suostunko yksinhuoltajuuteen
Ero tulossa ja vaimo haluaisi yksinhuoltajuuden. Perusteena tälle se, että ei tarvitsisi joka paperiin pyytää allekirjoitusta. Ei siis muita syitä. Minä haluaisin yhteishuoltajuuden. Miten perustelen yhteishuoltajuuden tärkeyden?
Lapset 1 ja 3 v. Molemmilla hyvin läheiset välit lapsiin
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Parasta suostua. Pienempi kiusa sinulle. Menetät kuitenkin tapaamisoikeuden ja yhteyden lapsiin. Rahallahan tuostakin riesasta onneksi selviää.
Katkeruuden kitkerhää höttöä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö näitä asioita voisi sopia valmiiksi vaikka avioehdossa ennenkuin lapsia tehdään tai edes harkitaan.
Voi tulla sulle yllätyksenä, mutta lapset eivät ole omaisuutta. Avioehdoin sovittavaa tai muutenkaan.
Et suostu tietenkään. Ainut mihin tarvitsee toisen vanhemman suostumusta on passi ja tilin avaaminen. Mihinkään muuhun en ole 10 vuoden aikana suostumusta tarvinnut.
Olen lähiäiti, ja sanon älä suostu. Ei mitään järkevää syytä. Kolmen vuoden aikana vain pari kertaa on tarvittu molempien nimi johonkin paperiin. Exä ei ole aiheuttanut minulle mitään haittaa, vaikka olemme viileissä väleissä. Jos olen vienyt lapsen ulkomaan lomalle, tekstari on meillä riittänyt että on ok. Vain passin hankkimisessa oli hetki aikataulutusta, ja vain siksi että poliisiasema oli huonosti auki ja muistelen ettei onnistunut valtakirjalla, vai oliko niin että lasta piti käydä näyttämässä. Joka tapauksessa ei mitään todellista hankaluutta ole yhteishuoltajuudessa.
Jos yksinhuoltajuus voi antaa lapset huostaan ja sulla ei kysytä.
Et tietenkään suostu! Siitä ei seuraisi mitään hyvää sinulle, eikä lapsillesi.
Molemmilta vanhemmilta ei tarvita allekirjoitusta joka hiton paperiin. Menettäisit päätäntävaltasi lasten asioissa. Lastesi äiti voisi vaikka muuttaa lasten kanssa ulkomaille eikä sinulla olisi minkäänlaista päätäntävaltaa siihen, tai mennä uusiin naimisiin ja hakea uudelle puolisolleen lasten huoltajuutta. Lapsillasi on oikeus sinuun ja sinulla oikeus lapsiin. Huono peruste oli lastesi äidillä.
Sinulla on huoltajana oikeus tietää lasten asioista kuten terveys, mahdollinen lastensuojelu, koulupäätökset...
Toi yksinhuoltajuus on aika vanhanaikainen käytäntö. Jos molemnat vanhemmat on ja haluaa olla lapsen elämässä läsnä, niin silloin ainoa oikea ratkaisu on yhteishuolto.
Poikkeuksia tietenkin sääntöön on, mutta ei mikään tollainen, että kun passin haleminen on niin hankalaa. Nykyään noita viranomaisten ja pankkien papruja voi allekirjoittaa pankkitunnuksilla netissä.
Ap ei tietenkään luovu lastensa huoltajuudesta! Enkä usko sitä lastenvalvojankaan suosittelevan.
Eikö näitä asioita voisi sopia valmiiksi vaikka avioehdossa ennenkuin lapsia tehdään tai edes harkitaan.
Ei ihme etteivät miehet enää halua perustaa perhettä ja tehdä lapsia koska heillä ei ole avioerotilanteessa tasavertaista oikeusturvaa. Tämä on yksi syy miksi meillä ei esimerkiksi ole lapsia. En halua itse joutua vastaavaan tilanteeseen.