Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Posti hukkasi kuoren jossa oli 1000e minulle

Vierailija
26.04.2017 |

Tätini lähetti minulle kirjeen Ruotsista 3 viikkoa sitten. Kuoressa oli 2kpl kaksipuolista korttia sisätysten jonka sisään teipattu 2kpl 500e seteliä lahjana minulle. Tiedän kuinka helvetin typerää on lähettää rahaa postissa mutta 87v tätini teki niin silti.
Hän lähetti samalla kerralla myös toiselle sukulaiselle tänne Suomee vastaavan kirjekuoren missä oli rahaa, joka tuli 2arkipäivässä perille vastaanottajalle. Itse en ole edelleenkään saanut kirjettä.
Onko mitään keinoa saada kirjettä enää perille tai tahoa jonka avulla edes yrittää selvittää minne kirje joutui?

Asun yksin ja olen ollut kuukauden lomalla joten ollut aina kotona postin tullessa eli kukaan ei ole täällä päässä päässyt kirjettä ottamaan huomaamattani mikäli se oltaisiin minulle jaettu.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on laittanut väärän osoitteen siihen ja se on nyt esim. sun naapurillas. Pikku vappubileet heillä siis tiedossa.

Nimenomaan on hyvin tarkka ihminen ja kuulemma tarkisti osoitteen kuoresta monesti ennen postiin vientiä.

Jos ihan spekuloimaan lähdetään ja hän lähetti samaan aikaan 2 kuorta Suomeen eri puolille maata ja asia on 100% varma ja toinen kuorista tuli perille ja toinen ei vaikuttaa että epäonnekseni minun kuori jostain syystä katosi jonkun vahingon vuoksi tai sen varasti postin työntekijä mahdollisesti Suomen päässä. Jos varas olisi Ruotsin päässä niin miksi varasti vain toisen kuoren joka lähetettiin samanaikaisesti eikä molempia sitten..

Vierailija
42/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

postikusee22 kirjoitti:

Mulle lähetti mainari amerikan serkku 1kg kultaa postissa.Vituiksi meni.Paketti oli selvästi avattu ja sisällä oli kakkosnelosen pätkä.n.30000€ kullat jäi saamatta.

Ja mulle setä kuubasta kymmenen kiloa kokaiinia, paketissa oli kuitenkin tomusokeria!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista silti, että teit jonkun postintyöntekijän onnelliseksi.

Pakko myöntää että vituttaa mutta en koe että oli varsinaisesti minun mokani (vaikka minultahan se pois on..). Tätini se oli joka jotakuta rosvoa nyt sitten roimasti piristi minun sijaani

Vierailija
44/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatinpahan taas pitkä ketju Postin jutuista. Varma keino saada liekki jutun kylkeen.

Vierailija
45/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen myönnän että virheen tein kun kerroin tuosta rahasummasta täällä. Sen huomaa vastauksista. Kateellisuutta(?).

Jos olisin kertonut muutoin saman jutun mutta kertonut että vaikka syntymäpäiväkortti katosi enkä maininnut rahasta mitään olisi se taaa tuntunut niin vähäpätöiseltä menetykseltä että miksi kukaan murehtisi sellaista yhden tavallisen euron kortin takia

Vierailija
46/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten kuvittelet, että tavallista kirjettä voisi etsiä tai paikantaa? "Sellainen valkoinen kuori, joka laitettiin Kungsgatanin postilaatikkoon perjantaina...?" Sitten kysyttäisiin työvuorossa olleelta Göranilta ja Ahmedilta, ovatko he nähneet Suomen Maijalle osoitettua kirjettä? Haloo, mieti nyt itsekin. Mitä ne siellä postissa voisivat tehdä, oli siellä sitten rahaa tai ei? Voit toki ilmoittaa kadonneen lähetyksen, mutta kuka ja miten sitä voisi etsiä?

Kirjatut kirjeet ja seurantakoodatut lähetykset maksavat enemmän juuri siksi, että niitä on mahdollista seurata.

Vierailija
47/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. No se oli sitten sen kirjeen ja lahjarahan menoa. Uskon silti että joku Postin rivestä sen varasti. Ja lupaan että jos kuori joskus tuleekin perille rahoineen voin todistaa puheeni ottamalla vaikka kuvan lähetyksestä. Juttu on tosi mutta toivottavasti täti tajuaiai ensikerralla rahat siirtää tilisiirtona vaikka joutuisi siittä sitten pankissa pulittaan jotain ylimääräisiä maksuja.

Vierailija
48/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. No se oli sitten sen kirjeen ja lahjarahan menoa. Uskon silti että joku Postin rivestä sen varasti. Ja lupaan että jos kuori joskus tuleekin perille rahoineen voin todistaa puheeni ottamalla vaikka kuvan lähetyksestä. Juttu on tosi mutta toivottavasti täti tajuaiai ensikerralla rahat siirtää tilisiirtona vaikka joutuisi siittä sitten pankissa pulittaan jotain ylimääräisiä maksuja.

Puhutko nyt Ruotsin- vai Suomen postista?

Vierailija
49/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis pitänyt lähettää kirjattuna kirjeenä.

Vierailija
50/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti joku postin työntekijä on rahat varastanut. Tuttuni on lähettänyt kaksi kertaa samalle kummilapselleen 20e kirjeessä, molemmilla kerroilla kirjeet hävinneet matkalla. Ei kannata lähettää rahaa kirjeessä!

Vierailija
51/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että mahd. varkaus tapahtui suomen päässä. Jos olisi varstettu ruotsissa niin miksi toiselöa puolella suomea asuva serkkupoila sai kuorensa ja minä en? Jos ruotsissa posti varasti olisi ottanut molemmat.

Vierailija
52/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumekoirat postissa varsinkin ulkomaan postissa, ovat jo päivittäinen näky. Nyt huumekoiria on opetettu haistamaan myös rahat.

Huumekirjeitä katoaa, niiden katoamisesta ei kukaan valita, jos ei joudu kuulusteluihin. Miksi ei koiran ohjaaja voisi ottaa laitonta rahalähetystä, siinä missä poimia pienehköjä huumekirjeitä, joiden selvittämisessä menee vain työaikaa ja tuloksena ei muuta kuin työajan haaskausta.

Se kun ei riitä mihinkään tuomioon, että postista löytyy huumeita tai lääkeaineita sisältävä kirje, jossa on jonkun henkilön osoitetiedot päällä.

Helpointa on, että kirje vain katoaa. Nyt kun koirat haistavat rahatkin niin käy samalla tavoin. Pikku aarnioita huumepoliisi täynnä.

Jonkun nimellä lähetetty huumekirje ei tarkkaan ottaen sellaisenaan riitä edes kotietsinnän perusteeksi, vaikka näin on paljon menetelty.

ei olisi isokaan juttu lähettää huumekirjeet, vaikka jonkin puolueen kaikille kunnallisvaaliehdokkaille.

Vierailija
53/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että mahd. varkaus tapahtui suomen päässä. Jos olisi varstettu ruotsissa niin miksi toiselöa puolella suomea asuva serkkupoila sai kuorensa ja minä en? Jos ruotsissa posti varasti olisi ottanut molemmat.

No sehän on sitten ruottissa jos toinen kirje on löytänyt Suomeen. Miksei Suomen päässä olisi otettu molempia kirjeitä, eikö?

Vierailija
54/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on sitten ruottissa jos toinen kirje on löytänyt Suomeen. Miksei Suomen päässä olisi otettu molempia kirjeitä, eikö?

Mutta toinen kuori lähti Imatralle serkulleni ja toinen minulle toiselle puolelle Suomea joten niillä Suomessa täysin eri matka. Asun itse taas Länsi rannikolla.

Vierailija
55/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillekin kävi noin, ukki lähetti tyttären pojalle 50e kirjeessä . Eipä ollut tullut perille, kysyttiiin postilta ehken jäänyt jonnekin  koneiden väliin! Harmitti , kun 13 v odotti sitä lahjaa   eikä  tullut perille??

Vierailija
56/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja "iäkäs tätisi" lähettelee kuin vahingossa euroseteleitä maasta jossa ne eivät ole käytössä?

Ruotsissa eurot käyvät monessa paikassa.

Vierailija
57/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis pitänyt lähettää kirjattuna kirjeenä.

Rahaa ei saa lähettää myöskään noin, eikä kirjattu kirje löydy kovinkaan paljon helpommin. Siitä tulee vain muutama lajittelutieto matkalla. Hyvin pystyy varastamaan senkin.

Vierailija
58/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh soitan huomenna tädille ja pyydän kysymään asiaa postista josta lähetti sen kuoren. Eipä se mitään varmaan auta mutta kannattaa edes kysyä kuin jättää kysymättä.

Vierailija
59/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Postin lajittelukeskuksessa hienon sveitsiläisen lajittelukoneen sisällä ja voin kertoa, että siinä kun menee jotain vituiksi niin se silppuaa kirjeitä kilotolkulla sekunneissa. Niin hieno sveitsiläinen kone kuin onkin.

Voin vain kuvitella miten ap:tä ketuttaa, kun serkkupoika sai rahansa ja hän jäi ilman. Saattaisin itsekin tuossa tilanteessa riipaista kunnon kännit.

Vierailija
60/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi joulun aikaan niin, että kolmelle lapselle kahdelta eri henkilöltä lähetetyistä rahakirjeistä kummastakin setistä jäi yksi kirje jonnekin matkalle seikkailemaan ja tuli yli viikkoa myöhemmin kuin muut. Eli tädit A ja B lähettivät kumpikin kolme kirjettä (kaikki kolme yhtä aikaa postilaatikkoon) ja kummankin tädin kirjeistä yksi tuli pahasti myöhässä. Ei ollut isoista summista kyse ja tulivat tosiaan lopulta kuitenkin perille.

Ehkä se tonnikin vielä jostain tupsahtaa, vaikka postiin ei kyllä kannata laittaa rahaa. Juuri oli lehdissä juttua, että jossain Helsingin asuinalueella kukaan ei ollut saanut mitään postia kahteen viikkoon ja postin mielestä jakelussa ei ollut mitään ongelmaa.