SOTELI esivalintakoe 2017
Miten meni? Ennakkomateriaaliin liittyvät kysymykset mielestäni hankalia, englannin ja suomen luetunymmärtäminen helppo.
Kommentit (386)
Just tuli kutsu Lapin Amkn pääsykokeeseen 😊😊. Olin aivan varma että en päässyt jatkoon, aivan huippua että vielä on mahdollisuus!
Mietin vain että kannattaako mennä kun olen raskaana ja la on elokuussa? Jos saisin opiskelupaikan, voikohan aloitusta siirtää vuodella? Kutsussa kun lukee että valintakoetulos on voimassa kyseisen haun ajan 🤔
Sain laureaan th kutsun. Hain myös sosionomiksi mutta sinne ei ilmeisesti pisteeni riittäneet kun tämä vaihtoehto oli vasta viimeisenä?
Metropoliasta vielä kukaan kuullut mitään? :)
Otaniemen laureaan terveydenhoitaja linjalle tuli kutsu. Pisteitä 49
Vierailija kirjoitti:
Just tuli kutsu Lapin Amkn pääsykokeeseen 😊😊. Olin aivan varma että en päässyt jatkoon, aivan huippua että vielä on mahdollisuus!
Mietin vain että kannattaako mennä kun olen raskaana ja la on elokuussa? Jos saisin opiskelupaikan, voikohan aloitusta siirtää vuodella? Kutsussa kun lukee että valintakoetulos on voimassa kyseisen haun ajan 🤔
Kannattaa. Aloitusta voi lykätä esimerkiksi äitiysloman ja vanheimpamvapaan vuoksi, olikohan enintään 4 lukukautta.
Jäin 0,3 pistettä jamkin toimintaterapeutista :/ oli lähellä... no onneksi ylemmän amkin kokeeseen tuli kuitenkin kutsu...
Olen ihan ulkopuolisena seurannut tätä keskustelua, omassa nuoruudessani oli vähän erilaiset vaatimukset - tiukalta tuntuu nykyään.
Osaako kukaan sanoa, että moniko pääsykokeisiin asti päässeistä saa opiskelupaikan? Kun tuntuu, että jo kokeisiin asti pääsy on iso juttu.
44,5 pisteraja kutsun saamiseen Helsingin Diakin sosionomin päivä-monimuotototeutukseen :) ens viikolla alkavat lähettää kutsuja. Jeee, sinneppä siis yrittämään :D
SeAMK:n rajat: http://www.seamk.fi/fi/Koulutus/Hakeminen/Kevaan-yhteishaku-153-542017/…
Alin pistemäärä, jolla sai valintakoekutsun SeAMKin sosiaali- ja terveysalan varsinaiseen valintakokeeseen:
Fysioterapeutti (AMK): 44,5
Geronomi (AMK): kaikki esivalintakokeeseen osallistuneet kutsuttiin
Sairaanhoitaja (AMK), päivätoteutus: 34,4
Sairaanhoitaja (AMK), monimuotototeutus: 33,3
Sosionomi (AMK): 38,8
Sain tänään kutsun Laureaan Hyvinkäälle (sairaanhoitaja, monimuoto) 47,8 pisteellä. Jännitti kyllä kovasti, että riittääkö pisteet.
Valintakoe järjestetään Tikkurilan Laurean kampuksella.
Turun amk fysioterapia pisteillä 48
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan ulkopuolisena seurannut tätä keskustelua, omassa nuoruudessani oli vähän erilaiset vaatimukset - tiukalta tuntuu nykyään.
Osaako kukaan sanoa, että moniko pääsykokeisiin asti päässeistä saa opiskelupaikan? Kun tuntuu, että jo kokeisiin asti pääsy on iso juttu.
Käytäntö valintakokeeseen kutsuttavien määrässä on erilainen eri hakukohteissa. Joihinkin kutsutaan vain kaksinkertainen määrä aloituspaikkoihin verrattuna, yleisimmin sitten 3-4x, joihinkin jopa 7x
Minkälaisilla pisteillä saitte laurean sh/th??? kerrotteko myös mihin toimipisteeseen haitte?
Hain läpällä sosionomiksi ja 72p. Helppo koe kieltämättä, jos vertaa esim. viime vuoden lääkiksen pääsykokeeseen tai DIA-kokeeseen. No emmä varsinaiseen pääsykokeeseen jaksa mennä, kunhan katsoin mihin rahkeet riittää :D harmi sille yhdelle jolta jäi kutsu saamatta
Voi kun olet mukava...ihan vaan läpällä...
Voi kun olet mukava...ihan vaan läpällä...
Tuosta näkee sitten savonian pisterajoja
http://portal.savonia.fi/amk/fi/tutustu-savoniaan/valintakoekutsujen-la…
Niin siis eihän tuosta näe vielä mitään. Milloinkahan tulevat, hirveästi jännittää 😭
Vierailija kirjoitti:
Otaniemen laureaan terveydenhoitaja linjalle tuli kutsu. Pisteitä 49
Toivottavasti et pääse. Opettele ensin edes yhdys sanat!
Laurean kevään 2017 sosiaali-, terveys- ja kauneudenhoitoalan alimmat hyväksytyt pisteet
Julkaisemme tiistain 16.5.2017 aikana tällä verkkosivulla esivalintakokeen alimmat hyväksytyt pisteet Laurean sosiaali-, terveys- ja kauneudenhoitoalan varsinaisiin valintakokeisiin