suostunko yksinhuoltajuuteen
Ero tulossa ja vaimo haluaisi yksinhuoltajuuden. Perusteena tälle se, että ei tarvitsisi joka paperiin pyytää allekirjoitusta. Ei siis muita syitä. Minä haluaisin yhteishuoltajuuden. Miten perustelen yhteishuoltajuuden tärkeyden?
Lapset 1 ja 3 v. Molemmilla hyvin läheiset välit lapsiin
Kommentit (30)
Tiedä nyt sitten mikä tilanne on oikeasti. Vaimollasi on varmasti painava syy yksinhuoltajuuteen.
Vuosi yhteishuoltajuutta takana ja kahteen lappuun olen miehen nimen tarvinut.
1) Kun laitoin lapselle oman tilin elatusmaksuja varten
2) kun muutin lapsen osoitteen maistraattiin. Maistraatti itse hoisi lapsen isältä nimen, joten senkään eteen en tehnyt yhtään mitään.
Huono syy.
On yksinhuoltajuus käytännössä helpompi vaihtoehto kun lasten asioita pitää hoitaa.
Mihinkään tapaamisoikeuksiin yms. yksinhuoltajuus ei vaikuta millään tavoin vaan ne sovitaan aina erikseen.
Minä kuulisin mielelläni noita käytännön esimerkkejä vaikeuksista lapsen asioiden hoidossa.
Et suostu!!! Hommasta tulee vieläpä ihan helvetin kallista sulle ja kadut sitä sen jälkeen. Saat maksaa noista jotain 500€/kk sun tuloista mitään tietämättä.
Muija saa muuttaa vaikka takahikiälle lasten kaa jos yksinhuoltajuus jne...
Älä suostu
Yksinhuoltajavanhempi voi päättää yksin lasta koskevat asiat neuvottelematta toisen vanhemman kanssa.
– asuinpaikka
– koulu
– matkustaminen/matkustuskielto ulkomaille
– terveydenhoito esim. terapiat
– tiedonsaantioikeus lasta koskevissa asioissa esim. koulusta tai sairaalasta
Varmaan paljon muutakin.
Jos vanhempien keskusteluyhteys on poikki, tämä on hyvä ratkaisu muuten varmaan ei.
Jos annat vaimolle yksinhuoltajuuden, hän voi muuttaa lasten kanssa toiselle puolelle Suomea, tai vaikka ulkomaille, sen kummemmin sinulta kyselemättä. Älä ota tätä riskiä, voit käytännössä menettää lapsesi.
Et suostu. Etkä myöskään suotu mihinkään standardiin joka toisen viikonlopun tapaamisiin. Äidillä ei ole mitään oikeutta omia lapsia automaattisesti itselleen. Älä allekirjoita mitään, jos sinun yritetään painostaa! Muista, että sopimuksia on vaikea muuttaa jälkikäteen. Tarkastuta vaikka lakimiehellä kaikki sopimukset.
Itse olen yhteishuollossa olevien lasten äiti, eikä tämä ole mitenkään vaikeuttanut lasten arkea.
Yksinhuoltajutta hakevien pitäisi tajuta jos yksinhuoltajalle sattu jottain niin lapsen kohtaloa päätävät viranomaiset . Toinen vanhempi ei voi vaikuttaa missä lapsen tulisi asua yms. Itse olen vaatimassa yksinhuoltajutta koska isä mielestäni eu ole se oukea hengilö joka voi lapsen asioista päätää
Älä suostu, mitään todellista syytä siihen ei ole. Niitä "lasten käsiteltäviä asioita" ei niin paljon ole, että tuohon kannattaisi suostua.
Tuolla perusteella vaimosi on aika heikoilla. Yksinhuoltajuuden saaminen vaatii aika vahvat perusteet.
Sinua onkin paljon muistettu. :D Itse muistutan, että lastenvalvoja ei ole päättävä elin, se vain vahvistaa vanhempien välisiä sopimuksia. Ainoa instanssi, joka voi määrätä esim. yksinhuoltajuuden on käräjäoikeus.
Älä missään nimessä suostu yksinhuoltajuuteen!!!
Olet heikoilla muutenkin eron jälkeen.
Sinä et etävanhempana enää voi vaikuttaa lasten elämään, niinkuin oikean isän täytyisi voida vaikuttaa.
Muista että sossutädit ovat aina äidin puolella, ei toki ihan avoimesti, mutta esim. tapaamisaika löytyy hänelle viikossa, kun sinun pitää jonottaa kaksi kuukautta.
Pidä kiinni lapsistasi jos haluat olla 100 % mukana heidän kasvamissa ja kehityksessä.
Joka paperiin ei tarvita allekirjoitusta, vaikka olisi yhteishuoltajuus. Lähes ainoat taitaa olla passi ja pankkitili. Ettekä te tuolla perusteella edes saa sitä yksinhuotajuutta. Lapsen etuhan tämänkin asian ratkaisee, ei teidän tahto.
Vierailija kirjoitti:
Tiedä nyt sitten mikä tilanne on oikeasti. Vaimollasi on varmasti painava syy yksinhuoltajuuteen.
Olettamus, että äitiys antaa diktatuurimaista rajatonta valtaa omia lapset automaattisesti itselleen. Ei se syy sen painavampi ole, kuin uhriutuminen kuinka hän on tähänkin asti hoitanut kaiken ja isä on ollut täysin kelvoton asuinkumppani ja isä lapsille, joka on tehnyt heidän elämästä ihan kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi syy yksinhuoltajuuteen on painavampi kuin sinun.
Unohda lapsesi. Heihin ei kannata panostaa. Heistä ei kuitenkaan enää tule mitään kuin häiriytyneitä onglmanuoria.
Pidä kiinni lastesi oikeuksista molempiin vanhempiin, jotka tekevät tasavertaisina päätöksiä heidän elämässään.
Parasta suostua. Pienempi kiusa sinulle. Menetät kuitenkin tapaamisoikeuden ja yhteyden lapsiin. Rahallahan tuostakin riesasta onneksi selviää.
Vierailija kirjoitti:
Parasta suostua. Pienempi kiusa sinulle. Menetät kuitenkin tapaamisoikeuden ja yhteyden lapsiin. Rahallahan tuostakin riesasta onneksi selviää.
Pienempi kiusa siis aloittajalta suostua kaikkeen mitä lasten äiti haluaa ja keksii pyytää. Muutenhan paha paha mies silkkaa pahuuttaan kiusaa kilttiä äitiä.
Älä suostu missään tapauksessa. Lapsilla on oikeus molempien vanhempien huolenpitoon. Ja sinulla lapsiisi. Pysy jämäkkänä.