Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kavereiden jeesaaminen?

Vierailija
25.04.2017 |

Olenko jotenkin hölmö ihminen, kun toimin näin:
Kaverini kertoo vaikeasta tilanteestaan ja siitä kuinka tarvitsi ihan minkä tahansa työn. Itse etsin uutta työpaikkkaa ja silmiini osuu hänelle sopivia paikkoja. Lähetän linkin niistä hänelle. Ei kiitosta, tai edes peukkua facebookissa, jossa hän käy päivittäin.

Kaverini on etsinyt tietynlaista tuotetta jo pitkään. Satun huomaamaan sellaisen ja vinkkaan siitä kaverilleni. Sama lopputulema, ei mitään reaktiota.

Kaverini kertoi sukulaisensa vaikeasta terveydentilasta, sattumalta löydän aiheeseen liittyvän hyvän artikkelin ja vinkkaan siitä kaverilleni.. taaskaan henkilö ei reagoi mitenkään.

Kyseessä on eri henkilöt, mutta toiminta on suomalaisten kavereideni kohdalla hyvin usein sama. He valittavat jostakin asiasta ja se jää mieleeni, sitten omia asioitani tehdessä saattaa eteeni tulla heidän tilanteeseen liittyvä asia ja vinkkaan siitä heille, mutta eivätpä juurikaan kiittele tai reagoi. Peukku facebookissa olisi mielestäni helppo tapa kuitata, että asia on noteerattu. Tulee jotenkin hölmö fiilis tällaisesta. Nämä asiat mistä olen vuosien saatossa vinkannut heille ovat olleet kuitenkin sellaisia joista ovat oppineet ja joita ovat lopulta käyttäneet hyväkseen.

Tuntuu että mun kaveripiiriin on siunaantunut sellaisia ihmisiä, jotka on sellaisia joiden pitäisi aina saada jotain. Osaavat kyllä suoraankin pyytää palveluksia jopa siihen asti, että minun pitää asettaa rajat. Sitten kun omatoimisesti osoitan, että olen kuullut heidän huolen ja sattumalta tuli vastaan aiheeseen liittyvä juttu, niin ei saa mitään rektiota aikaiseksi. En kaipaa mitään isoa reaktiota, mutta itse olen jotenkin oppinut, että jos joku laittaa viestiä tämän tyyppisestä asiasta, niin noteeraa sen edes sillä peukulla.

Olenko jotenkin outo ihminen? Koska olen tajunnut ettei kukaan ole minulle koskaan ehdottanut mitään minun tilanteeseeni sopivia juttuja sen jälkeen kun lapsuudenkodistani lähdin.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä opeta isääs p***maan.

Vierailija
2/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa mitä tässä tilanteessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa kuin muuteenkin...älä neuvo sellaista, joka osaa itseäsi paremmin.

Vierailija
4/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se ei ole toisen opettamista asiaan jonka osaa jo silloin kun kyseinen henkilö ei sitä osaa ja jälkeenpäin sitten kehuskelee kuinka teki näin ja asia onnistui.

Sama juttu joidenkin mielipiteiden ilmaisun kanssa. Ollaan puhuttu jostain asiasta ja kaverilla ei ole aiheesta mitään sanottavaa, sitten vuoden kahden päästä hän puhuu samat asiat omina ideoinaan.

Vierailija
5/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levitätkö sinä ihan oikeasti jonkun terveyteen tai työtilanteeseen liittyä asioita facebookissa? 

Vierailija
6/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja kavereita. Älä auta enää

Vierailija
7/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoja kavereita. Älä auta enää

t. ap

Vierailija
8/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai noita juttuja ihmisten seinille postita? Ei ihme, jos sieltä ei peukkuja heru...

Vierailija
9/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin inhoan jos mua neuvotaan sairauteni hoidossa.yleensä neuvot on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ne saavat neuvoa, jotka tietävät riittävästi sairaushistoriani vaiheita ja joilla on kykyä soveltaa sitä - kukaan kavereistani ei ole sellainen.

Vierailija
10/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin teen joskus tuota mut oon ymmärtäny et se voi olla myös vähän tungettelevaa. Kaikilla on ylpeytensä ja mietippä ihminen joka on todella heikossa asemassa yhteiskunnassa syystä taikka toisesta, miltä hänestä tuntuu kun viedään viimeinenkin itsekunnioitus. Kaikki ei halua apua ja varsinkin jos olet syystä tai toisesta tai vaikka edes näennäisesti toisen "yläpuolella", hän voi tuntea että nöyryytät häntä. Sä voit jeesiä huomaamattomasti, pienillä jutuilla, mut älä odota mitään. Kiittää jos kiittää. Hyväkskäyttäjät erikseen.

Vierailija
11/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi? Jaatko työpaikkoja esim. työttömän seinälle?! Mikä tuo tuo tuote oli? Apua peräpukamiin? Tai syöpäsairaalle näin olisit välttänyt syövän? Aika tympeetä.

Vierailija
12/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikein kova halu auttaa niin on olemassa näitä järjestöjä, niinku vaikka UFF. Siitäkään et saa kiitosta mut sekö on tärkeintä?

Vierailija
13/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä!!?

En jaa mitään viestejä kenenkän seinille. Kyseessä yksityisviestit.

Enkä neuvo niissä sen kummemin kuin saatan sanoa, että hei Boutigue XXX oli sellanen mekko, josta olet monesti puhunut. Tai hei tuttu käytti tätät tuotetta samantyyppisessä tilanteessa, mitä sä mainitsit. Tai että hei tässä linkki aiheeseen mistä puhuit.

Onko trollit vallanneet tämän ketjun?

Vierailija
14/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä!!?

Enkä neuvo niissä sen kummemin kuin saatan sanoa, että hei Boutigue XXX oli sellanen mekko, josta olet monesti puhunut. Tai hei tuttu käytti tätät tuotetta samantyyppisessä tilanteessa, mitä sä mainitsit. Tai että hei tässä linkki aiheeseen mistä puhuit.

Ei kiitosta, tai edes peukkua facebookissa, jossa hän käy päivittäin.

Miten yksityisviestejä pystyy peukuttamaan?

Vierailija
15/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat sairaalta narsistiselta ihmiseltä, joka haluaa hallita.

Kun itse kuulin läheisen ihmisen läheisen sairaudesta, se järkytti ja etsin hänelle aktiivisesti tietoa.

Silti en tiennyt kehtaanko edes linkittää, ettei pidä päsmärinä, tai todellakaan odottanut kiitoksia, kun hänellä on rankkaa tai voi edes tietää hänen makuaan tai josko asia oli jo tuttu.

Siksi laitoin ihan muiden asioiden yhteydessä, yksityisviestin mukana, en tod facebookissa

Vierailija
16/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä!!?

Itsekin ymmärsin et seinällä jaat, mut vastaan muuten, eli katsos kun toinen voi puhua et haluais sellasen ja sellasen mekon, mut mitä se ei ehkä sulle viitsi sanoa, on et se olis ensinnä liian kallis tai sit turha ostos. Mut ihan kiva haave..

Vierailija
17/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä!!?

Älä muille kiukuttele, jos et itse osaa myydä tekstiäsi että se ymmärretään oikein. 

Vierailija
18/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä!!?

Ei kiitosta, tai edes peukkua facebookissa, jossa hän käy päivittäin.

Miten yksityisviestejä pystyy peukuttamaan?

Mulla on ainakin peukutusnappula yksityisviestissä facebookissa. Luulisi, että muillakin on sellainen. Se on se helpoin tapa reagoida jonkun viestiin. Facebookin kautta näitä yleensä on tullut laitettua, kun kaverit ovat melko aktiivisia siellä.

Vierailija
19/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa että välität ystävistäsi ja yrität auttaa. Itse kyllä tykkäisin, jos joku näkisi vuokseni vaivaa ja toimisi kuten sinä.

Vierailija
20/73 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ettei täällä ole ihmiset käyttäneet FBn viestisovellusta. Ap, sinuna lopettaisin ainakin noiden ihmisten auttamisen. On olemassa ihmistyyppi joka valittaa lämpimikseen, ei ne edes halua ongelmaansa apua - ja sitten tosiaan ne "kaikkeen oikeutetut". Kummankaan auttaminen ei kannata, saat siitä vain pahan mielen :(.