Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Kommentit (910)
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitajana yksityisessä palvelukodissa. Ruoasta säästely on mielestäni sikamaista. Vanhukset, jotka muutoinkin ovat suurin osa todella vähäruokaisia, niin pitäisi saada ravinnerikasta ruokaa ja sellaista mistä pitää. Kaikki on rajoitettua. Haukut saa jos pomo näkee, että on pikkuruokaisen mummun leivälle laittanut sekä juustoa että leikkelettä ja vielä vaikka kurkkua/tomaattia. Yksi täyte pitää riittää 😒.
Attendo? Tai mikä se nykyään onkaan...
Kaupassa on palvelutiskin kylmiöt täynnä pilaantunutta tavaraa, jotka seisoo jopa viikkoja myytävien tuotteiden vieressä. Kaikki päiväysvanha menee lihatiskiin jos voi paistaa. Yksi esimerkki: kauppias ilmoittaa että tarjouksella kokonaisia grillattuja kanoja tms, vaikka todellisuudessa ne kanat on hyllystä kärrätty kylmiöön edellisviikolla kun meni päiväys. Yksi tilanne oli, kun asiakas kysyi milloin kala on tullut kalatiskiin. Kauppias käski sanoa että eilen, vaikka oikeasti tuli edellisviikon torstaina. Hevi-tuotteista homeiset putsataan, pilaantuneet osat leikataan irti jne. Itse kiikutin roskiin kaiken paskan aina kun sain tilaisuuden. Salaattibaariin kerättiin myös ties mitä epämääräistä, täytettiin ilman hanskoja ja jotkut työntekijätkin söi suoraan linjastosta. Lihamestari ravaa tupakalla pitkin päivää. En koskaan aio ostaa palvelutiskistä tai salaattibaarista enää. En ole ko. paikassa enää töissä, kaikkea en jaksa edes luetella, mutta haluaisin tehdä sekä Eviraan että liittoon ilmoituksen yrittäjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen hieman vajaata viikkoa kaupan kassalla, kun pyrin samalla opiskelemaan. Monet ihmettelevät miten tullaan toimeen kun mieskin opiskelee. Kaupan kassathan on alinta kastia suunnilleen.
Totuus on että tienaan 2500-2700€ kuussa, enkä edes tee täyttä viikkoa. Mulla ei vielä oo koulutusta, joten en missään muualla oo saanut noin hyvää palkkaa, vaikka muiden mielestä ne olikin "hienoja" töitä tähän verrattuna. Minun mielestäni aivan kelpo homma näin lukemisen sivussa. Toki teen vain iltaa ja viikonloppua (palkka selittyy siis myös lisillä), mutta se sopii mainiosti niin ehdin aamut lukemaan.
Hmm. Onko sinulla enemmänkin kaupan alan kokemusta,tai tuleeko tuo tienaamasi summa muualtakin kuin kaupan kassalla istumisesta? Epäilen vahvasti tuota kuukausipalkkaasi, etenkin kun teet töitä vain osa-aikaisesti. Ihan sama vaikka olisit töissä iltaisin ja vkonloppuisin.
En usko että tienaat tuon verran, ei vaikka tekisit jokaisen sunnuntain tuplapalkkavuoron! Ja vielä vajailla tunneilla... Joo, ei mene läpi, oot laskenut jotain väärin.
Tiedättehän kun kosmetiikkatuotteissa on yleistä nämä saman valmistajan eri versiot esimerkiksi kuivalle tai herkälle iholle, tai shampoo värjätyille hiuksille ja sit eri tuote joka on tuuheuttava tai kiiltoa lisäävä, hoitava jne eri vaihtoehtoja.
Olin yrityksessä töissä jonka tuotteissa kaikki vaihtoehdot oli samaa tavaraa, eri etiketti vaan ja ehkä eri värinen pakkaus. Ja tiedän asiakkaita jotka ihan tosissaan sanoivat ettei se ja se tuote sovi heille, mutta se yksi tietty on todella hyvä. Ja kaikki ne on samaa tavaraa!
Olen risteilyaluksella töissä tässä itämerellä ja voin kertoa, että meillä ei todellakaan toimita noin miten joissakin hotelleissa. Rantasiivoojilla on mikrokuituliina peilien pyyhkimiseen sekä kasa rättejä pinnoille. Wc pestään wc harjalla, eikä samoilla räteillä. Jokainen hytti käydään myös läpi ja tarvittaessa rantasiivooja käy pesemässä sen uudelleen. Myös pesuaineen kulutusta tarkkaillaan, mikäli tuntuu ettei sitä juurikaan kulu. Lisäksi uudet mukit vaihdetaan joka kerta. En tiedä onko tilanne toinen tällä viimevuotisella norolaivalla.
CauldronWombat kirjoitti:
Kaupassa on palvelutiskin kylmiöt täynnä pilaantunutta tavaraa, jotka seisoo jopa viikkoja myytävien tuotteiden vieressä. Kaikki päiväysvanha menee lihatiskiin jos voi paistaa. Yksi esimerkki: kauppias ilmoittaa että tarjouksella kokonaisia grillattuja kanoja tms, vaikka todellisuudessa ne kanat on hyllystä kärrätty kylmiöön edellisviikolla kun meni päiväys. Yksi tilanne oli, kun asiakas kysyi milloin kala on tullut kalatiskiin. Kauppias käski sanoa että eilen, vaikka oikeasti tuli edellisviikon torstaina. Hevi-tuotteista homeiset putsataan, pilaantuneet osat leikataan irti jne. Itse kiikutin roskiin kaiken paskan aina kun sain tilaisuuden. Salaattibaariin kerättiin myös ties mitä epämääräistä, täytettiin ilman hanskoja ja jotkut työntekijätkin söi suoraan linjastosta. Lihamestari ravaa tupakalla pitkin päivää. En koskaan aio ostaa palvelutiskistä tai salaattibaarista enää. En ole ko. paikassa enää töissä, kaikkea en jaksa edes luetella, mutta haluaisin tehdä sekä Eviraan että liittoon ilmoituksen yrittäjästä.
Mikä kauppa/ketju kyseessä?
Tee ihmeessä ilmoitus! Joku roti saatava tollaseen hommaan.
Olen valtiolla töissä ja onneksi kansalaiset ei tiedä kaikkea sitä politikointia ja kusetusta, mikä yhteisten asioiden valmisteluun liittyy. Muuten eivät kyllä luottaisi poliitikkoihin sitäkään vähää mitä nykyään. Onneksi suurin osa näistä hämäristä jutuista saadaan selvitettyä/torjuttua, mutta aina asioiden valmisteluun liittyy ihmeellisiä kytköksiä, kähmintää jne.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei koske minun ammattiani, mutta... Kaveri oli työharjoittelussa yläkoulussa ja kertoi naureskellen, kuinka opettajat puhuivat opettajainhuoneessa oppilaista jatkuvasti halventavilla nimillä. Hankalat oppilaat olivat "v*ttupäitä", oppimisvaikeudelliset kehareita jne. Kaveri alkoi sitten itsekin puhua oppilaista todella ala-arvoisesti. Oikein kuvotti kuunnella sitä, eikä enää kauheasti huvita jutella ko. kaverille, etenkin kun hän aikoo kouluttautua erityisopettajaksi!
(Enkä siis tietenkään ajattele että tätä tapahtuu kaikissa kouluissa!)
Todella outoa ja harvinaista. Olen tavannut ehkä 500 opettajaa / muuta henkilökuntaa. Ja muistuu mieleen yksi tapaus, jossa nuori sijainen nimitteli opiskelijoita asiattomasti. Hänelle ystävällisesti kerrottiin kunnioittavammasta kielenkäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
K-ryhmän kauppa. Ei huvita enää missään niistä käydä, jos kaikki yrittäjät on heillä yhtä häikäilemättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei nyt niin järkyttävä juttu ole mutta työni saattaa olla joskus sellaista että vastaan puhelimeen pari kertaa päivän aikana ja luen sähköpostit. Yksittäisen työtehtävän aloittamista lykkään pari päivää jolloin osa siitä on jo muuttunut tarpeettomaksi eikä sitä tarvitse siltä osin tehdä. Johtoporras seuraa lukuja, ei yksittäisen alaisen tulemisia tai menemisiä. Palkka on hyvä. Minulla on korkeakoulutason tutkinto.
Sama. Teen monen viikon homman tarvittaessa tunnissa ja monen kuukauden homman parissa päivässä.
Tuttua. Minulla on lupa etätöihin kolmena päivänä kuussa jotka käytän säännöllisesti lomapäivinä eli vuosilomien lisäksi kymmeniä vuosittaisia lisäpäiviä. Ajoitan ne joko perjantaille, maanantaille tai keskiviikoille.
Lisäksi työmatkat on käytännössä vapaa-aikaa koska osaan neuvotella ja pitää presentaatioita sujuvasti ilman että olen lainkaan mukana henkisellä tasolla.
Mitään palautetta en siitä ole saanut koskaan. Raskainta on lukea turhanpäiväisiä meilejä jotka eivät johda mihinkään. Useimmat ovat turhautuneiden kollegojen hätähuudoiksi tulkittavia liitteitä sisältäviä tekstioksennuksia. Kun totean sisällän metkityksettömäksi arkistoin ne viipymättä ja unohdan koko asian.
Se mitä mieleni tekisi olisi paljastaa koko touhu.
Käyttäjä970 kirjoitti:
Sairaaloissa naidaan paljon öisin, kaikki komerot, päivystävien lääkärien huoneet yms ovat yleisiä kutupaikkoja. Olen toiminut sairaaloissa laitoshuoltajana yli 20 vuotta, ja käytetyt kondomit aamuisin ties missä, ovat ihan arkipäivää. Päivystävien lääkärien huoneissa on lattioilla kortsujen lisäksi myös selkeitä runkkauspapereita paljon. Ällöttää, ettei niitä voi laittaa roskiin!
Höpö höpö. Siellä tehdään töitä ja nukutaan jos voidaan.
Vierailija kirjoitti:
K-ryhmän kauppa. Ei huvita enää missään niistä käydä, jos kaikki yrittäjät on heillä yhtä häikäilemättömiä.
1970-luvulla olin kakarana purkamassa kuormia kookkarissa ja silloin kauppias teki itse jauhelihatkin. Onneksi jauhelihaa ei tehdä enää kaupassa. Tän meidän lähiön kookkarin kauppias oli yleinen vitsien aihe. Sinne meni jauhelihan sekaan punajuuretkin ettei valkoiset kalvot ja jänteet näkyisi niin selvästi. Kerran meni grillin pohjalevystä ne rasvat ja tipahdelleet lihanmuruset iloisesti jauhelihaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei nyt niin järkyttävä juttu ole mutta työni saattaa olla joskus sellaista että vastaan puhelimeen pari kertaa päivän aikana ja luen sähköpostit. Yksittäisen työtehtävän aloittamista lykkään pari päivää jolloin osa siitä on jo muuttunut tarpeettomaksi eikä sitä tarvitse siltä osin tehdä. Johtoporras seuraa lukuja, ei yksittäisen alaisen tulemisia tai menemisiä. Palkka on hyvä. Minulla on korkeakoulutason tutkinto.
Minä tylsistyisin. Vai vietätkö työpäiväsi av-palstalla mukavien mammojen kanssa keskustellessa?
Miten muuten tämän ketjun olisin löytänyt? Varmaan puolisen tuntia päivässä tulee näitä selattua.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä pikaruokaravintolassa ranskalaiset säilytetään isossa jäteastiassa henk.kunnan Vessassa. Kun henkilökunta käy isolla hädällä liejuu ranskalaiset vedessä paskankäryissä. Hyvää ruokahalua nyt sitten vaan.
Vessassa??? 😳🤢. Haluan heti tietää, mistä firmasta on kyse!!!
Tein töitä huoltoasemalla ja joskus tuurauksia muille saman firman asemille. Olin kerran ensimmäistä kertaa eräällä asemalla. Kassa-alueella oli pieni kylmiö, jossa säilytettiin esim kahvimaitoja. Huomasin että kyseiset maidot olivat kaikki pari päivää vanhoja ja aloin kaatelmaan niitä lavuaarista alas, kun vihainen työtoveri tuli opastamaan että "heillä on käytäntönä, että vanhat maidot laitetaan kahvimaidoksi." Totesin, että mikä ei kelpaa myyntiin, ei kelpaa kahviinkaan. Kaadoin pois. Sama juttu toistui joka kerta kyseisellä asemalla, maitoa tilattiin aina järkyttäviä määriä liikaa. Huh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Minä kun olin hotellisiivooja niin todellakin pesin lasit. Tuo on omaa laiskuuttasi.
Ei kymmenessä minuutissa yhtä huonetta siivota kuin aivan pintapuolisesti, sen nyt tajuaa jokainen jolla on vähääkään järkeä. Ja ei, en ole siivooja.
Ei siellä tietenkään mitään suursiivoa tehdä mutta kyllä lasit pestiin minun ryhmässä aina. Kun aika on tiukilla silloin organisointi on tärkeää ja jätetään turhat liikkeet pois.
Meillä ei ainakaan ole minkäänlaisia välineitä lasien pesuun. Vettä hanasta ja tyynyliinalla pystyy kuivaamaan mutta siinäpä se. Mitä teet jos pystyt siivoamaan huoneen 10 minuutissa? Terveisin ketjun aloittaja
En ole siivousalan ammattilainen, mutta minulla olisi tähän helppo ratkaisu. Kierrokselle lähtiessä korillinen laseja suoraan tiskikoneesta mukaan ja siitä niiden laittaminen huoneisiin/kylpyhuoneisiin. Likaiset lasit toiseen koriin ja tiskikoneeseen kierroksen päätteeksi. Miksi tämä ei onnistuisi?
Ainakin niiden puhtaiden pitäisi olla suljetussa astiassa. Ja pitäisi olla olemassa vaihtolaseja. Ja tiskikone käytettävissä ja joku joka sen täyttää ja tyhjentää ja vie ja hakee ne lasit, palkallisella ajalla.
Me käytiin kerran yhdessä hotellissa. Siellä oli kätevä, kun huoneessa oli kertakäyttömukeja nippu. Ei mitään likaisia laseja. Mun mielestä tuo olis hyvä käytäntö kaikissa hotelleissa.
Vierailija kirjoitti:
Lattialle tippunutta ruokaa on syötetty asiakkaalle, on niin helvetin kiire ettei ehdi edes käsiä pesemään ja ruokia kosketaan paljain sormin. Sormuksia pidetään sormissa. Ruoka seisoo hellalla koko päivän ja annostellaan lautasille menekin mukaan. Tyyliin kaikki ruoat valmistetaan edellisenä päivänä ja kuumennetaan myyntipäivänä. Olen nähnyt miten monissa eri paikoissa toimitaan, eikä paikan hintatasolla ole väliä, tai sillä onko kyseessä ruokaravintola tai esim. päiväkodin keittiö. Melko epähygieenisiä juttuja joka paikassa.
t. kokki
Valmistuin kokiksi ja huomasin työharjoitteluissa saman. Ei tule paljoa käytyä syömässä ainakaan ketjupaikkojen ravintoloissa. Hygienian lisäksi iso osa ruuasta tulee suoraan purkista. Kokkia musta ei koskaan tullut, koska en hyvällä omalla tunnolla pystynyt katsomaan tota touhua😅 Kokkien palkat on paskat ja se näkyy motivaation tasossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin lihamestarin apulaisena ja vahingossa pudotin lattialle isohkon avatun lihapaketin ja lihakuutiot levisi lattialle. Mies sanoi että ei haittaa, laita takaisin, jauhetaan jauhelihaksi, sehän paistetaan. Jauhelihan sekaan jauhetaan aina edellispäivän myymättömät harmaat jauhelihat ja kaikki ihra mitä muusta lihankäsittelystä jää. Myöskään perunalajikkeet pusseissa ei ole aina sitä mitä pussin päällä lukee. Lajikkeita ei aina ammattilainenkaan erota toisistaan. Ja ihan tyypillistä on että kaupassa pakattuihin kaloihin vaihdetaan uusi hintalappu ja jatketaan myyntiaikaa. Vihanneksista saatetaan leikata se homeinen limainen osa pois ja pakataan loput kelmuun ja laitetaan myyntiin.
Tän kalajutun uskon. Menin kerran iltasella kauppaan ja katsoin pakattuja lohifileitä. Ihmettelin ääneen, että miten nää on muka pakattu huomenna ja jo nyt myynnissä. Oli vissiin joku henkilökunnasta jotenkin mokannu ja sählänny hintalappujen kanssa.
Jokin aika sitten löysin Cittarin kalatiskillä jopa neljän päivän päiväysvanhaa kalaa useita paketteja. Ja kun vein ne kalamyyjälle, hän tokaisi vaan nolona, että "No hyvä, että edes joku on täällä tarkkana".
Itse mietin, mitenköhän monta tällaista päiväysvanhaa kalaa oli jo myyty ja millaisia oireita niistä oli mahdollisesti asiakkaille tullut?
Opiskeluaikana työskentelin sairaalassa laitoshuoltajana, ja muistan kun yksi työkaverini sanoi, että ei käytä mitään pesuaineita sänkyjen, ovenkahvojen ym pintojen pyyhkimiseen, pelkkää vettä vaan, kun tulee puhtaammannäköistä. Pesuaine ei kiillota samalla tavalla.