Toni Niemisen mitalit panttihuutokaupassa
http://www.is.fi/makihyppy/art-2000005183241.html?utm_campaign=tf-IS&ut…
Albertvillen olympialaisissa kaksi kultaa ja pronssin voittaneen mäkihyppääjä Toni Niemisen mitalit ovat myynnissä verkon panttihuutokaupassa.
ESS:n mukaan kultamitalien hinta on 2 500 euroa kappaleelta, pronssin 2 000. Myös Niemiselle myönnetty Lahti-mitali on myytävien arvoprenikoiden joukossa. Sen pyyntihinta on 2 800 euroa.
Kommentit (11)
Aika sääli. Olisihan nuo hienot muistot jälkipolville.
Nännän nää. Minä tiedänkin, mitä mitaleille on tapahtunut. Nieminen on tänä iltana Villi kortti -ohjelmassa vieraana ja siellä selviää.
Pitäsi kieltää tuo mitaleilla huoraaminen.
Niemisellä kävi tuuri, että v-tyyli teki vasta tuloaan ja Tomppa oli niitä harvoja jotka sen tyylin osasi Albertvillessä. Oli aina hyvin keskinkertainen hyppääjä, mutta voitti ihan v-tyyliin ansiosta. Sitten ei pärjännyt kun paremmat hyppääjät oppi hyppäämään v-tyylillä.
Onhan se kummallinen ura tietty kun huippuhetki osuu kun on 16-vuotias ja loppu urasta on vaan epätoivoista yritystä saavuttaa se taso. Ja sitten taloudelliset vaikeudet uran jälkeen. Siksi Ahonenkin uraansa jatkoi. Rahat oli menneet.
Ne on metallikiekkoja. Itse tekisin ainakin niillä rahaa, mitä iloa niistä on jossain vitriinissä?
Vierailija kirjoitti:
Ne on metallikiekkoja. Itse tekisin ainakin niillä rahaa, mitä iloa niistä on jossain vitriinissä?
Arvaanko oikein jos arvaan, ettet ole mitenkään esim. säästäväinen ihminen? Sellaista kädestä suuhun meininkiä. Easy come, easy go. Esim. kultakoruja sinulle ei kerry. Onko kulutusluottoakin?
Varma tieto: Nieminen saa mitalinsa takaisin tämän illan Villissä kortissa.
Juu, mitalit taas Niemisen kaulassa....kunnes hän lahjoittaa ne jonnekin, veikkaan jotain urheilumuseota.
No onkos siellä jo tarjouksia?