Asumistukia leikataan
Kommentit (205)
Se on kiva että me kaikkien köyhimmät maksamme tämän sekopäisen hallituksen hullut päätökset. Tulee varmasti lisää perhesurmia tätä menoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään merkitystä. Uutisessahan sanottiin heti sivulauseessa että toimeentulomenot kasvavat. Kuka takoisi järkeä hallitukselle? Tämä on vain hölmöläisten peitontekemistä.
Paitsi opiskelijoiden osalta, he kun eivät ole oikeutettuja toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Oikein. Joskos sossupummit ja elämäntapatyöttömät saisivat hieman motivaatiota työllistymiseen.
Ei, vaan asumistuen saajat nimenomaan vain siirtyy sinne toimeentulotuen asiakkaiksi, eli mikään ei muutu paitsi Kelaan lähetettävien paperien määrä.
Joo ja monet työssä olevat saa asumistukia myös jos pieni palkka
Näin typerää hallitusta ei voi olla muualla kuin suomessa. Vähennetään asumistukea, seuraavassa lauseessa myönnetään että toimeentulotuki joutuu maksamaan asumistuen leikkaukset. Tästä on annettava juttuvinkki daily mailiin. 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Se on kiva että me kaikkien köyhimmät maksamme tämän sekopäisen hallituksen hullut päätökset. Tulee varmasti lisää perhesurmia tätä menoa.
Maksatte? Millä tavoin se on sun mielestä teidän maksamista jos teille annettuja tukia vähennetään? Ne on kuule keskituloiset jotka teidän tuet suurimmaksi osaksi maksaa, te olette vain eduista nauttiva osa ja nyt niitä etuja pienennetään.
Vierailija kirjoitti:
Silkkaa säästöä siis.
Asumistuesta ei saa leikata. Miten minä sitten vuokria pystyn korottamaan?
Eli sossun asiakkaat saavat leikatun osan takaisin toimeentulotuen kautta? Meiltä työmarkkinatuella ja asumistuella eläviltä siis leikataan vaan? Saadaan ennestäänkin jo vähemmän kuin ttt:lla olevat.
Vierailija kirjoitti:
Oikein. Joskos sossupummit ja elämäntapatyöttömät saisivat hieman motivaatiota työllistymiseen.
Itseasiassa asumistuen menot nousi, kun palkasta alettiin vähentämään 300e. Eli tukimenojen nouseminen on aiheutunut työssäkäyvien takia.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan en ole sossusta saanut ja töitä teen sen verran mitä sijaiselle on tarjolla. Silti saan täyden asumistuen ja saisin asumistukea vaikka olisin kokopäivätyössä. Ja mulla on vaan kaksi lasta.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja monet työssä olevat saa asumistukia myös jos pieni palkka
Itse kuulun tähän joukkoon. Pystyn asumaan mukavasti ja tekemään työtä josta saa sen verran palkkaa että ei tarvi ihan joka senttiä venyttää.
Asumistuki tavallaan kompensoi sitä, että taloudessa on vain yksi palkansaaja.
Vuokranantaja kirjoitti:
Asumistuesta ei saa leikata. Miten minä sitten vuokria pystyn korottamaan?
Tarkoitus on, että vuokrat laskevat, joten et mitenkään. Etköhän sinä ole ihan tarpeeksi varoissasi, kun vuokranantaja kerran olet. Oikeastiko elämääsi vaikuttaa se, että saat vaikka 10 euroa kuussa vähemmän?
Järkevää leikata asumistuista. Nehän valuu suoraan asuntosijoittajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa asumistuen menot nousi, kun palkasta alettiin vähentämään 300e. Eli tukimenojen nouseminen on aiheutunut työssäkäyvien takia.
Sanoin epäselvästi. Eli pakkatulosta vähennetään 300 ja jäävä palkka lasketaan tuloksi.
No mulla on minimaaliset tulot, olen siis kitkuttanut työmarkkinatuen ja asumistuen avulla. Vuoden alussa nousi vuokra ja nyt lisäksi vielä asumistukea leikataan. Toimeentulotukea en saa, koska mulla on hieman säästöjä.
Ei tässä tiedä enää mitä tehdä, töitä ei alalla ole, ainoa mahdollisuus työllistyä edes pätkätöihin on täydennyskoulutus, jota opiskelen nyt ilman mitään tukea. Olin laskenut kustantavani opinnot säästöilläni, mutta nyt en kai sitten pysty valmistumaan, koska joudun käyttämään rahat pelkkään vuokraan ja ruokaan, sekä terveysmenoihin, koska niistäkin on leikattu.
Enpä näe tässä omalta tai hallituksen osalta mitään järkeä. Kasvatetaan puuta että saadaan paperia, mutta koko ajan säästetään lannoitteista ja leikataan latvasta. Ei tulee puuta, eikä paperia.
Vierailija kirjoitti:
Näin typerää hallitusta ei voi olla muualla kuin suomessa. Vähennetään asumistukea, seuraavassa lauseessa myönnetään että toimeentulotuki joutuu maksamaan asumistuen leikkaukset. Tästä on annettava juttuvinkki daily mailiin. 😂😂😂
Kolme karhuako siinä viestissäsi hirnuu?
En ymmärrä, miksi te valitatte siitä, että ihmiset hyppivät junien alle. Sehän on lisääntymään päin, ja asumistuen leikkaus vain kannustaa tekemään niin. Suurimman osan mielestä on siis erinomaista, että näin tapahtuu enenevässä määrin.
Ei mitään merkitystä. Uutisessahan sanottiin heti sivulauseessa että toimeentulomenot kasvavat. Kuka takoisi järkeä hallitukselle? Tämä on vain hölmöläisten peitontekemistä.