Kuinka monta täysnimikaimaa sinulla on?
Tarkoittaa etu- ja sukunimen yhdistelmää.
Minulla on yksi. Etunimeni on yksi aikansa yleisimmistä ja sukunimi harvinainen (alle 100).
Kommentit (112)
Minullakin tasan yksi. Mutta luultavasti tämän nimikaiman etunimi lausutaan eri tavalla kuin minulla (esim. Mia, Kia jne voi lausua yhdellä tai kahdella i:llä, minun nimeni lausutaan yhdellä ja odotan, että tämän kaiman kahdella koska se on yleisempää). Sukunimeäni on tällä hetkellä n. 4500 ihmisellä.
Suomessa 0 kappaletta. Ulkomailla useampi. Olen siis ihan suomessa syntynyt.
Ihmiset näyttävät olevan ylpeitä harvinaisesta sukunimestään mutta eikö se tarkoita vaan ettei suku ole menestynyt eikä hedelmällinen?
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Sinänsä harmi, etten voi ottaa mokailujani muuta kuin omiin nimiini. Nimi vielä sellainen, että jää helposti mieleen.
Tää on kyllä ärsyttävää. Kadehdin niitä, joilla kymmeniä kaimoja, aina voi laittaa jonkun muun piikkiin, jos esim. googlehaulla löytyy jotain :D
t. edellinen kommentoija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Sinänsä harmi, etten voi ottaa mokailujani muuta kuin omiin nimiini. Nimi vielä sellainen, että jää helposti mieleen.
Tää on kyllä ärsyttävää. Kadehdin niitä, joilla kymmeniä kaimoja, aina voi laittaa jonkun muun piikkiin, jos esim. googlehaulla löytyy jotain :D
t. edellinen kommentoija
Niinpä! Parempi yrittää elää siivosti. ;)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset näyttävät olevan ylpeitä harvinaisesta sukunimestään mutta eikö se tarkoita vaan ettei suku ole menestynyt eikä hedelmällinen?
Ei? :D Meillä on ainakin lisäännytty ihan kiitettävästi, mutta kun mun sukunimeä kantavia on vasta parissa sukupolvessa, niin ei olla ehditty koko maata täyttää. Ei sillä, itse en aio lisääntyä, koska mun mielestä ihmisiä on jo ihan tarpeeksi tällä pallolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. edellinen kommentoija
Toisaalta on kivaa, että on harvinainen, mutta joskus kun saa jotain uhkauksia olis kivaa olla joku Virtanen eikä kukaan pystyisi yhdistämään sukulaisiani minuun. Tai ettei numeroani ja osoitettani voisi helposti selvittää, kun olisi kaimoja.
4 löytyi Facebookista, tosin en usko että toiset nimet mukaan lukien olemme täyskaimoja :D
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten lapset saaneet toisen vanhemman sukunimen...
Vierailija kirjoitti:
Eihän kaikki saman sukunimenhaltijat ole sukua keskenään. Korhosiakin on varmasti useita sukuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kaikki saman sukunimenhaltijat ole sukua keskenään. Korhosiakin on varmasti useita sukuja.
Lienee aika harvinaista etteivät olisi ei ehkä vaan tiedetä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi. Huvittavaa sinänsä, koska kumpikaan nimi ei ole erityisen harvinainen.
Täsmälleen samat sanat. Etunimeä pelkästään syntymävuonnani lähes 500 ja sukunimeä löytyy pari tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan läheistä sukua, toisaalta eikös suomessa käytännössä kaikki ole sukua keskenään, ollaan sen verran sisäsiittoinen kansa ;)
No eipä sitä kai tarkkaan voi tietää, mutta facebookissa yksi, tosin en usko että kovin montaa enempää ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lienee aika harvinaista etteivät olisi ei ehkä vaan tiedetä.
Itse asiassa monet sukunimet ovat sellaisia, joita on otettu käyttöön yhtä aikaa ympäri Suomea, kun sukunimi tuli pakolliseksi. Tällaisia ovat esimerkiksi Virtasen ja Laineen tyyppiset nimet. Lisäksi sukunimiksi on otettu talon- ja paikannimiä, joten on ihan oletettavaa, että esimerkiksi kaikki Mikkolat ja Rantalat eivät ole keskenään sukua.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ainakin tarkistanut siten, ettei ole facessa, eikä ole puhelinnumeroakaan muilla. Lisäksi etunimeäni ei tässä maassa anneta juurikaan enää tyttölapsille, joten oletan, ettei ole yhtäkään täyskaimaa.
Tämä ei kerro mitään. Väestörekisterikeskus on ainoa mistä sen voi tarkistaa. Itse esim. en ole Facebookissa ja puhelinnumeroni on salainen
Minulla on varmaan 10 täyskaimaa, kaksi kaukaisempaa serkkua ( toinen äidin puolelta). Lisäksi olen saanut samanimisille tarkoitettuja sähköposteja, ainakin kolmelle eri henkilölle tarkoitettuja. Ja työn puolesta olen törmännyt pariin ja tutut on kertoneet parista muusta.
Ei yhtään. Tai siis en ole mitään virallisia tutkimuksia asiasta tehnyt. Facebookissa ei yhtään. Numerotiedustelussa oli ennen melkein kaima väliviivalla, etunimi-välinimi sukunimi.
Yhden edeltävään kommentiin, että ei voi mokailuistaan ketään muuta syyttää sitten.😄
Tyttönimeni oli tuikitavallinen. Naimisiin mennessä en edes ymmärtänyt tätä harvinaisuutta.