Hillan, Pinjan ja Mintun pikkuveljen nimi?
Etsimme nimeä, joka sointuisi siskojen nimien kanssa, mutta joka ei (välttämättä) olisi luontonimi, koska poikien luontonimet eivät jotenkin iske. Esim. tutuilta tulleet ehdotukset Pyry ja Aarni eivät ole meidän makuumme.
Itse olemme miettineet näitä: Hugo, Aatto, Otso, Niilo/Niila, Alpo, Toivo, Tiitus, Joona. Mikään ei kuitenkaan ole vielä noussut suosikiksi.
Heittäkää ehdotuksia, lupaan kommentoida! Toki loppupeleissä itse valitsemme nimen, eli pojalle ei tarvitse isompana kertoa, että sait muuten nimesi av-palstalta. Mutta olisi kiva kuulla ulkopuolisten näkökulmia, kun olemme itse jumissa nimen kanssa.
Kommentit (158)
Pekka: Tämä on niitä perinteisiä nimiä, joista en innostu
Mikko: Mikko on itse asiassa jotenkin kiva, ja olisi kiva palauttaa se käyttöön nyt kun se ei ole pitkään aikaan ollut suosiossa. Tulee myös mieleen lapsuuden ihanat Mikko Mallikas-kirjat
Paavo: Söpö pappanimi
Oiva: Tätä en näe omalla lapsella
Niilo: Kiva, tämä onkin omalla listallamme
Matti: Vähän setämäiset vibat
Sampo: Jotenkin tämä ei iske
-ap
Mulle tuli jostain syystä heti mieleen Sakari.
Leo
Havu
Visa
Oras
Otso
Elo
Aarni
Paju: Tiedän Paju-tytön, joten tätä en osaa enää ajatella pojalle
Petja, Mikael, Miska, Eeti, Anselmi: Petja ei ole mitenkään paha, tosin vähän kyllä tulee patja mieleen. Mikael on kaunis, mutta pitkänä nimenä ehkä mieluummin toiseksi etunimeksi. Miskasta tykkään. Eeti on jotenkin Outo. Anselmi ei iske.
Kaapo: Ei oikein. Aaposta tykkään, mutta Kaaposta tulee jotenkin mieleen kaapu.
Ohto: Tästä en pidä
Kivi: Liian outo
Touko: Jotenkin ei
Eemi: Ihan kiva, tosin Eemil kivempi
Kaarna: Tämä on jotenkin ihana, mutta näen tämän enemmän tytöllä
Kari: Taalasmaa
Oras, Syksy ja Salama liian outoja
Kerkko: Tästä en pidä
Puro: Liian erikoinen
Axl: Smith
Nila: Outo, ja kuulostaa enemmän tytön nimeltä
Elmo, Jonne, Joel, Juuso, Aksu: Elmo on kiva, Jonnen merkitys häiritsee, Joel kiva, Aksu lempinimi
-ap
Aika tasaisesti jakautuu Kaarna naisille ja Miehille
https://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/nimipalvelu_etunimihaku.asp?L=1
Vierailija kirjoitti:
Viljo
Onks Viljoo näkyny? Aha, no lycka till.
Matteus