Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Posti hukkasi kuoren jossa oli 1000e minulle

Vierailija
26.04.2017 |

Tätini lähetti minulle kirjeen Ruotsista 3 viikkoa sitten. Kuoressa oli 2kpl kaksipuolista korttia sisätysten jonka sisään teipattu 2kpl 500e seteliä lahjana minulle. Tiedän kuinka helvetin typerää on lähettää rahaa postissa mutta 87v tätini teki niin silti.
Hän lähetti samalla kerralla myös toiselle sukulaiselle tänne Suomee vastaavan kirjekuoren missä oli rahaa, joka tuli 2arkipäivässä perille vastaanottajalle. Itse en ole edelleenkään saanut kirjettä.
Onko mitään keinoa saada kirjettä enää perille tai tahoa jonka avulla edes yrittää selvittää minne kirje joutui?

Asun yksin ja olen ollut kuukauden lomalla joten ollut aina kotona postin tullessa eli kukaan ei ole täällä päässä päässyt kirjettä ottamaan huomaamattani mikäli se oltaisiin minulle jaettu.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUOM. Tarkoitus ei ole kitistä keltään korvauksia rahoista. Enkö edes sellaisia saisi. Mutta onko mitään tahoa mistä kirjettä edes voisi kysyä?

Voit soittaa postin asiakaspalveluun mutta aika mahdotonta peruskirjettä on jäljittää.

T:Entinen esimies postinjakelusta

Vierailija
22/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, tässä Posti. Laitatko meille osoitteesi, niin lähetämme pari kourallista satasia pikakirjeenä tulemaan?

Heh heh oletpas hauska.

Kenenkään ei tarvitse uskoa juttuani. Voitte vaikka sitten ajatella että minulle lähetetty syntymäpäiväkortti on hukkunut jossain postin matkalla jos se muuttaa vastauksianne vittuilusta- onko keinoa/paikkaa mistä kysellä sen perään?

Meinaatko että täältä kyselemällä se asiasi selviää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, todella uskottavaa... Mutta oma moka, kirjeet on aika hankala jäljittää ja joskus lajittelukone 'syö' kirjeitä.

Eli ei ole mitään tahoa minkä kautta edes voisi yrittää selvittää missä se kirje on. Vaikka ei selvyyttä saisi niin onko edes mitään krinoa yrittää

Voi siitä tehdä katoamisilmoituksen, mutta posti ei edes yritä sitä etsiä.

No miten ehdotat että etsisi jos on lähetetty ihan normipostina ilman mitään (lisämaksullista) seurantaa -esim kirjattuna, saantitodistuksella tai edes pakettina. Kaikki postin tädit ja sedät laitetaan pyrstö pystyssä kurkkimaan joka paikkaan??

Posti ei pysty sitä tavallista kirjettä aktiivisesti etsimään. Toivottavasti se AP on vain tipahtanut jonnekin ja kulkeutuu perille myöhemmin - jos se on vaikkapa jaettu väärään osoitteeseen /lajiteltu väärän maan posteihin jonnekin Turkkiin/liimautunut jonkun toisen lähetyksen kylkeen ja tipahtanut matkalla niin eipä juuri ole toivoa että sitä löytyisi. Tai toivottavasti tätisi on vähän dementoitunut ja huomaa että eihän hän edes laittanutkaam sitä postiin vaan se on vielä hänen käsilaukussaan :)

Vierailija
24/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shit happens kirjoitti:

Kukaan ei tule korvaamaan sitä sinulle, koska rahaa ei saa lähettää postitse.

Tiedän enkä aio edes kitistä postilta korvauksia siksi. Se ei ole pointtini. Vaan onko minulla mitään minimaallisia mahdollisuuksia edes yrittää selvittää missä se kuori on - jos niin millä tavalla?

Voihan se olla siellä Ruotsin postissakin, eikö?

Eli sieltä kysyä? Jos itse soitan sinne mahdetaanko siellä osata englantia puhelimessa? En osaa itse ruotsia ollenkaan. Ja iäkästä tätiä viitsisi juoksuttas mutta toki helpommin kävisi jos hän asiaa siellä selvittäisi

Vierailija
25/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin hassua, että aina katoavat nuo setelilähetykset ? ei ole. Seteli näkyy UV valossa kuoren läpi. Postin vierastyöntekijät varastavat ne.

Vierailija
26/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseni on koko ikänsä asunut Tallinnassa. Ja perheensä sai isänsä ammatin takia paljon paketteja suomalaisilta.

Neuvostoaikana ei hävinnyt mitään. Nyt häviää Suomesta tulevat kirjekuoret liian helposti. Tehty valituksia postikantajasta, mutta yhä jatkuu.

Vierailija
27/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpivalaisukamera

Vierailija
28/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, todella uskottavaa... Mutta oma moka, kirjeet on aika hankala jäljittää ja joskus lajittelukone 'syö' kirjeitä.

Eli ei ole mitään tahoa minkä kautta edes voisi yrittää selvittää missä se kirje on. Vaikka ei selvyyttä saisi niin onko edes mitään krinoa yrittää

Voi siitä tehdä katoamisilmoituksen, mutta posti ei edes yritä sitä etsiä.

No miten ehdotat että etsisi jos on lähetetty ihan normipostina ilman mitään (lisämaksullista) seurantaa -esim kirjattuna, saantitodistuksella tai edes pakettina. Kaikki postin tädit ja sedät laitetaan pyrstö pystyssä kurkkimaan joka paikkaan??

Posti ei pysty sitä tavallista kirjettä aktiivisesti etsimään. Toivottavasti se AP on vain tipahtanut jonnekin ja kulkeutuu perille myöhemmin - jos se on vaikkapa jaettu väärään osoitteeseen /lajiteltu väärän maan posteihin jonnekin Turkkiin/liimautunut jonkun toisen lähetyksen kylkeen ja tipahtanut matkalla niin eipä juuri ole toivoa että sitä löytyisi. Tai toivottavasti tätisi on vähän dementoitunut ja huomaa että eihän hän edes laittanutkaam sitä postiin vaan se on vielä hänen käsilaukussaan :)

Täti pisti serkulleni toiselle puolelle Suomea samanlaisen kuoren samalla postikäynnillä ja serkku sai 2päivässä omansa. Minulle ei 3 viikkoon ole kuulunut. Täti ei ole muistisairas ja olen infonnut häntä asiasta ja sanoi että samalla kertaa lähetti molemmat ja on varma. Ja psoitetiedot oikeat ja on varma asiasta.

Hän on lähettänyt joka vuosi kortin Ruotsista minulle, ennen ei rahaa, ja aina kortit tulleet perille 2-3 arkipäivässä

Vierailija
29/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shit happens kirjoitti:

Jaa. tähän ei voi sanoa mitään . Ennen oli rikollisillakin joku "moraali", eli että mikäli itse syyllistyit johonkin, niin silloin jotenkin altistit myös itsesi vastaavalle toiminnalle. Ei voi päteä postiin, koska siellä ei ole rikollisia.

Vierailija
30/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat sille tädille tilinumerosi.

Ei postiin voui luottaa nykyään.

Vierailija
31/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja "iäkäs tätisi" lähettelee kuin vahingossa euroseteleitä maasta jossa ne eivät ole käytössä?

Vierailija
32/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lähetti mainari amerikan serkku 1kg kultaa postissa.Vituiksi meni.Paketti oli selvästi avattu ja sisällä oli kakkosnelosen pätkä.n.30000€ kullat jäi saamatta.

Vierailija
33/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shit happens kirjoitti:

Tiedän enkä aio edes kitistä postilta korvauksia siksi. Se ei ole pointtini. Vaan onko minulla mitään minimaallisia mahdollisuuksia edes yrittää selvittää missä se kuori on - jos niin millä tavalla?

Eli sieltä kysyä? Jos itse soitan sinne mahdetaanko siellä osata englantia puhelimessa? En osaa itse ruotsia ollenkaan. Ja iäkästä tätiä viitsisi juoksuttas mutta toki helpommin kävisi jos hän asiaa siellä selvittäisi

Iäkäs tätisi kuitenkin hilpasi pankkiin vaihtamaan kruunut euroiksi, teippasi ne korttiin ja vei postiin niin varmaan se voi sinne postiinkn soittaa..

Vierailija
34/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shit happens kirjoitti:

Mieti nyt itsekin - ne kertoisivat sinulle vain kielellä millä hyvänsä, että jossei ole seurantatunnusta ei ole mitään keinoa etsiä sitä kuorta - se joko ilmestyy joskus jotain tai ei. Joka päivä postitetaan joku ziljoona kirjettä, jos ne katoavat/viivästyvät matkalla niin se on valitettavasti vain 'no voi voi, ingenting kan man göra här heller'

Vierailija
35/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti hukkasi valtakirjan joka oikeutti minut 29 miljoonaan euron osuuteen lottovoitosta!!! prkl !!!11!!!!

Vierailija
36/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin hassua, että aina katoavat nuo setelilähetykset ? ei ole. Seteli näkyy UV valossa kuoren läpi. Postin vierastyöntekijät varastavat ne.

Meinaatko oikeasti että miljoonia lähetyksiä päivittäin katsellaan jollain vtun UV- lampulla. Tuolla tavoin kirjeet tulisivat vuoden myöhässä.

Vierailija
37/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat sille tädille tilinumerosi.

Ei postiin voui luottaa nykyään.

Pidin itse alusta asti riskaabelina postitse tuollaisen summan lähetystä. Tädin peruste oli että Ruotsissa menee jokin iso maksu jos siirtää tietyn suuruisen summan tilisiirtona.

En tiedä itse asiasta mitään ja pitääkö paikkansa. Ja en tiedä meneekö maksu per yksi tilisiirto vai riippuuko se esim vuoden aikana siirrettyistä rahoista - jos vuodeasa siirtää summan x siittä joutuu maksamaan summan y.

Tuskin kyseessä mikään aivan pikkuriikkinen summa sitten on jos kerta enemmin lähettää 1000e postin kautta.

Vierailija
38/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on laittanut väärän osoitteen siihen ja se on nyt esim. sun naapurillas. Pikku vappubileet heillä siis tiedossa.

Vierailija
39/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista silti, että teit jonkun postintyöntekijän onnelliseksi.

Vierailija
40/80 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi viestit ei näy