Helvetti tätä säätä!! Jotain rajaa nyt jo. Missä kevät? Missä lämpö? Missä edes lupaus kevään lämmöstä???!?
Kommentit (142)
Tämä on nyt seurausta siitä kun te talvenvihaajat valitatte jo talvella sitä jos on talvi, manaatte jos on pakkasta ja lunta edes hetken aikaa ja alatte hehkuttaa tulevaa kesää jo talvipäivänseisauksen jälkeen. Nyt teitä rangaistaan, tämä on karmaa. Toiveisiinne on vastattu. Saa sitä leutoa talvea toivoa jos haluaa, mutta se pitää maksaa kylmällä kesällä. Vuoden keskilämpötila kun ei kovin äkkiä heilahtele. Itse haluaisin neljä kunnon vuodenaikaa, kylmät talvet ja kuumat kesät.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun valittajat muuttais pois Suomesta.. Olisitte onnellisempia? 😔 monien hyvin alkanut päivä menee pilalle tollasista turhan ruikuttajista, ts negatiivisuus lisää negatiivisuutta jne. Itse nautin elämästä ja kaikessa on jotain hyvää minulle! Ruikuttajiin verrattunakin olen vaan hyvä ihminen, rakastan elämää, luontoa ja säätä, ihan sama mitä tulee. Tänäänkin joogasin ja meditoin aamun metsässä kävelyn jälkeen terassilla ja nautin villiyrttiteestäni kun taaperoni leikki hiekassa ja rakensi kävyistä ja kivistä rakennelmia ja kuvioita. Välillä aurinko paistoksen, hetken päästä satoi lunta. So what? 😊 taas yksi ihana päivä muiden joukossa, kohta lähdemme kävellen kauppaan, eikä sää haittaa meitä pätkääkään ❤️
No sinähän sitten oletkin oikea pyhimys. Saitko humblebragattua tarpeeksi?
Jääkauteen olemme menossa, ilmastonlämpenemisteoria on väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun valittajat muuttais pois Suomesta.. Olisitte onnellisempia? 😔 monien hyvin alkanut päivä menee pilalle tollasista turhan ruikuttajista, ts negatiivisuus lisää negatiivisuutta jne. Itse nautin elämästä ja kaikessa on jotain hyvää minulle! Ruikuttajiin verrattunakin olen vaan hyvä ihminen, rakastan elämää, luontoa ja säätä, ihan sama mitä tulee. Tänäänkin joogasin ja meditoin aamun metsässä kävelyn jälkeen terassilla ja nautin villiyrttiteestäni kun taaperoni leikki hiekassa ja rakensi kävyistä ja kivistä rakennelmia ja kuvioita. Välillä aurinko paistoksen, hetken päästä satoi lunta. So what? 😊 taas yksi ihana päivä muiden joukossa, kohta lähdemme kävellen kauppaan, eikä sää haittaa meitä pätkääkään ❤️
Joo olen periaatteessa samaa mieltä, ihmiset, jotka valittavat säästä ovat rasittavia. Mutta toisaalta ymmärrän senkin, kuinka täällä Pohjan perukoilla odotetaan kevättä ja kesää, koska onhan se nyt tärkeä valopilkku meille. Mutta ei vielä heitetä kirvestä kaivoon, viime toukokuussa oli lämmintä, onhan se vielä mahdollista nytkin! 🌿🌸
Kyllä minäkin odotan kesää, mutta ei se aurinkoinen sää tai kesä vuodenaikana ole minulle ylitse muiden 😊
Ja joku kommentoi että olen se tekopirteä joka rasittaa muita: a) en ole tekopirteä, olen oikeasti pirteä entinen vakavasti masentunut joka oppinut nauttimaan elämästä ja b) jos muilla ottaa kaaliin minun asenteeni, iloisuus ja elämäni, silloinhan vain heidän asenteessa on korjaamista. En ala tyhjän ruikuttajaksi elämän valon syöväksi mustaksi aukoksi vain että ruikuttajilla olisi mukavampaa rypeä pahassa olossaan.
Man up! Onnen avaimet on teillä omissa käsissänne! 🌸🌷🌼🌻☀️🌿
Sää on kyllä niin ärsyttävä asia. Siitä kun ei voi valittaa minnekään ylemmälle taholle, että olisi edes toivoa sen paranemisesta. Yritänkin itse elellä niin, että en valita säästä, koska sille emme yksinkertaisesti voi mitään. Kyllähän se silti masentaa, kun kovasti odottaa kevättä ja sitä ei vaan meinaa tulla millään. Kylmän kevään jälkeen odotat kesää, ostelet kesämekkoja ja fiilistelet, kuinka ajelet kesämekko päällä fillarilla ja on lämmintä ja kukat tuoksuvat. Rannallekin olisi kiva päästä. Vaan se kesäkin on sitten kylmä ja sateinen, kunnes se loppuu, ja sitten taas toivotaan, että jospa seuraava kesä olisi parempi. Huoh...
Me olemme nyt viimeiset vuodet lähteneet kesälomalla kahdeksi viikoksi etelän lämpöön, että saataisiin edes se pari viikkoa aurinkoa ja lämpöä.
Vierailija kirjoitti:
Mä yritän kaikkeni että mä pääsisin ens talveks pois. Tää oli tosi pitkä talvi jo. Ekaks ihan kauheen pimeetä ja synkkää koko ajan ja sitten vaan talvi jatkuu ja jatkuu. Ei jaksa tällästä. Suomessa on ihan hyvä asua jotain 4 kuukautta mut muu aika ei tää oo ihmisten alue. Sisällä aina vaan kökötetään kaikki.
Koko viime "talvi" oli etelä-suomessa lähinnä pitkäksi venynyt syksy. Jos tulisikin kunnon talvi ja lunta ja korkeapainetta, ei se talven pimeyskään tuntuisi niin pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä taidat olla se ärsyttävä tekopirteä ihminen, joka saa kaikkien veren kiehumaan. Vaikka asiat olisi aivan päin vittua ja mikään ei mene hyvin niin sinä jaksat päivästä toiseen sitä "aaah mikä ihana päivä voi miten elämä on ihanaa olen niin onnellinen ii-ha-naaa!!" Kiva kun jaksat olla positiivinen, mutta välillä saa olla myös pahalla päällä
Olen huomannut joogaajissa ja meditoijissa muissakin tuon saman hengen. Se ei ole Jumalasta.
On vain yksi Jumala ja yksi Herra Jeesus Kristus. Varokaa idän uskontoja.
Jumaluus on meissä kaikissa, elämän ihmeessä ja luonnon viisaudessa ❤️ pidä sinä synkkä Kristus uskosi, me muut nautitaan elämästä 😊
Mä kyllä tykkään talvesta kun on kauniit nietokset ja pakkasta maksimissaan -5. Ja tämäkin sitten marras-joulukuun ajan vaan. Mut nythän se meni just väärin päin, lumi ja pakkaset tuli toki heti tammikuussa kun en niitä enää olis kaivannut.
Muutenkin tykkään kyllä "synkästä" säästä ja sateesta, mut kyllä jo kevättä kaipaa kun vappukin tulossa.
aurinko paistaa +6 astetta lämmintä. Auringossa melkein kuuma
Vanhassa kalenterissa kolme Tiburtiusta (14.4.) edeltävää yötä antoivat pahan ennusteen kevääseen, jos pakkanen paukkuisi. Nythän pakkasta oli kolmena yönä, joten siitä laskien 40 päivää piisaa kylmää, jos vanhan kansan tieto pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulenkillä pisti silmään, miten sinivuokot sitkeästi nostivat päitään räntäsateesta huolimatta. Eikös vapun jälkeen jo luvattu lämpimämpää?
Ei luvattu vapun jälkeen, vaan 'viikon kuluttua'. Ja viikon kulutta sanotaan samaa, tuo on ainakin iltapulussa pysyväisuutinen: viikon kuluttua alkaa helteet.
Sitten alkavatkin ne SEKSIHELTEET! Katso kuumat kuvat!
Ihan sama valittaa tai ei, ei se siitä muutu vaikka vituttaakin.
Jospa sit olis lämmin ja pitkä kesä.
Ps. Viime vuonna pärjäs vappuna sortseissa.
Ihan hyvä sää täällä on.😊
Toista se on Ruotsissa, missä on 20 cm lunta ja mahdoton liikennekaaos.😂
http://www.expressen.se/nyheter/fortsatt-problem-med-snovader-i-sverige/
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä tykkään talvesta kun on kauniit nietokset ja pakkasta maksimissaan -5. Ja tämäkin sitten marras-joulukuun ajan vaan. Mut nythän se meni just väärin päin, lumi ja pakkaset tuli toki heti tammikuussa kun en niitä enää olis kaivannut.
Muutenkin tykkään kyllä "synkästä" säästä ja sateesta, mut kyllä jo kevättä kaipaa kun vappukin tulossa.
Marraskuu on vielä syksykuukausi, ei silloin ole kinoksia vielä edes lapissa kunnolla. Talven kuuluisi kestää joulukuusta maaliskuuhun asti, kun lumien sulamisessa menee oma aikansa. Ja talvessa kuuluu olla kunnon pakkasjaksojakin, mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se että keikutaan jatkuvasti nollan molemmin puolin, lunta tulee, lumi sulaa, lunta tulee ja taas vesi huuhtoo kaiken loskaksi. Talvi on mahtava vuodenaika silloin kun se pysyy eikä jatkuvasti sula pois.
Vierailija kirjoitti:
Sillä aikaa Sloveniassa:
https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/slovenija/primorska/piran/trg-…
Briteissä, Kent
https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/united-kingdom/kent/dover/dove…
Wow, kiitos tästä! Olen käynyt tuolla Piranissa 27 vuotta sitten. :D Nätti paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulenkillä pisti silmään, miten sinivuokot sitkeästi nostivat päitään räntäsateesta huolimatta. Eikös vapun jälkeen jo luvattu lämpimämpää?
Ei luvattu vapun jälkeen, vaan 'viikon kuluttua'. Ja viikon kulutta sanotaan samaa, tuo on ainakin iltapulussa pysyväisuutinen: viikon kuluttua alkaa helteet.
Sitten alkavatkin ne SEKSIHELTEET! Katso kuumat kuvat!
SEKSIhelteet! Niitä odotellessa.
Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus". -Joh. 8:12
Vierailija kirjoitti:
Miksi me asutaan täällä? Miksi Suomi on edes perustettu juuri tähän? Ihmistä ei ole luotu asumaan näin pohjoisessa ja kylmässä.
Ihmisiä asuu kylmemmissäkin paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo eipä tule näin kylmää kevättä mieleen vähään aikaan.
Eikö ne lämpimät keväät ole ihan viime vuosien juttu? Ainakin 90-luvulla oli tavallista että pääsiäisenä satoi lunta ja lämmintä oli vasta toukokuun lopussa jos silloinkaan.
Lämpimät keväät on niin so last season.
Mä yritän kaikkeni että mä pääsisin ens talveks pois. Tää oli tosi pitkä talvi jo. Ekaks ihan kauheen pimeetä ja synkkää koko ajan ja sitten vaan talvi jatkuu ja jatkuu. Ei jaksa tällästä. Suomessa on ihan hyvä asua jotain 4 kuukautta mut muu aika ei tää oo ihmisten alue. Sisällä aina vaan kökötetään kaikki.