Mies 29v + 3v miettii; kevätromantiikkaa
Olin tulossa koulutustilaisuudesta räntäsateessa Lidlin tuulitakki päällä ja näin että bussipysäkillä oli toppatakkinen hahmo, jonka pää oli peitossa, mutta jostain ajattelin sen olevan nainen.
Kun tulin lähemmäksi, näin että se oli nuorennäköinen nainen, jonka punertavat hiukset harottivat hupun alta ja hän hymyili minulle virnuilevasti. Katsoin häneen kahden intensiivisen silmäyksen ajan yrittäen saada tietoa hänen ajatuksistaan ja sitten käänsin katseeni maahan ja suljin silmäni vähäksi aikaa haluten muistaa ne hyvät katsaushetket pilaamatta niitä epävarmojen signaalien tallentumisella mieleen.
Minulle tuli tuosta naisesta mieleen eräs nainen, joka oli useita vuosia sitten kesäyliopiston kurssilla kanssani ollessani vielä virallisesti nuorison edustaja. Hän hämmensi tavaroitani ilman lupaa ja juttelimme perusystävällisesti. Jostain syystä hän myös sitten lähti tunnilta ennen loppua ja selittämättä miksi. Kuitenkin kun kerroin tästä toisella palstalla, moni oli jostain syystä sitä mieltä, että minä jotenkin mokasin tai että tuo nainen olisi ollut minulle oikea, vaikka hän ei edes ollut siellä oppitunnin loppuun asti. Ehkä se tulkinta johtui siitä vihkoni räpläämisestä.
Varo naisia. Nehän saattavat suunnitella vaikka palleille potkimista.