Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin helsinkiin pari kuukautta sitten ja en tiennytkään että mulla oli böndellä paljon sellaisia kavereita joita en edes tunne

Vierailija
28.04.2017 |

Jatkuvasti facessa mua ikävöidään kun oltiin niin hyviä kavereita joskus (samalla luokalla eikä puhuttu kun muutama sana koko kouluaikana) ja ikävä niin kova että haluisivat tulla moikkaa mua helsinkiin ja tietty yöpyä mun luona :D

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas olla jos muutat ulkomaille, etenkin johonkin isompaan kaupunkiin! Sitten niitä läheisiä kyläilijöitä vasta löytyykin, enemmän kuin koskaan kuvittelit olevankaan.

Vierailija
2/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä, että "kaverisi" ovat noinkin aktiivisia. Onko heillä olut tapana useinkin reissata Hesaan ja sinä et vain ole huomannut sitä maalla asuessasi? Onko hienoa asua Hesassa? Tiesitkö, että tämä on sellainen pieni tuppukylä myös monelle syntyperäsiselle? Älä sinä lukkiudu yhdelle suppealla alueelle, vaan ota koko pääkaupunkiseutu omaksesi, niin et muualle kaipaa, tai ainakaan takaisin sinne böndellesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin ulkomailla ja jopa entiset kiusaajat laitteli viestiä miten olisi kiva nähdä pitkästä aikaa ja he voisivat tulla mun luokse. :D

En viitsinyt edes vastata mitään.

Vierailija
4/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, oli aika hotelliolo välillä, kun ihmiset tuli kyläilemään ilmaisen hotellin vuoksi. Pistä stoppi tolle.

Vierailija
5/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta ja nyt jo puhut böndeläisistä. :D :D 

Vierailija
6/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko? Ei ole tullut mieleenikään. Vanhoille kavereille kyllä voin ilmoitella, että olen kaupungissa ja voitaisiin käydä kahvilla, jos olen muilla asioilla tai sitten menen varta vasten kaverin luon käymään ja aikaa viettämään. Mutta en kyllä koskaan pyytäisi majapaikkaa, jos matkalla on alun perin joku muu tarkoitus kuin tämän kaverin tapaaminen.

Vierailija
7/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin hauskaa?  Haluavat vain ilmaisen majoituksen.

Vierailija
8/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, oli aika hotelliolo välillä, kun ihmiset tuli kyläilemään ilmaisen hotellin vuoksi. Pistä stoppi tolle.

Miksi ihmeessä annoit tulla?

Vierailija
9/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki Lapissa, asunto Helsingissä ja vapaa-ajan kakkoskoti Espanjassa. Sukulaisille ja oikeille kavereille tarjotaan tottakai majoitusta ihan niin paljon kuin huvittaa - ilmaiseksi, mutta muilta otetaan ihan reilusti vuokra. 90% kysyjistä ei otakaan halpaa tarjousta vastaan, joten se jo kertoo ihmisestä aika paljon.

Me ei vuokrata julkisesti, mutta tutuille näitä Lapin ja Espanjan asuntoja. Esim. talvella Lapin mökki (3mh, kaikki mukavuudet, laskettelukeskuksen lähellä saunoineen ja paljuineen) 200 euroa viikko. Ei ole paha. Espanjassa on iso talo, 4mh, iso piha ja uima-allas, bussilla isoon turistikaupunkiin 30min. 400 euroa viikko - sisältäen loppusiivouksen paikallisesta firmasta. Eipä kelpaa, kun ilmaiseksi pitäisi saada..

Kumma kyllä meidän pitää maksaa näiden kaikkien ylläpidosta, vakuutuksista, sähköstä, kaasusta, veroista ja ties mistä, mutta sitten pitäisi jakaa tilaa ilmaiseksi eteenpäin. En ymmärrä. 

Vierailija
10/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa sosiaalisissa piireissä te oikein liikutte? Minä en ole kertaakaan kehdannut pyytää yhdeltäkään kaverilta kotimaassa tai ulkomailla majoitusta. Toki jos joku itse kutsuu minut/perheeni kylään, niin se on toinen juttu, mutta että pyytäisin päästä yöksi...

Onko tämä joku vähävaraisten/kouluttamattomien juttu? Vittuilematta kysyn, kun koen, että omassa sosiaalisessa kuplassani kaikki pitävät annettuna, että hotellista otetaan huoneet, jos majoitutaan.

Vierailija
11/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mökki Lapissa, asunto Helsingissä ja vapaa-ajan kakkoskoti Espanjassa. Sukulaisille ja oikeille kavereille tarjotaan tottakai majoitusta ihan niin paljon kuin huvittaa - ilmaiseksi, mutta muilta otetaan ihan reilusti vuokra. 90% kysyjistä ei otakaan halpaa tarjousta vastaan, joten se jo kertoo ihmisestä aika paljon.

Me ei vuokrata julkisesti, mutta tutuille näitä Lapin ja Espanjan asuntoja. Esim. talvella Lapin mökki (3mh, kaikki mukavuudet, laskettelukeskuksen lähellä saunoineen ja paljuineen) 200 euroa viikko. Ei ole paha. Espanjassa on iso talo, 4mh, iso piha ja uima-allas, bussilla isoon turistikaupunkiin 30min. 400 euroa viikko - sisältäen loppusiivouksen paikallisesta firmasta. Eipä kelpaa, kun ilmaiseksi pitäisi saada..

Kumma kyllä meidän pitää maksaa näiden kaikkien ylläpidosta, vakuutuksista, sähköstä, kaasusta, veroista ja ties mistä, mutta sitten pitäisi jakaa tilaa ilmaiseksi eteenpäin. En ymmärrä. 

No en ymmärrä minäkään, nuohan on todella halpoja, jos katsoo vaikkapa Interhomen hintoja.

Vierailija
12/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Brysselissä, ei ole tullut ainuttakaan tuollaista pyyntöä. Eikä tullut silloinkaan, kun asuin Kampissa omassa kaksiossa.

Millaisia kavereita teillä oikein on? Yleensä ihminen on samanlainen kuin kaveripiirinsä.

Vierailija
13/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihana, voi kun olisin kaverisi. Teet juuri oikein, siipeilijät kannattaa karistaa kannoilta heti, kun niitä ilmaantuu. Iloista vappua! 🎉

Vierailija
14/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku haluaa toisten nurkkiin majoittumaan. Menen aina hotelliin kun tarvitsen yösijaa. Saa rauhassa tehdä ilta- ja aamutoimet ja syödä kunnon aamiainen.

Vierailija
15/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla Helsingisssä meidän ovelle ilmestyi miehen etäisen tuttavan veli, jonka olemassaolosta emme edes tienneet. Hän oli saanut opiskelupaikan täältä, ja päättänyt muuttaa aluksi meille, kunhan löytää paremman asunnon :)

Annoimme hänen nukkua sohvalla pari yötä, ihan mukava maalaispoika oli.

Vierailija
16/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa sosiaalisissa piireissä te oikein liikutte? Minä en ole kertaakaan kehdannut pyytää yhdeltäkään kaverilta kotimaassa tai ulkomailla majoitusta. Toki jos joku itse kutsuu minut/perheeni kylään, niin se on toinen juttu, mutta että pyytäisin päästä yöksi...

Onko tämä joku vähävaraisten/kouluttamattomien juttu? Vittuilematta kysyn, kun koen, että omassa sosiaalisessa kuplassani kaikki pitävät annettuna, että hotellista otetaan huoneet, jos majoitutaan.

Huoh!

Me vissiin ollaan hyvätuloisia, koulutusta löytyy ja maallista hyvääkin yli oman tarpeen. Kavereissa on sekä duunaria matalalla koulutustasolla että hyvin toimeentulevaa korkealla koulutuksella.

Ja kyllä niitä kyselyitä tulee enemmän heiltä, joilla on varaa maksaa itsekin, ilmeisesti on vaan niin mukava yrittää meille, kun lääniä riittää, hotellissa usein on vaan korkeintaan se parisviitti, jos lapsiperhe.

Jos joukkotapaaminen kyseessä, me tarjoamme yöpaikan aina niille, joiden tiedämme vähemmän tienaavan. Ihan vaan inhimillisistä syistä.

Se vielä, että "köyhemmät" kaverit kysyvät aina, jos kysyvät, hyvin kohteliaasti ja tuovat ruokaa tullessaan ja osallistuvat "kotitöihin". Nää meidän hyvätuloiset kaverit pitävät aika usein kaikkea ikään kuin itsestään selvänä tyyliin "onhan meillä varaa".

Vierailija
17/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tässä kovasti suunnitellut, että menisin tapaamaan erästä kouluaikojen jälkeen vähän etäisemmäksi jäänyttä (nähty tyyliin kerran parissa vuodessa) kaveriani joskus Berliiniin, mutta olen kyllä ihan suoraan sanonut, että voin punkata hotellissa ja voidaan sitten nähdä siellä. Samalla voisi lähteä reissuun useamman ihmisen kanssa, eikä mitään kaverin kavereita nyt ainakaan voi alkaa tunkemaan vanhan kaverin nurkkiin.

Itse asun Helsingin tuntumassa ja kyllähän meilläkin välillä majoittuu läheisiä kavereita ja perheenjäseniä muualta Suomesta. Yhtenä viikonloppuna kaverin matkassa tuli juuri tällaiset kaverin kaverit, jotka sitten olivat isäntäväkeä kohtaan hyvin antisosiaalisia (eivät tyyliin vastanneet, kun heille puhui) ja jälkensä saatiin itse siivota heidän lähdettyään. Kyllä viimeinen kerta, kun majoitan ketään kaverinkavereita meille...

Vierailija
18/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas niitä ilmiöitä joihin törmää vain vauvapalstalla. Missään muualla ei todellakaan majoituta tuttavien nurkkiin. Hotelleja on olemassa.

Vierailija
19/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa, kun olen kuitenkin muuttanut ensin pohjoisesta Helsinkiin ja siitä ulkomailla, useampaan eri maahan ja kaupunkiin, ja ei ole kertaakaan joku puolituttu kysellyt majoitusta.

Vierailija
20/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, muutettuani New Yorkiin yhtäkkiä vuosia vanhat tuttavuudet kysyvät kuulumisia ja livauttavat sitten vinkkejä ("just katoin Sinkkistä ja aloin haaveilee kesämatkasta sinne..") ja kysellään kotini kokoa ja sijaintia. Sama sukulaisten kanssa, joita en näe edes häissä kun kukaan ei niihin koskaan minua ole kutsunut.

Neuvona on vaan, että pidä tiukka linja, itsellä toimii huoneen pieni koko/kämppäkaverit ei tykkää. Tai sitten vaan toteat miten hyvällä sijainnilla Omppuhotelli on .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan