Oudoimmat/kamalimmat jutut mitä tapahtui sinun kouluaikoina? (Opettajien tekemiä)
Meillä 90-luvulla opettaja istui yhden lievästi kehitysvammaisen luokkalaisen päälle aina jos ei saanut tätä rauhoittumaan.
Sama opettaja haukkui meitä tyhmiksi apinoiksi.
Kuudennella luokalla taas opettaja neuvoi kuinka saisimme pyöreäy pyllyt, eikä tämmöisiä suomalaisia lättäpyllyjä.
Kiusaamiseen ei myöskään puututtu ja opettajilla olin ihan selkeästi omat suosikki- ja inhokkioppilaat ja he eivät häpeilleet näyttää sitä.
Kommentit (68)
Ala-asteella oli suosikit varsinkin yhdellä opettajalla, että se oli raskasta sietää. Ja itse olin kai sitten se inhokki ainakin yhdelle. Sain osakseni tietoista syrjintää, haukut kun en tiennyt ekana koulupäivänä mitä läksy tarkoittaa. Ja sitten se klassinen niskasta retuuttaminen pitkin nurkkia. Nämä 90-luvulla.
Olisi joskus kiva lukea, mitä outoja juttuja tapahtui kouluaikoina muiden oppilaiden tekemänä.
Täytyy varmaan tehdä oma ketju.
Meillä tuli kuudennella luokalla opettaja, joka ihan pokkana valehteli päin naamaa milloin mistäkin. Hän tuntui pitävän täydellisen tyhmänä niin lapsia kuin heidän vanhempiaankin. Selkeät suosikit ja inhokit oli totta kai (itse onneksi olin siinä välimaastossa). Onneksi ei ollut itselläni kuin vuoden, sama opettaja näyttää olevan edelleen virassa. Pieni kyläkoulu, jossa on vain pari opettajaa, joten kamalan iso vaikutus on yhdelläkin.
Meillä opettaja saattoi suuttuessaan heittää oppilaita esim. kynillä ja kumeilla. Kerran suuttuessaan käski oppilaat ylös seisomaan ja kävi potkimassa jokaisen oppilaan tuolin kumoon. Mielenkiintoinen äijä.
Miesopettaja tykkäsi läträtä Axella, ja hänen liikkeensä pystyi päättelemään hajuvanan perusteella.
Tämä ei sattunut omana aikana, vaan pari vuotta aiemmin. Kaikesta huolimatta yksi opettaja jäi kiinni suhteesta oppilaaseen, tosin lukion puolelta. Sama opettaja opetti sekä yläasteella että lukiossa ja ilmeisesti tässä kiinnijäämisvaiheessa oppilas oli lukiossa ja jo niin sanotusti riittävän vanha. Kaikesta huolimatta aika kyseenalaista ottaen huomioon auktoriteettiaseman. Huhuja liikkui myös, että todellisuudessa salasuhde olisi alkanut jo tytön yläasteen aikana, mutta mitään todisteita siitä ei ollut.
Opettajalla oli vaimo ja lapsia. Ero tuli, mutta ei mitään muita seurauksia. Oli minullakin opettajana kun menin yläasteelle.
Yläasteen liikunnanopettaja yritti iskeä tyttöjä. Sai myöhemmin potkut, kun oli harrastanut seksiä oppilaan kanssa.
Kaksi tahoillaan naimisissa olevaa opettajaa kärähti harrastamassa seksiä liikuntasalin tyttöjen pukuhuoneessa.
Ei mitään ongelmia, taisi olla hyvät koulut. Helsingin Lauttasaaressa 80-luvulla.
Oman ala-asteen luokan opettaja antoi meille tytöille "onnenpotkuja" läppäisemällä perseelle. Näitä "onnenpotkuja" sai ennen kisoja ja kokeita. Antoi kuulemma niitä niille, jotka niitä eniten tarvitsivat... Itse pulskana lapsena sain "onnenpotkun" aina ennen urheilukisoja.
Ala-asteen englanninopettaja heitteli oppilaita liiduilla ja taulusienillä, jos ei tiennyt oikeaa vastausta. Sai useat itkemään, joten siirtyi heittelemään Marianne-karkkeja. Onneksi sai ilmeisesti potkut tai lopetti itse, kun ei opettanut meidän koululla kuin vuoden.
Minä aiheutin aikanaan kohun seurustelemalla opettajani kanssa vaikka kyseessä oli aikuiskoulutus ja ikäeroa meillä oli vain pari vuotta (molemmat olimme siis aikuisia). Ihmiset jokatapauksessa saivat koko jutun kuulostamaan siltä, että minä olisin jotenkin avuton lapsi, joka on joutunut kamalan pedofilin kynsiin.
Ja ei, en saanut automaattisesti hyviä numeroita kokeista enkä saanut etukäteen tietää koekysymyksiä vaikka tällaistakin väitettiin. Oikeasti olin kyseisessä aineessa jopa melko huono. :D
Opettajani teki todella kummallisen siirron. Minua kiusattiin koko ala-asteen ajan, eikä kukaan puuttunut siihen. Tietääkseni kiusaajiani ei koskaan puhuteltu.Sitten yhtenä päivänä aloin huutaa kiusaajilleni kurkku suorana. Se tietysti huomattiin, mutta arvaatte varmaan, kuka joutui puhutteluun.
Yksi miesopettaja löi usein oppilaita päähän milloin milläki. Puukäsityön tunnilla yhtä poikaa naulaisella laudalla esimerkiksi. Samainen opettaja läpsi usein tyttöjä takapuolelle ja tunki liikuntatunnin jälkeen pukuhuoneeseen "tarkistamaan että kaikki kävivät suihkussa". Tämä ala-asteella.
Opettaja kopioi väärät matikankoevastaukseni taululle ja näytti koko luokalle kuinka olin laskenut tehtävät väärin.
Rehtori roikotti poikaa jaloista toisen kerroksen ikkunasta. Tapahtui 1970 -luvun alussa.
Ala-asteella miesopettaja tuli humalassa ja silmä mustana koululle.
Ala-asteella miesope läimäytteli poikia karttakepillä päähän ja heitti oppilaita käytävään aika kovakouraisesti. Eräs naisope taas kilahteli milloin mistäkin pikkujutuista, ja kävi aina kiltimpien oppilaiden kimppuun. Jäikin myöhemmin hermolomalle.
Yläasteella taas muuan miesope piti meille tuntia ja valvoi samalla paria nuorempaa tyttöä, jotka olivat luokassa jälki-istunnossa. Jos ope tarvitsi milloin mitäkin, niin komensi tyttöjä hakemaan tietyt kamat hänelle välinevarastosta koska "rangaistustahan tässä suoritetaan eikä vain istuta!"
Toinen tytöistä oli vähän pyöreä, ja kun he sitten lähtivät hakemaan tavaroita, sanoi ope luokallemme hymyillen: "pistetään tuo läskikin vähän liikkumaan".
Nämä vielä 90- ja 2000-luvuilla.
Tämä ei tapahtunut mulle vaan poikapuoliselle luokkatoverilleni. Opettajalla oli ruskeat avokkaat (koko n 42) ja siinä taulun edessä tepsuttaessaan häneltä pääsi pieru. Tämä poika hörähti ja huusi "pieras" ja samantien säikähti reaktiotaan. Opettaja huusi pää punaisena että hänen avokkaansa narahti ja käski pojan luokan eteen. Sitten käsi pojan laittamaan ne "narahtavat" kengät jalkoihinsa ja kävellä :( siinä se 9-v käveli opettajan korkokengillä koko luokan pällistellessä häntä. Ei narahdellut....
Vanhempi miesopettaja käveli käsillään tunnilla kun halusi näyttää luokalle että osaa. Söi myös avoimesti taululiituja.
Oli monen oppilaan inhokki mutta itse tulin jostain syystä hyvin toimeen hänen kanssaan ja päättäjäisissä veinkin ruusun hänelle luokanvalvojan sijasta.
Tämä yläasteella 90-luvun lopulla.
Kaikkien piti seistä pitkän aikaa, kun joku oli katkaissut viivottimen, eikä tunnustanut. Hän ei tunnustanut silti.