Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuksesta selvinneet

Vierailija
27.04.2017 |

Haluaisin kuulla tarinoita masennuksesta tai muista mielenterveysongelmista selvinneistä.

Itsellä vakava masennus ja toistuvia itsetuhoisia ajatuksia. Olen hyvin pohjalla ja mietin, että loppuuko tämä helvetti vain ja ainoastaan itsensä tappamisella.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä lääkäriin.

Vierailija
2/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selvinnyt. Menee ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ihmeessä lääkäriin.

Kiitos huolenpidosta♡. Käyn terapiassa ja syön lääkkeitä, olo ei ole vain helpottanut.

Vierailija
4/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen selvinnyt. Menee ohi.

Haluaisitko kertoa paranemisesprosessistasi? Miten masennus muutti sinua?

Vierailija
5/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla on pahin vaihe, pitää vain luottaa että se menee ohi. Ainahan se on mennyt ohi. Joka tapauksessa kaikki loppuu aikanaan, vaikka sitä omaa kuolemaansa ei jouduttaisikaan. Koita jaksaa, voimia!

Vierailija
6/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lääkärissä käynyt puhumassa?

Mut voihan masennusta itsekin yrittää hoitaa. Siihen on paljon kirjallisuutta, mutta sen on oltava sellaista, että sen teho on todistettu tieteellisesti.

Kirjoista suosittelisin sellaista, kuin "Ala elää ja vapaudu mielesi vallasta". Kyse on esim. siitä, että ihminen ei saa uskoa liikaa ajatuksiinsa, joutua niiden ohjaamaksi. Ajatukset olisi siis nähtävä ajatuksina, kuten esim. itsemurha-ajatukset, jotka kyllä tuntuvat pahalta. Lisäksi meditaatio. Toivon hyvää sinulle!

http://www.adlibris.com/fi/kirja/vapaudu-mielesi-vallasta-ja-ala-elaa-9…

Vierailija
7/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota parast, varaudu pahimpaan

Ain ei käy, ku haluut, se on luonnon yks laki vaan

Riitele taas mutsis kaa, samaa marinaa

Sen mielest kapinaa, mut sä tiedät puhuvas asiaa

Tulee tehtyy tyhmyyksii, luotettuu rystysii

Sit reksi erottaa sut koulust koko syksyksi

Kyynelist hymyks, sit taas hymyst takas

Sä oot viel nuori ja tuut menettää mont rakast

Ehkä paras frendis kuolee auto-onnettomuudes

Tai tyttö, jota rakastat jättää ja ottaa uuden

Ja tuntuu mahottomalt ees ajatel uut suhdet

Ku haistat sen tuoksun ja maistat sen huulet

Tai frendis käyttää huumeit ja pyytää sua mukaan

Se nähään sun kaa, eikä suhun luota kukaan

Tai perhees on köyhä, faija juo ja sä raadat

Malta mieles vaan, aika parantaa haavat

Malta mieles vaan, aika parantaa haavas

Mieti muit asioit, ihmisii, joit rakastat

Kaikel on kaks puolta, löydä hyvä pahasta

Ku mutsis ottaa päähän, haluu aina komentaa

Se välittää sust, kelaa, jos sitä ei ois ollenkaan

Ja tyypilt, jota löit päähän välkäl, vaan päähän

Voit aina pyytää anteeks, ei ne luokalle sua jätä

Ei hätää, se on vaan elämää

Eikä tääl kukaan oo täydellinen, et säkään

Mieti frendis omaisii, sen lähtö oli aikane

Viemäs kynttilöitä nyt onnettomuuspaikalle

Sä et tuu olee se, joka itteensä syyttää

Oma perhe rakastaa ja frenditkin tykkää

Tyttöi tulee ja menee, turha perään itkee

Tuut saamaan parempaa, kuha oot vaan sitkee

Ja auta frendis eroon huumeist, jos vaan saatat

Ja malta mieles vaan, aika parantaa haavat

Jos mietit, et ois parempi, ku ois jääny syntymät

Venaa viel huomisee, pidä pääs pystyssä

Älä jää tyhmyyttäs murehtiin turhaan

Ku tarviit aikaa surra, ota joku sureen sun kaa

Joskus voittaa, joskus saa turpaan

Kesäl on lämmin, talvel sataa lunta

Niin kuin vuodenajat, huolenaiheetkin vaihtuu

Vaipuu unohdukseen, lumet sulaa ja haihtuu

Sullon vaan tää elämä, turha pelkää

Et se ois niin pitkä, ettei kannattas elää

Pitää ottaa kaikki irti, vaik kuin sattuu

Vaik kuin tuntuu siltä, ettei pysty rakastuu

Sä tiedät, et jokapaikas venaa vaarat

Niinku jäisel tiel kohtaavat kaarat

Jotai et voi välttää, jotkut saatat

Nyt malta mieles vaan, aika parantaa haavat

Vierailija
8/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minulla on pahin vaihe, pitää vain luottaa että se menee ohi. Ainahan se on mennyt ohi. Joka tapauksessa kaikki loppuu aikanaan, vaikka sitä omaa kuolemaansa ei jouduttaisikaan. Koita jaksaa, voimia!

Millainen elämäsi on masennuksen jälkeen? Jäikö ns. Vaurioita esimerkiksi muistiin?

Vierailija
9/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ennen ajattelin et masennuksesta voi parantua mut ei tässä oikeestaan oo ku ylä ja alamäkiä joskus alamäet on jyrkempiä ja ylämäen loivempia ja välillä menee ihan tasaisesti

Vierailija
10/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos masennuksen perimmäisenä syynä ovat asiat, joita ei voi ratkaista, mutta ei myöskään sivuuttaa?

Vierailija
11/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lääkärissä käynyt puhumassa?

Mut voihan masennusta itsekin yrittää hoitaa. Siihen on paljon kirjallisuutta, mutta sen on oltava sellaista, että sen teho on todistettu tieteellisesti.

Kirjoista suosittelisin sellaista, kuin "Ala elää ja vapaudu mielesi vallasta". Kyse on esim. siitä, että ihminen ei saa uskoa liikaa ajatuksiinsa, joutua niiden ohjaamaksi. Ajatukset olisi siis nähtävä ajatuksina, kuten esim. itsemurha-ajatukset, jotka kyllä tuntuvat pahalta. Lisäksi meditaatio. Toivon hyvää sinulle!

http://www.adlibris.com/fi/kirja/vapaudu-mielesi-vallasta-ja-ala-elaa-9…

Käyn terapiassa ja terapeuttini on lääkäri, joten siinä ei ole mitään korjattavaa.

Itse asiassa olen tuon kirjan lukenut. Itsetuhoiset ajatukset ei sinällään pelota minua, koska olen kärsinyt niistä pitkään. Raskaita ne on tietenkin kantaa.

Sitä vaan miettii, että nauraa johan sitä enää koskaa.

Vierailija
12/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos masennuksen perimmäisenä syynä ovat asiat, joita ei voi ratkaista, mutta ei myöskään sivuuttaa?

Sama vika itsellä. Voimia sinullekin.

Vierailija
13/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masennuksesta työkyvyttömyyseläkkeellä, samalla jätin kaikki lääkkeet pois ja nyt voin mainiosti, kun ei ole pakko vakituisesti mennä minnekään.

Itsetuhoisia ajatuksia ei ole ollut, siinä voi satuttaa itsensä jos yrittää.

Vierailija
14/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi selvittää psykedeelien käytöstä masennuksen (ja muidenkin mielenterveysongelmien) hoitoon.

Lyhyesti ne auttavat lähinnä käsittelemään ongelmasi/tilanteesi ja hyväksymään ne, sekä ymmärtämään itseäsi paremmin. Monet ovat kertoneet kokemuksiaan ja aihetta on myös tutkittu. On hyvin todennäköistä että vain yhden käyttökerran jälkeen masennus lievittyy tai jopa lähtee kokonaan.

Vierailija
15/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastuin aikoinaan masennukseen lukion jälkeen. Taisin olla masiksessa n. 5 vuotta. Jonka jälkeen psykoosiin, muutama itsariyritys ja jolloin vasta tehokkaat lääkkeet. Tuntui kuin olisin herännyt eloon pitkän horroksen jälkeen. Kiinnostuin tosiaan myös minäkin noista itsetuntemus kirjoista, aiemmin en saanut niistä masennuksen alhossa irti mitään. Itsellä nyt tilanne, että olen kaikenkaikkiaan melkoisen tyytyväinen elämääni. Elämä on suht tasaista ja viihdyn kotona nykyään. Ei valittamista. Eli aloittajallakin on toivoa. Ainahan voi miettiä, mitä olisi elää jossain hongkongissa samassa tilanteessa.

Vierailija
16/21 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi loppua myös toipumiseen, joskin se voi olla pitkä tie. Selvisin sieltä, säkin selviät vaikkei siltä nyt tuntuisikaan!

Vierailija
17/21 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään lisää kokemuksia prosessista.

Vierailija
18/21 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut keskivaikean masennuksen ja paniikkihäiriön 8 vuotta sitten.. viimeiset 2 vuotta olen ollut ilman lääkkeitä ja olo on tasaisen hyvä niinku ennen lääkitystä.:)

Masennus alkoi läheisen vakavasta sairaudesta joka veti mielen maahan.

En saanut nukuttua, ei haluttanut syödä, eikä ollu halua hoitaa itseään . Suihkussakin jaksoin käydä vain silloin kun oli kerran viikossa lääkärin seuranta käynti, paskaisena en kehdannut mennä. .. koko elo näytti harmaalta, elämästä oli kadonnut värit. Lenkilläkin ajattelin jos olisi vaan kävellyt matkan varrella olevaan järveen ja jäänyt sinne. Kavereita en jaksanut tavata, nukuin paljon ja viihdyin omissa oloissani. Sairaslomalla olin töistä masennuksen takia 4kk..

Kaikki tuo tuntuu tosi kaukaiselta nyt, ja olen ikuisesti kiitollinen hyvälle lääkärille ja terapeutille siitä että selvisin!

Lääkitys aluksi pahensi masennusta ennenkuin olo alkoi kohenemaan, täytyi rauhassa odottaa vaikutusta. Terapiasta oli myös apua..

Voimia sinulle, aivan varmasti selviät masennuksen yli kun vaan haet apua !! <3

Vierailija
19/21 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ehkä tunnu siltä, mutta parantuminen tapahtuu varmasti jossain vaiheessa :) Itse olin n. 5v keskivaikeasti ja vaikeasti masentunut, ja viime keväästä lähtien alkoi olo yhtäkkiä kohentua. Maailma näyttää niin erilaiselta nyt, kaikki ei ole kamalaa tai ei ei-tunnu-miltään. Esimerkiksi kaupassakäyntikään ei tunnu enää maailmanlopulta, vaan menee hujauksessa eikä tunnu ollenkaan raskaalta.

Olin jo unohtanut miltä tuntuu olla hyvällä tuulella ja päästä eteentulevista ikävistä asioista yli. Nykyään olen jo lähes se ihminen, jon minut ennen masennustani tunnettiin. Luonnostaan hyväntuulinen ja kavereiden kanssa vitsailukin tulee ihan luonnostaan, välillä ihan ihmetyttää että mistä tuokin juuri sanomani hauska asia tuli, miten minusta on tullut tällainen että pidän ihmisille juttelemisesta ja sanat tulevat suusta kuin luonnostaan.

No tulipa kiva avautuminen itsestäni :D Mutta toivottavasti ap auttaa edes vähän tämä. Masennus menee ohi, tunnelin päässä on valoa.

Vierailija
20/21 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuulla tarinoita masennuksesta tai muista mielenterveysongelmista selvinneistä.

Itsellä vakava masennus ja toistuvia itsetuhoisia ajatuksia. Olen hyvin pohjalla ja mietin, että loppuuko tämä helvetti vain ja ainoastaan itsensä tappamisella.

itsensä tappaminen voi olla yksi tie. Minua auttoi aikoinaan

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jin_ja_jang

Tuon kuvan tuijottelu tavallaan imeytyi mieleeni ja sulautui kaikkeen. Olet yhtä masentunut kuin masennuksen vastakohta.

Mieti mikä on masennuksesi vastakohta ja pyöräytä ympäri. Voit myös ravistaa itseäsi jotta pääsisit tasapainoon.

Olet vain vähän vinossa ajattele ja etsi keskeys.

Muista että voit myös keskeyttää kaiken ja se on paniikkinappi jota et tarvitse, mutta sen ajattelu voi tuoda lohtua. Muista että se tuo lohdun mutta sen painaminen tuo lopun.

Kun synnyit olit alku ja nyt olet ja lopulta olet loppu ja ei mitään. Ei mitään on kuitenkin jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan