Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väisälänsaaren perhesurma

Vierailija
26.04.2017 |

Taloussyistäkö se isä ampui poikiaan? Mahtoiko kaupat mennä nurin?

"Perheen isällä on ollut pari vuotta oma yritys, joka on kuitenkin viime aikoina ollut kiinni yrittäjän sairausloman takia. Yritykselle oli kuitenkin löytymässä jatkaja. Kaupat siitä oli määrä tehdä aivan lähiaikoina."

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää niin vihaksi tällaiset teot, yritti tappaa omat poikansa!!! Toivottavasti molemmat jäävät henkiin, nuorempi ilmeisesti paremmassa kunnossa.

Vierailija
2/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveli (20 v) kuoli, nuorempi (16 v) vaikeasti loukkaantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotias poika kuoli :-(

Vierailija
5/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee tästä mieleen Seinäjoella 90-luvun alussa tapahtunut perhesurma. Siinäkin yritys oli menossa nurin ja perheen lapset olivat samanikäisiä kuin tässä Väisälänsaaren tapauksessa. Muistaakseni perheensä surmannut isä kärsi myös mielenterveysongelmista surman aikoihin, jollen sekoita tätä toiseen tapaukseen.

Vierailija
6/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee tästä mieleen Seinäjoella 90-luvun alussa tapahtunut perhesurma. Siinäkin yritys oli menossa nurin ja perheen lapset olivat samanikäisiä kuin tässä Väisälänsaaren tapauksessa. Muistaakseni perheensä surmannut isä kärsi myös mielenterveysongelmista surman aikoihin, jollen sekoita tätä toiseen tapaukseen.

Tämäkin lapsensa murhaaja oli ollut pitkään saikulla, ehkä juuri mt-ongelmien vuoksi?

Miksi ei riitä, että tappaa vain itsensä?

Vierailija
7/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin lapsensa murhaaja oli ollut pitkään saikulla, ehkä juuri mt-ongelmien vuoksi?

Miksi ei riitä, että tappaa vain itsensä?

Tämä on jäänyt itselläkin mieleen, oli niin järkyttävä tapaus omalla asuinalueella.

Vierailija
8/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Bulevardin perhesurmassakin ollut takana isän epäonnistuminen jossain "henkilökohtaisessa asiassa", ilmeisesti uraan liittyvässä, tarkempaa ei kai julkisuuteen tiedotettu? En ymmärrä miksi tuollaisessa tilanteessa ei nähdä muuta perhettä erillisenä?

Vierailija
9/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin häiritsee näissä perhesurmissa juuri se, kuinka surmaaja ei ollenkaan tunnu ajattelevan sitä, että perheenjäsenet eivät ole hänen jatkeitaan. Että vaikka hän itse kokisi kuoleman parhaaksi vaihtoehdoksi, niin muut perheenjäsenet eivät todennäköisesti koe lainkaan samoin. Lisäksi näissä Hirvensalmen ja Seinäjoen tapauksissa lapset eivät edes olleet enää vanhemmistaan riippuvaisia taaperoikäisiä, vaan jo aikuistuneita/aikuisuuden kynnyksellä olevia. Oma elämä kaikilla edessä. En siis tarkoita sitä, että pikkulapsiperheissä perhesurmat olisivat hyväksyttäviä, vaan että pitää olla todella kipeä tai itsekeskeinen, jos meinaa, että elämäänsä vasta aloittelevat nuoret haluavat kuolla samassa rytäkässä kuin itse.

Vierailija
10/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauerman mukaa perhesurmaajat yleensä narsistisia ja sairaalloisen itsekeskeisiä persoonallisuuksia.

http://yle.fi/uutiset/3-6810660

Vierailija
11/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauerman mukaa perhesurmaajat yleensä narsistisia ja sairaalloisen itsekeskeisiä persoonallisuuksia.

http://yle.fi/uutiset/3-6810660

Hyvä artikkeli. Lauerman havainnot eivät tulleet yllätyksenä.

Vierailija
12/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin niin, että pojat jäisivät henkiin. Nyt kaikki rukoukset nuorimpaan poikaan!! <3 <3

Vierailija
13/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on taas todiste siitä että mikään ei ole varmaa, ja kenenkään ei voi luottaa.

Vierailija
14/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä ei ole jo keskustelua

Vierailija
15/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minfosta löytyy isän nimi ja kuva.

Vierailija
17/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minfosta löytyy isän nimi ja kuva.

On kyllä häijyn ja arvaamattoman näköinen heppu kuvassa. Toisaalta valokuvattavana oleminen ei ole useimmille mitään herkkua, joten ilmeetkin ovat sen mukaisia. Näytän itsekin passikuvassani aivan Jammu Siltavuoren naisvastineelta.

Vierailija
18/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin häiritsee näissä perhesurmissa juuri se, kuinka surmaaja ei ollenkaan tunnu ajattelevan sitä, että perheenjäsenet eivät ole hänen jatkeitaan. Että vaikka hän itse kokisi kuoleman parhaaksi vaihtoehdoksi, niin muut perheenjäsenet eivät todennäköisesti koe lainkaan samoin. Lisäksi näissä Hirvensalmen ja Seinäjoen tapauksissa lapset eivät edes olleet enää vanhemmistaan riippuvaisia taaperoikäisiä, vaan jo aikuistuneita/aikuisuuden kynnyksellä olevia. Oma elämä kaikilla edessä. En siis tarkoita sitä, että pikkulapsiperheissä perhesurmat olisivat hyväksyttäviä, vaan että pitää olla todella kipeä tai itsekeskeinen, jos meinaa, että elämäänsä vasta aloittelevat nuoret haluavat kuolla samassa rytäkässä kuin itse.

Ei se surmaaja ajattele etteivätkö lapset haluaisi elää. Hän ajattelee ehkä että lapsilla olisi edessä elämä surun, häpeän, vihan katkeruuden ja/tai syyllisyyden kanssa. Kuolleesta mikään ei tunnu kurjalta, kuollut on kuollut, kuollut ei kärsi.

En yritä siis selittää tekoa oikeaksi, vaan ihan oikeasti sen sairaan ihmisen aivoissa kyse voi olla lasten suojelemisesta. Toinen mahdollinen selitys on kosto, esim. erotilanteessa jossa lapset näyttäisivät jäävän puolisolle, et sinäkään saa jos en minä. Se on itsekästä, mutta ei siinäkään ajatella että ne kuolleet lapset kärsisivät, ei kuollut kärsi.

Vierailija
19/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei ole ammuttu, mikä on mahtanut aiheuttaa noin pahat vammat kaikille.

Vierailija
20/61 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se surmaaja ajattele etteivätkö lapset haluaisi elää. Hän ajattelee ehkä että lapsilla olisi edessä elämä surun, häpeän, vihan katkeruuden ja/tai syyllisyyden kanssa. Kuolleesta mikään ei tunnu kurjalta, kuollut on kuollut, kuollut ei kärsi.

En yritä siis selittää tekoa oikeaksi, vaan ihan oikeasti sen sairaan ihmisen aivoissa kyse voi olla lasten suojelemisesta. Toinen mahdollinen selitys on kosto, esim. erotilanteessa jossa lapset näyttäisivät jäävän puolisolle, et sinäkään saa jos en minä. Se on itsekästä, mutta ei siinäkään ajatella että ne kuolleet lapset kärsisivät, ei kuollut kärsi.

Hupsaa, nyt tulen perumaan nöyrästi sanani! Tietoni tai "tietoni" perustui pariin artikkeliin ja dokkariin aiheesta, mutta Lauerma taitaa olla tässä minua himppasen parempi asiantuntija ja luin hänen artikkelinsa vasta vastattuani ketjuun. Aina oppii uutta, vaikka tässä tosin aihe josta toivoisi ettei kenenkään tarvitsisi oppia, kumpa koko aihetta olisi olemassa.