Onko tämä normaalia?
Rakas mummoni menehtyi eilen sairaalassa, enkä ole vielä toipunut järkytyksestä. Tänään olimme katselemassa hänelle arkkua ja kotimatkalla olin näkevinäni mummon pyöräilemässä, mutta siskoni ei nähnyt mitään kun kysyin häneltä. Onko tämä ihan normaalia surressa vai olenko tulossa hulluksi?
Kommentit (36)
Minusta on normaalia. Kun koirani oli oikeasti kuollut, "näin" että hän hengitti ja keho "liikkui" ikäänkuin hengityksen tahtiin, ja kun mummoni kuoli, "näin" että mummo hymyili ruumisarkussa.
On normaalia. Oon nähnyt äitini kaupassa ja veljeni ajavan autolla ohitseni. Tai siis kuvittelin näkeväni.
Tuntuu vaan niin typerältä, kun oikeasti luulin hänen olevan siellä. :( Eilen illalla kun toinen mummo soitti, kysyin heti äidiltä, kumpi mummo on puhelimessa. Tunnen itseni jotenkin hulluksi, enkä voi millään hyväksyä tätä. Olimme läheisiä ja ikävä on valtava, tämä kaikki tapahtui niin nopeasti.
Ap
mulla oli vastaava juttu. Isäni kuoleman jälkeen olin ensimmäistä kertaa käymässä kotona ja istuttiin äidin kanssa kahvilla. Hetken kuluttua näin, että isäni olisi kävellyt ohitseni keittiöstä makuuhuoneeseen. Tämä näky kesti muutaman sekuntin. Uskovainen en ole, mutta vieläkin asia pyörii mielessäni, niin todentuntuinen se oli. Kuolemasta oli silloin kulunut pari päivää.
Kiitos vastauksista. Lohduttaa kuulla toisten kokemuksia tällaisista tapahtumista.
Ei mitään epänormaalia. Itse näen tänäkin päivänä jossain ihmisissä isäni piirteitä, vaikka hänen poismenostaan on jo vuosia.
Olet ilmeisesti aika nuori? Osanottoni, voimia koko perheelle ; (
Yläasteella olen. Kiitos. ❤ En oikein uskalla puhua tästä näystäni vanhemmille, mutta tänne oli saatava kertoa.
Ap
:( Uskon tuon olevan normaalia ikävää.
Onko teidän mielestä ok jäädä kotiin tällaisen tapahtuman jälkeen pariksi päiväksi?
Varmaan johtuu osittain myös väsymyksestä, jos et ole saanut nukuttua.
On varmaan. Kun lemmikkini kuoli, näin sen useita kertoja mielessäni kuten olin ennen nähnyt oikeasti, ja jos en nähnyt, kuvittelin sen kohta juoksevan huoneeseen kuten ennen.
Odotan koko ajan, että mummo tulee käymään tai soittaa meille. Lohduton olo, ei tässä näin pitänyt käydä. Luulin ja toivoin mummon heräävän vielä ja toipuvan täysin, mutta sitten hän kuoli. Ostin jopa kukkia hänelle ja toivoin hänen näkevän ne heti herättyään. :'( Tuntuu kuin näkisi vain pahaa unta...
Ap
Voi olla, että kestää useita viikkoja että ymmärrät täysin, mitä on tapahtunut. Aika parantaa haavat. Voimia koko perheell. ♡
Onko sulla ennen ollu mitään mt ongelmaa?
En siis tarkoitanut loukata mutta kysyin vaan
T. Edellindn
Kyllä surressa normaalia.