Haukkuuko miehesi kotivaatteitasi?
Käytätkö erikseen kotivaatteita? Ja jos käytät niin millaisia?
Itse teen toimistotyötä ja työni luonteen vuoksi käytän työssäni yleensä kauluspaitaa, hametta ja korkkareita.
Kotiin tullessani vaihdan päälleni yleensä verkkarit (Nike, Puma tai Gant)ja laitan t-paida (joku vastaava merkki kuin verkkareissa). Kotivaatteet siis ovat ehjiä ja tahrattomia, sellaisia mukavia päälläpidettäviä. Ja talvella pidän joskus lisäksi jalassa villasukkia,koska meidän lattiat on joskus aika kylmät.
Mieheni ei ole koskaan kommentoinut kotivaatteitani enkä kyllä ole minäkään hänen kotivaatteitaan. Myös mies käyttää kotona verkkareita ja t-paitaa. Minusta tärkeintä on, että kotona sellaiset vaatteet jotka ovat mukavat päällä, koska töissä joudun kulkemaan "hienona".
Eräänä päivänä mieheni sai käsittämättömän kohtauksen, jollaista ei koskaan saanut. Hän alkoi yhtäkkiä haukkumaan todella ilkeään äänensävyyn kotivaatteitani. Kuulemme AINA vain kuljen verkkareissa ja t-paidoissa eikä KOSKAAN mitään seksikästä. Villasukat jalassa on kuulemma SEKSINTAPPOASE. Pitäisi kuulemma käyttää kotona jotain lyhyttä minihametta ja avarakauluksista puseroa, mistä näkyy tissivako.
Whaaat?!?!? Tämä ei ole yhtään miehelle tyypillistä käytöstä tai kielenkäyttöä. Mies siis itsekin pukeutuu verkkareihin ja t-paitaan kotona,että ei hänelläkään ole mitään seksikkäitä ja avaria kotivaatteita.
Ja koomisempaa tästä tekee se,että ollaan molemmat 40 v ja pari kouluikäistä lastakin löytyy. En oikein koe olevani enää sen ikäinen tai että kroppani sallisi enää käyttää mitään minihameita kotona.
Mikä tuohon mieheen on mennyt? Onko teillä muilla tällaista?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä sitä suotta koskaan puolison vuoksi tälläytymään. Pääasia, että saa pierrä kotona mukavissa pieruverkkareissa.
Niinpä, kun on vielä "joutunut töissä kulkemaan hienona".
Miehesi on varmaankin kuten minä. Haluaisin juurikin vaimoni pukeutuvan seksikkäästi ja vihaan hänen villasukkia, verkkareita ja collegepaitoja. En ole kuitenkaan 13 vuoden aikana uskaltanut sanoa hänelle asiasta mitään.
Ehkä miehesi vihdoin hankki munaa sanoa todellisen mielipiteensä. Tämä oli tietenkin virhe ja miehesikin tämän pian tajuaa ja pyytää anteeksi.
Minun mies on taas ihmetellyt, miksi istun kotona farkuissa hienona, olenko menossa jonnekkin... On ilmeisesti niin tottunut rentoihin vaatteisiini, että pitää outona, jos olen paremmin pukeutuneena :D Parempi niin.
Ei, mieheni ei koskaan hauku minua tai ulkonäköäni.
Kotiasuja on erilaisia: collegehousut, toppi ja neuletakki, ruudullinen pyjama, sukkahousut ja trikoomekko, legginsit ja iso villapaita... Jalassa on aina sukat ja villasukat, usein harteilla huivi tai keeppi. Välillä näytän kaikkien kerroksieni kanssa suorastaan virolaiselta torimummolta ja silti mieheni katsoo mua kauniisti.
Mielestäni ongelma ei ole ap:n pukeutuminen, vaan se että mies nyt haukkuu ja arvostelee ja vaatii olemaan toisenlainen. Jostain tuollainen käytös kumpuaa tai heijastuu, että noin purkaa jotain turhautumista, pettymystä tai syyllisyyttä siihen kumppaniin.
Minihametta hinkuva äijä ja villasukissa chillaileva muija. Todellinen match made in heaven. Jaksamista lapsille.
Mun exä joskus kommentoi samoin riidan aikana.. muutenkin oli kusipää. Nykyinen vaan kehuu kauniiksi oli päällä mitä vaan. Eli mies vaihtoon vaan!!
Onko ihan oikeasti jonkun mielestä farkutkin jotenkin "hieno" kotiasu? Olen hämmästynyt.
Nimim. verkkareissa vain liikuntaa harrastaessa
Tuosta tietää miehensä olevan homo. Heteromiestä ei paljoa naisen vaatteet kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen toimistotyötä ja työni luonteen vuoksi käytän työssäni yleensä kauluspaitaa, hametta ja korkkareita.
Kotiin tullessani vaihdan päälleni yleensä verkkarit (Nike, Puma tai Gant)ja laitan t-paida (joku vastaava merkki kuin verkkareissa). Kotivaatteet siis ovat ehjiä ja tahrattomia, sellaisia mukavia päälläpidettäviä. Ja talvella pidän joskus lisäksi jalassa villasukkia,koska meidän lattiat on joskus aika kylmät.
Mieheni ei ole koskaan kommentoinut kotivaatteitani enkä kyllä ole minäkään hänen kotivaatteitaan. Myös mies käyttää kotona verkkareita ja t-paitaa. Minusta tärkeintä on, että kotona sellaiset vaatteet jotka ovat mukavat päällä, koska töissä joudun kulkemaan "hienona".
Eräänä päivänä mieheni sai käsittämättömän kohtauksen, jollaista ei koskaan saanut. Hän alkoi yhtäkkiä haukkumaan todella ilkeään äänensävyyn kotivaatteitani. Kuulemme AINA vain kuljen verkkareissa ja t-paidoissa eikä KOSKAAN mitään seksikästä. Villasukat jalassa on kuulemma SEKSINTAPPOASE. Pitäisi kuulemma käyttää kotona jotain lyhyttä minihametta ja avarakauluksista puseroa, mistä näkyy tissivako.
Whaaat?!?!? Tämä ei ole yhtään miehelle tyypillistä käytöstä tai kielenkäyttöä. Mies siis itsekin pukeutuu verkkareihin ja t-paitaan kotona,että ei hänelläkään ole mitään seksikkäitä ja avaria kotivaatteita.
Ja koomisempaa tästä tekee se,että ollaan molemmat 40 v ja pari kouluikäistä lastakin löytyy. En oikein koe olevani enää sen ikäinen tai että kroppani sallisi enää käyttää mitään minihameita kotona.
Minulla tulee mieleen, että jos hän ei olisi noin suuttunut/äkäinen, niin silloin voisi olla harmitusta/halveksuntaa sinun pukeutumisestasi, samalla kun on ehkä jo toinen nainen.
Mutta nyt kun hänellä on vielä tunteet pelissä vaikkakin negatiivisella/agressiivisella/äärimmäisen loukkaavalla ja kielletyllä tavalla, niin hänellä ei ole ainakaan toista naista.
Kerron tämän siksi, että yllä puhuttiin tästä...mutta minulle ei tullut mieleen toinen nainen millään tavalla ensin.
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokin tunne tuonkin purkauksen miehelläsi aiheutti. Ehkäpä toivomus nähdä se oma puoliso joskus viehättävissä vaatteissa kotona. On varmaan hautonut tätä jo pitkään, eikä ole osannut ajatuksiaan sinulle kertoa. Kun pitkään hautoneet jutut puhkeaa, niin silloin kovasti roiskuu. Äläpä keskity siihen, miten sanottiin vaan että mitä sanottiin! En usko että miehesi haluaa sinun joka päivä olevan kotona minihameessa vaan tekevän sen joskus häntä varten! Järjestäppäs hänelle joskus yllätys! Kahdenkeskeistä aikaa, ja pukeudu vain häntä varten! Kiusaa koko ilta ja sitten sille täyttymys. Uskallan väittää että miehelläsi on seuraavat päivät sellainen onnellinen hymy kasvoilla ja niin tyhjä katse silmissä, että hän ei huomaa verkkareitasi piiiiitkään aikaan. Silloin tällöin sama uusiksi, ja tulet saamaan monin kertaisesta vaivasi takaisin maailman onnellisimman miehen muodossa!
Hyi hitto mitä Cosmopolitan-tason neuvoja. Naisen siis pitäisi miehen törkeiden kommenttien jälkeen pistää joku "seksikäs" asu päälle ja kihertää tämän edessä tasaisin väliajoin kunnes mies on niin tyydyttynyt, ettei taas vähään aikaan muista olla kusipää? Naiset, arvostakaa itseänne. Ansaitsette paljon parempaa kuin tällainen vastenmielinen roska.
Jatkan vielä, että minä olen itse välillä niin järkyttävissä vaatteissa etten edes viitsi mainita......tyyliin miehen pehmeä kerrasto.....hui...mutta sinä taas pukeudut kotona selvästikkin muodikkaisiin ja hyvältä näyttäviin oloasuihin. Ei sinun vaatteissasi ole vikaa, vika on muualla. Onko taloushuolia, kyllästymistä, ylikilktteyttä ja nyt yhtäkkiä räjähtää aivan väärästä asiasta, stressiä? Ei hän kuitenkaan sinua itseäsi haukkunut rumaksi? Kohdistuiko se vaatteisiin? Jostain hän on suuttunut ja se purkaantui alentavalla tavalla nyt.
Minä pukeudun välillä seksikkäämpiin vaatteisiin( ei kuitenkaan mitään ihmeellisempiä) välillä urheilullisiin ja välillä aivan järkyttäviin miehen oloasuihin, kun omani ovat pesussa.
Hmm, ei, ei hauku. Kehuu vain kuinka nättejä vaatteeni ovat, tilaan aina EMP:ltä.
Ei. Tykkää vaan. Hengailen useimmiten kotona täysin yläosattomissa ja verkkareissa.
No ei hauku, itsekin kulkee kalsareissa. Eikö kenenkään muun mielestä tässä ole lainkaan oleellista, että ap:n mies pitää aivan samanlaisia lökövaatteita itsekin? Miksi vain toisella puolisolla olisi oikeus käyttää mukavia ja rentoja kotiasuja?
Kukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee mieleen, että jos hän ei olisi noin suuttunut/äkäinen, niin silloin voisi olla harmitusta/halveksuntaa sinun pukeutumisestasi, samalla kun on ehkä jo toinen nainen.
Mutta nyt kun hänellä on vielä tunteet pelissä vaikkakin negatiivisella/agressiivisella/äärimmäisen loukkaavalla ja kielletyllä tavalla, niin hänellä ei ole ainakaan toista naista.
Kerron tämän siksi, että yllä puhuttiin tästä...mutta minulle ei tullut mieleen toinen nainen millään tavalla ensin.
Olen kyllä täysin eri mieltä. Monet pettäjät nimenomaan purkavat syyllisyyttään räyhäämällä kumppanille. Jotkut tahtomattaan, jotkut koska toivovat että kumppani jättäisi ensin jotta ei itse tarvitsisi tehdä vaikeita päätöksiä tai ottaa niistä vastuuta. Eikä tarvitsisi näyttää perheen/suvun edessä siltä paskapäältä joka jätti perheensä toisen naisen takia. Mitä näitä syitä nyt on. Vaikka rakastumisen tunne olisi ohi ja kohdistuu nyt toiseen, niin ei se tarkoita sitä ettei perheen hajoamista sivuavat päätökset - ja pettäminenkin on tällainen, se on aina tietoinen riski oman liiton päättymisestä - herättäisi mitään tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa varsin tyypilliseltä suomalaiselta elämänmenolta. Mitäpä sitä suotta koskaan puolison vuoksi tälläytymään. Pääasia, että saa pierrä kotona mukavissa pieruverkkareissa.
Siis oikeasti, ookko ihan täysillä matkassa? Kotihan juuri on paikka missä saa olla mukavasti! Eipä tulisi mieleenkään alata motkottamaan miehelleni lököhousuistaan, olkoon kotonaan kuin... no kotonaan. Itselläni on kivan näköiset mutta mukavat vaatteet kotona, syynä että ne on työssäkin päällä ja en välitä vaihtaa. Miehen työasuun kuuluu kauluspaita ja siistit housut ja todellakin vaihtaa ne ensimmäisenä kotiin tullessaan t-paitaan ja lökäpäksyihin ja ei muuten tätä emäntää haittaa.
Kaikille jotka mussutatte seksyjen vaatteiden puutetta, muistakaa tuhkimo tarina, miten ihminen on ihana ja kaunis vaatteista viis.
Miksi välittäisin mitä hän päällään kantaa rentoutuessaan, mun jörökölli se on oli päällä mitä tahansa ja rakastan sellaisena kun on.
Minulla on kotivaatteina legginsejä, toppeja, parit löysemmätkin housut ja muutama huppari. On muutama "kotihamekin", siis hiukan kulahtaneita mutta vielä ehjiä hameita ja mekkoja joita ei kehtaa heittää vielä poiskaan. Kodin ulkona pukeudun myös huolitellusti. Päivitin kotivaatteita hiukan nätimmiksi (ennen saattoi olla todella törkeitä pieruverkkareita :D) kun onnistuin laihduttamaan ja oli kiva pukea vähän ihonmyötäisempää. Mies kyllä vähän naureskeli niitä aikaisempia vaatteitani, ei pahantahtoisesti sentään, sellasta pientä läppää heitetään puolin toisin. Nykyään jos alkaisi valittaa yhtäkkiä, niin miettisin kyllä että nyt on jotain muuta taustalla, ja yrittäisin selvittää asian. Tämän mieheni kanssa kyllä toimii se, kun laitetaan suoraan kissa pöydälle, tiedän kyllä että on miehiä joiden kanssa saa kierrellä ja kaarrella eivätkä saa siltikään sanotuksi mikä vaivaa, ennen kuin ovat jo keränneet aimo mytyn katkeruutta ja pahaa mieltä. Sitten se purkautuu kaikki kerralla tosi myrkyllisinä purkauksina. Isäni oli tällainen, toivottavasti ap:n mies ei ole. Tsemppiä, yritä ottaa asiasta selvä!
Mieheni on kerran sanonut että voisin jättää pukematta rikkinäiset ja kulahtaneet pitkikset :D Kieltämättä olivat aika kamalat! Siitä on vuosia aikaa. Ne olivat sellaiset löysät ja reikäiset. Kävin ostamassa uusia kotivaatteita ja nykyisin käytän kotona vain nättejä leggareita ja toppeja. Ovat mukavat päällä koska joustavat mutta ovat myös sexyt. Itsellä kivempikin olo kun on nätit vaatteet päällä. Haluan näyttää kotonakin hyvältä ja tykkään kun mies katselee ja tulee lähelle koskettamaan ;)
Mun ex- mies haukkui. Suurin haukkuminen liittyi aikaan kun etsi itselleen thai- vaimoa. Miehellä oli kova kiire eron jälkeen siivota talosta kaikki lapsiin ja meihin liittyvä. Asia selittyi sillä että lapsiperhe ei sopinut uuteen elämään. Thai- vaimo aluksi liikkui minihameissa ja korkkareissa kotona. Mutta nyt muutaman vuoden jälkeen hänkin näyttää käyttävän verkkareita. Onkohan exällä taas uusi vaimo hakusessa kohta :)
Et todellakaan ala käyttämään kotona mitään erikoisvaatteita. Miehellä on nyt ongelma, ei sinulla, joten jätä miehen sanomiset omaan arvoonsa ja ole niin kuin olet ennenkin kotona ollut. Ja et anna pildeä!! Et todellakaan ala hyvittelemään äijää tuollaisen jälkeen mitenkään.
Minulle tuli heti mieleen, että äijällä on nyt joku neljänkympin villitys ja hän haluaa muutosta. Eli sinä osuit ensin hänen silmiinsä ja hän päätti alkaa räyhäämään sinulle. Mitä luultavimmin ukkelia alkaa hieman hirvittää oma markkina-arvonsa lasku ja varsinkin jos lähipiirissä joku kaveri on uuteen naiseen vaihtanut, niin nyt käppänällä on löröt pöksyssä. Hän tietää myös sinun olevan varsin mukavan näköinen muiden silmissä, joten tällä tavoin sinua haukkumalla hän saa itsetuntosi tippumaan ettet vain sinä alkaisi katselemaan vieraita miehiä. Mies sahaa vain valitettavasti omaa oksaansa nyt.
Ota huomenna asia keskusteluun vakavasti. Sanot, että et enää tästä lähtien kuuntele sanaakaan tällaisia ja lasten kuullen ei edes puolta sanaa. Lapset kuulevat kaiken ja etenkin teinitytöt imevät itseensä joka sanan. Se tuskin on miehen tavoite. Joten jos lapset asian kuulivat, niin nyt miehen on paras järjestää anteeksipyyntö ja juttelette asian selväksi lastenkin kanssa. Kenenkään ulkonäköä ei haluta koskaan, ei mistään syystä.
Tee tämä ap ennen kuin on liian myöhäistä. Pysy tiukkana ja vaadi se anteeksipyyntö.