Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuvitellaan, että siivoojaksi tarvitaan joku koulutus?

Vierailija
27.04.2017 |

Tietenkin tällainen koulutus on olemassa, mutta yleensä koulutettu siivooja halutaan vain paikkoihin missä on oltava hyvä hygieniataso. Karkeasti sanottuna 95% siivouspaikoista ei tällaisia ole ja koulutuksesta on vain haittaa - silloinhan pitäisi maksaa enemmän palkkaakin.

Siivous on nykyään työtä, jota voi tehdä kuka tahansa. Myös se korkeakoulutettu.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut nyt kaksi kuukautta toimistosiivoojana. Ei koulutusta kyseiselle alalle, ei työkokemusta alalta. Ja sain työpaikan.

Eikä ne ammattisiivoojatkaan aina huippuja ole. Minua edeltävä sai potkut, koska ei ollut tehnyt töitä hyvin ja joitakin juttuja ei ollenkaan. Mä olen saanut pelkkää hyvää palautetta. Toimiston naiset kehuvat kuinka ihanan puhdasta ja tuoksuukin niin puhtaalle. Kouluttamaton siivoojakin voi olla hyvä siivooja.

Toivottavasti se puhdas tuoksu ei tarkoita pesuaineen hajua. Eri asia.

Vierailija
22/22 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut siivoustyötä ja minulle sanottiin että en pääse kun minulla ei ole siihen koulutusta. Koulutus oli ehdoton vaatimus, työkokemus plussaa. Kumpaakaan minulla ei ollut.

Milloin? Hain itse 2007 menemällä vaan ISS:n rakennukseen sisään ja kysyin, että miten täältä saa töitä. Sain sitten, mutta kieltäydyin kun pääsin yhteen toiseen paskaduuniin yhtäaikaa.

Niin ja paskaduunilla tarkoitan siis aina huonosti palkattuja töitä. Siivous on ihan ok-hommaa ja kaikki muukin työ. Korvaus vaan ei ole mielestäni riittävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme