Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin helsinkiin pari kuukautta sitten ja en tiennytkään että mulla oli böndellä paljon sellaisia kavereita joita en edes tunne

Vierailija
28.04.2017 |

Jatkuvasti facessa mua ikävöidään kun oltiin niin hyviä kavereita joskus (samalla luokalla eikä puhuttu kun muutama sana koko kouluaikana) ja ikävä niin kova että haluisivat tulla moikkaa mua helsinkiin ja tietty yöpyä mun luona :D

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mökki Lapissa, asunto Helsingissä ja vapaa-ajan kakkoskoti Espanjassa. Sukulaisille ja oikeille kavereille tarjotaan tottakai majoitusta ihan niin paljon kuin huvittaa - ilmaiseksi, mutta muilta otetaan ihan reilusti vuokra. 90% kysyjistä ei otakaan halpaa tarjousta vastaan, joten se jo kertoo ihmisestä aika paljon.

Me ei vuokrata julkisesti, mutta tutuille näitä Lapin ja Espanjan asuntoja. Esim. talvella Lapin mökki (3mh, kaikki mukavuudet, laskettelukeskuksen lähellä saunoineen ja paljuineen) 200 euroa viikko. Ei ole paha. Espanjassa on iso talo, 4mh, iso piha ja uima-allas, bussilla isoon turistikaupunkiin 30min. 400 euroa viikko - sisältäen loppusiivouksen paikallisesta firmasta. Eipä kelpaa, kun ilmaiseksi pitäisi saada..

Kumma kyllä meidän pitää maksaa näiden kaikkien ylläpidosta, vakuutuksista, sähköstä, kaasusta, veroista ja ties mistä, mutta sitten pitäisi jakaa tilaa ilmaiseksi eteenpäin. En ymmärrä. 

No en ymmärrä minäkään, nuohan on todella halpoja, jos katsoo vaikkapa Interhomen hintoja.

Jos on olettanut ilmaista saavansa, niin onhan tuo sitten kallis. Minulle kyllä kelpaisi.

Vierailija
42/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen pikkuveli on majaillut reilusti yli kuukauden olohuoneessa eikä mies suostu sanomaan, että lähtisi. Preppauskurssin takia ei kuulemma kannata etsiä muuta majapaikkaa. Jääkaappiin on ilmestynyt lappu yhdelle hyllylle: "Leevin hylly" ja kaapista löytyy uusi paistinpannu, työtasolla on toinen mixeri jne. Kun nostin äläkän niin poika kehtasi kysyä, että "kuka sen vuokran maksoikaan".

Herranjestas! Jos kyseessä on myös sinun kotisi, voit ihan hyvin itsekin pistää pojan touhulle stopin... kyllähän tämä nyt vaikuttaa ihan sinunkin elämiseesi siellä SINUN kotonasi. Maksaako se miehen pikkuveli mitään teillä majailusta?

On minunkin kotini, mutta koska asunnon omistaa miehen vanhemmat eikä vuokraa tarvitse maksaa, niin minulla ei kuulemma ole paljoa sanottavaa siitä, kuka siellä asuu. Ei ole vuokrasopimusta. Yritin selittää miehelle, että HOASilla on tyhjillään soluhuoneita, sinne voi mennä, mutta kun Leevi haluaa asua keskustassa niin Leevin tulee saada asua keskustassa. Ilmaiseksi tietenkin.

Tuota tuota. Leevi on preppauskurssilla pääsykokeisiin minne? Entä kun Leevi pääseen sinne Helsingin ylipistolle/Aalto yo, niin tulee varmaan vanhempiensa omistaan asuntoon asumaan veljensä kanssa, ja niillähän on piikakin valmiina?  Nopeat valmistuu 5:ssä vuodessa; monilla menee jopa 10 vuotta.

Pistä nyt miehesi seinää vasten: hän joko jatkaa asumista veljensä kanssa tai vaimonsa kanssa, mutta ei molempien.

Mä toivon että Leevi pääsee lääkikseen, koska tolla asenteella ja noin isolla suulla on hyötyä,jos osaa tyrehdyttää verenvuodon nopeasti!

Minä kyllä näkisin, että jos ilmaiseksi asutte toisen omistamassa asunnossa, Leevillä on täysi oikeus majailla siellä jos se asunnon omistajalle sopii. Sinä voit vaihtaa kämppää jos ei tilanne miellytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen pikkuveli on majaillut reilusti yli kuukauden olohuoneessa eikä mies suostu sanomaan, että lähtisi. Preppauskurssin takia ei kuulemma kannata etsiä muuta majapaikkaa. Jääkaappiin on ilmestynyt lappu yhdelle hyllylle: "Leevin hylly" ja kaapista löytyy uusi paistinpannu, työtasolla on toinen mixeri jne. Kun nostin äläkän niin poika kehtasi kysyä, että "kuka sen vuokran maksoikaan".

Herranjestas! Jos kyseessä on myös sinun kotisi, voit ihan hyvin itsekin pistää pojan touhulle stopin... kyllähän tämä nyt vaikuttaa ihan sinunkin elämiseesi siellä SINUN kotonasi. Maksaako se miehen pikkuveli mitään teillä majailusta?

On minunkin kotini, mutta koska asunnon omistaa miehen vanhemmat eikä vuokraa tarvitse maksaa, niin minulla ei kuulemma ole paljoa sanottavaa siitä, kuka siellä asuu. Ei ole vuokrasopimusta. Yritin selittää miehelle, että HOASilla on tyhjillään soluhuoneita, sinne voi mennä, mutta kun Leevi haluaa asua keskustassa niin Leevin tulee saada asua keskustassa. Ilmaiseksi tietenkin.

Tuota tuota. Leevi on preppauskurssilla pääsykokeisiin minne? Entä kun Leevi pääseen sinne Helsingin ylipistolle/Aalto yo, niin tulee varmaan vanhempiensa omistaan asuntoon asumaan veljensä kanssa, ja niillähän on piikakin valmiina?  Nopeat valmistuu 5:ssä vuodessa; monilla menee jopa 10 vuotta.

Pistä nyt miehesi seinää vasten: hän joko jatkaa asumista veljensä kanssa tai vaimonsa kanssa, mutta ei molempien.

Mä toivon että Leevi pääsee lääkikseen, koska tolla asenteella ja noin isolla suulla on hyötyä,jos osaa tyrehdyttää verenvuodon nopeasti!

Minä kyllä näkisin, että jos ilmaiseksi asutte toisen omistamassa asunnossa, Leevillä on täysi oikeus majailla siellä jos se asunnon omistajalle sopii. Sinä voit vaihtaa kämppää jos ei tilanne miellytä.

Valitettavasti näin on. Jos Sinulla ei ole vuokrasopimusta ja asutte miehesi kanssa miehen vanhempien omistamassa asunnossa ilmaiseksi, niin jos vanhemmat sen sallivat, että Leevi asuu siellä niin Leevi sitten myös asuu siellä.

Voisitko tulla toimeen Leevin kanssa? Hyödythän tilanteesta nyt itsekin, saat asua ilmaiseksi Hesan keskustassa jossa yksiöstäkin joutuu helposti maksamaan lähes 1000€ kuussa. Ala ihmeessä laittamaan rahaa säästöön kun nyt voit (tämä ihan vinkkinä).

Vierailija
44/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on hurja paikka.

Vierailija
45/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näin on. Jos Sinulla ei ole vuokrasopimusta ja asutte miehesi kanssa miehen vanhempien omistamassa asunnossa ilmaiseksi, niin jos vanhemmat sen sallivat, että Leevi asuu siellä niin Leevi sitten myös asuu siellä.

Voisitko tulla toimeen Leevin kanssa? Hyödythän tilanteesta nyt itsekin, saat asua ilmaiseksi Hesan keskustassa jossa yksiöstäkin joutuu helposti maksamaan lähes 1000€ kuussa. Ala ihmeessä laittamaan rahaa säästöön kun nyt voit (tämä ihan vinkkinä).

Itse asiassa mieleen tulee, että vanhemmat ovat ehkä suunnitelleetkin asuntoa lasten tukikohdaksi oman elämän alkuun saattamiseksi. Tietysti he haluavat tukea lastaan taloudellisesti opiskeluaikana eivätkä passita häntä jonnekin lähiöön HOASin luukkuun maksamaan asumisesta satasia kuussa kun kerran omistuksessa on jo asunto.

Voi olla, että tällaisesta kuviosta onkin jo sovittu, sitä ei vain ole kehdattu sinulle sanoa suoraan. Todennäköisesti sinun sanasi ei paljoa paina, voit joko valita että jäätkö asumaan kimppakämppään vai muutatko muualle. Saattaa jopa olla niinkin, että joku päivä sinulle ilmoitetaan, että kerääpä kamasi ja lähde kohtuullisen ajan kuluessa, ja Leevin kirjat on siirretty jo sinne.

Ihan hyvä vinkki tuo että laita nyt rahaa säästöön kun asumisesta ei tarvitse maksaa mitään, niin voit sitten tarvittaessa lähteä itse vuokralle nopeallakin aikataululla. Kun on takuuvuokrat sun muut kulut.

Vierailija
46/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puolitutuille tai etääntyneille kavereille tarvitse tarjota yösijaa.

Mutta vähän karulta kalskahtaa se että läheiset ystävät tai lähipiirin sukulaisetkin passitetaan hotelliin. Meillä ei ole hirveästi ylimääräistä tilaa mutta vanhemmat ja sisarukseni perheineen sekä ystäväni ovat aina tervetulleita sohvallemme. Ei mitään järkeä maksaa hotellista 100e/yö kun meille pääsee ilmaiseksi. Toki saman pitää toimia tarvittaessa toisinkin päin.

Vierailija
47/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeää kun käytät "böndellä" 2kk asumisen jälkeen. Odota nyt vähän kauemmin ennen kuin yrität esittää Helsingissä koko ikäsi asunutta.

Vierailija
48/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Brysselissä, ei ole tullut ainuttakaan tuollaista pyyntöä. Eikä tullut silloinkaan, kun asuin Kampissa omassa kaksiossa.

Millaisia kavereita teillä oikein on? Yleensä ihminen on samanlainen kuin kaveripiirinsä.

No Brysseliä ei nyt varmaankaan lasketa kovin hohdokkaaksi lomakohteeksi. Tosin itse olen siellä lomaillut ja tykkäsin. Ruoka oli mahtavaa :).

Itse olen asunut Prahassa ja kaikki ylläkerrottu on tuttua, kavereita alkoi ilmestymään ovista ja ikkunoista. Eräskin puolituttu pariskunta tuli ja majoittui luonani kolme päivää. Eivät kertaakaan tarjonnut edes illalla sapuskaa, eikä siellä hinnat varsinkaan silloin päätä huimannut. Kotona syömisiin kyllä osallistuivat. Sanoivat lähtiessään, että tulet sitten ensi kesänä heidän mökille. Olin tosi iloinen, koska en koskaan pääse minnekään mökille, sukulaisillakaan ei ole. Tuo tapahtui joulun aikaan, ei kuulunut sitten enää koskaan hisaustakaan koko pariskunnasta. Ei tullut mökkireissua:(.

Vierailija
49/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin Lontooseen ja ihminen joka koulussa varasti mun kännykän ja avaimet _lukitusta_ kaapista pukuhuoneesta, spreijasi mun pyörän ja leikkas kuvistunnilla mun lantiolle yltävän letin poikki niin että sen korjaaminen vaati polkan leikkaamisen oikeasti laittoi mulle viestiä että kun hän on tulossa Lontooseen niin voisko mun luona yöpyä. Oli tullut ero poikaystävän kanssa jonka nimellä oli hotelli ja ei niin äkkiä saanut yhtään huonetta. Vastasin, että nyt on aika lämmin nukkua kadullakin. Kysyi että vieläkö mä muka oon vihainen niistä vitsillä tehdyistä jutuista. En oo, mutta miksi haluaisin olla tekemisissä?

Olisit ottanut kylään ja leikannut sen kaljuksi, kun nukkuu. 

Vierailija
50/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puolitutuille tai etääntyneille kavereille tarvitse tarjota yösijaa.

Mutta vähän karulta kalskahtaa se että läheiset ystävät tai lähipiirin sukulaisetkin passitetaan hotelliin. Meillä ei ole hirveästi ylimääräistä tilaa mutta vanhemmat ja sisarukseni perheineen sekä ystäväni ovat aina tervetulleita sohvallemme. Ei mitään järkeä maksaa hotellista 100e/yö kun meille pääsee ilmaiseksi. Toki saman pitää toimia tarvittaessa toisinkin päin.

Mun sisarukset perheineen on aina meille tervetulleita, ei epäilystäkään. Mutta esim. kun veljen perhe kokonaisuudessaan matkustaa, heitä on 6 hlöä :D. Me miehen kanssa asumme kaksiossa Helsingissä. Tämä on ratkaistu siten, että minä ja  mieheni menemme hotelliin, mun veli maksaa sen yön ja hänen pesue majoittuu yhden yön meillä, ovat siis lentokentälle menossa. Kaikki on tyytyväisiä :). 

Mulla erilainen kokemus kuin ap. Kun muutin aikoinaan Helsinkiin pikkukylältä (työn perässä), ne vähätkin kaverit kaikkosivat. Kun käyn kotiseudulla lomilla, hyvin väkinäisesti moikkaavat jos kaupassa törmätään. Illalla ei kannata erehtyä paikalliseen, siihen ainoaan, pubiin. Siellä sai osakseen sitä omituista piilovittuilua: "Susta on tullut sitte stadilainen" tai: "Mitä sinne suureen maailmaan kuuluu". Kyllä mä aina yritin, että niinku mitä, edelleen olen täältä kotoisin ja sama ihminen. Mitään slangia tai "bönde"juttua en väännä vieläkään, 27 vuoden Helsingissä asumisen jälkeen.

Vierailija
51/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Brysselissä, ei ole tullut ainuttakaan tuollaista pyyntöä. Eikä tullut silloinkaan, kun asuin Kampissa omassa kaksiossa.

Millaisia kavereita teillä oikein on? Yleensä ihminen on samanlainen kuin kaveripiirinsä.

No Brysseliä ei nyt varmaankaan lasketa kovin hohdokkaaksi lomakohteeksi. Tosin itse olen siellä lomaillut ja tykkäsin. Ruoka oli mahtavaa :).

Itse olen asunut Prahassa ja kaikki ylläkerrottu on tuttua, kavereita alkoi ilmestymään ovista ja ikkunoista. Eräskin puolituttu pariskunta tuli ja majoittui luonani kolme päivää. Eivät kertaakaan tarjonnut edes illalla sapuskaa, eikä siellä hinnat varsinkaan silloin päätä huimannut. Kotona syömisiin kyllä osallistuivat. Sanoivat lähtiessään, että tulet sitten ensi kesänä heidän mökille. Olin tosi iloinen, koska en koskaan pääse minnekään mökille, sukulaisillakaan ei ole. Tuo tapahtui joulun aikaan, ei kuulunut sitten enää koskaan hisaustakaan koko pariskunnasta. Ei tullut mökkireissua:(.

Itseasiassa Bryssel on aika lailla optimaalinen sijainniltaan,sieltä pääse junalla tunnissa moneen mielenkiintoiseen kaupunkiin, joten voi viettää päivän Gentissä, toisen Antwerpenissä, kolmantena suunnata Pariisiin (sinne tosin 2h matka) jne.

Vierailija
52/52 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos asuvat nyt ilmaiseksi, niin paljonkohan Leevin "käly" olisi valmis maksamaan vastaavasta asunnosta keskustassa? Jos asunto on Leevin vanhempien, ei siinä Leevin veljellä ja vaimolla ole ilman vuokrasopimusta paljoakaan sanomista siihen, kuka siellä saa asua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi