Hermot menee ystävääni ja sen mieheen. Loukkaannunko aiheesta vai mitä mieltä olette?
He muuttivat toiselle paikkakunnalle ja pyysivät sinne vapun viettoon.
Yritän selittää lyhyesti. Meillä vähän erilaiset elämäntilanteet ja parisuhteet. He opiskelevat ja heidän suhde riitaisa myöskin, viettävät kaiken ajan yhdessä koska luottoa ei ole jne.
Meillä taas kummatkin käydään töissä, on lapsi ja omk eli varmaan tiedätte että kahdenkeskinen aika on kortilla, mitä nyt kun lapsi menee nukkumaan. Nyt sitten lapsi olisi menossa hoitoon vklp ja tilaisuus viettää enemmän aikaa kun sattui jopa vapaa viikonloppu kummallekin.
Kun asuivat vielä samalla paikkakunnalla tutustuin aika hyvin tähän ystävän mieheen. He eivät niin hyvin tunne minun miestäni. Lisäksi minä on sosiaalinen ja tulen toimeen helposti uusien ihmisten kanssa, kun taas mieheni on vähän arka ja ujo.
Mutta siis asiaan, sanoin että olemme suunnitellet että tulisimme sille paikkakunnalle muutenkin, siis yritin kutsumatta vihjata että voitaisiin tulla yhdessä. He sitten sanoivat että onko se mieheni kuinka ujo ja jos tulisin yksin. Kysyin sitten että mitä pahaa siinä on jos joku on aluksi ujo, ei kaikki ole niin sosiaalisia.
Tänään sitten kysyivät uudelleen tulisinko, vaikka kyllä tietävät miten kiireistä meillä on, koska toisin kun he meillä saa myös omaa aikaa vapaa-ajalla, eli nähdä omia kavereita ja harrastaa niin suhteemme voi hyvin jne jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Minua siis ärsyttää se, että miksi menisin sinne kolmanneksi pyöräksi, ehkä silloin jos olisin sinkku. Ja kun he eivät itsekata päästä toisiaan yksin kun pitää tietää toisen jokainen liike, niin miksi minunkaan pitäisi sitten?
Ja kun en näe ystävääni ilman tätä miestä oikeastaan koskaan, miksi eivät halua tutustua minun mieheeni, koska nähtävästi se ettei mun mies ole niitä ketkä on heti pöydän päässä äänessä on ikävä asia, tosi harmi.
Nyt sitten loukkaantuivat minulle, kun ilmoitin että meidän suunnitelmat on kyllä avoimet. Mutta nyt aijotaan nauttia tästä yhteisestä vapaasta yhdessä.
Kommentit (37)
Jätä ne siat. Vietätte miehen kanssa mukavan vapun, ihan aikuisten oikeesti. Ja sun ongelmakimppukaveri pitäköön vappunsa kuten haluaa. Hauskaa vappua!
No ei ole mitenkään normaalia kutsua perheellistä ihmistä viettämään yleistä juhlapyhää ja vapaapäivää ilman puolisoaan. Jos siis ollaan pelkästään kavereiden kesken niin ymmrrän, mutta jos jonkun puoliso on paikalla niin kyllä muidenkin puolisoiden täytyy olla tervetulleita. Vaikka Vappu ei nyt varsinainen perhejuhla olekaan, niin tuntuisi kyllä oudolta jättää puoliso silloin yksin. Normiviikonloppuja toki voi viettää kavereidenkin kesken.
Miksi te ihmiset, siis muutkin kuin ap, teette vuorovaikutuksesta näin vaikeaa? Eikö voi sanoa, että haluan olla vapun miehen kanssa. Tullaan kaksin tai ei ollenkaan. Tai pyydät parin teidän kanssanne baariin /syömään/kahville.
En menisi. Todella törkeää ystäviltä kutsua vain toinen! Minäkin järjestän vappubileitä, ja yhden ystävämme uutta miestä ei kukaan meistä muista ole vielä edes tavannut. Ei silti olisi tullut mieleenkään jättää häntä kutsumatta! Vähänhän se pelottaakin tietysti millainen tyyppi on, mutta silti...!
Miksi menetät hermosi tuollaisten tollojen takia? Sanot vaan että tulet miehes kans illanviettoon ja jos se ei sovi niin et tule. Menette sellaiseen illanviettoon, jonne molemmat ovat tervetulleita, tai sitten vietätte aikaa ihan kahdestaan. Turha jaakailla tuollaisen asian kanssa ja menettää hermonsa.
Miksi edes harkitset sinne menoa? Etkä edes ole tilivelvollinen siitä, mikset mene.
Vietä perheesi kanssa rento ja rauhallinen vappu omalla porukalla.
Joko heitä oikeasti häiritsee miehesi ujous, tai sitten on vaan tekosyy ettei miehesi tulisi. Pelkääköhän kaverin mies että kaverisi tulisi liian hyvin toimeen miehesi kanssa? Jos heillä kerran on luottamuspulaa. Tai sitten eivät vaan halua nähdä teitä yhdessä, jos teillä on parempi parisuhde kuin heillä.
Pari juttua:
Ok-talo, ei omk.
Vkl, ei vklp.
"Ujo mies" oletettavasti tarkoittaa introverttia joka ei siis kaipaa uusia ihmisiä ympärilleen.
Ja olen samaa mieltä kuin muutkin. Ilmoitat että olette miehen kanssa vapun yhdessä. Joko menette yhdessä tai ette ollenkaan. Me emme kyllä menisi ollenkaan jos mieheeni suhtauduttaisiin noin. T:8
En edes harkitse sinne menoa ainakaan yksin, ja tämän jälkeen tuskin edes yhdessä. Harmittaa kun tämän ystävän kanssa oltu ystäviä yli 10-vuotta. Eli monenlaiset elämänvaiheet yhdessä koettu.
Ja ei minun elämä tähän kaadu todellakaan, ärsyttää vain se että meni kyllä ns maku molemmista ja tosi tekopyhää mielestäni heiltä inttää että miksi en lähtisi, kun tietää että he eivät itsekään lähtisi yksin juhlimaan toiselle paikkakunnalle ilman toista. Ja niin kuin sanoin, jos olisin lapseton sinkku eihän tossa mitään olisi, kummastuttaa vaan ajatus siitä että tietävät miehelläni myös olevan vapaata ja miksi menisin sinne heidän kanssa kolmestaan kun mies voisi hyvin tulla mukaan.
Kyllä se minua ainakin loukkaa, kun huomaa että ystävät ei halua tutustua ihmiseen joka on sinulle tärkeä koska ujous on negatiivinen asia heidän mielestään, niin en tiedä haluanko jatkaa koko ystävyys suhdetta ollenkaan.
- AP
Sepustukset vähäisestä yhteisestä vapaa-ajasta on mielestäni vähän turhia. Vaikka viettäisitte 24/7 yhdessä niin ihan normaalia, että molemmat kutsutaan vapun viettoon, jos hekin ovat pariskuntana paikalla. Kaikkein kuvaavinta on, että hän vielä loukkaantuu sinulle aiheesta. Siis miksi? Sullahan tossa on aihetta loukkaantua. En varmasti olisi kyseisen ihmisen kanssa tämän episodin jälkeen enää kovin läheinen, ainakaan jos hän ei takiaisi edes hävetä käytöstään ja pyytää anteeksi. Kyllähän toi kertoo siitä, että ei arvosta sua tai sinulle läheistä ihmistä. Onko se ystävän käytöstä? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Joko heitä oikeasti häiritsee miehesi ujous, tai sitten on vaan tekosyy ettei miehesi tulisi. Pelkääköhän kaverin mies että kaverisi tulisi liian hyvin toimeen miehesi kanssa? Jos heillä kerran on luottamuspulaa. Tai sitten eivät vaan halua nähdä teitä yhdessä, jos teillä on parempi parisuhde kuin heillä.
No en usko, kaverini on se mustasukkainen osapuoli ja ajan kanssa sen mies lähtenyt siihen mukaan, ettei lähde mihinkääniin ja epäilee ystävääni. Kummatkin ovat ylipainoisia nykyään (mikä varmaan vaikuttaa ystäväni itsetuntoon), meillä taas mieheni on sellainen miehekäs, ei lihava mutta ei laiheliini ja itse ihan ok kunnossa kun synnytyksen jälkeen liikuntaan hurahdin. Mutta ei tästä enempää, siis pointti tämä että mieheni ei ole tervetullut mukaan.
Kun oltiin nuorempia ja meillä oli edelliset pitkät parisuhteet, vietettiin aikaa neljisteen ja ne miehet myös keskenään kun tutustuivat. Mutta ne suhteet kaatui ja hyvä niin. Nyt huvittaa kun meillä molemmilla on kunnolliset ja oikeasti hyvät miehet miksi se ei enää käy.
Ja tämä ystäväni ja sen mies minulle avautui joskus siitä äsken, miten heidän ystävät valittaa kun heillä ei ole aikaa niille, kun ei ymmärrä miten tärkeää se suhteen hoitaminen on. Mutta se ei nähtävästi päde muihin, eli minun pitäisi mieheni sijasta lähteä sinne.
Ja pahoittelen kirjoitusvirheistä mistä joku mainitsi, uusi puhelin ja en ole vielä jaksanut kytkeä tekstin syöttöä joka muokkailee sanoja miten sattuu.
Mutta kiitos kommenteista, todellakin nautitaan miehen kanssa yhteisestä ajasta ja toisistamme. :)
-ap
Tiedän yhden pariskunnan, jossa osapuolet ovat niin mustasukkaisia toisistaan, että molempien pitää olla aina paikalla ja ulkopuolisten kanssa ei niin vain ollakaan. Eli heillä varmasti voisi tollasen takana olla miehen mustasukkaisuus.
Yrittäisin siis selvittää onko taustalla jotakin tällaista. Jos kaverisi ei avaudu, sanoo vain ettei mies ole tervetullut niin ehkä sitten osaatkin tehdä johtopäätökset tästä kaverista ja ystävyydestänne.
Todella outo aivopieru että lähtisit sinne kavereille yksin ja jättäisit miehen kotiin.
Mutta eiköhän tuossa nyt tullut samalla selväksi että sinun miehesi ei kelpaa tälle ystäväpariskunnalle eli eiköhän se ollut siinä.
Jos olisin sinun miehesi niin en kyllä tuon pariskunnan kanssa vähää vapaa-aikaani viettäisi...vähän selkärankaa.
Vierailija kirjoitti:
Todella outo aivopieru että lähtisit sinne kavereille yksin ja jättäisit miehen kotiin.
Mutta eiköhän tuossa nyt tullut samalla selväksi että sinun miehesi ei kelpaa tälle ystäväpariskunnalle eli eiköhän se ollut siinä.
Jos olisin sinun miehesi niin en kyllä tuon pariskunnan kanssa vähää vapaa-aikaani viettäisi...vähän selkärankaa.
Niinpä. Ja oikeastaan kun muistelen ei ole ensimmäinen kerta, tai ainakin kyselleet kenen kanssa tulisin tai olen tmv. Mutta enkai silloin kiinnittänyt huomiota kun useammin nähtiin ja tällaista.
Miehelleni en aijo tästä sanoa mitään, en halua pahoittaa hänen mieltään. Minulle itselleni ainakin tulisi kurja olo jos miehen ystävät suhtautuisi minuun noin.
Ja näille ilmoitin että en ole ilman miestäni lähdössä mihinkään. Enkä todennäköisesti tämän jälkeen aijo yhteyttä pitää. Toki jos jotain laittavat sitten suoraan sanon mitä mieltä oikeastaan olen heistä ja heidän kummallisesta ajatusmaailmastaan.
Ap
hei,
a) menette yhdessä
b) jos ei käy, et mene. yksin et mene
kivaa vappua!
Ovatpa outoja. Et tietenkaan mene ilman miestasi ja suoraan sanottuna, en menisi ollenkaan..
ja vielä äskeiseen, ei sinun tarvitse puhua suutasi puhtaaksi, tai sanoa mitään enempää. olet ystävä kuten ennenkin, mutta et jätä miestäsi yksin.
sanot vaan että haluat olla yhdessä miehen kanssa juhlapäivän. muuten vappua on kiva viettää yhdessä, jos on kivoja ystäviä.
taas voit joskus nähdä heitä tai ystävääsi tavallisena päivänä. miten sitten elämä meneekään.
voi jos olis okt, laittaisin kodin/ pihan vappukuntoon nauttisin. voisi kutsua joitain perheitä, tulee kuka pääsee.
kerrostalossa jotenkin orvompaa :-/ yksinäistä, jos ei ole kuin oma perhe tia ei lähde mihinkään.
Kuulostaa siltä että teillä ois kahdestaan hauskempi vappu kuin ikinä tuon omituisen pariskunnan luona. Provo tää kyl varmaan on koska kuka uskaltaa kysyä täällä mitään mistä vois joku toinen tunnistaa itsensä. Toi ystävätärkin varmaan notkuu varmaan täällä kaikki päivät. Mutta jos siis tilanne todellinen niin nauttikaa kahdenkeskisistä ajasta.
Kaveripariskuntasi kuulostaa oudolta ja moukilta, jättäisin todellakin menemättä.