Muutin helsinkiin pari kuukautta sitten ja en tiennytkään että mulla oli böndellä paljon sellaisia kavereita joita en edes tunne
Jatkuvasti facessa mua ikävöidään kun oltiin niin hyviä kavereita joskus (samalla luokalla eikä puhuttu kun muutama sana koko kouluaikana) ja ikävä niin kova että haluisivat tulla moikkaa mua helsinkiin ja tietty yöpyä mun luona :D
Kommentit (52)
Ei pidä paikkaansa tämä aloitus. Eihän pöndet halua Stadiin tulla ellei ole ihan pakko!
Mä olin kerran yhden kesän töissä ulkomailla. Mieheni tuli sinne yhdeksi kuukaudeksi ja meijän kolmio lähellä keskustaa oli tyhjillään. Yksi kaukainen sukulainen kuopiosta (isäni suku on sieltä) aatteli sitten että tulisi stadiin täksi kuukaudeksi ja voisi asua meillä.
Sanoin että mikäs siinä, hyvä idea ja ehdotin, että maksaa kk vastikkeestamme noin puolet, ehdotin vähän alakanttiin. Me itse kuitenkin maksoimme luonnollisesti niistäkin kuukausista jolloin emme kotona olleet.
Yhtäkkiä tämän sukulaisen mielestä helsinkiin tulo olikin huono idea :D kyllä mua huvitti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen pikkuveli on majaillut reilusti yli kuukauden olohuoneessa eikä mies suostu sanomaan, että lähtisi. Preppauskurssin takia ei kuulemma kannata etsiä muuta majapaikkaa. Jääkaappiin on ilmestynyt lappu yhdelle hyllylle: "Leevin hylly" ja kaapista löytyy uusi paistinpannu, työtasolla on toinen mixeri jne. Kun nostin äläkän niin poika kehtasi kysyä, että "kuka sen vuokran maksoikaan".
Herranjestas! Jos kyseessä on myös sinun kotisi, voit ihan hyvin itsekin pistää pojan touhulle stopin... kyllähän tämä nyt vaikuttaa ihan sinunkin elämiseesi siellä SINUN kotonasi. Maksaako se miehen pikkuveli mitään teillä majailusta?
Vierailija kirjoitti:
Asun Brysselissä, ei ole tullut ainuttakaan tuollaista pyyntöä. Eikä tullut silloinkaan, kun asuin Kampissa omassa kaksiossa.
Millaisia kavereita teillä oikein on? Yleensä ihminen on samanlainen kuin kaveripiirinsä.
Yksi vanha kämppis kysyi Helsinkiin (en ottanut), ja ulkomailla ollessa ei kukaan kysynyt. Itse asiassa olisin toivonut, että edes suku tulisi sinne ulkomaille kylään. Itse kävin I-B ja Hong Kong sukulaisnuoria moikkaamassa, mutta olin kyllä hotellissa. ;-)
P. S. Maalta ja aika köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen pikkuveli on majaillut reilusti yli kuukauden olohuoneessa eikä mies suostu sanomaan, että lähtisi. Preppauskurssin takia ei kuulemma kannata etsiä muuta majapaikkaa. Jääkaappiin on ilmestynyt lappu yhdelle hyllylle: "Leevin hylly" ja kaapista löytyy uusi paistinpannu, työtasolla on toinen mixeri jne. Kun nostin äläkän niin poika kehtasi kysyä, että "kuka sen vuokran maksoikaan".
Auts. Minun ex-kotiini tuli myös avomiehen veljenpoika puoleksi vuodeksi. Asia kerrottiin minulle, kun muuttokuorma oli oven takana. Toi 120 cm sänkynsäkin meidän olohuoneessen. Kun roskis täyttyi, alkoi laittaa roskia kaapin lattialle, "kun roskis on täynnä". Minulla onneksi oli toinen asunto - eli opiskelin toisella paikkakunnalla viikot. Ylläri ylläri en alkanut mallia, että "käyn siivoamassa pojilla" viikonloppuna, aloin olla siellä toisella paikkakunnalla ja kävin vain kylässä kotona muutaman kerran. Erohan siinä tuli.
Oikeasti loukkasi, että minulta ei edes kysytty. Pari viikkoa olisi ollut ok - ehkä kuukauden olisin kestänyt pitkin hampain, mutta ½ vuodeksi venynyt ilmaisasuminen tosiaan oli liikaa. Nuorimies ei halunnut opiskelija-asuntoon, kun ovat niiiiiiin kamalia. Perhe oli ostamassa kullanmurulleen yksiötä ja sen metsästys kesti. Hki siis tuli.
Avomies oli se, joka pyysi minut avoliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mökki Lapissa, asunto Helsingissä ja vapaa-ajan kakkoskoti Espanjassa. Sukulaisille ja oikeille kavereille tarjotaan tottakai majoitusta ihan niin paljon kuin huvittaa - ilmaiseksi, mutta muilta otetaan ihan reilusti vuokra. 90% kysyjistä ei otakaan halpaa tarjousta vastaan, joten se jo kertoo ihmisestä aika paljon.
Me ei vuokrata julkisesti, mutta tutuille näitä Lapin ja Espanjan asuntoja. Esim. talvella Lapin mökki (3mh, kaikki mukavuudet, laskettelukeskuksen lähellä saunoineen ja paljuineen) 200 euroa viikko. Ei ole paha. Espanjassa on iso talo, 4mh, iso piha ja uima-allas, bussilla isoon turistikaupunkiin 30min. 400 euroa viikko - sisältäen loppusiivouksen paikallisesta firmasta. Eipä kelpaa, kun ilmaiseksi pitäisi saada..
Kumma kyllä meidän pitää maksaa näiden kaikkien ylläpidosta, vakuutuksista, sähköstä, kaasusta, veroista ja ties mistä, mutta sitten pitäisi jakaa tilaa ilmaiseksi eteenpäin. En ymmärrä.
Oltaisko kavereita, mä kyllä maksaisin nuo hinnat ilomielin. :D
Mä en edes voisi ottaa täysin ilmaiseksi toisen asuntoa käyttöön, olisi kurja edes käyttää vettä,halkoja, mitä ikinä siellä mökillä onkaan, kun tietää että menee täysin toisen piikkiin. Joku "kulukorvaus" on kyllä minimi ja esim. 200e viikko ei ole paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auts. Minun ex-kotiini tuli myös avomiehen veljenpoika puoleksi vuodeksi. Asia kerrottiin minulle, kun muuttokuorma oli oven takana. Toi 120 cm sänkynsäkin meidän olohuoneessen. Kun roskis täyttyi, alkoi laittaa roskia kaapin lattialle, "kun roskis on täynnä". Minulla onneksi oli toinen asunto - eli opiskelin toisella paikkakunnalla viikot. Ylläri ylläri en alkanut mallia, että "käyn siivoamassa pojilla" viikonloppuna, aloin olla siellä toisella paikkakunnalla ja kävin vain kylässä kotona muutaman kerran. Erohan siinä tuli.
Oikeasti loukkasi, että minulta ei edes kysytty. Pari viikkoa olisi ollut ok - ehkä kuukauden olisin kestänyt pitkin hampain, mutta ½ vuodeksi venynyt ilmaisasuminen tosiaan oli liikaa. Nuorimies ei halunnut opiskelija-asuntoon, kun ovat niiiiiiin kamalia. Perhe oli ostamassa kullanmurulleen yksiötä ja sen metsästys kesti. Hki siis tuli.
Avomies oli se, joka pyysi minut avoliittoon.
Kun nostin äläkän niin poika kehtasi kysyä, että "kuka sen vuokran maksoikaan"
Tosiaan: avomies maksoi kaksionsa vuokran Hki, ja minä maksoin oman yksiöni vuokran opiskelijana sillä opiskelupaikkakunnalla. Olin aikaisemmin asunut vuoden jo siinä kaksiossa miehen kanssa kahdestaan.
Voisin mielelläni vuokrata yhden viikon loppukesästä teidän Espanjan kodista 😄👍🏻 Kaksi teiniä ja taapero mukana , olisimme hyviä vuokralaisia
Miks minun luokse ei oo kukaan ollut tulossa, vaikka Helsingissä asunut jo monta vuotta? :D vanhalla kotipaikkakunnalla, kun käy ravintolassa ym. saa kuulla olevansa "vtun hesalainen" :D
Vierailija kirjoitti:
Miks minun luokse ei oo kukaan ollut tulossa, vaikka Helsingissä asunut jo monta vuotta? :D vanhalla kotipaikkakunnalla, kun käy ravintolassa ym. saa kuulla olevansa "vtun hesalainen" :D
Minä tulen kesällä, kiitos kutsusta ja milloin sopisi? Olisi kiva katsella Helsinkiä, olen muutaman kerran siellä käynyt.
Maksan kyllä kuluni ja tarjoan ruokaa sinullekin.
Enkä odota, että olet kanssani koko vierailun ajan.
Olen 62-vuotias pienituloinen nainen, siisti tavoiltani, loma heinäkuussa, vkloppuna muutoinkin käy.
Kiitos jo etukäteen. 😂
Minulla taas on kaveri, joka rehellisesti haalii kontakteja ympäri maailmaa saadakseen ilmaisen yöpaikan. On ihan suoraan tämän sanonut. Aikoinaan opiskellessa ja nyt töissä auttaa ulkomaalaisia ja koittaa päästä heidän kanssaan tekemisiin, jotta saisi taas uuden majoituspaikan. Inhottaa seurata tuota vieressä, kehuskelee kuinka tutustui nyt tokiolaiseen, jotta saisi taas uuden ilmaisen majapaikan hienosta kaupungista. Ihmiset tuntuvat olevan hänelle vain välineitä, joita käyttää.
Asun Helsingin ydinkeskustassa ja olen asunut Saksassa sekä Espanjassa eikä kertaakaan kukaan hyvänpäivän tuttu/ala-asteen luokkalainen yms ottanut yhteyttä. Kertonee aika paljon, parhaat ystäväni olen aina majoittanut. Vuoroin vieraissa.
Mä muutin Lontooseen ja ihminen joka koulussa varasti mun kännykän ja avaimet _lukitusta_ kaapista pukuhuoneesta, spreijasi mun pyörän ja leikkas kuvistunnilla mun lantiolle yltävän letin poikki niin että sen korjaaminen vaati polkan leikkaamisen oikeasti laittoi mulle viestiä että kun hän on tulossa Lontooseen niin voisko mun luona yöpyä. Oli tullut ero poikaystävän kanssa jonka nimellä oli hotelli ja ei niin äkkiä saanut yhtään huonetta. Vastasin, että nyt on aika lämmin nukkua kadullakin. Kysyi että vieläkö mä muka oon vihainen niistä vitsillä tehdyistä jutuista. En oo, mutta miksi haluaisin olla tekemisissä?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi joku haluaa toisten nurkkiin majoittumaan. Menen aina hotelliin kun tarvitsen yösijaa. Saa rauhassa tehdä ilta- ja aamutoimet ja syödä kunnon aamiainen.
Sama. Hotellissa majoittuminenhan on osa sitä huvia, kun johonkin lähtee. Tai minulle ainakin kun käyn niin harvoin missään. Ei tulisi mieleenkään, että änkeäisin epämukavasti jonkun sohvalle ja jonottaisin vessavuoroja. Kyllä minulla on varaa yksi hotellihuone maksaa, ja silloin kun ei ole, pysyn kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas! Jos kyseessä on myös sinun kotisi, voit ihan hyvin itsekin pistää pojan touhulle stopin... kyllähän tämä nyt vaikuttaa ihan sinunkin elämiseesi siellä SINUN kotonasi. Maksaako se miehen pikkuveli mitään teillä majailusta?
On minunkin kotini, mutta koska asunnon omistaa miehen vanhemmat eikä vuokraa tarvitse maksaa, niin minulla ei kuulemma ole paljoa sanottavaa siitä, kuka siellä asuu. Ei ole vuokrasopimusta. Yritin selittää miehelle, että HOASilla on tyhjillään soluhuoneita, sinne voi mennä, mutta kun Leevi haluaa asua keskustassa niin Leevin tulee saada asua keskustassa. Ilmaiseksi tietenkin.
Kun muutin ulkomaille, vain läheiset ystävät ja sukulaiset ovat käyneet kylässä. Kukaan puolitutuista ei ole ollut kiinnostunut tänne tulosta, kun en asu missään tunnetussa kaupungissa. Hyvä niin, koska en edes ottaisi ketään puolituttua kotiini. Toisaalta olen erittäin iloinen, että ystäviä ja sukulaisia on käynyt kylässä. He ovat tulleeet minun luokse kylää eikä nähtävyyksiä katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minunkin kotini, mutta koska asunnon omistaa miehen vanhemmat eikä vuokraa tarvitse maksaa, niin minulla ei kuulemma ole paljoa sanottavaa siitä, kuka siellä asuu. Ei ole vuokrasopimusta. Yritin selittää miehelle, että HOASilla on tyhjillään soluhuoneita, sinne voi mennä, mutta kun Leevi haluaa asua keskustassa niin Leevin tulee saada asua keskustassa. Ilmaiseksi tietenkin.
Tuota tuota. Leevi on preppauskurssilla pääsykokeisiin minne? Entä kun Leevi pääseen sinne Helsingin ylipistolle/Aalto yo, niin tulee varmaan vanhempiensa omistaan asuntoon asumaan veljensä kanssa, ja niillähän on piikakin valmiina? Nopeat valmistuu 5:ssä vuodessa; monilla menee jopa 10 vuotta.
Pistä nyt miehesi seinää vasten: hän joko jatkaa asumista veljensä kanssa tai vaimonsa kanssa, mutta ei molempien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota tuota. Leevi on preppauskurssilla pääsykokeisiin minne? Entä kun Leevi pääseen sinne Helsingin ylipistolle/Aalto yo, niin tulee varmaan vanhempiensa omistaan asuntoon asumaan veljensä kanssa, ja niillähän on piikakin valmiina? Nopeat valmistuu 5:ssä vuodessa; monilla menee jopa 10 vuotta.
Pistä nyt miehesi seinää vasten: hän joko jatkaa asumista veljensä kanssa tai vaimonsa kanssa, mutta ei molempien.
Mä toivon että Leevi pääsee lääkikseen, koska tolla asenteella ja noin isolla suulla on hyötyä,jos osaa tyrehdyttää verenvuodon nopeasti!
Vierailija kirjoitti:
Minä asuin ulkomailla ja jopa entiset kiusaajat laitteli viestiä miten olisi kiva nähdä pitkästä aikaa ja he voisivat tulla mun luokse. :D
En viitsinyt edes vastata mitään.
Ala-asteaikainen kiusaajani päivitti facebookissa etsivänsä halpaa majoitusta kaupungista jossa asun (ulkomailla), laitoin viestiä että voi tulla käymään jos haluaa. Olen saanut sellaisen käsityksen, että kiusaajistani on kasvanut ihan normaaleita ja mukavia ihmisiä, joten päätin etten enää roiku noiden aikojen huonoissa muistoissa. Yllätyin todella positiivisesti ja meistä tuli jopa ystäviä nyt aikuisena!
Tosin sinun tapauksessasi olisin kyllä todennäköisesti toiminut samoin, joten viestilläni ei ole oikein mitään pointtia, kunhan halusin jakaa. :D