Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Me tullaan koko perheellä" – AARGH! Mikä lisääntyjiä oikein vaivaa?

Vierailija
25.04.2017 |

Useimmat ihmiset ymmärtävät, että kutsu esimerkiksi illanviettoon koskee vain niitä, jotka on kutsuttu. Mutta sitten on tämä ryhmä vanhempia, jotka kuvittelevat, että on ihan okei tulla pieni (tai isompikin) lapsi mukana, jos sitä ei ole erityisesti kielletty.

Jos kuulut tähän porukkaan, jonka mielestä on okei tuoda lapsi ihan vain ilmoitusluontoisesti, miksi kuvittelet näin?

Kommentit (433)

Vierailija
181/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ihmiset ymmärtävät, että kutsu esimerkiksi illanviettoon koskee vain niitä, jotka on kutsuttu. Mutta sitten on tämä ryhmä vanhempia, jotka kuvittelevat, että on ihan okei tulla pieni (tai isompikin) lapsi mukana, jos sitä ei ole erityisesti kielletty.

Jos kuulut tähän porukkaan, jonka mielestä on okei tuoda lapsi ihan vain ilmoitusluontoisesti, miksi kuvittelet näin?

Yllättävää, että haluaisit edes pitää illanviettoja jos olet sosiaalisesti niin estynyt ettet kutsuessasi jotain kylään voi sanoa, että "kutsu koskee vain vanhempia" tai "tulkaa ilman lapsia". Sillä ratkeaisi koko ongelmasi.

Itse kyllä ilmoitan etukäteen, että ottaisin lapsen mukaan. Siinä vaiheessa viimeistään oletan, että sanotaan jos se ei sovi.

En ole ap, mutta esimerkki omasta elämästä. Lähetin oheisen kutsun fb:n kautta kaverille: "Moi! Pääsisittekö Pertin kanssa meille illanistujaisiin lauantaina xx.xx.xxxx klo 18 alkaen. Tarjolla on kahvia/teetä, boolia ja pikkupurtavaa, mutta jos enemmän haluatte juoda, ottakaa omat juomat mukaan! Sauna ja grilli lämpiää myös."

Itse tästä kutsusta olettaisin selväksi käyvän, että kutsu koskee ystävääni ja Perttiä, ei heidän lapsiaan. Ei tullut mieleenkään, että erikseen olisi vielä pitänyt kehottaa tulemaan ilman lapsia. Mutta ilmeisesti olisi pitänyt, koska kaveri vastasi vain että "Kiva juttu, päästään tulemaan" ja ilmaantuivat sitten bileisiin juuri 3-vuotta täyttänyt Siiri-Ilona mukanaan. Samoihin juhliin olisi tullut myös toinen kaveri kahden lapsensa kanssa, mutta hän ilmoitti etukäteen ottavansa lapset mukaan, jolloin vastasin hänelle kutsun koskeneen vain aikuisia. Hän veti herneen nenään ja ilmoitti ettei heidän perheensä osallistu sitten ollenkaan.

En tiedä, johtuukohan siitä, että olen lapseton, mutta minusta tuollaisesta lähettämästäni kutsusta ei mitenkään voi olettaa, että kyseessä on lasten illanistujaiset. Silti kaksi eri henkilöä oletti näin. Toisaalta moni muu kutsumani vanhempi ei tehnyt moisia johtopäätöksiä. Käsittämättömältä vaan tuntuu, että joillain tuntuu olevan oletusarvona se, että heidän lapsensa ovat automaattisesti tervetulleita joka tilaisuuteen, jonne lapsia ei ihan erikseen ole kielletty tulemasta.

Vierailija
182/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta lapsettomat osallistuu kovin harvoin sellaiseen luontevaan yhdessäoloon, jossa lapsia on mukana. Harva tuttu kolmekymppinen mies lähtee brunssille, kun kerron, että meiltä tulee lapset mukaan, ota sinäkin mukaan ne ihmiset, jotka ovat sinulle maailmassa tärkeimpiä.

Ihan oikeasti... Oletko koskaan miettinyt, miksi lapsettomat osallistuvat harvoin "sellaiseen luontevaan yhdessäoloon" jossa on lapsia mukana? Siksi koska lapsettomia ei kutsuta mukaan. Ja sitten jos on kaveriporukan ainoa sinkku, karsiutuu myös pariskuntien illanvietoista. Ja kiitos vielä tuosta viestisi huippukohdasta, jonka ainoa tarkoitus on satuttaa. :)

Luitko edes, että kutsutaan, mutta lapsettomat eivät halua olla mukana, koska he eivät halua elämänsä muuttuvan mitenkään! Heillä on oikeus vaatia, että edelleen järjestetään illanviettoja, joihin kaikkien kavereiden pitää osallistua (vaikka olisi lapsia), koska he näkevät elämän hyvin kapeana eli lapsettomana. Heille muiden lapset ovat jotain sellaista, mikä sotkee heidän mukavat rutiininsa, kivat baa.rikierroksensa ja peli-illat. He kummastelevat sitä, että vanhemmat eivät voi tai halua olla erossa lapsistaan, vaikka vaihtoehtona on heidän kiehtova ja ihana ja jonnekin menneityyteen jämähtänyt tapansa elää.

Siinä vaiheessa kun lapsettomat kutsut alkoivat olla tapa eikä poikkeus, minä huomasin vaihtaa ystäväpiiriä. Miksi tuhlata aikaansa tuttaviin, jotka eivät mene elämässä eteenpäin? Tuttavapariskuntia leikkimässä treffejä, sinkkuja esittelemässä sen kuukauden tinderseuraa jne. - kiitos ei minulle!

Heh, hienoa trollausta. Lasten hankkiminenko on ainoa tapa mennä elämässä eteenpäin? Jos ei lapsia halua, on joku menneisyyteen ikuisesti jumahtanut? Oletko ajatellut, että se oma lapsiperhe-elämänne saattaa joistain muista vaikuttaa paikoilleen jumahtamiselta.

Ei ole pakko osallistua mihinkään, jos ei halua. Jättäydy lapsettomien bileistä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha! Oon järkyttynyt, että tällaista ongelmaa oikeasti edes esiintyy - siis porukka tuo lapsiaan kavereiden kesken (ja lapsettoman luona!!) pidettäviin illanistujaisiin? :D

Ymmärrän että jotkut grillijuhlat ja synttärit yms voi olla epäselviä, mutta kyllä pitäs sen verran olla tilannetajua ja maalaisjärkeä, että tällaset pystyy päättelemään.

Tämä minuakin ihmetyttää :D Ei ole onneksi omassa kaveripiirissä tällaisia ongelmia ollut, mutta ilmeisesti tällaistakin tapahtuu.

Vierailija
184/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan nyt kyllä raahaamaan koiraani joka huusholliin ja kissanristiäiseen. "Olemme yksikkö, jos ei erikseen kielletä, niin voivoi.." :D :D

Vierailija
185/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kutsu perhellisiä. Ei niitä lapsia niin vaan voi koko ajan jonnekin hoitoon lykätä. Mun kaveripiirissä me kyllä kyläiltiin koko perheenä. Olisi jäänyt yhteydenpito kokonaan jos olisi aina lastenhoitajaan pitänyt turvautua.

Minä kolmen lapsen äitinä olen kyllä ilahtunut AINA kun saan kutsun. Usein tulee kutsuja aikuisten illanviettoihin ja silloin menemme kun onnistumme saamaan hoitajan niille.

Kaikista raivostuttavinta on se että kutsuja olettaa ja päättää puolestamme "ettei nuo nyt kuitenkaan pääse, kun niillä on lapsia". Kutsusta olen onnellinen aina ja vielä onnellisempi kun kutsuja jättää sen meidän päätettäksemme että pystymmekö tulemaan. 

Vierailija
186/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää, että haluaisit edes pitää illanviettoja jos olet sosiaalisesti niin estynyt ettet kutsuessasi jotain kylään voi sanoa, että "kutsu koskee vain vanhempia" tai "tulkaa ilman lapsia". Sillä ratkeaisi koko ongelmasi.

Itse kyllä ilmoitan etukäteen, että ottaisin lapsen mukaan. Siinä vaiheessa viimeistään oletan, että sanotaan jos se ei sovi.

En ole ap, mutta esimerkki omasta elämästä. Lähetin oheisen kutsun fb:n kautta kaverille: "Moi! Pääsisittekö Pertin kanssa meille illanistujaisiin lauantaina xx.xx.xxxx klo 18 alkaen. Tarjolla on kahvia/teetä, boolia ja pikkupurtavaa, mutta jos enemmän haluatte juoda, ottakaa omat juomat mukaan! Sauna ja grilli lämpiää myös."

Itse tästä kutsusta olettaisin selväksi käyvän, että kutsu koskee ystävääni ja Perttiä, ei heidän lapsiaan. Ei tullut mieleenkään, että erikseen olisi vielä pitänyt kehottaa tulemaan ilman lapsia. Mutta ilmeisesti olisi pitänyt, koska kaveri vastasi vain että "Kiva juttu, päästään tulemaan" ja ilmaantuivat sitten bileisiin juuri 3-vuotta täyttänyt Siiri-Ilona mukanaan. Samoihin juhliin olisi tullut myös toinen kaveri kahden lapsensa kanssa, mutta hän ilmoitti etukäteen ottavansa lapset mukaan, jolloin vastasin hänelle kutsun koskeneen vain aikuisia. Hän veti herneen nenään ja ilmoitti ettei heidän perheensä osallistu sitten ollenkaan.

En tiedä, johtuukohan siitä, että olen lapseton, mutta minusta tuollaisesta lähettämästäni kutsusta ei mitenkään voi olettaa, että kyseessä on lasten illanistujaiset. Silti kaksi eri henkilöä oletti näin. Toisaalta moni muu kutsumani vanhempi ei tehnyt moisia johtopäätöksiä. Käsittämättömältä vaan tuntuu, että joillain tuntuu olevan oletusarvona se, että heidän lapsensa ovat automaattisesti tervetulleita joka tilaisuuteen, jonne lapsia ei ihan erikseen ole kielletty tulemasta.

Lapsettomana vieraanasi olisin ollut kyllä aivan yhtä äimistynyt kuin sinäkin, jos tuollaisen kutsun perusteella joku kuvittelee, että voi jopa täysin ilmoittamalla ottaa lapsen mukaan. Perheyksiköijä taas vauhdissa. -ap

Vierailija
187/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se niin mene että kun kutsutaan perheellinen ja jos on alaikäisiä lapsia niin he saattavat tulla myös koska samaan pakettiinhan lapset kuuluvat. Eriasia jos erikseen mainittu ettei lapsia.

Missä vaiheessa käy niin, että oma persoona katoaa täysin sinne lasten alle? Että ihminen ei ole enää oma persoonansa vaan vain äiti, joka ei pysty erottamaan itseään muista perheenjäsenistä.

Tietenkään kutsu ei koske koko perhettä, jos se on esitetty yhdelle henkilölle. Ihan samalla tavalla kun jos minut kutsutaan jonnekin, en automaattisesti oleta, että voin ottaa mieheni mukaan. Mikä, MIKÄ, saa ihmisen luulemaan, että se on noin?

Aivan käsittämätömtä minusta. Ettekö koskaan käy missään ilman lapsia?

Ei käydä. Meillä on lapset aina mukana. Ollaan tehty lapset sillä sillä ajatuksella että ovat meidän hoidettavia, eikä sillä että no kyllä nyt viikonloppu iltaisin voidaan ne pukata muille hoitoon että päästään juhlimaan. Juhlittiin ennen lapsia. Ei enää. Nykyään ollaan me perhe yhdessä.

Marttyyri?

Vierailija
188/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette ota lapsia työpaikalle mukaan, kun olette kerran yksi yksikkö? Tai lainaneuvotteluihin, tai poliisikuulusteluun tai minne ikinä? Ai niin, kun ette ole. Olette erillisiä ihmisiä, vaikka teillä onkin voimakas yhteenkuuluvuuden tunne.

Koska työpaikalle ei saa viedä lapsia turvallisuussyistä, ei sinne oteta töihinkään alle 18 vuotiaita, sitävarten meistä toinen onkin kotona lasten kanssa. Kyllä meillä on lapset olleet mukana lainaneuvotteluissa, hyvin mahtuivat samaan äänestyskoppiinkin, kaupassa käydään yhdessä, kylässä jne.

Voi ahdistus, millaisen kuuloinen elämä.. Onko teillä lapset mukana sängyssäkin, kun seksiä harrastatte?

Nukkuu viereisessä sängyssä ja osa viereisessä huoneessa, tai me ollaan saunomassa ja lapset nukkuu.

Kyllä meillä kun sauna lämmitetään, niin sinne mennään koko perheellä. Olemmehan yksikkö, joka mahtuu vaikka samaan äänestyskoppiin.

Vierailija
189/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla näin ääliö että tuo lapsensa juhliin tuollaisen kutsun saatuaan??

Kyllä meitä näköjään moneen junaan löytyy..

Vierailija
190/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä alan nyt kyllä raahaamaan koiraani joka huusholliin ja kissanristiäiseen. "Olemme yksikkö, jos ei erikseen kielletä, niin voivoi.." :D :D

Meitin myös samaa... mulla on neljä koiraa ja ollaan yksikkö :D Kaikki tai ei mitään.

Vierailija
191/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

The more the merrier.

Siksi.

Vierailija
192/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeen edes nyt ymmärrä mitä se haittaa jos joku tulee illanistujaisiin lasten kanssa etenkin jos muuten ei pääse ollenkaan. Viimeistään kahdeksan aikaan lapsiperheet kuitenkin lähtevät jo koteja kohti.

Meidän kaveripiiriissä, jos erikseen ei sanota ettei lapsia voi ottaa mukaan, kaikki olettavat että juhliin voi tulla käymään lasten kanssa.

Esim. jos kaverilla on grillijuhlat menemme koko perhe alkuillasta ja kun lapsi ja mies on syöneet ja hetken seurustelleet lähtevät he kotia kohti. Mieskin pääsee siis edes käymään juhlissa, lapsi näkee useita ihmisiä ja kaverit pysyvät tuttuina lapselle.

Meidän kaveripiirissä ei ole kuin yksi joka ei oikein pidä lapsista ja hän osaa kyllä sanoa jos ei halua lastamme tavata.

No esim. minun kerrostalokaksiossani ei valitettavasti ole mitään länsisiipeä, johon voisin perustaa lasten viihdytyskeskuksen siksi aikaa, kun aikuiset seurustelevat olohuoneessa ja keittiössä.

Ne lapset onkin siinä vanhempien kanssa samassa tilassa. Ei suljettuna pois näkyvistä, vaan ihan mukana vaikka "juttelemassa" muiden vieraiden kanssa, joskus jopa ihan kummien sylissäkin. Ja uskon, että osaisit varmasti sanoa jos lapset eivät ole tervetulleita kotiisi, jos siis liittyisit kaveriporukkaamme :)

Vierailija
193/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitin myös samaa... mulla on neljä koiraa ja ollaan yksikkö :D Kaikki tai ei mitään.

Ja sitten muut alkavat tuoda kissansa, marsunsa ja hamsterinsa.

Vierailija
194/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä kävi vähän toisinpäin juhlakutsujen kanssa. Kaveri täytti 40 ja kutsui juhliin, juhlat olivatkin tarkoitettu koko perheelle mutta puolet kutsutuista oli käsittänyt kyseessä olevan rennot aikuisten bileet. Eli osa porukasta lähes bilevaatteissa omat pullot mukana, toinen puoli lasten kanssa mehulinjalla. Hiukan oli vaivaantunut tunnelma, mutta jos kutsu on klo 18 perjantaina grillaamaan ja pelailemaan, voi siitä päätellä mitä haluaa.

Suvun juhlat ovat aina muotoa lapset mukaan, joten niissä en edes kysele otetaanko lapset mukaan vai ei. Toisinaan tosin olemme ottaneet lapset mukaan ja lapsenvahti on sitten jossain vaiheessa hakenut lapset kotiin ja itse jatkettu juhlia. Muiden juhliin olen oppinut tarkistamaan että lapset vai ei.

Vierailija
195/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se niin mene että kun kutsutaan perheellinen ja jos on alaikäisiä lapsia niin he saattavat tulla myös koska samaan pakettiinhan lapset kuuluvat. Eriasia jos erikseen mainittu ettei lapsia.

Missä vaiheessa käy niin, että oma persoona katoaa täysin sinne lasten alle? Että ihminen ei ole enää oma persoonansa vaan vain äiti, joka ei pysty erottamaan itseään muista perheenjäsenistä.

Tietenkään kutsu ei koske koko perhettä, jos se on esitetty yhdelle henkilölle. Ihan samalla tavalla kun jos minut kutsutaan jonnekin, en automaattisesti oleta, että voin ottaa mieheni mukaan. Mikä, MIKÄ, saa ihmisen luulemaan, että se on noin?

Aivan käsittämätömtä minusta. Ettekö koskaan käy missään ilman lapsia?

Ei käydä. Meillä on lapset aina mukana. Ollaan tehty lapset sillä sillä ajatuksella että ovat meidän hoidettavia, eikä sillä että no kyllä nyt viikonloppu iltaisin voidaan ne pukata muille hoitoon että päästään juhlimaan. Juhlittiin ennen lapsia. Ei enää. Nykyään ollaan me perhe yhdessä.

Teille varmaan saa sitten muutkin perheet tulla yhdessä yksikkönä, eikä haittaa, että lastenne synttäreille tulevat luokkakaverit sisaruksineen ja vanhempineen?

Tottakai saa. Miksi ihmeessä ei saisi?

Teillä on aina tilaa ja tarjoiluja ja istumapaikkoja ylimääräisille, kutsumattomille vieraille? No hyvä juttu! Kaikilla ei kuitenkaan ole. Ymmärrätkö kuitenkin, että se voi jolleekin muulle olla tiukkaa budjetin kannalta ja stressaavaakin?

Vierailija
196/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me oltais tultu koko perheenä. Tuossa kutsussa ei mikään viittaa siihen, että lapset pitäisi jättää pois. Me vietetään meidän lapsiperheystävien kanssa just tuommosia illanistujaisia lapsien kanssa. Etenkin kahvi/tee kohta viittaa siihen, ettei ole tarkoitus vain ja ainoastaan kännätä. Vaan ehkä juoda lasi viiniä saunan jälkeen grillatessa samaan aikaan kun lapset leikkii keskenään. 

Vierailija
197/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta lapsettomat osallistuu kovin harvoin sellaiseen luontevaan yhdessäoloon, jossa lapsia on mukana. Harva tuttu kolmekymppinen mies lähtee brunssille, kun kerron, että meiltä tulee lapset mukaan, ota sinäkin mukaan ne ihmiset, jotka ovat sinulle maailmassa tärkeimpiä.

Ihan oikeasti... Oletko koskaan miettinyt, miksi lapsettomat osallistuvat harvoin "sellaiseen luontevaan yhdessäoloon" jossa on lapsia mukana? Siksi koska lapsettomia ei kutsuta mukaan. Ja sitten jos on kaveriporukan ainoa sinkku, karsiutuu myös pariskuntien illanvietoista. Ja kiitos vielä tuosta viestisi huippukohdasta, jonka ainoa tarkoitus on satuttaa. :)

Eikä se välttämättä tunnu lapsettomalle kauheen luontevalta kun varsinkin jos lapsia on useampi, ne lapset vie aika hyvin sen huomion. Mitään järkevää keskustelua on siis ihan turha yrittää edes saada aikaiseksi ja yleensä se lapseton päätyy istumaan suurimman osan ajasta yksin hiljaa kun vanhemmat kaitsee lapsiaan. Kaikille lapsettomille kun ei ole kauheen luontevaa olla lasten seurassa. Eikä välttämättä löydy edes kiinnostusta keskustella lasten kanssa.

Vierailija
198/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 181:n klo 18 illalla alkavat istujaiset on kyllä esimerkki kutsusta, josta jokaisen pitäisi tajuta sen olevan vain aikuisille. Ei tulisi mieleenkän mennä lasten kanssa, eihän sitä ehtisi yhtään edes olla. Mutta siitä huolimatta ei haittaisi yhtään vielä mainita "vain aikuisten juhlista".

Vierailija
199/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on juuri tuollainen, että on tulossa joka paikkaan lastensa kanssa. Tuntuu, että hän on välillä kadottanut tilannetajunsa ja ylipäätään halunsa viettää aikaa vain aikuisten kesken.

Viime kesänä pidettiin mieheni kanssa tuparit ja oltiin sitä varten rakennettu takapihalle kaikkia baariviritelmiä, oma baarimikkokin oli varattu jne. Kerroin näistä järjestelyistä kaverilleni samalla kun soitin kutsuakseni hänet miehensä kanssa näihin kemuihimme. Vastasi siihen, että sepä kiva tullaan tottakai, otamme kylläkin lapset mukaan ja ja... Olin jo vähän kiusaantuneena valmis selittämään nätisti, että kyseessä olisi ihan aikuisten illanvietto, kun kaveri muistikin yhtäkkiä, että ainiin ovat sillä päivämäärällä toisella puolen Suomea. Huokasin helpotuksesta kun pääsin tästä tilanteesta niin helposti. Jotenkin näin lapsettomana sitä vähän arkailee, että siinä kutsumisen yhteydessä painottaisi sitä aikuisten kesken juhlimista. Kai sitä vähän pelkää, että se toinen loukkaantuu kun en halua hänen lapsiaan illanviettooni. Samalla olen näissä yhteyksissä toivonut tai kuvitellut, että toinen tajuaisi asian sanomattakin, eikai nyt mitkään baaritiskit mitään lastenjuhlia varten ole pystytetty...?

Joku aika sitten tää kyseinen kaveri miehineen kyseli meiltä toistuvasti, että milloin pidettäisiin heille illalliskekkerit. Olin ilahtunut näistä ehdotuksista, kun ajattelin, että hekin haluaisivat kunnolla nähdä meitä. Ajattelin myös, että heidän toistuvien pyyntöjensä takana olisi myös vähän oma lehmä ojassa, ehkäpä haluaisivat pitkästä aikaa viettää aikaa ihan pariskuntana ilman lapsia. Katsoin erään vapaan vkl tätä varten ja ruvettiin jo vähän yhdessä suunnittelemaan kaikkia tarjoiluja sun muita juttuja. Jossain vaiheessa mulle tuli yhtäkkiä mieleen, että hetkinen, tarkistanpas yhden asian ja kysäisin siinä heiltä, että ovathan he ihan kahdestaan tulossa. Vastasivat siihen, että eei kun tottakai lapset ovat tulossa myös mutta ei hei haittaa jos te juotte ruuan kanssa vaikka viiniäkin plaa plaa. Olin aika ihmeissäni ja pettynyt, kuka nyt raahaa lapsia johonkin viikonloppuillan illallisille lapsettoman pariskunnan luokse. Jätin illallissuunnitelmat siihen, en halunnut alkaa järjestämään mitään perheruokailua kodissani. Vähän häiritsee tää tilanne kaverini kanssa, en oikein tiedä miten voisin saada hänet ymmärtämään, että olen kiinnostunut lähinnä hänen seurastaan, en hänen lapsistaan...

Vierailija
200/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on kun mies kalastuskaveriporukkansa kanssa järjestivät illanvieton. Sinne oli kahden kaverin vaimot lapsineen tulleet paikalle ja nyrpistelleet nokkaa, kun kaljaa oli pöydässä runsaasti. Nää miehet olivat olleet tosi vaivaantuneita. Minä kalastan itsekin, mutta en mene miehen kalastusporukan kemuihin.