti lomapäivinä eli vuosilomien lisäksi kymmeniä vuosittaisia lisäpäiviä. Ajoitan ne joko perjantaille, maanantaille tai keskiviikoille.

Lisäksi työmatkat on käytännössä vapaa-aikaa koska osaan neuvotella ja pitää presentaatioita sujuvasti ilman että olen lainkaan mukana henkisellä tasolla.

Mitään palautetta en siitä ole saanut koskaan. Raskainta on lukea turhanpäiväisiä meilejä jotka eivät johda mihinkään. Useimmat ovat turhautuneiden kollegojen hätähuudoiksi tulkittavia liitteitä sisältäviä tekstioksennuksia. Kun totean sisällän metkityksettömäksi arkistoin ne viipymättä ja unohdan koko asian.

Se mitä mieleni tekisi olisi paljastaa koko touhu.

Oletko tämä sama tyyppi:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2859196/tyokaveri-pitaa-etapaivia-ja-jat…

Vierailija
474/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun aineenopettajana en olisi saanut antaa laiskalle (mutta ei suinkaan tyhmälle) oppilaalle huonoa arvosanaa vaatimattoman suorituksen mukaisesti. Rehtori pokkuroi mielellään tämän oppilaan hammaslääkäri-äidin edessä ja niinpä heti kevätlukukauden alussa minulta otettiin kyseisen pojan opetusryhmä pois ja annettiin toinen ryhmä tilalle...

Vika on aina opettajassa :-)

Vierailija
475/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täysijärkinen ei kyllä poliitikkoihin luotakkaan. Kaikkea ei varmasti tiedetä, mutta sen verran paljon että ovat minulle kokonaisuudessaan nippu eliöitä, jotka suoltavat p*skaa kahdesta päästä. Viimeistään pakolaiskeissi oli/on piste i:n päälle.

Vierailija
476/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä pikaruokaravintolassa ranskalaiset säilytetään isossa jäteastiassa henk.kunnan Vessassa. Kun henkilökunta käy isolla hädällä liejuu ranskalaiset vedessä paskankäryissä. Hyvää ruokahalua nyt sitten vaan.

Onko se vessa sitten pakastimessa vai? Mikäs järki tuossa on? Ja missä vedessä ne ranskalaiset siis ovat ja miksi?

Vierailija
477/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes uskalla kertoa, olen päiväkodissa töissä. Toivoisin että vanhemmat tekisivät useammin sitä, että olisivat katsomassa sitä touhua ja valittaisivat jos ei ole esim. tarpeeksi henkilökuntaa tai jos joku häirikkölapsi jatkuvasti pahoinpitelee muita.

Vierailija
478/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nuorempana hautausmaalla kesätyöntekijänä. Vanhojen hautojen kukkapesiä kunnostettaessa oli enemmän sääntö kuin poikkeus törmätä erilaisiin luun kappaleisiin, erityisesti hampaat oli yleisiä. Kun omassa korttelissa oli hautajaiset tulossa ja sukuhauta kaivettu auki, sai olla tarkkana peittelemässä jälkiä ennen sukulaisten saapumista. Muistan kuinka kerran oli hiekkakasaan jäänyt törröttämään jalan luita ja leukaluu. Toivottavasti sukulaiset eivät tarkemmin hiekkakasaa haudalla seisoessaan tutkineet.

Oli myös yleistä löytää luita eläinten kuljettamina. Pääkallojakin löytyi silloin tällöin, ei mitään tietoa kenen haudasta ja silloin ne meni puutarhajätteiden mukana "suurkompostiin".

Oli yleistä varastaa työntekijöiden toimesta perennoja ym hylätyiltä haudoilta. Myös hoidetuilta haudoilta perennoja jaettiin, pieni pala jäi paikoilleen ja loput työntekijän omaan puutarhaan. Työkoneiden bensaa varastettiin isosta bensatankista omaan käyttöön, samoin ruohonleikkureita, siimureita ja lehtipuhaltimia lainailtiin omaan käyttöön.

Vierailija
479/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Tän kun olisin hoksannut oisin monelta murheelta säästynyt, pieni juttu mutta ärsyttävä. Sain hotellireissun jälkeen huuliherpeksen, epäilen juurikin noita hotellihuoneen laseja .

Vierailija
480/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla olen törmännyt vaikka mihin, ja se todella järkyttää.

Kerran menin perehdytysvuoroon yöhoitajaksi (olin juuri valmistunut) ja teimme yökön kanssa kierrosta. Yökkö availi sitten muiden vaippoja ja laittoikin ne takaisin kiinni. Eräällä vanhuksella oli ulosteet vaipoissa ja ihmettelin miksi sitten availi sitä jos ei pese, hän sitten sanoi ettei tartte, aamuvuoro hoitaa. Aamuun oli ainakin vielä 9 tuntia aikaa. Erikoinen logiikka.

Eräässä paikassa oli muutama pönäkkä laitoshuoltaja, jotka aina komensivat että vain pienet siivut kakkua tai muuta vanhuksille, että itelle jää myös. Jos oli vaikka joku piirakkapala, se saatettiin viipaloida kolmeen osaan. xD Ja nämä kuule söivät järkyt määrät niitä.

Sitten on nämä hygienian puutokset jotka ovat järkyttäviä. Osa hoitajista ei vaihda hanskoja edes potilaiden välillä tai käytä käsidesiä. Tulevat kipeenä töihin ja yskivät ilman että käsi edes on suojana suoraan ruokatarvikkeisiin tai potilaisiin päin. Osahan vanhuksista on saanut ihan keuhkokuumeita ja sitten onkin luonto jo korjannut pois. Osa hoitajista siis hoitaa oikeesti kipeenä heikkokuntoisia vanhuksia. Yhdessä paikassa jopa esimies tuli kuumeessa ja ripulissa töihin eikä suostunut lähtemään kotiin vaikka osa hoitajistakin jo kehotti. Lisäksi monien tekohampaat ovat sekoittuneet ja välillä niitä ei pestä varmaan pariin viikkoonkaan. Kotihoidossa on vanhuksia jotka oikeesti ovat ilman suihkua sen parikin kuukautta, koska ei ole aikaa houkutella kun itse kieltäytyvät.

Olin oikeesti todella järkyttynyt etenkin hygieniatasolla mitä sairaaloissakin törmää. Sitä laiminlyödään todella.