Mitä sinun miehesi tuo kaupasta, jos käsket tuoda jotain ruokaa?
Minun mieheni toi tänään rinkeleitä, pähkinöitä ja jäätelöä.
Kohta 30 vuotta naimisissa, kaupasta ei osaa ostaa ruokaa muuta kuin, jos kirjoittaa listan mukaan.
Kommentit (71)
ruoka-ainekset ja salaattia. yh-isä kylläkin niin kukaan ei "pyydä" mitään. no toin ennenkin niin lasketaanko se?
Yleensä ostaa lohisalaattitarpeet. Se on hyvä ja helppo ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihaa ja kanaa yleisimmin, myös savuluita tykkää ostaa. Salaattiaineet ostaa aina ja wokkeja. Sekä hernemaissipaprikaa pitää huolta että on kaapissa. Meillä on mies se joka enemmän kokkaa. Tykkää siitä, minä haluaisin kokata enemmän mutta mies ehtii aina ensin, kun tulee aiemmin töistä. On jo vienyt mun bravuuritkin, kun on halunnut oppia tekemään niitä. Leipääkin ostaa ja leikkeleitä ja juustoa. Eineksiä ei osta.
Voisin lyödä vaikka vetoa ettei teillä ole lapsia, ehkä kaksi koiraa. :)
Varmaan painelis kebabille ja tois mulle selleriä.
Mun mies hoitaa kaupassa käynnit esimerkiksi tällä hetkellä mun töiden takia. Olen jo kauan sitten kyllästynyt opastamaan aikuista ihmistä, joten meillä syödään ajoittain ihan kamalaa p*aa! "Ruoka" on kananugetteja ja makaronia, makkaraa/nakkeja ja makaronia makaronilaatikkoa, valmislihapullia ja makaronia, säilyketonnikalaa ja makaronia. Hedelmiä ostaa, mutta juureksia ja vihanneksia ei. Miehen kauppaviikoilla aamu- ja iltapaloiksi vedetään maustettuja jugurtteja ja viilejä sekä muroja. Montaa sorttia leipiä ja niitä kamalia mössö karjalanpiirakoita einesaltaasta. Mehuja. Keksejä.
Ja lapset on jeeee! Iskä on paras! 😡
Kalakeittoaineksia ja kermaa. Sitten syödään miehen tekemää seitisoppaa.
Mä olen ollut nyt 1,5 viikoa kipeänä ja ruoanlaitto on ollut täysin miehen vastuulla.
Ruokana on ollut kaikkea helposti laitettavaa pääsääntöisesti.
Eli mies tuo syötäväksi sopivaa ruokaa, sellaista mistä lähtee nälkä. Meillä on syöty pihvejä ja perunoita, kanaa ja riiisiä, lihapataa, eilen oli jääkaappijämäpäivä; pyttipannua, ranuja ja nakkeja jne.
Viimeksi toi mustaa makkaraa. Meillä tuo jotain ruokaa tarkottaa valmista/nopeasti valmistettavaa ruokaa. Muuten sanottaisiin tuo jotain lihaa/kanaa tms.
Jotain erikoisesti maustettuja makkaroita (joita lapset ei syö enkä minäkään oikein tykkää), montaa sorttia juustoja (en syö juustoa, lapset syö edamia), erilaisia pusseja jotain pistaaseja ja suolapähkinöitä (näitäkään muut ei syö). Koskaan ei tuo maitoa, vessapaperia, kalaa, salattitarpeita, puurohiutaleita, levitettä, perunoita... eli ihan sitä perusruokaa. No, minä meillä yleensä käyn kaupassa.
Toisi varmasti broileria, pestoa ja pastaa. Pestopasta broilerilla on ollut eräs miehen lemppareista jo pitkään, lisäksi on nopea tehdä.
Modernin suomalaisnaisen mieliharrastus ja keino päästä loistamaan on päteä omilla kaupassakäyntitaidoilla nettifoorumeilla, hakea sillä sympatioita ja mollata porukalla omia puolisoita.
Kun millään muulla ei tosielämässä pääse pätemään, aina on huono kaikessa eikä omat kyvyt ja osaaminen riitä oikein mihinkään ja kun itsetunto on nollissa, niin aina voi tulla mammapalstalle pätemään kuinka helvetin hyvin osaa käydä kaupassa omaan mieheen verrattuna! Hei siskot, että arvaa mitä se mun pösilö mies taas toi kaupasta! Se ei vaan osaa!
Ei jumalauta mitä paskaa.
Yleensä kysyy tarkennuksen, että mitä pitää tuoda ja pyytää vielä listan mukaan. Mutta viimeksi, kun kävi oman mielen mukaan ruokakaupassa toi mm. perunasuikalepussin, jauhelihaa, pakastevihannespussin, ruokakerman, salmiakkia, kirsikkatomaatteja ja pari mehujäätä. Olin itse tuolloin tosi kipeänä ja mies tietää, että silloin mehujää lohduttaa.^^ Ja noista perunasuikaleista yms. hän sitten teki jauhelihakiusauksen, jota itsekin maistelin illemmalla oloni vähän helpotettua. Hyvän kiusauksen teki, vaikka hirmu harvoin keittiössä tiskaamisen lisäksi muuta tekeekään. Pitäs useammin laittaa se tekemään ruokaa ja käymään kaupassa itekseen.;)
Vierailija kirjoitti:
Ei munole tarvii käskeä mun miestä. Käy ihan itseohjautuvasti kaupassa ja ostaa mitä tarvitsee.
Uu. Mies 1.1. Itseohjautuva. Kaikkea ne keksii. Ei kai se sentään itseohjautuvasti vie roskapussiakin ulos?
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni toi tänään rinkeleitä, pähkinöitä ja jäätelöä.
Kohta 30 vuotta naimisissa, kaupasta ei osaa ostaa ruokaa muuta kuin, jos kirjoittaa listan mukaan.
Tää on aivan paras! Naurettiin varmaan 5 min tyttöystävän kanssa :D Mitenköhän nuo ainekset tulisi nauttia erikseen vai voiko niistä valmistaa jotain ruokaa?
Itse toisin varmaan perusaineksia jotka loppuvat aina esim. salaattia ja jotain lihaa yms. Ja tarkistaisin kaapista mitä muuta puuttuu. Jos puolison äänenpaino on kireämpi niin jotain valmista ruokaa tai sitten tilaan foodoralta tai woltista jotain hyvää.
M27
Meillä "ruokaa" (tai ruokavärkkiä meillä lukee kauppalistassa) tarkoittaa käytännössä lämpimän ruuan proteiiniosuutta. Jos pyytää tuomaan pelkkää ruokaa, kaupasta tulee todennäköisesti jauhelihaa, kanasuikaleita, nyhtökauraa tai siskonmakkaroita.
Jos halutaan valmista ruokaa, pyydetään tuomaan jotain valmista tai Heseä (lähipikaruokapaikka).
Pakastepizzaa, valmisruokia, joskus saattaa lapsille jotain jauheliha-papumössöä ja tarjota sen kanssa jotain maissisipsejä. Salaattia en ole koskaan nähnyt tekevän enkä mitään muutakaan missä pitäisi oikeasti tehdä jotain. Joskus tekee tonnikalapastaa, siis sellasta karvalakki-mallia.... Ei vaan luonnistu eikä jaksa tehdä. Sitten tosiaan ihmettelee, että miten multa menee niin paljon ruokaan rahaa, ostan yleensä perheemme ruuat. Kauppaostokset on juuri tuota jauhelihapaketti, 2 maitoa, leipä jne. Sitten aina "kaapissa on kyllä", esim, juustoa on pari siivua niin " kyllä sitä on". Ei tajuta ennakoida yhtään. Ärsyttää kun se ei tajua miten paljon rahaa menee jos oikeasti tekee ruokaa ja sen lisäksi ostaa kaikkia extraherkkuja esim. juhlia yms varten...
Olutta ja jauhoja, ehkä kahvimaidon. Sitten odottaa, että leivon jotain. Olutsämpylöitä ilman hiivaa?
Valmista perunasalaatti ja savukalaa. Tai valmiit pitsapohjat ja niihin täytteitä. Tai jauhelihaa ja muut hampurilaistarpeet.
Mitä kummia on savuluut?