Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
281/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen totuus on se, että kuluttaja-ihmiset ovat vain karjaa, jolle myydään mitä tahansa, keinolla millä hyvänsä.

Useimmat uskovat että esimerkiksi kuntien palvelut ym. toimisivat jotenkin kansalaisten hyväksi. Ei se niin ole. Toiminnan tarkoituksena ei nimittäin ole palvella yksilöitä eli ihmisiä, vaan tehdä yksilöiden palvelusta liiketoimintaa, joka tuottaa voittoa omistajilleen. Mahdollisimman paljon voittoa. Toisin sanoen, hoitokertasi kunnallisessa terveyskeskuksessa on vain instrumentti, joka yrityksen on toteutettava mahdollisimman halvalla, jotta se voidaan laskuttaa asuinpaikkakunnaltasi mahdollisimman kalliilla.

Toiminta on suoraan verrattavissa lypsyrobottiin. Mene karsinaan, poista maito kehostasi, astu takaisin laitumelle.

Kuvitteletko olevasi vapaa?

Ammuu.

Vierailija
282/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko yllättävää, mutta kotihoidossa paljon vuodepotilaita, jotka kokonaan sänkyyn autettavia. Siellä siis makaavat yksin 24/7 ja hoitajat käyvät esim. 6 krt/vrk 15 minuuttia kerrallaan. Lopun aikaa he ovat yksin vailla virikkeitä tai seuraa. Monella ei ole lainkaan omaisia tai ystäviä. Laitospaikkoja ei enää juurikaan ole, koska kaikkihan haluavat olla kotona loppuun asti :/

Ette osaa tehdä asiakkaan kanssa yhdessä kunnalle hakemusta henkilökohtaiseen avustajaan? Saisi seuraa, vaikka 24/7 kunnan maksamana ja riippuen tilanteesta. Edes vihjata asiakkaalle tai omaisille?

Avutonta touhua. Kun ei kuulu minulle..piippiippiip.

Taidat olla aika tietämätön ja nuori?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on teidän ammattiylpeys?! Olen päiväkodin keittiössä töissä, enkä ikinä, i k i n ä käyttäisi vanhoja tai saastuneita tuotteita. Oletteko kuulleet Oivasta? Siinähän itkette sitten kun ruttunaama ilmestyy oveen tai aiheutatte ruokamyrkytyksen. Suosittelen muuten muitakin tutustumaan käyttämienne ruokaloiden ja ravintoloiden oiva-raportteihin.

Vierailija
284/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat laadukkaan kuvantamistutkimuksen (erityisesti MRI, CT), mene julkiselle. Verovaroin pystytään hankkimaan uutta, hyvää tekniikkaa ja ylläpitämään sitä, yritysmaailma investoi laitteisiin niin vähän kuin mahdollista. Sama koskee myös leikkaussalilaitteistoa; museokama anestesiakoneissa ei vaan ole kiva juttu.

Kukkua puhut. MRI-kuvissa olen ravannut yksityisellä ja julkisella puolella.

Yksityisellä otettua kuvia katsoessaan lääkäri ihasteli että onkin hyvät kuvat, oli tuliterät 6Teslan koneet.

Julkisella otettiin huonot kuvat rekassa ja lausuntokin oli ihan alaarvoista tuupaa. 

Niin, mitäpä sitä suotta ammattilaisia uskomaan. Kerrotko vielä, missä Suomessa on 6 Teslan MRI??

Ja missä julkisessa sairaalassa MRI-kuvat otetaan rekassa? Eikös näitä oteta yliopistollisissa sairaaloissa? Sen olen nähnyt miten yksityisen lääkäriaseman pihassa on rekka kuvantamista varten.

Vierailija
285/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.

Miksi SPR:llä on monopoli veren suhteen? Kai sairaalatkin voisivat kerätä itse verensä mutta ovat ulkoistaneet sen.

Kai se veren keräys, hoitajien palkat, kuljetusten kustannukset, veren säilytys ja tutkiminenkin jotain maksaa? Voiton tavoittelua en ymmärtäisi.

Se mikä SPRn toiminnassa hiertää tuossa veripalvelussa on sen tapa hinnoitella veri. Sairaanhoitopiirissä on pula tietystä verityypistä niin SPR nostaa hintaa millä myy veren sairaanhoitopiirille, vaikka SPRllä ei ole pulaa kyseistä veriryhmästä. Minusta aika törkeää rahastamista.

Vierailija
286/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.

Miksi sairaala sitten ostaa sitä verta "riistohintaan", jos verestä ei ole pulaa?

Paitsi SPR toimintaa rahoitetaan valtion kassasta. Ainakin tasekirjan mukaan.

http://www.iltalehti.fi/verot-2016/2016110122548715_db.shtml

jep, jep mut mites noiden tulot sitten on noin korkeat??

varsinkin kun ovat avustusjärjestöjä kaikki!?!

tyhmät suomalaiset avustaa vain pomojen tilipusseja, tämän takia en lahjoita mitään, kirkollisveron maksan koska heihin tahona luotan eniten että rahat menee sinne minne pitääkin esim. lähetystyötä tekevät papit!

Vierailija
287/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisessä työpaikassa asiakkaille näytettiin virheellisiä diagrammeja, jotta pystyttiin vaikuttamaan ostopäätökseen. Vaitiolovelvollisuus estää kertomasta mitä työtä tein.

Työsopimukseen kirjatulla salassapito tms. pykälällä työnantaja ei voi itseään suojata jos tietoisesti syyllistyy rikolliseen toimintaan miltä viestisi kuulostaa. Eli voisit paljastaa petoksen ilman seuraamuksia ex-työnantajan suuntaan. Tietenkin jos olit itse aktiivisesti mukana et tietenkään uskalla puhua.

Vierailija
288/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut elintarvikealan töissä. Tietäisitte vaan mitä myrkkyjä juomanne sisältävät, lähes kaikkien ainesosien pakkauksissa oli syövyttävä ja ympäristölle haitallinen -merkintä.

Vierailija
289/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijän hommissa tulee vastaan kaikenlaista. Erikoisin tapaus lienee sekakäyttäjä, joka oli hukannut avaimensa ja ajankulukseen tahrinut yöllä rappukäytävän seinät ripulivellillä.

Vierailija
290/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörit ovat käteviä käisistään. Monella on itse rakennettuja veneitä, autoja, yms. harrastevälineitä ja ties mitä.

Vierailija
291/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen päiväkodissa ja myönnän, että minulla on välillä vaikeuksia hillitä itseäni kun yksi kehitysvammainen vekara paskoo housuunsa neljättä kertaa saman päivän aikana. Väkivaltaiseksi en ole vielä ryhtynyt, vaan turhautuminen ja väsymys on purkautunut lähinnä äksyilynä lapsille ja työkavereille, mutta monta kertaa ei ole kaukana ollut sekään.

Vierailija
292/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko yllättävää, mutta kotihoidossa paljon vuodepotilaita, jotka kokonaan sänkyyn autettavia. Siellä siis makaavat yksin 24/7 ja hoitajat käyvät esim. 6 krt/vrk 15 minuuttia kerrallaan. Lopun aikaa he ovat yksin vailla virikkeitä tai seuraa. Monella ei ole lainkaan omaisia tai ystäviä. Laitospaikkoja ei enää juurikaan ole, koska kaikkihan haluavat olla kotona loppuun asti :/

Ette osaa tehdä asiakkaan kanssa yhdessä kunnalle hakemusta henkilökohtaiseen avustajaan? Saisi seuraa, vaikka 24/7 kunnan maksamana ja riippuen tilanteesta. Edes vihjata asiakkaalle tai omaisille?

Avutonta touhua. Kun ei kuulu minulle..piippiippiip.

Taidat olla aika tietämätön ja nuori?

1. Vanhukset ovat harvoin oikeutettuja vammaispalvelulain mukaiseen henkilökohtaiseen apuun.

2. Ympärivuorokautinen henkilökohtainen apu kotiin toteutuu vain hyvin, hyvin poikkeuksellisessa tilanteessa.

3. Henkilökohtainen apu ei ole seuranpitoa.

4. Kuka lienee se tietämätön?

Vierailija
293/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lastenhoitaja, monelle tulee yllätyksenä lasten käytös pk : ssa. Uhkaillaan , ihan jo pienet lapsee uhkaa ampumisella, tappamisella, kuristamisella yms. Lapset kiroilevat v - sanoja. Osa käyttäytyy tosi fyysisesti ; sylkee päin, potkii, räkii jne. Välillä potkitaan ja lyödään kavereita niin että kauhistuttaa.  Monilla vanhemmilla ei ole mitään kuria lapsiinsa, suurissa ryhmissä ongelmat kasaantuu. En halua tietää missä maailma on muutaman vuoden päästä. Nämä siis ihan tavallisissa ryhmissä, eikä puhuta mistään parista lapsesta.  Ihan nykypäivää... 

Vierailija
294/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tämä ketju on kohta Iltasanomissa?

Vierailija
295/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt omista töistä, mutta töiden puolesta käydään monessa paikassa. En mm. itse osta koskaan erään suurehkon ympäri suomea toimittavan jalostajan pakattuja valmiselintarvikkeita, koska on käyty siellä oven toisella puolella. Mun pomo ei yhdessä paikassa syö mitään, mikä ei ole kypsennetty ja ihan supisuomalainen lounaspaikka on kyseessä. Hänkin on käynyt keittiön puolella. 

Vierailija
296/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävintä tässä koko ketjussa on se,  miten moni joka kertoo asiansa, tuntuu hyväksyvän näin toimimisen täysin. Monella täällä tuntuu asenne olevan että "hihii, tämmöstä täällä tai tuolla tapahtuu/tapahtui, ja tokihan itse siihen osallistuin". Ja toimintaa sitten päälle kauhistelujen jälkeen perustellaan vaikka sillä "kiireellä".

Tosi vaikea ymmärtää tuollaista. Ettei ees itse yritä toimia paremmin ja oikein. Vaihtaa sitä vaippaa vaikka vuoro pian päättyisikin tai kehottaa sitä työkaveria vaihtamaan suojahanskat oikeissa kohtaa. Ehei, mukana vaan ollaan hommassa vähintään vieressä katsellen hiljaa puuttumatta mitenkään.

Jos haluaa pitää työpaikkansa, niin mitä vaihtoehtoja on enää kun pomo ei suostu muuttamaan toimintatapojaan?

Vierailija
297/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvapaikanhakijat ovat olleet aivan järkyttävä tulonlähde omalle yritykselleni. Asiaa auttaa, kun tunnet oikeat henkilöt politiikan saralta.

Vierailija
298/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui 80-luvulla vuodeosastolla jolla pitkäaikaispotilaina vanhuksia. Vatsantoimituspäivinä yöhoitaja antoi potilaille peräruiskeet. Aamuvuoro syötti aamupalat heille ja sitten pestiin ja siivottiin tuotokset siitä huolimatta vaikka maha olisi toiminut ennen aamiaista. Suihkupesulle kukin pääsi aamupäivän kuluessa eli viimeisellä oli odotusaikaa jopa tunteja.

Sellaista oli hoidon laatu silloin, nyt hoito on laadukasta. Paitsi kotihoito jossa asiakas saattaa joutua odottamaan apua liian kauan eritteissään/riisuuntuneena.

Vierailija
299/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena kesätöissä kaupungin viherosastolla ja kuljin vanhemman työntekijän matkassa. Tehtäviin kuului tyhjentää paristonkeräysroskikset ja arvatkaa mihin ne tyhjennettiin? Tavalliseen roskikseen.

Vierailija
300/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Minä kun olin hotellisiivooja niin todellakin pesin lasit. Tuo on omaa laiskuuttasi.

Ei kymmenessä minuutissa yhtä huonetta siivota kuin aivan pintapuolisesti, sen nyt tajuaa jokainen jolla on vähääkään järkeä. Ja ei, en ole siivooja.

Ei siellä tietenkään mitään suursiivoa tehdä mutta kyllä lasit pestiin minun ryhmässä aina. Kun aika on tiukilla silloin organisointi on tärkeää ja jätetään turhat liikkeet pois.