Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helvetti tätä säätä!! Jotain rajaa nyt jo. Missä kevät? Missä lämpö? Missä edes lupaus kevään lämmöstä???!?

Vierailija
25.04.2017 |

En kestä. >:-(

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa Suomeen.

No joo, mutta milloin täällä on viimeksi ollut tähän aikaan näin kylmä? Jotain satunnaisia lumipyryjä on toki huhtikuussa tullut, mutta yleensä tässä vaiheessa ollaan kyllä oltu jo yli 10 asteen >:(

Toivottavasti tämä ennakoi kuumaa kesää.

Vierailija
42/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo todella rasittavaa. Hankalaa pukeutuakin. Sitten tästä pari viikkoa eteenpäin silmänräpäyksessä alkaa sellaiset överit toukokuun helteet ja miellyttävä raikas kevään lämpötila ja kuivuus jää välistä.

Ja niitä toukokuun harvinaisia helteitä, tai edes lämmintä, kestää noin viikon ja sitten seuraavista lämpimistä ilmoista nautiskellaankin jo heinä-elokuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä säätila johtuu siitä, että suomessa asuna maailmansielu on onneton ja alakuloinen. Kadottanut energiansa ja elämänilonsa.

Vierailija
44/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on seurausta ilmastokokouksista ja niiden jälkeisistä toimenpiteistä, kun on torjuttu ilmaston lämpenemistä. Nyt on kylmää, onko hyvä näin viherpiiperöt? Onko?

Kesähelteitäkään ei ole ollut enää moneen vuoteen, ainakaan kahtena viime kesänä lämpötila ei täällä pääkaupunkiseudullakaan jaksanut kivuta  edes +30 asteeseen.

Vierailija
45/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta valitettaan liikaa lämpöä.

Minä en valita. Vaan nautin, nautin ja NAUTIN! Vaikka joudunkin aurinkorasvan kanssa läträämään, niin silti.

Ajatelkaa kun voit mennä ulos eikä palele? Sellaistakin voi joskus olla!

ap

Minäkin rakastan lämpöä. Tuntuu jo kaukaiselta muistolta ne ajat, kun ulos sai lähteä ilman takkia.

Vierailija
46/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paistaa aurinko, taivas puolipilvinen, lämpöä kuusi astetta varjossa.

Vierailija
47/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle 1 mies kerto että ne jotka tuli näin kauas ja alko asumaan täällä oli sellasia joita ei haluttu muualle. Ne lähti pakosta koska muuten kukaan ei olis ollut niiin hullu että menis asumaan näin paskaan alueeseen. Mä oon ihan varma että se on oikeessa. Me ollaan jotain mustalaisia ja sellasia kaikki. 

Vierailija
48/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosina 2014 ja 2016 olen vienyt lapsen kerhon kesäretkelle kevyttoppavaatteissa, eli kesäkuussa. Luntakin tuli. Niin en mie vielä ole osannut hätäillä. Miehen mukaan on kuitenkin viimeksi 32 vuotta kun piha on ollut vappuna lumessa ja nyt sitä on vielä yli polven.

Itse nurisin kun koko huhtikuun alkupuolisko tuli joka päivä lunta, kunnes tajusin että vaihtoehto olisi se nihkeä vesivihma. Nyt ei ole tarvittu kuriksia kertaakaan!

Vierailija
49/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa oikein kylmä kesä!

Vierailija
50/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulenkillä pisti silmään, miten sinivuokot sitkeästi nostivat päitään räntäsateesta huolimatta. Eikös vapun jälkeen jo luvattu lämpimämpää? 

Ei luvattu vapun jälkeen, vaan 'viikon kuluttua'. Ja viikon kulutta sanotaan samaa, tuo on ainakin iltapulussa pysyväisuutinen: viikon kuluttua alkaa helteet.

Vierailija
51/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan Suomen säätä. Viime vuonnakin ainoa hieno kuukausi oli syyskuu - se oli lämmin ja taisi olla vain pari sateista päivää. Talvisin ei sada lunta, on vain koleaa, pimeää ja loskapaskaa. Keväisin sitä lunta sitten tulee, kun ei enää tarvitsisi. Kesällä on kylmää ja sateista.

Poikaystäväni aina nauraa kun puhun tästä, mutta itse muuttaisin mielelläni vaikka Espanjaan. Sama se, vaikka se ei olekaan samanlainen "hyvinvointivaltio" kuin tämä Suomemme - minä vaan nauttisin lämmöstä ja auringosta.

Vierailija
52/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on sentään valoisat aamut ja illat (trying to be positive here) ainaisen pimeyden sijaan, mutta hiljalleen alkaa pelottaa että kevät tulee aikaisintaan juhannuksena tätä etanavauhtia. Olisin jo nii-in valmis toivottamaan kesän lämmön ja auringonpaisteen ja vehreyden tervetulleeksi, mutta sääukko panttaa niitä aina vaan :( Miksi, oi miksi meitä Pohjolan asukkeja kuritetaan näin karsealla ja talvisella kelillä..? Ihan kuin sitä ei olisi tarpeeksi varsinaisina myöhäissyksy- ja talvikuukausina..jotka btw alkavat ihan kohta uudestaan, argh.

Vierailija
53/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden ensi to:na viikoksi Alanyaan!

Viime heinäkuussa, kun oli paskakelit ja max +15, niin yksi henkilö Sanoi minulle ettei häntä haittaa tällainen sää kun ei hänellä ole lomaakaa.

No mula ei ollut viime kesänä ollenkaan lomaa, kuj itse toimin kesäsijaisena, mutta silti mua haittasi sr se viileys, ja olihan mullakin sentään vapaapäiviä ja vapaa-aikaa, mikä olisi ollut kivempi viettää helteessä rannalla

Vierailija
54/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on seurausta ilmastokokouksista ja niiden jälkeisistä toimenpiteistä, kun on torjuttu ilmaston lämpenemistä. Nyt on kylmää, onko hyvä näin viherpiiperöt? Onko?

Kesähelteitäkään ei ole ollut enää moneen vuoteen, ainakaan kahtena viime kesänä lämpötila ei täällä pääkaupunkiseudullakaan jaksanut kivuta  edes +30 asteeseen.

Tuo on kyllä ihan totta. Miksi sitä ilmastoa suojellaan, kun se vain vittuilee takaisin? Aivan mahdotonta. Annettaisiin vähän lämmön kasvaa niin kaikilla olisi kivempaa! Suomessakin saataisiin viljasta tuplasadot. Ei varmasti tarvitsisi tukiakaan maksaa enää niin paljon.

Vierailija
55/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi me asutaan täällä? Miksi Suomi on edes perustettu juuri tähän? Ihmistä ei ole luotu asumaan näin pohjoisessa ja kylmässä.

Vierailija
56/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä niin masentavaa. Ihan kuin asuisi jossain Siperiassa. ☹️ Muutenkin elämä täyttä paskaa niin siihen päälle vielä tuo hirveä sää. Täältä täytyisi lähteä ennen kuin tappaa itsensä masennuksissaan. Jonnekin lämpimään ja rentoon maahan.

Terkkuja Siperiasta. Aurinko paistaa ja mittari varjossa +15. Keväät ja kesät täällä yleensä lämpimämpiä kuin Suomessa.

Vierailija
57/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle 1 mies kerto että ne jotka tuli näin kauas ja alko asumaan täällä oli sellasia joita ei haluttu muualle. Ne lähti pakosta koska muuten kukaan ei olis ollut niiin hullu että menis asumaan näin paskaan alueeseen. Mä oon ihan varma että se on oikeessa. Me ollaan jotain mustalaisia ja sellasia kaikki. 

Näi o. Kukaan muu kuin täyshullu muuta tänne ellei ole ihan pakko. Paskamaista sakkia ollaan kaikki. Toisaalta näkeehän sen jo säästäkin ja tästä valitusketjusta.

Vierailija
58/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hyvä puoli, kun tekee töitä sisällä koneella, ei tarvi harmitella nyt että ei pääse ulos.

Vierailija
59/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hyvä puoli, kun tekee töitä sisällä koneella, ei tarvi harmitella nyt että ei pääse ulos.

Eikä näy likaiset ikkunat kotona. Eikä tarvitse haravoida pihaa!

Vierailija
60/142 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo eipä tule näin kylmää kevättä mieleen vähään aikaan.

Eikö ne lämpimät keväät ole ihan viime vuosien juttu? Ainakin 90-luvulla oli tavallista että pääsiäisenä satoi lunta ja lämmintä oli vasta toukokuun lopussa jos silloinkaan.