Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (205)

Vierailija
61/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä asumistuen leikkaus johtaa sitten siihen että minusta tulee myymälävaras. Saan työmarkkinatukea ja asumislisää. En ole oikeutettu toimeentulotukeen. Eli ei auta muu kuin alkaa varastamaan ruoat, kosmetiikka, osa vaatteista, lisäravinteet jne. Pakko se asunto on maksaa. En myöskään suostu elämään niin että saan yhden kunnon aterian päivässä ja muuten syön kaurapuuroa. Rahaa kun pitää olla muuhunkin kuin vuokraan ja ruokaan. Nytkin maksan osamaksulla pesukonetta ja kun se on maksettu, tarvin uuden sängyn. Nyt sängystä tökkii jousi perseeseen.

Muutat vain halvempaan asuntoon.

Miten? Ei niitä asuntoja noin vain anneta kun on työtön. Asun nyt pienessä kaksiossa Nummelassa. Hain aikoinaan yksiöön, mutta ei ollut ja sain tämän pienen kaksion. Vuokra 485€

Tuskinpa sinulla sitten mitään muutoksia tukeen tulee, neliöhinta on niin pieni tuossa. Jos siis neliöitä on vaikka yli 35.

Vierailija
62/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään merkitystä. Uutisessahan sanottiin heti sivulauseessa että toimeentulomenot kasvavat. Kuka takoisi järkeä hallitukselle? Tämä on vain hölmöläisten peitontekemistä.

Miksi oletat, että toimeentulotukia ei leikattaisi seuraavaksi? Ainakin ne jäädytetään tälle tasolle ja kun maksatus on siirretty KELAlle voidaan pitää paremmin kiinni niistä asuntojen vuokrakatoista, eli liian kalliita asuntoja ei enää maksella ylimääräisenä tt-tukena. Tähänhän se koko KELA-siirto ja kaikkien asumistukien yhdistäminen nimenomaan tähtäsi, ja mielestäni siitä kai kerrottiinkin jossain että säästöjä aletaan hakemaan näiltä sektoreilta seuraavaksi? Omasta mielestä aivan oikeansuuntainen toimenpide, vähän kerrassaan joka vuosi niin vuokratkin halpenevat pikkuhiljaa.

Jos oikeasti luulet että vuokrat Helsingissä laskevta niin uskot varmaan joulupukkiinkin?

Vuokrat on kalliita koska kaikki haluaa asua liian pienellä alueella. Helsinkiin on muuttamassa lähitulevaisuudessa satoja tuhansia ihmisiä lisää. Kuitenkaan kaupungin pinta-ala ei lisäänny. Kysyntä ja tarjonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se hullua, että asunnon vuokra on 850 e ja asukas saa siihen asumistukea yli 500 e. Perustellaan tätä sillä, että jokainen saa itse valita asuinpaikkansa, ei voi vaatia muuttamaan johonkin halvempaan kämppään.

Asumistukea maksetaan suhteessa eniten helsinkiläisille, joten pitääkö siellä todella maksa ihmisille, että suostuvat siellä asumaan? Asumistuki voitaisiin lopettaa kokonaan, asumiskuluja voitaisiin ottaa toimeentulotuessa huomioon max 200 e/hlö ja väki muuttaa kohta suljettaviin vanhainkoteihin tms. joissa on huoneet ja suihkut ja keittiöt valmiina.

Erittäin iso osa asumistuesta menee työssäkäyville ihmisille, joilla on matala palkka. Sanokaa pk-seutulaiset sitten heipat kaikille lähihoitajille, koulunkäyntiavustajille, keikkatyöläisille, varastomiehille, jnejnejne, jos asumistukea aletaan kovasti leikkelemään.

Itse pystyn tekemään työtäni ja asumaan täällä vain siksi, että käytännössä elätän itseni tuilla. Jos rahat ei riitä, lähden jonnekin maalaistaajamaan ja olen siellä sitten työttömänä lasten kanssa.

Miten pienet tulot pitää olla että saa 850 euron kämppään 500 euroa asumistukea? 

Minä saan 720 euron asuntoon reilu 200 euroa tukea ja tuloni on reilu 800 euroa ennen asumistukia.

Vierailija
64/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsingistä saa kaksion 600 eurolla. Kaupungin asuntoja. Ei tosin ole saunaa ja muutenkin vanhemman puoleisia kämppiä. Itse siellä asuin lapsen kanssa, kun olin kotihoidontuella. Ei valittamista. Ei olisi tullut mieleenkään alkaa pyytelemään saunallista uutta asuntoa ja olettaa että valtio maksaa. Nyt, kun olen töissä, maksan itse vuokran. Ja omistan myös saunan.

Oikea liike, hallitus! Jokaisen tulisi asua tulotason mukaisesti.

Vierailija
65/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Helsingistä saa kaksion 600 eurolla. Kaupungin asuntoja. Ei tosin ole saunaa ja muutenkin vanhemman puoleisia kämppiä. Itse siellä asuin lapsen kanssa, kun olin kotihoidontuella. Ei valittamista. Ei olisi tullut mieleenkään alkaa pyytelemään saunallista uutta asuntoa ja olettaa että valtio maksaa. Nyt, kun olen töissä, maksan itse vuokran. Ja omistan myös saunan.

Kukaan ei nyt ole vieläkään sisäistänyt, että tämä leikkaus ei koske toimeentulotukea nostavia. He voivat edelleen asua "tulotasonsa mukaisesti", eli vaikka 700 euron vuokralla yksin. Leikkaus osuu vain niihin pienituloisiin, jotka eivät nosta toimeentulotukea. Eli niihin jo ennestään vähiten tukia saaviin.

Vierailija
66/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä asumistuen leikkaus johtaa sitten siihen että minusta tulee myymälävaras. Saan työmarkkinatukea ja asumislisää. En ole oikeutettu toimeentulotukeen. Eli ei auta muu kuin alkaa varastamaan ruoat, kosmetiikka, osa vaatteista, lisäravinteet jne. Pakko se asunto on maksaa. En myöskään suostu elämään niin että saan yhden kunnon aterian päivässä ja muuten syön kaurapuuroa. Rahaa kun pitää olla muuhunkin kuin vuokraan ja ruokaan. Nytkin maksan osamaksulla pesukonetta ja kun se on maksettu, tarvin uuden sängyn. Nyt sängystä tökkii jousi perseeseen.

Miten? Ei niitä asuntoja noin vain anneta kun on työtön. Asun nyt pienessä kaksiossa Nummelassa. Hain aikoinaan yksiöön, mutta ei ollut ja sain tämän pienen kaksion. Vuokra 485€

Tuskinpa sinulla sitten mitään muutoksia tukeen tulee, neliöhinta on niin pieni tuossa. Jos siis neliöitä on vaikka yli 35.

Toivottavasti ei tule. Minulla on 35 neliöä, tarkistin juuri vuokrasopimuksesta.

Vierailija
67/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla olisi voinut sitten säätää vuokranantajille vuokrakaton, joka vastaa näitä asumistuen uusia neliöhintarajoja. Luulisi olevan ihan laillisesti toteutettavissa valtion korkotukikohteisiin (eli kaupunkien asuntoihin ja valtaosaan esim. vvo:n ja saton asunnoista), joissa asunnonhakijoille on tulo- ja varallisuusrajat.

On ihan oikea ajatus, että asumistuella voidaan säädellä yleistä vuokratasoa, mutta on todella typerää kuvitella muutoksen toimeenpanijaksi tahoa, jolla ei ole käytännössä mitään mahdollisuuksia vaikuttaa. Mitä hyötyä on ohjata ihmisiä asumaan halvempiin asuntoihin, jos halvempia asuntoja ei ole olemassakaan?

Vierailija
68/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaupungin vuokrakämpän Helsingistä saa mielestäsi kun vain haluaa? Niihin on tosi pitkät jonot ja asunnon saaminen kaupungilta on tuurista kiinni.

Vierailija
69/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa yhteiskunnan elätit älyäisivät olla lisääntymättä, siihen voisi kannustaa vaikka maksamalla jonkun summan steriloinnista/vasektomiasta tai vaikka antamalla maksusitoumuksen kauppaan vuodeksi että saa kontin kaljaa ilmaiseksi kerran kuussa näin pikku hiljaa se huono väestönosa pienentyisi merkittävästi.

Huono-osaisuus periytyy, mutta ei geeneissä, vaan itsetunnossa.  Huolimatta, ihminen on tehnyt työtä 16-vuotiaasta, määrittänyt useimmat asiat työn kautta.

Lapsia ei saa syyllistää ei leimata perheen tähden.

Mikä porukka se olikaan, joka pyrki estämään nuoria, terveitä henkilöitä pääsemästä leivän syrjään kiinni?

Hekö edistivät talouskasvua vaikealla käytöksellään.

Vierailija
70/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei tule. Minulla on 35 neliöä, tarkistin juuri vuokrasopimuksesta.

Tämä leikkaus koskee neliöhintaa ja sinulla on tuossa noin 14e/neliö. On niin matala, etten usko että leikkuri osuu. Saisivat kyllä paljastaa pikapuoliin sen neliöhintakaton, niin voisi katsella uutta asuntoa tässä ennen kesää, kun niitä on hyvin vapaana.

Vierailija
71/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos töihin meno ei onnistu, ota alivuokralainen sinne toiseen huoneeseen.

Miksi et voi tehdä töitä?

Ihmeellistä, että aletaan uhkailemaan varkauksilla ja itsemurhalla näissä ketjuissa. Sen kun rupeat varkaaksi, jos se on ainut mihin kyvyt riittää. Hommataan sulle sitte se yksiö valtiolta ja sitten jos ja kun tulevaisuudessa se huomataan turhan isoksi menoeräksi niin palvelun tasoa sitten lasketaan.

Tiedän kyllä mistä puhun me oomme saanut asumistukea aiemmin yli 900 euroa kuussa, mutta sitten tuli semmoinen "herääminen" että ei ole kunniallista vaikka laillista onkin. Arvaa vaan miltä nyt tuntuu rehkiä sen saman rahan eteen, ja siitä vielä aina maksaa osa sellaiselle, joka ei mitään tee. Töitäkin varmaan olisi löytynyt mutta me hullut työllistettiin itse itsemme. Ehkä nyt vaadit päästä meille töihin. ?

Vierailija
72/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei nyt ole vieläkään sisäistänyt, että tämä leikkaus ei koske toimeentulotukea nostavia. He voivat edelleen asua "tulotasonsa mukaisesti", eli vaikka 700 euron vuokralla yksin. Leikkaus osuu vain niihin pienituloisiin, jotka eivät nosta toimeentulotukea. Eli niihin jo ennestään vähiten tukia saaviin.

Juuri näin, eli meihin matalapalkkaisiin, työssäkäyviin perheellisiin ihmisiin. Minä käyn töissä, mutta palkallani ei vaan pysty maksamaan vuokraa ilman asumistukea. Miksi minua ja lapsiani tulevaisuudessa rangaistaan siitä, että käyn töissä ja teen vielä lisäksi yhteiskunnan toiminnan kannalta tärkeää työtä? 

Jos asuisin "tulotasoni mukaisesti", asuisin teltassa lasteni kanssa. Pk -seudulla en pystyisi 1200 euron nettopalkalla vuokraamaan yhtään mitään ja samalla elättämään lapsiani. Nyt asun lisäksi ihan työpaikkani vieressä Vantaalla, eikä minun tarvitse käyttää lainkaan rahaa työmatkoihin. Jos joutuisin, olisin vieläkin ahtaammalla.

Lisää halpoja vuokra-asuntoja, sillä tämä ratkaistaan, eikä leikkauksilla! Ja kun sanon lisää, tarkoitan kymmeniä tuhansia asuntoja vuodessa, liikenneyhteyksineen ja palveluineen. 

Vuokrat eivät muuten tyle laskemaan pk -seudulla ikinä, jos kysyntä on tarjontaa suurempa. Ei, vaikka tukia leikkattaisiin maailman tappiin asti.

Vierailija
73/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko oikeasti, että kuka vaan saisi kaupungin asunnon halutessaan? :-D Noihin on vuosikausien jonot! Suurin osa joutuu VVO:lle ja yksityiselle riistovuokria maksamaan. Asumistuki ei kata puoliakaan esim. VVO:n vuokrista nytkään, kokemusta on. Katsopa, mitä VVO:n vuokrat ovat jossain kuppaisessa lähiössä, kulahtaneessa asunnossa...? Voisit ruveta näkemään asioiden oikean laidan sitten.

Vierailija
74/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helmpomi purittaa epäyhtenäistä suurta työttömien ja pienituloisten massaa, jota ei puolusta kukaan, kuin vaikuttaa gryndereihin, kuntien kaavoitukseen ja asuntosijoittajiin, jotta ne rakentaisivat kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja!! Korkeista vuokrista hyötyy helvetin moni välistävetäjä mutta asuja, joka ei voi vaikuttaa asuntojen hintaan mitenkään, laitetaan kärsijäksi ja tukia alennetaan!! Tämä on vain yksi osoitus tämän omistavan ja rikkaiden käsikassarana olevan oikeistohallituksen vittumaisista toimista.

Vierailija
75/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa oikean suuntainen muutos, onhan aivan järjetöntä että maan kalleimmalla asuinalueella asunnot täyttyvät  tuella lähes ilmaiseksi elävistä ihmisistä, ja sitten sinne töihin tuleville ei ole asuntoja saatavilla järkihintaan.

Ainakin voisi harkita, jos on vaikka eläkeläinen, että voisi muuttaa halvemmalle asuinalueelle, jos ei ole itsellä rahaa maksaa vuokra-asuntoa Helsingin keskustassa. Palveluja kyllä on muuallakin saatavissa.

Niissä kalliissa asunnoissa asuvat toimeentulotuella elävät. Työmarkkinatuella ei ole varaa asua kovin kalliisti. Tämä uudistus ei vaikuta toimeentulotukilaisiin, sillä heidän vähentynyt asumistukensa paikataan toimeentulotukea korottamalla. Eli kovimmat spurgut pystyvät edelleen asumaan kalliisti.

Tämä on kyllä paskaa, kun työmarkkinatuella + asumistuella saan sen 830e/kk. Eli asun nykyäänkin halpisasunnossa mölyävät amikset naapureina. Kuitenkin sentään vielä lähellä keskustaa Jyväskylässä. Joutuukohan tässä muuttamaan Pupuhuhtaan kohta?

Jyväskylässä toimeentulotuessa hyväksyttävät asumismenot ovat kahdelle henkilölle (aikuiselle) veden kanssa 680e. Tuon ylimenevät joutuu kustantamaan itse. En nyt ymmärrä mistä tämä mielikuva siitä, että toimeentulotuella kustannettaisi ihan mikä tahansa kämppä, johtuu. Näin ei meinaan ole.

Vierailija
76/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa oikean suuntainen muutos, onhan aivan järjetöntä että maan kalleimmalla asuinalueella asunnot täyttyvät  tuella lähes ilmaiseksi elävistä ihmisistä, ja sitten sinne töihin tuleville ei ole asuntoja saatavilla järkihintaan.

Ainakin voisi harkita, jos on vaikka eläkeläinen, että voisi muuttaa halvemmalle asuinalueelle, jos ei ole itsellä rahaa maksaa vuokra-asuntoa Helsingin keskustassa. Palveluja kyllä on muuallakin saatavissa.

Niissä kalliissa asunnoissa asuvat toimeentulotuella elävät. Työmarkkinatuella ei ole varaa asua kovin kalliisti. Tämä uudistus ei vaikuta toimeentulotukilaisiin, sillä heidän vähentynyt asumistukensa paikataan toimeentulotukea korottamalla. Eli kovimmat spurgut pystyvät edelleen asumaan kalliisti.

Tämä on kyllä paskaa, kun työmarkkinatuella + asumistuella saan sen 830e/kk. Eli asun nykyäänkin halpisasunnossa mölyävät amikset naapureina. Kuitenkin sentään vielä lähellä keskustaa Jyväskylässä. Joutuukohan tässä muuttamaan Pupuhuhtaan kohta?

Jyväskylässä toimeentulotuessa hyväksyttävät asumismenot ovat kahdelle henkilölle (aikuiselle) veden kanssa 680e. Tuon ylimenevät joutuu kustantamaan itse. En nyt ymmärrä mistä tämä mielikuva siitä, että toimeentulotuella kustannettaisi ihan mikä tahansa kämppä, johtuu. Näin ei meinaan ole.

680e on kiva kaksio Jyväskylässä. Enimmäisasumismenot on 570e sellaisille kahdelle henkilölle, jotka eivät ole toimeentulotuen piirissä. Ja sitä ei siis makseta kokonaan, vaan 80%. En tiedä miten tämä 80% toteutetaan kahden henkilön kohdalla, olen asunut aina yksin.

Vierailija
77/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän asumistukien leikkaus välttää rahojen valumisen asuntosijoittajille jos edelleenkin toimeentulotuessa korvataan tuo?

Tuo tekee Suomessa vaan sossutantat vaan taas tärkeämmäksi ja lisää santsausta paperinpyörittelijöihin.

Suomi nousuun kun lisätään sossutanttoja ja tehdään lisää businessta haastattelemalla työttömiä! Hölmöläishallitus.

Vierailija
78/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se hullua, että asunnon vuokra on 850 e ja asukas saa siihen asumistukea yli 500 e. Perustellaan tätä sillä, että jokainen saa itse valita asuinpaikkansa, ei voi vaatia muuttamaan johonkin halvempaan kämppään.

Asumistukea maksetaan suhteessa eniten helsinkiläisille, joten pitääkö siellä todella maksa ihmisille, että suostuvat siellä asumaan? Asumistuki voitaisiin lopettaa kokonaan, asumiskuluja voitaisiin ottaa toimeentulotuessa huomioon max 200 e/hlö ja väki muuttaa kohta suljettaviin vanhainkoteihin tms. joissa on huoneet ja suihkut ja keittiöt valmiina.

Erittäin iso osa asumistuesta menee työssäkäyville ihmisille, joilla on matala palkka. Sanokaa pk-seutulaiset sitten heipat kaikille lähihoitajille, koulunkäyntiavustajille, keikkatyöläisille, varastomiehille, jnejnejne, jos asumistukea aletaan kovasti leikkelemään.

Itse pystyn tekemään työtäni ja asumaan täällä vain siksi, että käytännössä elätän itseni tuilla. Jos rahat ei riitä, lähden jonnekin maalaistaajamaan ja olen siellä sitten työttömänä lasten kanssa.

Miten pienet tulot pitää olla että saa 850 euron kämppään 500 euroa asumistukea? 

Minä saan 720 euron asuntoon reilu 200 euroa tukea ja tuloni on reilu 800 euroa ennen asumistukia.

Saan 600 euroa asumistukea. Vuokra 820. Viime vuoden työtulot n. 7500 euroa, soviteltu päiväraha päälle reilut 9000 euroa. Nämä bruttoja. Lisäksi lapsilisät ja elatusmaksut mutta ne ei tietenkään vaikuta. Kela miinustaa työtuloista 300 euroa joita ei ota huomioon asumistuessa.

Vierailija
79/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menenpä tästä ottamaan verenpainelääkkeeni.

Vierailija
80/205 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä sitä saunaa omista, vaan oot vuokrannu asunnon jossa on sauna. Ne jotkut sua ahkerammat omistaa saunan, joilla on vielä enemmän rahaa kuin sulla ja ne ansaitsee omistaa sen. Jokaisen tulee asua tulotasojensa mukaisesti!