Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat/kamalimmat jutut mitä tapahtui sinun kouluaikoina? (Opettajien tekemiä)

Vierailija
29.04.2017 |

Meillä 90-luvulla opettaja istui yhden lievästi kehitysvammaisen luokkalaisen päälle aina jos ei saanut tätä rauhoittumaan.

Sama opettaja haukkui meitä tyhmiksi apinoiksi.

Kuudennella luokalla taas opettaja neuvoi kuinka saisimme pyöreäy pyllyt, eikä tämmöisiä suomalaisia lättäpyllyjä.

Kiusaamiseen ei myöskään puututtu ja opettajilla olin ihan selkeästi omat suosikki- ja inhokkioppilaat ja he eivät häpeilleet näyttää sitä.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella joku pölli mun kumisaappaat kesken koulupäivän. Koko koulu pysähtyi ja niitä saappaita etsittiin pitkään ja hartaasti, lopulta joku pienijalkainen opettaja lainasi kenkiään että pääsin kotiin asti :D Ei koskaan selvinnyt mihin ne katosivat.

Yläasteella historianope otti aina palkokasvin nenäänsä jos sanoi ihan ystävällisesti "hei" sen sijaan että sanoisi "huomenta" tai "päivää". Ei myöskään saanut sanoa "huomenta" tai "päivää" useammin kuin kerran päivässä sille opettajalle. Uhkaili monesti että siitä tulee jälki-istuntoa, tosin ne jälkät ei koskaan toteutuneet kun oppilaat valittivat rehtorille.

Yläasteella myös joskus yksi juuri valmistunut opettaja pakotti mut tekemään kokeen murtuneen käden kanssa. Siis kirjoituskäteni oli lastalla tuettu, sain pideltyä kynää jotenkutenkin joten tää opettaja päätti ettei mulla oo syytä olla suorittamatta koetta. No vastasin kokeeseen sellaisiin kysymyksiin mihin tarvitsi vain rastin tai viivan, joten arvosana oli hiton huono. En muista sainko sen uusittua mutta vanhempani valittivat siitä kovasti koululle. Muutenkin toi nuori opettaja otti mut silmätikukseen koska tykkäsin "kyseenalaistaa" opettajien tietoja (ja kyseenalaistin kaikkia muitakin opettajia, yleensä maikat pitivät siitä ja heidän mielestä se oli tuntiaktiivisuutta ja osoitin että hankin ajantasaista tietoa itsenäisesti muualta kuin koulusta).

Yläasteella tapahtui tämäkin, mutta kerrankin ei tapahtunut itselleni; luokanvalvoja oli todella kypsynyt meidän luokkaan ja varsinkin pariin pälättävään tyttöön, joten hän kerran rauhoitti luokan kaatamalla yhden puhuvan tytön pulpetin tämän päälleen. En tiedä mitä seuraamuksia siitä tuli mutta se opettaja lopetti yhden lukukauden jälkeen.

Kävin koulua 2000-2010 luvuilla jos sillä on mitään väliä. Moikka jos joku tunnistaa koulut :D

Vierailija
22/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion matikanopettaja oli hirveä sovinisti ja heittikin aina halventavaa läppää tytöistä ja naisista. Tuntien alussa hän julisti aina "no niin, tänään kaikki blondit sitten vastaavat" tms, ja toisina tunteina oli ruskeahiuksisten tai punapäiden vuoro. Poikien ei tarvinnut vastailla, koska he opettajan mukaan kuitenkin osasivat jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ala-asteella sijaisena opettaja, joka oli uskovainen. Kerran hän menetti hermonsa komentaessaan häirikköoppilasta ja huusi, että oppilas joutuu helvettiin tms. Luokassa tuli ihan hiljaista. Sijainen pyysi oppilaalta anteeksi ja oli selvästi harmissaan, että menetti hermonsa.

Yksi opettaja kiusasi muiden mukana koulukiusattua oppilasta.

On monia muitakin pahoja muistoja. En jaksaisi niitä kaikkia edes kirjoittaa.

Vierailija
24/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen liikkamaikka kävi niin ikään "tarkistamassa", että kaikki käyvät suihkussa.

Ja välillä tunneilla ihan selkeästi kouri meitä! Esimerkiksi näyttäessään, kuinka kärrynpyörä tehdään (puristeli kaveriani haaroista) tai pesäpallomailaa pidellään – ilmoitti, että ”lyödessä pitää seistä ryhdikkäästi” ja pisti kätensä erään luokkalaisemme rinnoille.

Oli siis nainen. Hänellä oli myös omat suosikkinsa ja inhokkinsa, ja näytti sen avoimesti – minä satuin kuulumaan inhokkeihin. Teki myös tämän perinteisen, että suosikit saivat kiitettäviä vaikka eivät olisi tehneet tunneilla juuri mitään ja ahkerimmatkaan inhokit eivät koskaan saaneet seiskaa parempaa.

Vierailija
25/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-aste Englannin opettaja. Pilkkasi ääntämistäni koko luokan edessä, en ikinä muka osannut sanoa oikein. Muutenkin nälvi aina milloin mistäkin, en mitään osannut tehdä oikein. Numero laski tämän opettajan aikana 8 ->6. 

Ylä-aste Matematiikan opettaja. Pakotti istumaan koulukiusaajani edessä ensimmäisessä rivissä. Kiusaaja, sadistinen paskiainen, kiilasi pulpettini niin tiukkaan kuin pystyi opettajan pöytää vasten, että pystyin hädin tuskin hengittämään. Olin kylkiluiden ja selän kohdalta mustelmilla, kun tämä paskiainen useita kertoja tunnissa rysäytti jaloillaan oman pulpettinsa täysillä selkääni vasten.

Mitä opettaja teki? Ei  mitään. Ajoittain huomasin sen ämmän hymyilevän, kun kiusaaja teki temppujaan, oli vaan tyytyväinen kun eturivin tytöllä oli tukala olla.

Lopulta puhuin kuraattorille (vanhemmille olisi ollut ihan turha puhua mitään) ja hän puuttui asiaan. Opettaja nosti seuraavalla tunnilla hirveän äläkän, väitti ettei mitään tällaista ole tapahtunut ja  että minä valehtelen.  Yritti luokan edessä esittää, että häntä oli syyttä nuhdeltu. Luokkakaverit katsoi sitä ämmää kuin seinähullua, kaikkihan sen huomasi, kun yksi kahjo hakkaa pulpettiaan toisen selkänojaa vasten samaa aikaan kun muut yrittää keskittyä tekemään tehtäviä. Laiskanpuoleisesti opettja sitten puuttui kiusaajan tekemisiin, mutta sain silti joka tunti vähintään kerran iskun selkääni.

Ja tämänkin opettajan aikana numerot laski 8->6.

Vierailija
26/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aiheutin aikanaan kohun seurustelemalla opettajani kanssa vaikka kyseessä oli aikuiskoulutus ja ikäeroa meillä oli vain pari vuotta (molemmat olimme siis aikuisia). Ihmiset jokatapauksessa saivat koko jutun kuulostamaan siltä, että minä olisin jotenkin avuton lapsi, joka on joutunut kamalan pedofilin kynsiin.

Ja ei, en saanut automaattisesti hyviä numeroita kokeista enkä saanut etukäteen tietää koekysymyksiä vaikka tällaistakin väitettiin. Oikeasti olin kyseisessä aineessa jopa melko huono. :D

Hyi helvetti miten kukaan pystyy sotkeutumaan omaan opettajaan ja ennen kaikkea miten epäammattimainen opettaja, kun kajoaa oppilaaseen 😩

Se on vaan niin, että lääkäri ei kajoa potilaaseen eikä opettaja oppilaaseen jne.

Vierailija
27/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aiheutin aikanaan kohun seurustelemalla opettajani kanssa vaikka kyseessä oli aikuiskoulutus ja ikäeroa meillä oli vain pari vuotta (molemmat olimme siis aikuisia). Ihmiset jokatapauksessa saivat koko jutun kuulostamaan siltä, että minä olisin jotenkin avuton lapsi, joka on joutunut kamalan pedofilin kynsiin.

Ja ei, en saanut automaattisesti hyviä numeroita kokeista enkä saanut etukäteen tietää koekysymyksiä vaikka tällaistakin väitettiin. Oikeasti olin kyseisessä aineessa jopa melko huono. :D

Ei tuo nyt kovin naurata. Kuvottaa ennemminkin.

Vierailija
28/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEI kirjoitti:

Ala-aste Englannin opettaja. Pilkkasi ääntämistäni koko luokan edessä, en ikinä muka osannut sanoa oikein. Muutenkin nälvi aina milloin mistäkin, en mitään osannut tehdä oikein. Numero laski tämän opettajan aikana 8 ->6. 

Ylä-aste Matematiikan opettaja. Pakotti istumaan koulukiusaajani edessä ensimmäisessä rivissä. Kiusaaja, sadistinen paskiainen, kiilasi pulpettini niin tiukkaan kuin pystyi opettajan pöytää vasten, että pystyin hädin tuskin hengittämään. Olin kylkiluiden ja selän kohdalta mustelmilla, kun tämä paskiainen useita kertoja tunnissa rysäytti jaloillaan oman pulpettinsa täysillä selkääni vasten.

Mitä opettaja teki? Ei  mitään. Ajoittain huomasin sen ämmän hymyilevän, kun kiusaaja teki temppujaan, oli vaan tyytyväinen kun eturivin tytöllä oli tukala olla.

Lopulta puhuin kuraattorille (vanhemmille olisi ollut ihan turha puhua mitään) ja hän puuttui asiaan. Opettaja nosti seuraavalla tunnilla hirveän äläkän, väitti ettei mitään tällaista ole tapahtunut ja  että minä valehtelen.  Yritti luokan edessä esittää, että häntä oli syyttä nuhdeltu. Luokkakaverit katsoi sitä ämmää kuin seinähullua, kaikkihan sen huomasi, kun yksi kahjo hakkaa pulpettiaan toisen selkänojaa vasten samaa aikaan kun muut yrittää keskittyä tekemään tehtäviä. Laiskanpuoleisesti opettja sitten puuttui kiusaajan tekemisiin, mutta sain silti joka tunti vähintään kerran iskun selkääni.

Ja tämänkin opettajan aikana numerot laski 8->6.

Ihmeen hyvä kuraattori ollut kun puuttunut. Yleensä ei kyllä uskalla arvostekka opettajia vaan alkaa syytellä oppilasta valehtelijaksi tai kiittämättömäksi,

Vierailija
29/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on satutädit kokoontuneet mustamaalaamaan miehiä.

Vierailija
30/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla tuon opettajan inhokki ja minua syrjittiin luokassani muutenkin. Olin neljännellä luokalla. Olimme yhden toisen hiljaisen pojan kanssa ainoita, jotka emme saaneet minkäänlaista osaa koulun joulujuhlassa. Kerran talvella välitunnilla minua kiusattiin ja sain jäisen jäälohkareen leukaani. Jäin ulos itkemään, kun muut menivät kellojen soidessa sisälle. Itkin ulkona ties kuinka kauan, mutta opettaja ei tullut kyselemään perääni. Ei kysellyt silloinkaan yhtään mitään, kun tulin viimein itkien sisälle ja pitelin paperia verisen leukani päällä. Muistan ajatelleeni tuolloin, että taidan olla melkoisen paska surkimus, kun edes muiden oppilaiden tykkäämä opettaja ei piittaa minusta pätkän vertaa.

Vierailija
31/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ala-asteella opettajan inhokki ja sain tuntea sen monin tavoin

Kerran minulta jäi laulukirja kotiin ja jouduin luokan eteen esilaulajaksi. Hiljaiselle, tunnolliselle ja aralle tytölle se oli rankkaa. Samaisella tunnilla myös toiselta oppilaalta oli jäänyt kirja kotiin

Hän sai mennä kaverinsa viereen istumaan, että voivat laulaa samasta kirjasta.

Vierailija
32/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran minulta jäi laulukirja kotiin ja jouduin luokan eteen esilaulajaksi. Hiljaiselle, tunnolliselle ja aralle tytölle se oli rankkaa. Samaisella tunnilla myös toiselta oppilaalta oli jäänyt kirja kotiin

Miksi nuo sadistiset opettajat inhoavat aina hiljaisia, kilttejä tyttöjä???? Sen sijaan tykkäävät jostain koulukiusaajista ja nauttivat kun saavat katsella kun hiljaista oppilasta kiusataan. Valitettvasti noita sadistiopeja on yhä kouluissa.

Vierailija
33/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtori sulki vammaisen oppilaan kassakaappiin. Tämä 2000-luvun alussa.

Vierailija
34/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukäsityön miesopettaja ala-asteella oli kamala. Olin muistaakseni 10-vuotias kun kerran hänen tunneillaan olin toimettomana, koska olin parin kaverin kanssa yksinkertaisesti ollut niin ripeä käsityöni parissa. Opettaja suuttui tästä aivan jumalattomasti ja alkoi räyhätä, oli meidän vika, että oltiin ennen muita valmiita. Kävi minuun käsiksi siinä luokassa, riuhtaisi kädestä niin että tuli jumalaton mustelma. Muistan kuinka viina haisi opettajan hengityksessä. Kaverini karkasi peloissaan käytävään ja opettaja säntäsi perässä, ravisteli häntäkin tosi voimakkaasti että mustelmia tuli. Kyseisellä opettajalla oli muutenkin kyseenalainen maine, oli aiemminkin nostellut oppilaita ns. seinille.

En tietenkään halunnut mennä hänen tunneilleen enää koska pelkäsin kovasti, usein makasin edeltävinä iltoina sängyssä ja laskin tunteja, kauanko saan olla vielä kotona turvassa. Kokeilin lintsata, jäin kiinni, ja sain omalta opettajalta (nainen) karmeat huudot, kuinka olen paska kakara. Sama luokanope tuntui vihaavan minua, sain merkintöjä huonosta käytöksestä vaikken olisi ollut edes paikalla, opettaja huusi aina kun tein väärin ja nosti pilkallisesti esimerkiksi luokan edessä. Esimerkiksi kokeen palautuksessa puhui aina kaikkien edessä ne kohdat, joissa minulla oli mennyt väärin. Toitotti laulukokeenikin tuloksen (huonoin) kaikille, muut saivat anonyymisti palautteen lapulla. Yläasteella lauluarvosana nousi hyvään, kumma kyllä. Vanhempainvartissa haukkui minut ongelmalapseksi äidilleni, vaikka tosiasiassa olin hiljainen ja arka kympin tyttö, jota kiusattiin rankasti. Eipä opettaja kiusaamiseenkaan puuttunut... :D

Tämä siis 2000-2001 vuosien ajalla eräässä tamperelaisessa alakoulussa. Kavereiden kanssa spekuloitiin, että luokan opettajalla ja puukäsityön opettajalla olisi suhde keskenään ja siksi olisivat niin hyvää pataa eivätkä puuttuisi toistensa tekemisiin :D

N26

Vierailija
35/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuo sadistiset opettajat inhoavat aina hiljaisia, kilttejä tyttöjä???? Sen sijaan tykkäävät jostain koulukiusaajista ja nauttivat kun saavat katsella kun hiljaista oppilasta kiusataan. Valitettvasti noita sadistiopeja on yhä kouluissa.

Koska yleensä nämä sadistiopettajat kaveeraavat sen kiusaajan kanssa. Joskus tuntevat samankaltaisuutta (kiusaaja kiusaa samalla tavalla kuin he itse kiusaisivat, mutta koska kiusaaja on oppilas niin voivat esittää tilanteeseen syytöntä), ovat voineet olla itse kiusaajia jo kouluaikoinaan. Joskus taas he ovat olleet itse kouluaikoina niitä altavastaajia ja sitten myöhemmin epäkypsästi kaveeraavat kiusaajan kanssa luullen olevansa nyt sitten cooleja vallan kahvassa.

Se on sinänsä mielenkiintoinen ilmiö, että joistakin koulukiusatuista tuleekin aikuisena vielä pahempia kiusaajia, vaikka voisi luulla että sitä sympatiaa riittäisi juuri niille kiusatuille. Mutta joillakin se henkinen kehitys vaan jumahtaa ja tilalle tulee ilkeys.

Vierailija
36/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi muisto nelosluokalta on se, kun naisopettaja toi äidinkielen (!) tunnille vaa'an. Hän laittoi jokaisen tytön luokan edessä punnittavaksi ja merkkasi painot liitutaululle. Itse olin tietenkin painavin, enkä silloin vielä tajunnut että se johtui siitä että jo silloin olin 10cm muita pidempi.

Poikien painot eivät opettajaa tietenkään kiinnostaneet.

Koko nainen oli muutenkin täysin seko, hän mm. "koulutti" oppilaita koiran naksuttimella. Opettajalla oli selkeästi jotain omia paino-ongelmia, hän opetti myöhemmin tuttavaperheen lasta ja otti tämän vanhempiin yhteyttä oppilaan painon johdosta.

Näin siis pääkaupunkiseudulla isossa koulussa 2000-luvun alkupuolella.

Vierailija
37/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen opettajani, joka opetti mua 2,4,6-luokilla: luonnollisesti otti suosikkeja, kettuili avoimesti inhokeilleen, haukkui tyttöjen vaatetusta - jos esimerkiksi tuli topissa toukokuussa tai elokuussa kouluun, se oli kyseisen mamman mielestä siveetöntä. Olin 2000-luvun aikana ala-asteella, mulla oli crocsit sisäkenkinä, ja opettaja sanoi kavereilleni niin että kuulin, että sisäkenkäni ovat typerän näköiset ja minä olen typerän näköinen. Nykytiedolla jooh, olen samaa mieltä, crocsit on aika typerän näköiset, mutta en ymmärrä miten kukaan opettaja voi haukkua toisille ihmisille jonkun vaatetusta tai ulkonäköä.

Eräässä kehityskeskustelussa porukoideni kanssa kertoi, että koko luokka vihaa minua, näytti jotain kyselyn tuloksia, jossa oli kyselty, kenen kanssa luokassa ei halua tehdä töitä. En ole mikään kasvatustieteen maisteri, mutta epäilen, että tollasia tilanteita ei hoideta tuolla tavalla. Olin koulukiusattu ja muistan ala-asteajoiltani lähinnä viiltävän yksinäisyyden.

Lähetin hänelle sähköpostilla muutama vuosi sitten kirjeen, jossa kerroin miltä minusta tuntui hänen toimintansa ja kerroin toivovani, ettei hän sabotoi kenenkään itsetuntoa samalla tavalla kuin minun. Voitte arvata tuliko vastausta :D

Vierailija
38/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisopettaja nosti ala-asteikäisen oppilaan rinnuksista seinälle ja huusi kurkkusuorana (en muista enää miksi). Tästä kyllä nousi melkoinen haloo (asialla oli useita todistajia) eikä opettaja enää opettanut ala-asteen puolella. Yläasteella jatkoi kyllä.

Tosin tämän episodin jälkeen ei näkynyy minkään näköistä erityisopettajaa meidän koululla. Käytännössä siis aiemmin järjestetyt erityistunnit esimerkiksi äidinkielessä ja matematiikassa huonosti pärjääville jäi kokonaan pitämättä ja ne aiemmin erityisopetusta saaneet yrittivät sinnitellä muiden mukana normaaleilla tunneilla.

Vierailija
39/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pienen kyläkoulun luokkien 3-6 yhteinen miesopettaja oli lestadiolainen ja ilmeisesti erityisen vakaumuksellinen sellainen. Musiikintunneilla jätettiin kaikki opetuksessa käytettävissä kirjoissa olleet 'populaarikulttuuriin' kuuluvat laulut laulamatta (esim. Hepokatti maantiellä poikittain tai Pöllörock), ja niiden sijasta laulettiin vain hengellisiä lauluja tai vanhoja kansansävelmiä. Mitään elävää kuvaa sisältävää materiaalia ei myöskään millään tunneilla näytetty, ja esimerkiksi vappujuhlissa oppilaiden mukanaan tuomaa piirrettyä katsoessamme opettaja pakeni pois luokasta ja jätti lapsiryhmän oman onnensa nojaan.

Lisäksi historian opetuksessa olleessa kirjassa oli nykyaikaan vertaileva taulukko n. 3000 vuotta sitten eläneiden ihmisten keskimääräisestä eliniästä. Tämä opettaja käski korjaamaan kirjan alkuperäiset iät (kirjassa n. 38 vuoden luokkaa) käyttämällä raamatusta ammennettuja ihmisten oletettuja satojen vuosien ikiä. Kyseenalaistettiin tätä opettajan korjauskehotusta historiasta niin ikään kiinnostuneen kaverini kanssa, mutta opettaja kivenkovaan väitti ihmisten tosiasiallinen iän olleen satoja vuosien pituinen :D

Vierailija
40/68 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lievä s-vika mutta en sitä tietenkään lapsena itse vielä tajunnut. Muistan, miten kerran eskarissa ollessani istuimme koko luokan kanssa piirissä matolla, ja jostain syystä eskariopeni nosti esiin s-vikani. Hän kehotti kaikkia luokkalaisia "sössöttämään ässän samalla tavalla kuin Anna*" ja korosti, miten s-kirjainta ei missään tapauksessa saa ääntää samalla tavalla kuin minä tein. Kyseessä on ainoa selkeä eskarimuistoni enkä usko, että tilanteen aiheuttama hämmennys ja nöyryytys ikinä unohtuu. Tapahtuneen jälkeen pelkäsin opettajaani ja helpotuin, kun sain ykkösluokalle toisen opettajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi