Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan nepsyjen kohtaamia työelämän haasteita

Vierailija
05.12.2024 |

Hyvässä hengessä.. olen itse nepsy ja kärsin työpaikoilla melusta:(

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoissa pääseminen työpaikalle. Meillä on nepsy-lapsi ja suurimmat haasteet siirtymätilanteissa. Mietin, että miten ihmeessä hän selviää ikinä ajoissa töihin jos joku ei ole kokoajan patistamassa ja hoputtamassa liikenteeseen. 

Vierailija
2/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä ja siihen liitännälset asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttoreiden melu

Vierailija
4/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoissa pääseminen työpaikalle. Meillä on nepsy-lapsi ja suurimmat haasteet siirtymätilanteissa. Mietin, että miten ihmeessä hän selviää ikinä ajoissa töihin jos joku ei ole kokoajan patistamassa ja hoputtamassa liikenteeseen. 

Tuo voi hyvinkin asettua iän myötä, niin ainakin minulla. Olen 70-luvulla syntynyt, ja kurilla ja pakolla kasvatettu. Isoja ongelmia oli kaikessa tuollaisessa, aikuisena sairaalassa neurolla pitkissä tutkimuksissa todettu sekä ADD että Asperger. Nykyisin kuntoutus voi tehdä ihmeitäkin, vaikka itselläni puuttuu luotto neurologisten, synnynnäisten ominaisuuksien siedätykseen. Oma kokemus: pakolla ja suorittamisella sekä korkeakoulututkinnot että työelämää varhaiseen keski-ikään. Useita burn outeja. Sen jälkeen lopullinen romahdus ja tk-eläke. En haluaisi olla ikävä, mutta kannattaisi herkällä korvalla kuunnella kirjon lapsen omia toiveita elämään. Meistä kaikki ei todellakaan haaveile ydinperheestä ja orvanapyörästä, siitä, millä yhteiskunta aivopesee massaa. Itse en nykyisellä tietämyksellä itsestäni koskaan lähtisi moista enää edes yrittämään.

Vierailija
5/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burn out.

Vierailija
6/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajanhallinta, väsymys, asiaankuulumaton tahallinen melu ja sen sietäminen, tekstin paljous

Vierailija
7/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosumu ja puheen takertelu väsyneenä

Vierailija
8/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusatuksi joutuminen

Vierailija
9/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva unohtelu..

Vierailija
10/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haastattelupelleily on kyllä haaste kenelle tahansa, mutta autistille tuollainen esittäminen ja suoranainen valehtelu ja supliikkimiehen esittäminen on mahdotonta ymmärtää saati suorittaa. 

Vierailija
11/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämääräiset toimintamallit ja toimimaton hierarkia töissä. Pitää aavistella ja arvailla, keihin yhteiset pelisäännöt pätevät ja keihin ei.

Vierailija
12/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epämääräiset toimintamallit ja toimimaton hierarkia töissä. Pitää aavistella ja arvailla, keihin yhteiset pelisäännöt pätevät ja keihin ei.

Eihän nepsy tuollaisia arvaile . Ei osaa välttämättä lukea kirjoittamattomia sääntöjä.

Vierailija
13/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Sitä jos huomaa työpaikoilla epäoikeudenmukaisuutta ja alkaa puolustaa itseään tai muita, joutuu mustallelistalle. Kukaan ei puolusta kiusattua työpaikoilla. Hienot älä kiusaa kampanjat ovat roskaa.

Vierailija
14/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nepsy tuollaisia arvaile . Ei osaa välttämättä lukea kirjoittamattomia sääntöjä.

No nimenomaan joutuu arvailemaan, kun ei luonnostaan aisti. 

Vierailija
15/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Sitä jos huomaa työpaikoilla epäoikeudenmukaisuutta ja alkaa puolustaa itseään tai muita, joutuu mustallelistalle. Kukaan ei puolusta kiusattua työpaikoilla. Hienot älä kiusaa kampanjat ovat roskaa.

Näin se on. Kukaan ei halua joutua itse kiusatuksi.

Vierailija
16/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stimmailu kun pitäisi keskittyä käsillä olevaan tehtävään. Kuormittuneisuus tekee tätä, että ei pysty aloittamaan ja on kaasu ja jarru samaan aikaan päällä.

Vierailija
17/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereiden silmätikuksi joutuminen

Vierailija
18/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ammatti jossa on liukuva työaika ja mahdollisuus ainakin osittain etätyöhön, tosin sellaiset vaatii kai yleensä aika pitkän opiskelun, joka saattaa käydä liian hankalaksi noiden ongelmien takia.

Tietotekniikan tuotekehityksessä ainakin tuollaisia töitä löytyy, siellä ei ole niin tarkkaa naputteleeko sitä koodia tms. klo 7-15 vai 9-17. 

Vierailija
19/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo voi hyvinkin asettua iän myötä, niin ainakin minulla. Olen 70-luvulla syntynyt, ja kurilla ja pakolla kasvatettu. Isoja ongelmia oli kaikessa tuollaisessa, aikuisena sairaalassa neurolla pitkissä tutkimuksissa todettu sekä ADD että Asperger. Nykyisin kuntoutus voi tehdä ihmeitäkin, vaikka itselläni puuttuu luotto neurologisten, synnynnäisten ominaisuuksien siedätykseen. Oma kokemus: pakolla ja suorittamisella sekä korkeakoulututkinnot että työelämää varhaiseen keski-ikään. Useita burn outeja. Sen jälkeen lopullinen romahdus ja tk-eläke. En haluaisi olla ikävä, mutta kannattaisi herkällä korvalla kuunnella kirjon lapsen omia toiveita eläm

Eipä tämä tule tulemaan toimeen sillä, että nepsyt makaa kotona tk-eläkkeellä. On ne ennenkin mennyt töihin, eikä se, että saa jonkun kirjainyhdistelmän, pitäiai oikeuttaa eläkkeeseen.

20/76 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo voi hyvinkin asettua iän myötä, niin ainakin minulla. Olen 70-luvulla syntynyt, ja kurilla ja pakolla kasvatettu. Isoja ongelmia oli kaikessa tuollaisessa, aikuisena sairaalassa neurolla pitkissä tutkimuksissa todettu sekä ADD että Asperger. Nykyisin kuntoutus voi tehdä ihmeitäkin, vaikka itselläni puuttuu luotto neurologisten, synnynnäisten ominaisuuksien siedätykseen. Oma kokemus: pakolla ja suorittamisella sekä korkeakoulututkinnot että työelämää varhaiseen keski-ikään. Useita burn outeja. Sen jälkeen lopullinen romahdus ja tk-eläke. En haluaisi olla ikävä, mutta kannattaisi herkällä

Ei myöskään tarvitse vähätellä puhumalla "joistakin kirjainyhdistelmistä".