Mitä sinun miehesi tuo kaupasta, jos käsket tuoda jotain ruokaa?
Minun mieheni toi tänään rinkeleitä, pähkinöitä ja jäätelöä.
Kohta 30 vuotta naimisissa, kaupasta ei osaa ostaa ruokaa muuta kuin, jos kirjoittaa listan mukaan.
Kommentit (71)
Pakastepizzaa täälläkin tulisi.
Yleensä kanaa, parsakaalta, porkkanaa, papuja ja pastaa.
Jos sanon, että "tuo jotain ruokaa" niin sieltä tulee kurkkua, tomaattia, salaattia, avocadoa, omenaa, selleriä, sisäfile (kokonaisena tietty), kermaa, perunoita, valkosipulia, sipulia, kananmunia, vehnäjauhoja, uunijuureksia (onneksi pakasteena), 3 erilaista pähkinää kutakin noin 200g, 3 erilaista juustoa ja levy Fazerin sinistä.
Sitten hän kysyy, koska ruoka on valmista.
Kaalia, sinappia, brie-juustoa, suklaajäätelöä ja nauriita.
Se kysyisi mitä haluan eikä varmaan suostuisi lähtemään ennen vastausta :D Jos en sanoisi mitään niin todennäköisesti toisi pakastepizzaa.
Vierailija kirjoitti:
Paketin jauhelihaa. Ja puolen tunnin saarnan "miten sä saatkin tuhlattua ruokakauppaan rahaa, kato nyt miten halvalla mä pääsin". Minä teen ruuat ja niiden odotetaan olevan gourmeetasoa.
Meilläkin tämä. Vain paketin jauhelihaa. Ja sitten kun ihmettelen, että mitä ruokaa toivoo siitä valmistettavan (kun kaapissa ei ole mitään lisukkeita eikä tomaattikastikkeita, eikä kermaa eikä mitään). Niin hän ehdottaa näppäränä miehenä, että jauhelihaspaghettia, lihamureketta, lihapullia tai jauhelihakeittoa :) . Edelleen tuijotan häntä ihmeissäni, kun kaapissa ei ole edes vehnäjauhoa, sitä spaghettia saati perunaa, kun ei mitään niistä ole ostanut.
Hoitaa ruokapuolen kun itse olen töissä. Viimeksi toi kanaa. En kyllä koskaan käske mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos sanon, että "tuo jotain ruokaa" niin sieltä tulee kurkkua, tomaattia, salaattia, avocadoa, omenaa, selleriä, sisäfile (kokonaisena tietty), kermaa, perunoita, valkosipulia, sipulia, kananmunia, vehnäjauhoja, uunijuureksia (onneksi pakasteena), 3 erilaista pähkinää kutakin noin 200g, 3 erilaista juustoa ja levy Fazerin sinistä.
No hölmö nainen, sehän on tietty valmista 10 min sen jälkeen kun sait käteesi ne ostoskassit ;) . Miehellä on nälkä.
Tuola ohjeella tulisi jotakin valmista ruokaa, todennäköisesti annossalaatteja. Meillä puhutaan raaka-aineista, aineksista, lihasta, kalasta, kasviksista jne. kun tarkoitetaan jotakin, mistä kokataan itse.
Kalapullia, maitoa, puolukoita ja siansorkkia.
No mies toivoo saavansa ostoslistan, ja kyllä sellaisen aina laitankin, jos pyytää. Kirjoitan siihen, että 2 litraa maitoa, paketti oivariinia, reissumies ja meille kahdelle sekä kahdelle lapselle päivällinen. Kyllä se jonkunlaisen päivällisvirityksen sieltä tuo, eri kerroilla jopa eri.
sitä mitä kotona tarvitaan. osaa katsoa tai kysyä mitä puuttuu.
Kysymättä/katsomatta toisi luultavasti maitoa,vihanneksia,lihaa,leipää jne perusjuttuja.
On hyvä kaupassakävijä, mutta ei itse kokkaa.
Jauhelihaa, makaroonia, pakasteranskalaisia ja nakkeja.
Todennäköisesti valmissalaatti tai thaikuutio. Tosin jos sanon "tuo jotain ruokaa", niin hän pyytää aina tarkentamaan… Sen sijaan joskus olen pyytänyt tuomaan "jotain karkkia", ja silloin tulee aina sellaisia karkkeja joita mulla ei olisi itsellä tullut mieleenkään ostaa :D Esim jotain riemunkirjavia hedelmärakeita, jollaisia en yleensä koskaan syö.
Jauhelihaa ja kanaa yleisimmin, myös savuluita tykkää ostaa. Salaattiaineet ostaa aina ja wokkeja. Sekä hernemaissipaprikaa pitää huolta että on kaapissa. Meillä on mies se joka enemmän kokkaa. Tykkää siitä, minä haluaisin kokata enemmän mutta mies ehtii aina ensin, kun tulee aiemmin töistä. On jo vienyt mun bravuuritkin, kun on halunnut oppia tekemään niitä. Leipääkin ostaa ja leikkeleitä ja juustoa. Eineksiä ei osta.
Meillä mies on se, joka käy kaupassa. Minä olen se urpo, joka tuo salaattiainekset, suklaapatukan ja vissypullon. Usein myös jonkun leivoksen.
Vierailija kirjoitti:
Tää on aika mielenkiintoinen. Mitä ruokaa se noista odottaa saavansa? Toki selvästi paistettuja pihvejä, kermassa haudutettua kolmella juustolla gratinoitua sipuliperunapaistosta ja salaattia ja uunijuureksia. Mutta onko noista kananmunista, kermasta, suklaasta ja pähkinöistä tarkoitus tehdä jälkkäriksi jokin nougatsuklaamousse? Sehän hyytyy jääkaapissa kolmisen tuntia :0 .
Salaatti, tomaattia, punasipulia, mahdollisesti jotain muuta salaattiin laitettavaa, jauhelihapaketti tai possua. Pähkinöitä ja maito.