Hermot menee ystävääni ja sen mieheen. Loukkaannunko aiheesta vai mitä mieltä olette?
He muuttivat toiselle paikkakunnalle ja pyysivät sinne vapun viettoon.
Yritän selittää lyhyesti. Meillä vähän erilaiset elämäntilanteet ja parisuhteet. He opiskelevat ja heidän suhde riitaisa myöskin, viettävät kaiken ajan yhdessä koska luottoa ei ole jne.
Meillä taas kummatkin käydään töissä, on lapsi ja omk eli varmaan tiedätte että kahdenkeskinen aika on kortilla, mitä nyt kun lapsi menee nukkumaan. Nyt sitten lapsi olisi menossa hoitoon vklp ja tilaisuus viettää enemmän aikaa kun sattui jopa vapaa viikonloppu kummallekin.
Kun asuivat vielä samalla paikkakunnalla tutustuin aika hyvin tähän ystävän mieheen. He eivät niin hyvin tunne minun miestäni. Lisäksi minä on sosiaalinen ja tulen toimeen helposti uusien ihmisten kanssa, kun taas mieheni on vähän arka ja ujo.
Mutta siis asiaan, sanoin että olemme suunnitellet että tulisimme sille paikkakunnalle muutenkin, siis yritin kutsumatta vihjata että voitaisiin tulla yhdessä. He sitten sanoivat että onko se mieheni kuinka ujo ja jos tulisin yksin. Kysyin sitten että mitä pahaa siinä on jos joku on aluksi ujo, ei kaikki ole niin sosiaalisia.
Tänään sitten kysyivät uudelleen tulisinko, vaikka kyllä tietävät miten kiireistä meillä on, koska toisin kun he meillä saa myös omaa aikaa vapaa-ajalla, eli nähdä omia kavereita ja harrastaa niin suhteemme voi hyvin jne jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Minua siis ärsyttää se, että miksi menisin sinne kolmanneksi pyöräksi, ehkä silloin jos olisin sinkku. Ja kun he eivät itsekata päästä toisiaan yksin kun pitää tietää toisen jokainen liike, niin miksi minunkaan pitäisi sitten?
Ja kun en näe ystävääni ilman tätä miestä oikeastaan koskaan, miksi eivät halua tutustua minun mieheeni, koska nähtävästi se ettei mun mies ole niitä ketkä on heti pöydän päässä äänessä on ikävä asia, tosi harmi.
Nyt sitten loukkaantuivat minulle, kun ilmoitin että meidän suunnitelmat on kyllä avoimet. Mutta nyt aijotaan nauttia tästä yhteisestä vapaasta yhdessä.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
ja vielä äskeiseen, ei sinun tarvitse puhua suutasi puhtaaksi, tai sanoa mitään enempää. olet ystävä kuten ennenkin, mutta et jätä miestäsi yksin.
sanot vaan että haluat olla yhdessä miehen kanssa juhlapäivän. muuten vappua on kiva viettää yhdessä, jos on kivoja ystäviä.
taas voit joskus nähdä heitä tai ystävääsi tavallisena päivänä. miten sitten elämä meneekään.
voi jos olis okt, laittaisin kodin/ pihan vappukuntoon nauttisin. voisi kutsua joitain perheitä, tulee kuka pääsee.
kerrostalossa jotenkin orvompaa :-/ yksinäistä, jos ei ole kuin oma perhe tia ei lähde mihinkään.
Kiitos kivasta kommentistasi. Meidän ystävyyteen on kyllä mahtunut monenlaisia vaiheita, ja ollut koetuksella. Ne olen kyllä unohtanut, mutta en kyllä oikeasti tiedä haluanko olla ystävä sellaisten kanssa jotka eivät voi minua nähdä jos mieheni on paikalla ja ovat päättäneet olla hänestä tykkäämättä ilman kunnollista syytä :)
Ja tuo kyllä kuulostaisi hyvältä, harmi vaan että kelit on huonot. Toivottavasti sinullakin on kiva vappu ja muillakin :)
Ja numero 20, ei ole provo. Jos joku tästä tunnistaa niin tunnistakoot. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi et osaa kirjoittaa? :D
Olen pahoillani virheistä. Käytössä aijempaan erilainen puhelin johon en ole kerennyt niin tutustua, eli tekstin syöttö korjaa noita sanoja eikä niitä välttämättä huomaa. Ehkä tämå nyt ole kumminkaan se olennainen, Mutta pahoittelut tästä. :D
Ap
No et todellakaan mene! Olkaa kumppanisi kanssa kahdestaan vappu
Mistä se kaveripariskunta on kuullut miehesi ujoudesta? Olet itse tuonut asian esille ja pariskunta on esittänyt ratkaisuna ongelmaan tuon että tulisit yksin.
Viestisikin on sekavaa selittelyä. Väärinkäsitykset sinun kanssa kommunikoidessa ovat hyvin todennäköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ihmiset, siis muutkin kuin ap, teette vuorovaikutuksesta näin vaikeaa? Eikö voi sanoa, että haluan olla vapun miehen kanssa. Tullaan kaksin tai ei ollenkaan. Tai pyydät parin teidän kanssanne baariin /syömään/kahville.
No eihän se oikeasti näin vaikeaa okekaan.
Aloitus on vain yritys saada aikaan taas pitkä ketju, jossa asiasta jankataan puoleen ja toiseen. Yksinkertainen neuvo, jolla asia ratkeaisi hetkessä, ei koskaan kelpaa.
Miten tuo ylipaino nyt liittyy mihinkään?! Ja sinun ja miehesi ulkonäön kehuminen...? Olipa outo käänne tässä jutussa!
-yksi aiempi vastaaja, en muista numeroa
Teetpä omituista vertailua välillänne tässä ketjussa. Onko teillä jonkinlainen teinimäinen kilpailuasetelma keskenänne?
Mitä väliä sinun loukkaantumisilla? Kertomasi mukaan tuo pariskunta on jo loukkaantunut.
Outoja ovat. Vietätte miehesi kivan vapun kahdestaan, syötte hillomunkkeja ja juotte simaa ja harrastatte vaikka rajua seksiä.
Lähettäisitkö kuvan tisseistäsi, pliis. Olen alakuloinen ja kaipaisin piristystä😕.
Miten sinä oikein kijoitat? Toistat sanaa "aijo" ja "aijempaa". Äläkä yritä väittää, että puhelin moisia ehdottaa.
Sinä voit viettää vappusi opettelemalla kirjoittamaan.
Eh, mä tiiän ton pariskuntatyypin. Kutsuvat ihan mielellään esim vapuksi vieraita, mutta käytös on välillä niin moukkamaista ja ovat niin lukossa toisiinsa. Kotia ei oo koskaan siivottu vieraita varten (ok, tunnettu yli 10v mutta silti olis kiva ele) ja kaikki on "sinnepäin". Eivät oikein diilaa uusien ihmisten kanssa, heidänkin kanssa olen tekemisissä vain koska itse olen tehnyt kompromisseja ja nähnyt isosti vaivaa. Eivät halua uusia ihmisiä juhliinsa, ja muiden juhlissa harvemmin käyvät. Joskus esittelin mieheni kun kaupassa nähtiin, ja kaverini meni ihan hämillleen.
Apn viestit ovat täynnä epäoleellisuuksia. Rasittavaa sekoilua.
Ei ole. Tuolla nyt yritin korjata sitä, kun tässä ehdotettiin että jos tää mun ystäväni mies on mustasukkainen jne. Tarkoitus oli siis vaan viestittää, että ihan tavallisia tallaajia olemme kaikki mutta pieleen meni. Ja että luultavasti nuo asiat voi vaikuttaa, eikä usko riittävänsä toiselle ja on mustasukkainen. Ja tuossakin totesin, ettei siitä sen enempää vaan halusin mielipiteitä tuohon itse asiaan, minkä loukkaavana koin ja tosiaan ei kyllä koskaan ole ollut tälläistä.
Enkä ole sanonut, ettei vastaukset kelpaa ja saa olla erimieltä. Ja tosiaan tämän ketjun tein koska halusin purkaa ärsytystä, sillä miehelle en kerro ja muillekaan tutuille tarvitse mennä avautumaan.
Mutta eiköhän tänne joka sekunti melkein uusi ketju tule, että jos on varma provosta ja ei kiinnosta turhaa avautumista lukea ei ole pakko kokolla ketjua avata :)
Mutta hyvää vappua nyt tasapuolisesti kaikille! Nyt siivoamaan kotia ja muuta mukavaa.
Tuli mieleen miehen kaveri, joka kutsui juhannus juhliinsa ainoastaan miehen. Tuolloin oltiin useampi vuosi jo seurusteltu ja tämä kyseinen kaverioli hyvinkin tuttu. Isolla porukalla oli siis tarkoitus viettää juhannusta, mutta jostain syystä minä en kelvannut mukaan.
Noh, kaiken huipuksi mies ei nähnyt tuossa mitään outoa ja oli jo lupautunut menemään, kunnes tajusi että todellakin pahoitin mieleni.
Hyvä, ettei ap aio kertoa miehelle asiasta ja pahoittaa hänen mieltään.