Menisitkö kyläpaikkaan missä on liuta sääntöjä?
Työkaveri on pyydellyt kyläään useamman kerran, mutta ei kiinnosta mennä. Kerran kävin ja heti ulko-ovella alkoi ohjeistus, että kylään tulevat ihmiset jättää kengät ulkorappusille. Vessassa hana piti avata ja sulkea tietyllä tavalla ja kuivata jos kastui. Vessanpytyssä piti käyttää vain pientä huuhtelua jos kävi ykkösellä. Sohvan päälle oli levitetty viltti josta tuli outo tunne. Kahvia ei saanut kaataa itse. Pelkäsi ilmeisesti, että sotken. Samoin särpimiä syödessä piti käyttää aluslautaa leuan alla, ettei murusta siivottavaa. Alkoi aika nopeasti stressamaan.
N.49
Kommentit (12)
Maassa maan tavalla. Joka talossa asutaan omalla tavallaan.
Meillä käy uudehkolla loma-asunnolla aika paljon kesävieraita ja minua on alkanut kyllä uuvuttaa vieraiden siivottomuus. Juostaan kenkineen sisälle puhtaille matoille ja lattioille, revitään verhoja likaisilla käsillä, sotketaan tuolit ja sohvat.
Ja kyllä meilläkin on kahvinkeitin jonka kannu valuttaa kahvit lattialle jos sitä ei osaa kaataa jne.
Ja pahimpia ovat vuodesta toiseen kutsumatta tulevat sukulaiset jotka jotenkin pitävät itsestään selvyytenä että minä käytän lomani heidän jälkiensä siivoamiseen.
En tiedä. Mutta vähän hämmentää, että mistä kyläpaikan emäntä tiesi, kummalla asialla olet vessassa ja mitä huuhtelupainiketta painoit?
Ei nuo säännöiltä kuulosta, normaaleilta käytöstavoilta vaan.
Apua :D saattaisin mennä uudestaan ihan uteliaisuudesta, jos siellä vielä jotain sääntöjä tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Mutta vähän hämmentää, että mistä kyläpaikan emäntä tiesi, kummalla asialla olet vessassa ja mitä huuhtelupainiketta painoit?
Aivan varmasti tämä on isäntä, vain miehiä on tuommoisia viilaajia.
Onko siellä kyläpaikassa joku mökkiwc joka kerää nesteet johonkin säiliöön ? Senkö takia haluvat kuluttaa vettä vähemmän vessassa ?
Yleensä näihin talon tapoihin on joku syy ?
Luulen, että nykyisille sukupolville onkin hyvä ohjeistaa jo ulko-ovella miten käyttäydytään ja miten ei. Ovat niin uusavuttomia suurin osa. Kuka jaksaisi siivota tunnin pari jos uusavuttomat tumpelot ovat sekoittaneet ja pashkastaneet koko asunnon/talon. Joillakin on jopa tapana availla kaappeja, tarkastaa makuuhuoneet ja mennä jääkaapille lupaa kysymättä. En voi tuollaista pashkahousuisuutta vierailla sietää, toista kertaa ei minun talooni tulla. Kyllä näin on.
Tuo, että vieraiden halutaan ottavan kengät pois on ymmärrettävää ja tuokin, että isäntäväki hoitaa tarjoilut ja kahvin kaadot. Vessanvetämisohjeistus ja aluslautasohjeistus kuulostaa varsin oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Apua :D saattaisin mennä uudestaan ihan uteliaisuudesta, jos siellä vielä jotain sääntöjä tulee vastaan.
Sama juttu, pääsisi tekemään psykologisen arvion samalla kyseisen tyypin elämäntavoista. Ehkä vähän jopa testailisin, miten pinna kiristyy eri tilanteissa.
No onpas pikkusieluista. Eikö elämässä ole tärkeämpää kuin vessan hana.