Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
441/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Minä kun olin hotellisiivooja niin todellakin pesin lasit. Tuo on omaa laiskuuttasi.

Ei kymmenessä minuutissa yhtä huonetta siivota kuin aivan pintapuolisesti, sen nyt tajuaa jokainen jolla on vähääkään järkeä. Ja ei, en ole siivooja.

Ei siellä tietenkään mitään suursiivoa tehdä mutta kyllä lasit pestiin minun ryhmässä aina. Kun aika on tiukilla silloin organisointi on tärkeää ja jätetään turhat liikkeet pois.

Meillä ei ainakaan ole minkäänlaisia välineitä lasien pesuun. Vettä hanasta ja tyynyliinalla pystyy kuivaamaan mutta siinäpä se. Mitä teet jos pystyt siivoamaan huoneen 10 minuutissa? Terveisin ketjun aloittaja

En ole siivousalan ammattilainen, mutta minulla olisi tähän helppo ratkaisu. Kierrokselle lähtiessä korillinen laseja suoraan tiskikoneesta mukaan ja siitä niiden laittaminen huoneisiin/kylpyhuoneisiin. Likaiset lasit toiseen koriin ja tiskikoneeseen kierroksen päätteeksi. Miksi tämä ei onnistuisi?

Ainakin niiden puhtaiden pitäisi olla suljetussa astiassa. Ja pitäisi olla olemassa vaihtolaseja. Ja tiskikone käytettävissä ja joku joka sen täyttää ja tyhjentää ja vie ja hakee ne lasit, palkallisella ajalla.

Me käytiin kerran yhdessä hotellissa. Siellä oli kätevä, kun huoneessa oli kertakäyttömukeja nippu. Ei mitään likaisia laseja. Mun mielestä tuo olis hyvä käytäntö kaikissa hotelleissa.

Siis tällaisia kertakäyttö"laseja" tarkoitin. Tämmönen paketti vaan mukaan siivouskärryihin niin siitä olis helppo napsia aina muutama lasi joka hotellihuoneeseen. Likaiset sitten roskiin.

http://www.biltema.fi/fi/Koti/Keittio/Paperilautaset-ja-kertakayttoater…

Vierailija
442/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen eräässä Helsingissä sijaitsevassa kansainvälisen pikaruokaketjun ravintolassa ja hygienia siellä on ihan päin persettä. Ei kiinnosta kyllä itseäkään, kunhan saa päivän tehtyä ja pääsee kotiin.

Esimerkiksi 5 sekunnin sääntö pätee ja eipä niillä tuotteiden viimeisillä käyttöpäivillä tai säilytyksillä niin väliä ole.

Ja asiakkaat ovat tyytyväisiä, negatiivista palautetta ei tule juuri koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lattialle tippunutta ruokaa on syötetty asiakkaalle, on niin helvetin kiire ettei ehdi edes käsiä pesemään ja ruokia kosketaan paljain sormin. Sormuksia pidetään sormissa. Ruoka seisoo hellalla koko päivän ja annostellaan lautasille menekin mukaan. Tyyliin kaikki ruoat valmistetaan edellisenä päivänä ja kuumennetaan myyntipäivänä. Olen nähnyt miten monissa eri paikoissa toimitaan, eikä paikan hintatasolla ole väliä, tai sillä onko kyseessä ruokaravintola tai esim. päiväkodin keittiö. Melko epähygieenisiä juttuja joka paikassa.

t. kokki

Valmistuin kokiksi ja huomasin työharjoitteluissa saman. Ei tule paljoa käytyä syömässä ainakaan ketjupaikkojen ravintoloissa. Hygienian lisäksi iso osa ruuasta tulee suoraan purkista. Kokkia musta ei koskaan tullut, koska en hyvällä omalla tunnolla pystynyt katsomaan tota touhua😅 Kokkien palkat on paskat ja se näkyy motivaation tasossa.

Saman huomasin ollessani huvipuistossa töissä. Popparit seisoi viikkokausia myyntivitriinissä ja siihen aina tehtiin vähän tuoreita päälle tuomaan hyvää tuoksua. Samoin vohveleita tehtiin etukäteen valmiiksi ja sitten vain käytettiin niitä nopeasti vohvelikoneessa lämpiämässä. Työkaverini laittoi erittäin kettumaisille asiakkaille viikonkin vanhoja "kengänpohjavohveleita" ja paljon kermaa ja hilloa päälle. Ainoastaan pehmiskoneet pestiin joka päivä - ne oli pakko pitää hygieniasyistä puhtaana. 

Vierailija
444/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesätöissä siivoojana: toimistoissa lajitellaan biojäte, paperit, lasit ja siivooja kippaa ne samaan pussiin ja roskikseen. Koitin selvitellä, miten ja mihin voisin lajitella, mutta esimies totesi, ettei siihen ole aikaa, eikä ne asiakkaat sitä tiedä.

Sama homma oli eräässä tunnetussa hampurilaisketjussa, asiakkaat lajitteli, mutta kaikki päätyi samaan roskikseen.

Sama juttu on myös ainakin yhdellä suurella roskankeräysfirmalla. Taloyhtiössä voidaan esim kerätä muovipakkauksia erilliseen astiaan, mutta tulisi liian kalliiksi hakea se erikseen eri kuormaan joten se kipataan sekajätteen joukkoon. Myös joskus biojätteet päätyvät sekajätteiden sekaan samasta syystä.

Vierailija
445/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiltani toimittaja. Aika harvoin otan oikeasti selvää asioista, ja yleinen kirjoittamieni juttujen aihe löytyy keskustelupalstoilta, lainaan myös anonyymien kommentoijien kirjoituksia törkeästi ja esitän ominani. Välillä en itsekään ole varma, onko kirjoittamani juttu totta vai tarua.

Vierailija
446/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis peseekö joissain hotelleissa kerrossiivoojat itse käsin ne lasit? Jos siis pesevät.

Miksei niissä kerätä niitä kärryyn ja kaikki likaiset vietäisiin sitten astianpesukoneeseen kerralla. Samassa kärryssä olisi laatikko, jossa olisi puhtaita laseja. Luulisi olevan nopeampaakin napata likaiset tiskiin ja puhtaat tilalle, kuin hönkiä ja hinkkailla niitä? Hyi helvetti.

Sanokaa nyt joku, että jossain kahvilassakin tehdään näin? :-D

Vierailija
447/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelujen aikaan olin töissä sekä pikaruokapaikassa, että hienossa ja kalliissa ravintolassa. Pikaruokapaikassa oli tarkat säännöt kuinka kauan ruoka sai seistä, mitä tehdä jos jotain tippuu jne. kun taas hienossa ravintolassa usein tehtiin hommaa miten sattuu. Jos jotain tipahti niin näkyvät roskat nypättiin pois ja eikun takaisin pannulle. Muutenkin tuli olo että ihmiset eivät tiedä maksavansa hullua ylihintaa asioista. Samanlaisesta jättimäisestä pakastinpussista tulivat pikaruokapaikan ranskikset ja kalliin ravintolan lohkoperunat.

Meidän lähikaupan vieressä on kebab-ravintola. Oon useasti kaupassa asioidessani nähnyt, että kyseisen kebab-paikan työntekijä on käynyt siitä naapurikaupasta kaikki ruokatarvikkeet. Kaikki ketsupit ja salaattikastikkeet ovat halvinta merkkiä tyyliin jotain X-traa.

Vierailija
448/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelujen aikaan olin töissä sekä pikaruokapaikassa, että hienossa ja kalliissa ravintolassa. Pikaruokapaikassa oli tarkat säännöt kuinka kauan ruoka sai seistä, mitä tehdä jos jotain tippuu jne. kun taas hienossa ravintolassa usein tehtiin hommaa miten sattuu. Jos jotain tipahti niin näkyvät roskat nypättiin pois ja eikun takaisin pannulle. Muutenkin tuli olo että ihmiset eivät tiedä maksavansa hullua ylihintaa asioista. Samanlaisesta jättimäisestä pakastinpussista tulivat pikaruokapaikan ranskikset ja kalliin ravintolan lohkoperunat.

Meidän lähikaupan vieressä on kebab-ravintola. Oon useasti kaupassa asioidessani nähnyt, että kyseisen kebab-paikan työntekijä on käynyt siitä naapurikaupasta kaikki ruokatarvikkeet. Kaikki ketsupit ja salaattikastikkeet ovat halvinta merkkiä tyyliin jotain X-traa.

Ostamassa...

Vierailija
449/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistopisteessä olen paistanut lattialla kierineitä tuotteita. Vähemmän hävikkiä

450/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ihmiset eivät tiedä eivätkä usko, että työssäni oikeasti tehdään asiat huolella ja tiukkojen sääntöjen alaisena, joiden tarkoitus on suojella asiakasta ja turvata tuotteen turvallisuus ja laatu. Meillä ei ole myöskään salaliittoja kenenkään kanssa, vaikka moni niin uskoo. Voittoa kyllä tehdään, mutta sitä ei tehdä koskaan laadun kustannuksella, vaan siksi, että asiakas saa oikeasti tarvitsemansa avun . Nimim. Lääketeollisuudessa jo vuosia

451/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä pikaruokaravintolassa ranskalaiset säilytetään isossa jäteastiassa henk.kunnan Vessassa. Kun henkilökunta käy isolla hädällä liejuu ranskalaiset vedessä paskankäryissä. Hyvää ruokahalua nyt sitten vaan.

Vessassa??? 😳🤢. Haluan heti tietää, mistä firmasta on kyse!!!

Eikö kukaan ole ilmoittanut asiasta esimerkiksi Eviralle? Edes kukaan katkera ex-työntekijä?

452/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kun olin hotellisiivooja niin todellakin pesin lasit. Tuo on omaa laiskuuttasi.

Ei kymmenessä minuutissa yhtä huonetta siivota kuin aivan pintapuolisesti, sen nyt tajuaa jokainen jolla on vähääkään järkeä. Ja ei, en ole siivooja.

Ei siellä tietenkään mitään suursiivoa tehdä mutta kyllä lasit pestiin minun ryhmässä aina. Kun aika on tiukilla silloin organisointi on tärkeää ja jätetään turhat liikkeet pois.

Meillä ei ainakaan ole minkäänlaisia välineitä lasien pesuun. Vettä hanasta ja tyynyliinalla pystyy kuivaamaan mutta siinäpä se. Mitä teet jos pystyt siivoamaan huoneen 10 minuutissa? Terveisin ketjun aloittaja

En ole siivousalan ammattilainen, mutta minulla olisi tähän helppo ratkaisu. Kierrokselle lähtiessä korillinen laseja suoraan tiskikoneesta mukaan ja siitä niiden laittaminen huoneisiin/kylpyhuoneisiin. Likaiset lasit toiseen koriin ja tiskikoneeseen kierroksen päätteeksi. Miksi tämä ei onnistuisi?

Ainakin niiden puhtaiden pitäisi olla suljetussa astiassa. Ja pitäisi olla olemassa vaihtolaseja. Ja tiskikone käytettävissä ja joku joka sen täyttää ja tyhjentää ja vie ja hakee ne lasit, palkallisella ajalla.

Me käytiin kerran yhdessä hotellissa. Siellä oli kätevä, kun huoneessa oli kertakäyttömukeja nippu. Ei mitään likaisia laseja. Mun mielestä tuo olis hyvä käytäntö kaikissa hotelleissa.

Ei kovin ympäristöystävällistä ja nykyään yritykset haluavat antaa vastuullisen kuvan itsestään.

Vierailija
453/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.

Etpä taida olla, koska et tiedä että SPR:llä on velvollisuus myydä veri omakustannehintaan sairaaloille. Ja sillä on velvoite toimittaa verta niin paljon kun tarvitaan. Ja tuo veripalvelun ulkoistaminen on katsottu kustannustehokkaimmaksi ja järkeväksi.

Etkä sinä, että tässä maassa on paljon asioita, jotka on annettu tehtäväksi omavalvontana tai muuten kustannustehokkaasti ja järkevästi.  Kuitenkin jäävuoren huippuna, poliisit ja elintervikeketjut joutuu tekemisistään leivättömän pöydän ääreen.  Sitäpaitsi hyväntekijää, ei valvo kukaan samallatavalla kuin muita omavalvonnassa olevia.

Vierailija
454/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä varmasti kukaan osa-aikainen kaupan kassa tienaa 2700€/kk vaikka tekisi kaikki illat, viikonloput ja sunnuntait! :D

Vierailija
455/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatiltani toimittaja. Aika harvoin otan oikeasti selvää asioista, ja yleinen kirjoittamieni juttujen aihe löytyy keskustelupalstoilta, lainaan myös anonyymien kommentoijien kirjoituksia törkeästi ja esitän ominani. Välillä en itsekään ole varma, onko kirjoittamani juttu totta vai tarua.

Meidän toimituksessa journalistin eettiset ohjeet löytyvät vessan seinältä! Päätoimittajan huumorintajua...kuulemma edistää tuottavuutta kun jengi ei joka välissä viitsi käydä toimituksen vessassa...

Vierailija
456/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesätöissä siivoojana: toimistoissa lajitellaan biojäte, paperit, lasit ja siivooja kippaa ne samaan pussiin ja roskikseen. Koitin selvitellä, miten ja mihin voisin lajitella, mutta esimies totesi, ettei siihen ole aikaa, eikä ne asiakkaat sitä tiedä.

Sama homma oli eräässä tunnetussa hampurilaisketjussa, asiakkaat lajitteli, mutta kaikki päätyi samaan roskikseen.

Sama juttu on myös ainakin yhdellä suurella roskankeräysfirmalla. Taloyhtiössä voidaan esim kerätä muovipakkauksia erilliseen astiaan, mutta tulisi liian kalliiksi hakea se erikseen eri kuormaan joten se kipataan sekajätteen joukkoon. Myös joskus biojätteet päätyvät sekajätteiden sekaan samasta syystä.

On olemassa roska-autoja jotka lokeroivat roskat ei säiliöihin haettaessa. Auto tyhjentää muovit eri lokeroon ja poltettavat eri lokeroon ,vaikka vaikuttaa ,että kaikki kipataan saman kuormaan.

Vierailija
457/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaita haukutaan seläntakana hulluksi ja tyhmiksi. Joskus myös päin naamaa. Kun asiakkaat on haukuttu niin sitten haukutaan työkaverit ja kollegat. Töihin tullaan milloin halutaan ja päivät kuluu nettiä selatessa. Muutama henkilö tekee näitten työt. Johto porras tietää mutta ei välitä. Sama ralli vuodesta toiseen. En uskalla sanoa missä työskentelen.

Tämä kuulostaa ihan kaupungin sairaalta.

Vierailija
458/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä970 kirjoitti:

Sairaaloissa naidaan paljon öisin, kaikki komerot, päivystävien lääkärien huoneet yms ovat yleisiä kutupaikkoja. Olen toiminut sairaaloissa laitoshuoltajana yli 20 vuotta, ja käytetyt kondomit aamuisin ties missä, ovat ihan arkipäivää. Päivystävien lääkärien huoneissa on lattioilla kortsujen lisäksi myös selkeitä runkkauspapereita paljon. Ällöttää, ettei niitä voi laittaa roskiin! 

Kyllä olen kuullut saman asian se on ihan hoitoalalla yleinen salaisuus. Ambulanssihenkilökunta ja sairaanhoitajat pettävät omia puolisoitaan työpaikoilla. Sairasta! Joillakin on ollut jopa salasuhde.

Vierailija
459/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattialle tippuneet hedelmät ja vihannekset laitetaan vain takaisin kyytiin,samassa hallissa välillä lentää lintuja ovista sisään ja tottakai paskovat,ja kenkien mukana paska leviää lattioilla pitkin hallia,

Joten nauttikaa esim. tomaateistanne

Tää ehkä olisi aika hurja paljastus, jos ei tietäisi, että suurin osa tuotetuista vihanneksista, marjoista ja hedelmistä kasvaa ulkona, Suomessakin. Siellä linnut paskoo ja käy syömässä niitä, esim. mansikoissa on usein linnun nokkimia jälkiä. Tomaatti, kasvihuonekurkku ja sen sellaiset kasvaa kasvihuoneissa, mutta niissäkin välillä lentelee lintuja eikä kasvihuone mikään desinfioitu umpio ole.

Vierailija
460/910 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja vanhustenhoidossa. Naureskellaan aina tyhmille omaisille ja keksitään lempinimiä