Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko teistä, että työ vie ihan liikaa aikaa?

Vierailija
24.04.2017 |

Kahdeksan tuntia plus työmatkat. Sitten vielä kaikki kotityöt, kaupassa käynnit ym., niin eipä siinä kovin paljoa jää aikaa harrastuksille, varsinkaan perheellisille. Vaikka viihtyisikin työssään ja se olisi mielekästä, niin ei se nyt sentään koko elämä saisi olla! Viikonloputkin tuntuvat menevän pitkälti työviikosta toipuessa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaikka olenkin työtön tällä hetkellä. Ajoin 6v yhteen suuntaan 45min autolla. Tuntui raskaalta.

Vierailija
2/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, joka päivä menee 9h hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu. Välillä olisi kiva harrastaakin jotain sekä tavata enemmän ystäviä ja sukulaisia. Mutta minkäs teet, pakko sitä rahaakin on saada.

Vierailija
4/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot on vähissä jos ei valtion elätiksi halua ryhtyä.

Vierailija
5/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, korvaus vain saisi olla parempi.

Vierailija
6/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, saatana! korkeintaan 6h työpäivät niin kuin olisi jo.

6 tunnin työpäivien on todettu tutkimuksissa ainoastaan lisäävän työntekijän tuottavuutta sekä erilaisissa tehdas- että tietotöissä. ei ihme, työntekijä jaksaa tehdä paljon enemmän, kun saa lisää vapaa-aikaa.

mutta tämän innovaation sijaan otetaan käyttöön työaikaa pidentäviä kikysopimuksia hölmöläisten sopimana ja kykimme töissä suurimman osan päivästä työtä teeskennellen, koska olemme liian uupuneita tekemään mitään. ei työnantajilla ja hallituksella järki päätä pakota.

Vierailija
7/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu, tykkään työstäni <3

Vierailija
8/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, mutta minkäs minä sille ennen eläkeikää voin, ellen lotossa voita. En minä halua elintasostani edes vapaa-ajan kustannuksella tinkiä. Jos haluaisin, niin alkaisin down-shiftaamaan.

Vierailija
9/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Työmatkoihin tunti per suunta. Herätys klo: 5:00 aamuvuoroihin. Teen kolmivuoroa ja usein on laitettu ilta, aamu, ilta, aamua. Illasta olen kotona vasta klo: 22:00 jälkeen ja yöunet jäävät monesti 4-5 tuntiin. Usein myös pitkiä 14 h päiviä ainakin muutama vuoro kolmen viikon listalla. Palautumista koko työpäivän kun kroppani ei kestä tätä heittelyä. Makaan sohvalla oikeestaan työpäivää ennen tai sen jälkeen tokkurassa.

Olen oikeastaan eristäytynyt enkä muista enää miltä tuntuu harrastaa, nähdä ystäviä tai muuta. Työpäivän jälkeen en jaksa mitään, edes kaupassa käydä.

Olen hoitoalalla ja alkaa olla kaikki annettu.

Voisinpa vaihtaa edes 50% jos saisi sillä vuokrat maksettua. Olen itse 22-vuotias ja aivan loppu, asun yksin. En tiedä miten te perheelliset jaksatte.

Vierailija
10/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu, tykkään työstäni <3

Saanko udella, mitä oikein teet? :)

t: utelias

Vierailija
11/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeasti ainakaan omaa työtäni ei ehdi siinä 8:ssa tunnissa tehdä. Ylitystä ei makseta vaan tehdään joustoja. Ihan jatkuvasti plussatunteja kertyy 30-40, kun ei ehdi ottamaan pois. Välillä yritän pitää kokonaisen vapaapäivän. Teen asiantuntijatyötä ja vastaan omasta alueesta, jota kukaan muu ei hoida. Jos olen sairaana tai lomalla työt vain kasaantuvat ja odottavat palatessani taas.

Ihan tylsäähän tämä on, mutta onneksi edes työ itsessään on mielenkiintoista.

Työmatkoihin pääkaupunkiseudulla 45 min/suunta on ihan normaalia, usein menee pidempäänkin, jos kovia ruuhkia.

Vierailija
12/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä rakennusalalla

Vierailija
13/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se työpäivä on kiva, kun kotona ei odota kukaan eikä ole edes kavereita. Töissä saan sen päivän sosiaalisuusannoksen, jutella ja olla ihmisten kanssa.

Ilman työtä olisin varmaan maailman yksinäisin ihminen.

Ja jäähän siihen päivään vielä 7 tuntia aikaa tehdä mitä vain ennen kuin pitää mennä nukkumaan.

Jos tekee normaalityöviikkoa (37,5-40h) niin jäähän sinulle vielä yli 120 tuntia/viikko aikaa tehdä kaikkea muuta.

Vierailija
14/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan tunnu, että veisi liikaa aikaa. Matkoineen noin kahdeksan tuntia päivässä. Liukuva työaika, toisinaan on sen verran kiireistä että tulee tehtyä pidempiäkin päiviä. Toisaalta hiljaisempiakin aikoja on ja välillä voi ottaa takaisin ja tehdä vaikka 6 tunnin päivän. Lyhyt työmatka, ei lapsia. Ihan kivasti jää aikaa harrastuksille ja rentoutumiselle. Niin ja itse työkin on ihan kivaa. :)

Vierailija
15/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti töissä vain on pakko käydä, mikäli mielii saada kunnollisen elintason. Ellei sitten ole sattunut voittamaan Lotossa tai syntymään TODELLA varakkaaseen sukuun. Siksi olisikin tärkeää löytää sellainen työ, missä viihtyy, mihin lähtee mielellään ja mitä tekee mielellään. Ja jäähän sitä vapaa-aikaakin tosiaan yli 120 tuntia viikossa.

Vierailija
16/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ vie aivan liian suuren ajan päivästä, koska ei se jää siihen kahdeksaan tuntiin vaikka työmarkkinalaitoksen edustaja niin väittääkin. Aamu ei ole vapaa-aikaa, vapaa-aika on sitä että voin valita mitä teen. Aamulla pitää käydä suihkussa, pukea syödä aamupalaa laittaa itsensä asiallisen näköiseksi töitä varten, ja matkustaa sinne töihin, kaikkeen tähän menee yhteensä vähintään kaksi tuntia. Työmatka vie tästä tunnin. Herään kuudelta, olen kasilta töissä. Teen duunia sinne neljään, tai joinakin päivinä viiteen. Kotimatkaan menee taas tunti ja olen kotona viiden kuuden maissa.

Iltaa ja vapaa-aikaa jäljellä ennen nukkumaan menoa on siis tässä vaiheessa neljä-viisi tuntia, koska pitää saada kahdeksan tunnin yöunet joten menen nukkumaan kympiltä.

Käyn ehkä kaupassa, hups, tunti meni siihen. Teen ruokaa, oho, toinen tunti hävisi. Oikeasti siis sellaista aikaa jolloin pystyn tekemään kivoja asioita ja harrastamaan on maksimissaan kaksi-kolme tuntia per päivä. Tosiasiallisesti työpäivä on usein vienyt mehut niin että maksimissaan jaksan selata aaveeta sohvalla, kunnes on aika valmistautua nukkumaan menoon. Joskus saatan käydä lenkillä jos oikein reipas olen. Lapsellisilla omaa aikaa ei varmaan sitten ole tämänkään vertaa.

Tätäkö se elämä sitten pitäisi olla eläkeikään...

Ps. Kannatan kuuden tunnin työpäiviä

Vierailija
17/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui siltä vuosikausia kun tein kokopäivätyötä. Nyt teen viiden tunnin työpäiviä ja tää oli loistava ratkaisu. Rahaa on vähemmän mutta elämänlaatu parani niin paljon ettei haittaa. 

Vierailija
18/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. Välillä on kiireistä, välillä hiljaisempaa. Pidän kuitenkin työstäni.

Vierailija
19/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, töissä on sen verran mukavaa, että siä käy mielellään.

Vierailija
20/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireisempinä aikoina kyllä. Mutta silloinkin lohduttaudun sillä, että tämä on vain sesonkiaikaa ja pian taas helpottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi