Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bikinifitness -dokumentti Muodonmuutoksia tänään TV1:ssä ja Yle Areenassa

Vierailija
24.04.2017 |

Aiotteko katsoa? Itse tsekkasin Areenassa ja ainakin omasta mielestäni naiset vaikuttivat symppiksiltä. Jokin tässä lajikulttuurissa kuitenkin tympäisee. Esim. se kommentti, että jos hormonitoiminnan häiriön vuoksi jää lapsettomaksi, se voi olla ihan ok, koska laji on kuitenkin antanut niin paljon. Muutama kaveri on kilpaillut bikinifitneksessä ja kaikilla tuli pienempiä tai suurempia esim. suolistoon ja ruoansulatukseen liittyviä ongelmia. Onnekkaita taitavat olla ne, jotka pärjää ilman mitään damagea. Pakko arvostaa kuitenkin näitä kisaajia siitä valtavasta tahdonvoimasta, jota he osoittavat.

Kommentit (494)

Vierailija
401/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin joskus kuvittelin tämän lajin olevan saliharrastuksen ja rakkauden jatkumo. Nyt näytti kuitenkin siltä, että se sali on siinä vain se välttämätön paha. Säälittää tytöt. 

Vierailija
402/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pikku myymyy kirjoitti:

Näyttää jotenkin säälittävältä punnita salaatinlehtiä ja puputtaa vihanneksia muovirasiasta. Jotenkin naurettavan näköistä jopa. Ruoka voi olla tervellistä ja hyvää, ilman että se on noin aneemisen askeettista muovirasiasta.

Lisäksi ohjelman alussa oli niitä miehiä mitkä fleksaili siinä kisapaikalla, näytti jotenkin niin naurettalta touhulta se lihasten esittely :D Jotenkin vaikutti tyhmiltä ja siltä et luullaan olevansa nyt jotenkin parempia kuin muut. 

Ihailin ennen näitä fitness pimuja ja miesihanne oli bodari, mutta arvot on sittemin muuttuneet tervempään ja muuten urheilullisempaan suuntaan ja oon tajunnut miten itseään täynnä tälläset ihmiset on pitkälti, muutenkin vähän pidän ihmisiä melko tyrkkyinä, ketkö postailee kuvia vähissä vaatteissa someen :D

En itse harrasta fitnessiä,salilla käyn säännöllisesti ja välillä postailen someen salikuvia.En koe olevani mitenkään tyrkky. Mitä sitten pitäisi postata?en pidä ruuanlaitosta eli ei ruokakuvia.inhoan sisustamista eli ei niitäkään kuvia.käsityöt,ei.luontokuvat ehkä.liikunta ja kehonmuokkaus on mun juttu,ni niitä kuvua sit laittelen.

Toisekseen aika rankka yleistys et "lihastenesittelijät" olis tyhmiä.Ihan varmasti ovat ihan yhtä älykkäitä kuin sinä ja minäkin.Se että se sinusta näyttää naurettavalta ei oikeuta sua arvioimaan toisten älykkyyttä.

Haluatko avata tuota että miksi ylinpäänsä pitää someen postata kuvia salilta ja omasta kropasta? Miksei riitä se ns. oma suoritus? Etkö voi olla tyytyväinen saavutuksiisi ilman että saat kehuja muilta?

Henkkoht olen sitä mieltä että salilla ei pitäisi kuvausta sallia ollenkaan, se on suurimmalle osalle väestä ihan urheilupaikka eikä selfie-lavaste. Tai tiedä sitten miten nykyään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin, läski plösö, rakastan salilla touhuamista enemmän kuin nuo yksilöt, joita oli kuvattu. Sellaista paloa siihen tekemiseen ja kaipaamista salille ei oikein ollut havaittavissa ja etenkin se blondi lettityttö oli pohjanoteeraus tai oikeastaan valmentajansa meni vielä syvemmälle, koska antoi kaiken tapahtua eikä ohjannut oikein. Mutta kai se on vaikeaa ohjata pakkopullana tekeviä kun vertaa tekemisestä nauttiviin ohjattaviin. Nämä nauttivat vain siitä lopputuloksesta, ei itse matkasta. 

Vierailija
404/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pikku myymyy kirjoitti:

Näyttää jotenkin säälittävältä punnita salaatinlehtiä ja puputtaa vihanneksia muovirasiasta. Jotenkin naurettavan näköistä jopa. Ruoka voi olla tervellistä ja hyvää, ilman että se on noin aneemisen askeettista muovirasiasta.

Lisäksi ohjelman alussa oli niitä miehiä mitkä fleksaili siinä kisapaikalla, näytti jotenkin niin naurettalta touhulta se lihasten esittely :D Jotenkin vaikutti tyhmiltä ja siltä et luullaan olevansa nyt jotenkin parempia kuin muut. 

Ihailin ennen näitä fitness pimuja ja miesihanne oli bodari, mutta arvot on sittemin muuttuneet tervempään ja muuten urheilullisempaan suuntaan ja oon tajunnut miten itseään täynnä tälläset ihmiset on pitkälti, muutenkin vähän pidän ihmisiä melko tyrkkyinä, ketkö postailee kuvia vähissä vaatteissa someen :D

En itse harrasta fitnessiä,salilla käyn säännöllisesti ja välillä postailen someen salikuvia.En koe olevani mitenkään tyrkky. Mitä sitten pitäisi postata?en pidä ruuanlaitosta eli ei ruokakuvia.inhoan sisustamista eli ei niitäkään kuvia.käsityöt,ei.luontokuvat ehkä.liikunta ja kehonmuokkaus on mun juttu,ni niitä kuvua sit laittelen.

Toisekseen aika rankka yleistys et "lihastenesittelijät" olis tyhmiä.Ihan varmasti ovat ihan yhtä älykkäitä kuin sinä ja minäkin.Se että se sinusta näyttää naurettavalta ei oikeuta sua arvioimaan toisten älykkyyttä.

Haluatko avata tuota että miksi ylinpäänsä pitää someen postata kuvia salilta ja omasta kropasta? Miksei riitä se ns. oma suoritus? Etkö voi olla tyytyväinen saavutuksiisi ilman että saat kehuja muilta?

Henkkoht olen sitä mieltä että salilla ei pitäisi kuvausta sallia ollenkaan, se on suurimmalle osalle väestä ihan urheilupaikka eikä selfie-lavaste. Tai tiedä sitten miten nykyään...

Tuota itsekin ihmettelen. En vain salitreenin yhteydessä vaan muutenkin. Mistä tulee ensinnäkin kuvitelma, että joku random olisi kiinnostunut vahtaamaan jonkun toisen randominkuvia somessa? Sitten kun saa jonkun omituisen kuviaan seurailemaan ja kommentoimaan, ollaan että kamalaa. Ja jos siellä salilla treenaa, kai sen itsekin näkee että treeni on toiminut. Miksi se ei riitä, mitä peilistä itse näkee? Ja miksi on saatava muilta (joa randomeilta) kehuja? Täsmälleen samalta sitä näyttää kuin mitä peilistä näkyy, kehuu joku tai ei. Kohtelaisuuskehuja on somessa todella paljon vai ihanko oikeasti jokainen kaunottareksi kehuttu on kaunotar, saati edes perusnätti? Ei todellakaan ole. Joten miksi sellainen, mikä sanotaan vain koska kuuluu olla kohtelias, koetaan niin tärkeäksi?

Vierailija
405/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kyllä ihan rehellisesti sanoa että ulkonäkösyistä en vaihtaisi omaa, hieman pyöreää kroppaani tuon dokkarin esittelemiin kuiviin ja muodottomiin vartaloihin. Onko oikeasti jonkun miehen mielestä esim. sen lakinaisen kroppa  seksikäs? En vain pysty näkemään tuollaisessa mitään kaunista tai tavoiteltavaa, saati että tuollainen touhu voi olla oikeasti terveydelle vahingollista.

Liikunnallinen elämäntapa on minustakin hyvä asia ja kannatan terveellisiä ruokailutapoja, mutta ääripäihin ei tarvitse mennä. Kyllä ruuasta voi ja saa nauttiakin, eikä vain punnita suolaa ja salaatinlehtiä. Ihan kamalaa ettei elämässä ole mitään muuta kuin työ, sali ja muovipurkkeihin annostellut ruuat. Missä on ystävät, muut harrastukset, matkustelu, elämän pienistä ja suurista asioista nauttiminen?

Toivottavasti nämä fitnessihmiset nauttivat valitsemastaan elämäntyylistä. Minulle tuollainen näyttäytyy kertakaikkisen älyttömänä touhuna, mutta toisaalta mikä minä olen sanomaan mikä kenellekin saa tuottaa iloa ja tyydytystä. Heidän mielestään varmaan minä käytän aikani ihan väärin, kun tykkään lukea kirjoja ja käydä taidenäyttelyissä, vaikka takapuoleni ympärysmitta on kolminumeroinen. Mielenkiintoista silti nähdä erilaisia elämänvalintoja.

Vierailija
406/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on sellainen ajattelumaailma, että jos joku on tyytyväinen itseensä selluineen ja ylikiloineen, hän vain sanoo niin mutta oikeasti on kateellinen. Jos joku ei pidä fitnesskroppaa kauniina, hän on kateellinen ja läski (läski ja kateellinen tuntuvat olevan synonyymeja). Jos ei ihaile lauman mukana sitä mitä muukin lauma, on vain kateellinen ja todennäköisesti myös läski.

Kuvitelma siitä, että muut ovat minulle kateellisia, on monelle tärkeä. Ja jokainen joka ei kehu, on kehumatta vain kateuttaan. Sellainen vaihtoehto ei ole mahdollinen, että ehkä on niitäkin joiden mielestä kehuttavaa ei ole......

Vierailija
407/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten pidä paikkaansa. Jos ajattelet vaikka jotain 25-35 vuotiasta Mäntsälän Teboililla istustkelevaa perus Tomppaa, niin mitä se vaatii Tompalta muokata kroppansa miesten yleisen ulkonäköihanteen mukaiseksi? No, paljon urheilua (4 kertaa viikossa vaikkapa) ja terveellistä ruokavaliota + kohtuullisia ruokamääriä, ehkä jonkin verran myös huomiota siihen että ruokavalio tukee lihasten kasvua.  Herkkuja voi syödä kohtuudella silloin tällöin ja ottaa vaikka muutaman olusenkin toisinaan. Tätä kun harjoittaa vaikka vuoden, pari, niin Tompalla on jo aika pitkälti kauneusihanteen mukainen vartalo, lihaksikas ja vähärasvainen, painoindeksi saa pysyä siinä normaalin keskivaiheilla. Jos Tompalla on alussa paljon ylipainoa, ruokavalion pitää olla alkuvaiheessa jonkin verran tiukempi, mutta ihan suht terveellisesti syömällä homma etenee.

Ja sitten mietit jotain perus Marjattaa sieltä Tebarilta. Mitä Marjatan pitää tehdä päästäkseen suht lähelle naisten kauneusihannetta? No, Marjatankin pitää urheilla paljon. Vaikka Marjatta olisi about normaalipainoinen, Marjatan pitää myös vetää ruokavalio toooosi niukaksi ja vahtia syömisiään varsin tiukasti (ei todellakaan ylimääräisiä herkkuja about koskaan, eikä ainakaan olutta). Jos ihan bikinifitneskuntoon, tai edes lähelle sitä tahtoo päästä, on ruokavalion terveellisyyskin jo vähän niin ja näin. Kun ihanne paino ja haluttu lihasmassan määrä on saavutettu (voi mennä muutama vuosi, laihduttaminen alipainon rajoille ja lihasmassan kasvattaminen samanaikaisesti on naiselle aika kinkkinen juttu), on edessä kropan muu muokkaaminen: usein aika kalliit ihohoidot, selluliittihoidot jne.(vähäänkään tehoavat hoidot ovat hinnaltaan parista satasesta pariin tonniin, ongelmasta riippuen). Hyvin harvalla naisellahan on oikeasti tasainen, kaunis iho joka puolella vartaloa (ei ole miehilläkään mutta eipä sitä teiltä vaaditakaan) ja selluliittiä on monella todella terveellisestikin elävällä, ihan esim. geeniperimästä johtuen.  Ja jos rasva ei oles suostunut lähtemään tasaisesti ja toivotunlaisesti joka puolelta (tai jos rinnat tai vatsanahka eivät esim raskauksien jäljiltä oikein istukaan uuteen painoindeksiin), tehdään vielä parit kirurgiset operaatiot, hintalappu näille parista tonnista kymppiin. Helppo nakki, eikö? 

Vierailija
408/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pikku myymyy kirjoitti:

Miksi joku laittaa kuvan tekemästään kakusta?eikö riitä että on vaan tehnyt hienon kakun?Minä postaan elämästäni (eli myös saliharrastuksestani ja kropastani,koska se on se mun juttu mistä nautin)

Ja kyllä,mulle riittää ihan se et itsekseni seuraan kehitystäni enkä koe tarvitsevani yltiömääräistä kehuskelua/tykkäyksiä =) ja mun treenikuvat saa ehkä 10 tykkäystä perheeltä ja parhailta kavereilta 😂

Vierailija
409/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttini oli siis vastauksena tähän.

#minä kirjoitti:

Naisten vartaloihanne muuttuu hieman vuosikymmenestä toiseen. Tällä hetkellä unelmakroppa vaikuttaa tosiaan oleva "bikinifitness" kroppa, joka on huomattavasti hankalampi saavuttaa kuin mallivartalo.

Ennen riitti että pudotti painon alipainon ja normaalipainon rajalle --> laiha --> unelmakroppa. Mitään treeniä tai vaivannäköä ei ole tähän asti tarvinnut, jotta voisi omata täydellisen naisvartalon. Ainoastaan itsekuria sen suhteen, että ei syö liikaa.

Miehille ei koskaan ole riittänyt laihuus. Unelma miesvartalo on aina ollut huomattavasti hankalampi saavuttaa kuin unelma naisvartalo. Nyt naisetkin joutuvat näkemään todella paljon vaivaa, jotta kroppaa ihasteltaisiin.

Olisiko sittenkin helpompaa, jos unelma naisvartaloksi riittäisi se perinteinen "laihuus"?

Ei muuten pidä paikkaansa. Jos ajattelet vaikka jotain 25-35 vuotiasta Mäntsälän Teboililla istustkelevaa perus Tomppaa, niin mitä se vaatii Tompalta muokata kroppansa miesten yleisen ulkonäköihanteen mukaiseksi? No, paljon urheilua (4 kertaa viikossa vaikkapa) ja terveellistä ruokavaliota + kohtuullisia ruokamääriä, ehkä jonkin verran myös huomiota siihen että ruokavalio tukee lihasten kasvua.  Herkkuja voi syödä kohtuudella silloin tällöin ja ottaa vaikka muutaman olusenkin toisinaan. Tätä kun harjoittaa vaikka vuoden, pari, niin Tompalla on jo aika pitkälti kauneusihanteen mukainen vartalo, lihaksikas ja vähärasvainen, painoindeksi saa pysyä siinä normaalin keskivaiheilla. Jos Tompalla on alussa paljon ylipainoa, ruokavalion pitää olla alkuvaiheessa jonkin verran tiukempi, mutta ihan suht terveellisesti syömällä homma etenee.

Ja sitten mietit jotain perus Marjattaa sieltä Tebarilta. Mitä Marjatan pitää tehdä päästäkseen suht lähelle naisten kauneusihannetta? No, Marjatankin pitää urheilla paljon. Vaikka Marjatta olisi about normaalipainoinen, Marjatan pitää myös vetää ruokavalio toooosi niukaksi ja vahtia syömisiään varsin tiukasti (ei todellakaan ylimääräisiä herkkuja about koskaan, eikä ainakaan olutta). Tämä siis ihan vain jos tahtoo olla tosi laiha ja kiinteä. Jos ihan bikinifitneskuntoon, tai edes lähelle sitä tahtoo päästä, on ruokavalion terveellisyyskin jo vähän niin ja näin. Kun ihanne paino ja haluttu lihasmassan määrä on saavutettu (voi mennä muutama vuosi, laihduttaminen alipainon rajoille ja lihasmassan kasvattaminen samanaikaisesti on naiselle aika kinkkinen juttu), on edessä kropan muu muokkaaminen: usein aika kalliit ihohoidot, selluliittihoidot jne.(vähäänkään tehoavat hoidot ovat hinnaltaan parista satasesta pariin tonniin, ongelmasta riippuen). Hyvin harvalla naisellahan on oikeasti tasainen, kaunis iho joka puolella vartaloa (ei ole miehilläkään mutta eipä sitä teiltä vaaditakaan) ja selluliittiä on monella todella terveellisestikin elävällä, ihan esim. geeniperimästä johtuen.  Ja jos rasva ei oles suostunut lähtemään tasaisesti ja toivotunlaisesti joka puolelta (tai jos rinnat tai vatsanahka eivät esim raskauksien jäljiltä oikein istukaan uuteen painoindeksiin), tehdään vielä parit kirurgiset operaatiot, hintalappu näille parista tonnista kymppiin. Helppo nakki, eikö? 

Vierailija
410/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten mietit jotain perus Marjattaa sieltä Tebarilta. Mitä Marjatan pitää tehdä päästäkseen suht lähelle naisten kauneusihannetta? No, Marjatankin pitää urheilla paljon. Vaikka Marjatta olisi about normaalipainoinen, Marjatan pitää myös vetää ruokavalio toooosi niukaksi ja vahtia syömisiään varsin tiukasti (ei todellakaan ylimääräisiä herkkuja about koskaan, eikä ainakaan olutta). Jos ihan bikinifitneskuntoon, tai edes lähelle sitä tahtoo päästä, on ruokavalion terveellisyyskin jo vähän niin ja näin. Kun ihanne paino ja haluttu lihasmassan määrä on saavutettu (voi mennä muutama vuosi, laihduttaminen alipainon rajoille ja lihasmassan kasvattaminen samanaikaisesti on naiselle aika kinkkinen juttu), on edessä kropan muu muokkaaminen: usein aika kalliit ihohoidot, selluliittihoidot jne.(vähäänkään tehoavat hoidot ovat hinnaltaan parista satasesta pariin tonniin, ongelmasta riippuen). Hyvin harvalla naisellahan on oikeasti tasainen, kaunis iho joka puolella vartaloa (ei ole miehilläkään mutta eipä sitä teiltä vaaditakaan) ja selluliittiä on monella todella terveellisestikin elävällä, ihan esim. geeniperimästä johtuen.  Ja jos rasva ei oles suostunut lähtemään tasaisesti ja toivotunlaisesti joka puolelta (tai jos rinnat tai vatsanahka eivät esim raskauksien jäljiltä oikein istukaan uuteen painoindeksiin), tehdään vielä parit kirurgiset operaatiot, hintalappu näille parista tonnista kymppiin. Helppo nakki, eikö? 

Mutta MIKSI perustompan ja perusmarjatan on oltava ulkonäköihanteen mukaisia? Mitä vikaa on perustomppuudessa ja perusmarjattuudessa?

Helpompaa, halvempaa ja suositeltavampaa on hankkia itsetunto.

Vierailija
411/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pikku myymyy kirjoitti:

Miksi joku laittaa kuvan tekemästään kakusta?eikö riitä että on vaan tehnyt hienon kakun?Minä postaan elämästäni (eli myös saliharrastuksestani ja kropastani,koska se on se mun juttu mistä nautin)

Ja kyllä,mulle riittää ihan se et itsekseni seuraan kehitystäni enkä koe tarvitsevani yltiömääräistä kehuskelua/tykkäyksiä =) ja mun treenikuvat saa ehkä 10 tykkäystä perheeltä ja parhailta kavereilta 😂

Onhan se vähän eri asia laittaa someen kuva kakusta (ja myöhemmin ehkä kuva toisesta kakusta) kuin kymmenittäin kuvia omasta kropasta. Kaksi vertailukuvaa ennen-jälkeen ymmärrän mutta viikottaisia saliselfieitä en.

Mutta muuten ihan hienoa ettet kuulu näihin jotka hengittää somen kautta ja päivä on pilalla jos ei saa vähintään sataa tykkäystä jokaiselle kuvalle. En vaan itse ymmärrä tuota kulttuuria ja siksi kysyin, kiitos kun selvensit.

Vierailija
412/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ulina ja ylikorostus treenatessa taitaa olla jonkinlainen ammattitauti. Fitnesspäiväkirjoissa Eevikin taisi ulvoa ja puhista jalkaprässissä niin että kaikki varmasti kuulee että nyt muuten treenataan.

Itse käyn "räkäisellä" salilla, ja kerran keskuuteemme laskeutui ilmestyksenomaisesti ehta bikinifitness-emäntä. Ehkä normisali oli kiinni, niin joutui alentumaan joukkoomme. Pienellä salilla rouva sotki kaikkien muiden treenin kiertoharjoittelullaan ja paikasta toiseen loikkimisellaan, ja ääntä lähti enemmän kun muista voima- ja painonnostajista yhteensä. Väittäisin, että yleisesti ottaen kun nostetaan oikeasti isoja ja tiukkoja rautoja, energia menee ihan hengittämiseen eikä ulvomiseen. Hengitys saattaa muuttua raskaammaksi puhinaksi, mutta se sentään edesauttaa sitä nostoa, toisin kun se vinkuminen. Huomiota sillä ei kyllä ihan samalla tavalla saa.

Ja se Lindan soutu oli karsean näköistä heilumista, ei se ole kokovartaloliike se.

Vierailija
413/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

------------------ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---------------------- kirjoitti:

Tästä tervettä esimerkkiä; ei säännöllistä kuntosalia, ei (laittomia) aineita, ei diettiä, ei silikonia tai ties mitä lisäkkeitä:

https://static1.squarespace.com/static/53000089e4b0ee230b356322/t/53000…

Ainoastaan terve nuori nainen joka on kovassa fyysisessä kunnossa, ilman että on pilannut terveytensä.

Kestävyyslajia ei voi oikein verrata bodaamiseen salilla. 

No kyllä aivan hyvin voi verrata. Kyse on siitä, että ihminen on terveessä ja hyvässä kunnossa. Tuo esimerkkini nainen on selvästi normaalia naista vahvempi ja kestävämpi. Miksi vaadittaisiin yhtään enempää. ?!

Mitä huomattavalla lihasmassalla tekee, jos tuhoaa terveytensä, eikä todellisuudessa esim. jaksa juosta Cooperissa minkäänlaista tulosta, vaan häviää ns. "tavalliselle ihmiselle".

Jos otan toisen esimerkin:

http://i.imgur.com/Vf3F9.png

niin siinä on kaveri, jonka rasvaprosentti on lähes nolla, hapenottokyky on erinomainen ja esim. yhden käden leukoja hän pystyy vetämään valtavan määrän puhtaasti, myös heikommalla kädellä. Kaikki tuosta ylimääräinen on pelkkää poseerausta ja pelleilyä, jolla ei tee yhtään mitään missään muualla. Tai, no peilin edessä pullistellessa ehkä.

Nyt puhutaan kahdesta aivan eri lajista. Kiipeilyä voisi verrata parkourin kanssa, mutta ihan mahdotonta verrata kiipeilyä tai parkouria johonkin helvetin lihasten pöhötys lajiin.. :D Laitetaan kiipeilijä penaan bikinifitness mirmelin kanssa vastakkain ei saatana! :'''D Kiipeilijät ei hae mitään lihaksia tai rääkkää itseään tiukoilla dieeteillä, vaan tuo on aivan eri laji, missä on aivan eri tavoitteet, u get me? 

Kiipeily on vahan huono esimerkki, koska siinakin hoikkana pysymisella on paljonkin merkitysta, koska kevytta kroppaa on helpompi kannatella. Ja taman minulle on kertonut yksi Suomen menestyneimpia kilpakiipeilijoita, joka omasta mielestaan oli "laski".

Vierailija
414/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off topic, mutta kiinnitittekö huomiota sen blondin ripsihuoltoon (n.34 min kohdalla)? Missä ihmeessä sen omat ripset on, näytti että rivissä olisi ollut vain noita irtoripsiä ja omia ei ollenkaan :o? Itselläni siis ei ole kokemusta näistä ripsihuolloista, onko tavallista että omat ripset kärsii noin pahasti?

Vierailija
415/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän off topic, mutta kiinnitittekö huomiota sen blondin ripsihuoltoon (n.34 min kohdalla)? Missä ihmeessä sen omat ripset on, näytti että rivissä olisi ollut vain noita irtoripsiä ja omia ei ollenkaan :o? Itselläni siis ei ole kokemusta näistä ripsihuolloista, onko tavallista että omat ripset kärsii noin pahasti?

En tiedä, mutta tuo elintapa altistaa myös raudanpuutokselle ja silloin irtoaa ripset aika lahjakkaasti myös. Tai siis ovat tosi lyhyet ja harvat sen raudanpuutteen aikana sen jälkeen kun vanhat ovat tippuneet pois eikä uutta kasva tilalle normaalisti.

Vierailija
416/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta tuo elintapa altistaa myös raudanpuutokselle ja silloin irtoaa ripset aika lahjakkaasti myös. Tai siis ovat tosi lyhyet ja harvat sen raudanpuutteen aikana sen jälkeen kun vanhat ovat tippuneet pois eikä uutta kasva tilalle normaalisti.

Totta, hiukset hänellä näytti myös päälaelta jotenkin ohentuneilta ja hiusraja karannut ylemmäs :(

Vierailija
417/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on kuitenkin noita perustomppia ja marjattoja, jotka tyytyväisinä käyvät sauvakävelyllä, marketissa makkaraostoksilla penskat kärryissä, ajavat kälysellä vanhalla tojotalla ja joita ei voisi vähempää vaivata kaljuuntuminen tai persauksen roikkuminen kun elämänsisältö ja onnellisuus tulee muualta. Tompat eivät ota velkaa, jotta voivat ajaa sellaisella autolla kuin kullakin hetkellä ns. kuuluu ja marjatat eivät ota pikavippiä, jotta saavat merkkiveskan. Kaikkia ei vain kertakaikkiaan kiinnosta materialistiset arvot ja niiden noudattaminen kun ei niistä siihen oman arvomaailman mukaiseen elämään mitään lisäystä saa. Selluliitit, pönäkkyys ja kosmetologeilla juoksemiset täyttämässä tätä, häivyttämässä tuota ja poistamassa kolmatta eivät haittaa. Tämä on sitten tietenkin "kateutta" tai tyytymistä, vaikka on paljon mahdollista että se on kuitenkin ihan tyytyväisyyttä ja onnellisuutta, vaikka rasvaprosentti ei olekaan alhainen eikä tarakka töröllään.

Vierailija
418/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole koskaan irtoripsiä ollut, mutta yksi työkaveri piti joka päivä sellaisia liimattavia (?) irtoripsiä. Sanoi, että monta vuotta niitä käyttäneenä hänellä ei ole enää omia ripsiä ollenkaan, koska liimaan irtosi aina tekoripsiä poistettaessa omiakin ripsiä. Eikä hän toisaalta voinut lopettaakaan irtoripsien käyttöä, koska ei kehdannut liikkua paljassilmäisenä ihmisten ilmoilla. 

Vierailija
419/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tomppa ja marjatta tästä sitten hyötyvät? Saavat hyvän ammatin ja toimeentulon, onnellisen kestävän avioliiton, fiksut lapset? Näitäkö he eivät voi saada ilman ihannevartaloa? Ja ihannevartalo siis takaa nämä asiat?

Eiköhän tärkeämpää ole olla onnellinen siinä omannäköisessä elämässään, mikä kenetkin onnelliseksi tekee, eikä jossakin wannabe-maailmassa pyrkien olemaan median ja markkinoiden "ihanne". Joka sekin tietenkin varmasti tekee monet onnelliseksi, mutta oletus siitä että jokaisen tompan ja marjatan olisi ryhdyttävä joksikin fitness-ihanteeksi koska sellainen kuuluu olla, on aika erikoinen. Ja siltikin olisi niitä, jotka eivät tomppaa ja marjattaa ihastelisi vaikka kuinka hauis pullottaisi ja persaus kenottaisi.

Vierailija
420/494 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon tomppa-marjatta-esimerkkiin sen verran, että kaikille suinkaan ei hoikkana tai laihanakaan pysyminen vaadi mitään ihmeellisiä. Jotkut ovat luonnostaan kuikeloita ja ylipainoa ei tule. Kaikki eivät myöskään oletuksena syö rasvaista moskaa, että syömisiä tarvitsisi vahtia. Ja ennenkaikkea, kaikki eivät halua näkyvää lihasmassaa vaan monille riittää hoikkuus ja arjessa riittävä voimataso. Sillähän ei ole voiman kanssa mitään tekemistä, minkäkokoiset lihakset ovat. Minäkin olen treenannut samalla salilla miehen kanssa, jolla ei todellakaan ollut mitään show-muskeleita vaan sellainen jäntevän kuiva oli ja niin vain nosteli penkiltä ja mavena enemmän kuin muskelimiehet. Ei siitä olisi t-paita ja farkut päällä kaupungilla nähnyt, että nousee ja paljon.

Monen kauneusihanne varsinkin naisilla on hoikka ja sopusuhtainen, ns. laihaläski. Eivät kaikki miehet (edes bodarimiehet) pidä upeimpana naistyyppinä lihaksia tai fitnessiä, vaan ihan perushoikkaa naista, joka vaikka juoksee tai jumppaa, mutta ei ole lihaksikas. Ja osa ihmisistä valitsee kumppaninsa niinkin typerällä tavalla kuin että sen kanssa on mukavaa ja tulee luonteen puolesta hyvin juttuun, vaikka sillä ei olisikaan adoniksen vartaloa tai selluttomia reisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi