Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi, mutta millä ihmeellä opiskelijoiden on tarkoitus elää elokuusta lähtien?

Vierailija
24.04.2017 |

Ihan hullua, vuokra n. 600€ halvin murju mitä on löydetty. Opintoraha n. 247€ josta rokotetaan elokuusta lähtien 80€/kk pois. Jäljelle jää sitten n. 180€/kk, tuohon asumistuki, mikä on kahdelle opiskelijalle rapiat 400€

Tuokin maksetaan vain toisen tilille. Eikös tämän muutoksen pitänyt olla kannattavaa opiskelijoille? :o EI ainakaan minun laskujeni mukaan!

Kahden opiskelijan taloudessa tulot ovat siis:
180€ + 180€ = 360€ + 400€ = 760€ - 600€

Eli vuokran jälkeen elämiseen jää n. 160€/kk. Yhteensä 80€/henkilö. Pitää varmaan alkaa dieetille.

Kommentit (336)

Vierailija
321/336 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuka väittää ettei siivoamiseen pääse ilman kokemusta? Milloin tuollainen? kyllä mitä itse olen lukenut niin ainoa vaatimus on ettei peruskunto ole persiillä. 

Töihin hakijoita on enemmän kuin töitä, tietysti työnantaja valitsee ne, joilla on kokemusta jo valmiiksi. Kysynnän ja tarjonnan laki, ei niin, ettei noita töitä VOISI tehdä ilman kokemusta. 

-M21

mistä kaupungista on kyse? siivoojista kun on aina pulaa. minä pääsin ilman kokemusta heti siivoojaksi. palkkasivat haastattelun jälkeen kahden päivän päästä. 

Sanos muuta, itsekin laitoin hakemuksen isoon siivousfirmaan (ihan sen takia että en vaan viittinyt alkaa ettimään laadukkaampia ja vaikeammin saatavia duuneja) ja emmin vain kelpuuttaako ne tämmöistä ylipainoista yliopisto-opiskelijaa, jolla ei mitään kokemusta. Työhaastatteluun kutsuivat, mutta kun menin paikalle alkoi vaan suoraan työsopimusta täyttämään. Ihan reipas olen ja sopiva asenne on mulla paskahommiin, mutta vanhat urheiluvammat ja se nykyinen ylipaino, nii en kestänyt hommaa kuin sen yhden syksyn.

Nykyään työllistän itse itseni eikä tosiaan tee mieli maksella lusmujen lusmuilua.

Tiet yms. muu infra ja sairaanhoito, peruskoulu, poliisi ja armeija, niitä varten veroni maksan tunnollisesti. Vammaisia rahoitan mielelläni ja alkkiksetkin saavat syödä pöydästäkin mieluummin kuin lisää rahaa nuorille miehille ja naisille.

Jaa, minä olen työttömänä ja opiskelijana hakenut siivoustyötä kahdelta eri paikkakunnalta. Ei kutsua haastatteluun.

Kokemukseni on siis pääkaupunkiseudulta. Muutaman vuoden takaa kun vielä olin 25 vuotias opiskelija. Työn perässä voi muuttaakin, mutta ei tietenkään, jos on jonkun vaimo. Silloin sopii miehen elättää se rouvansa. Se on kunniallisempaa kuin muiden taskulla käyminen.

Perhe pysyköön siellä missä perheenpää töitä tekee. Minun mielestä ennenkaikkea miesten pitäisi saada työpaikat, naiset voi hoitaa kotia tai lapsia, jos töitä ei kaikille riitä. Itseasiassa ainakin lastenhoito on melkein syytäkin hoitaa.

Eli miehille töitä ja nuorille töitä, äidit kotiin. On se vaan miehelle liikaa, jos ei edes perhettään pysty elättämään. Itse tein siivouksen lisäksi myös elintarvikejakelua. Eli välistä ihan kahtakin työtä. Opintolainaakin nostin jonkin verran, en kyllä paljoa.

Vierailija
322/336 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

600e asunto??? Salli mun nauraa. Soluun siitä niinkun olis jo :D

t. helsinkiläinen, joten turha vetää sitä korttia tähän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/336 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan ruhtinaalinen summa naamaa kohden! Mulle jää elämiseen 20€ laskujen jälkeen. :) Vähän elämänhallintaa jos tuo ei muka riitä.

Ärsyttää nämä "laskujen jälkeen" tyypit, joilla menee muka niin huonosti. Sitten kun aletaan puhua että mitä laskuja niin mm. luottokorttilasku kun on ostettu kaikkea kivaa... 

VUOKRAN JÄLKEEN ja LASKUJEN JÄLKEEN ovat kaksi täysin eri asiaa.

Vierailija
324/336 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 euron asunnot ovat palkkatyössä käyville veronmaksajille. Opiskelijoille on tarjolla soluja ja kimppakämppiä hintaan 200e/henkilö. Saat katon pään päälle, ilmaisen koulutuksen, ilmaisen terveydenhuollon, opiskelijaruokailun ja vielä diskorahaa taskuun. Mikä on ongelma?

Vierailija
325/336 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmassa osassa maailmaan vanhempien opiskeluja säästämillä rahoilla, joilla maksetaan myös lukukausimaksut. Tai sitten pärjäämällä niin hyvin, että saa yksityistä sponsorirahaa.

Joissakin asioissa Suomessa on asiat olleet paremmin kuin "suurimmassa osassa maailmaa". Suomen nykyinen hallitus vain on päättänyt, että niin ei saa olla. Siksi nyt systemaattisesti tuhotaan kaikki se, mikä Suomessa on ollut paremmin kuin muualla.

Vierailija
326/336 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin töissä opiskelujen ohessa. Kadun sitä etten ottanut opintolainaa. Olisin valmistunut aikaisemmin enkä olisi ollut niin väsähtänyt.

Vierailija
327/336 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän tuon lainanottokammon, jos on alalla, joka ei ole mieleinen. Minä jäin työttömäksi työnhakijaksi lukion jälkeen. En tiennyt mitä oikein haluaisin tehdä, joten hain töitä, haluisin pitää välivuoden, tai oikeammin väli puolitoistavuotisen, valmistuin syksyllä.

Välivuoden aikana minulle hahmottui hieman mitä haluaisin opiskella, mutta tiesin, että alalle on vaikea päästä. Minun tuli kuitenkin nuorisotakuun vuoksi alle 25-vuotiaana hakea joka kevät ja syksy opiskelemaan, ja koska en halunnut käyttää korkeakoulun tukikuukausia ja jo silloin huhuttua ensikertalaiskiintiötä epämieleisiin korkeakouluopintoihin, hain haaveilemaani alaan liittyvään ammattikoukutukseen. Ajattelin, että kyllä pari vuotta voi hyvin hakea yliopistoon ja käyttää välivuoden töiden sijaan opiskellen amistutkinnon, sillä saisi luultavasti sivutöitäkin kun pääsee yliopistoon.

Karu totuus kuitenkin iski, kun en saanut opiskelija-asuntoa, kaverin kanssa jaetun asunnon oman veden ja vuokran osuus oli 420e, mutta toisen asteen opintotuki ja asumistuki 200e ja 250e, ennen veroja... Siitä sitten vuokran jälkeen maksamaan bussilippua, nettiä, sähkölaskua, saati sitten ruokaa tai opiskelutarpeita. Eli velkaannuin vajaa 6000e amisopinnoista, joita en ole vieläkään kerennyt suorittamaan loppun, sillä niitä opintoja ei valvottu opintopistemenetelmällä ja viime keväällä otin aika pitkän lukutauon. Se tuottikin hedelmää ja olen viime syksystä opiskellut haavealaani, ja tämän vuoksi ottaisin vaikka millaisen lainan. Mutta sympatiani on niiden puolella, jotka eivät ole saanet töitä, joten opiskelevat vain ikänsä takia pakkohakemaansa alaa, joka on vähän sinne päin. Tai niiden, joilla on pelkoja opintolainan tulevaisuuden kanssa, eihän meidän nykyiseen hallituksen päätöstentekoon voi luottaa.

Vierailija
328/336 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon + 3000€/henkilö eli teille jää elämiseen yli 6k hynää. Eikö muka riitä?!

Mistä revit ton 3000? Max. opintolaina PER KUUKAUSI on 650 euroa.

Vierailija
329/336 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

600 euron asunnot ovat palkkatyössä käyville veronmaksajille. Opiskelijoille on tarjolla soluja ja kimppakämppiä hintaan 200e/henkilö. Saat katon pään päälle, ilmaisen koulutuksen, ilmaisen terveydenhuollon, opiskelijaruokailun ja vielä diskorahaa taskuun. Mikä on ongelma?

Tosiasia vaan on se, että opiskelija-asuntoja ei riitä lähimainkaan kaikille ainakaan PK-seudulla.

Vierailija
330/336 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on maailmassa niitä harvoja maita joissa opiskelusta maksetaan. Muualla opiskelu maksaa usein maltaita!!! Kyllä meidät on saamaan kaikki heti ilmaiseksi mulle nyt. Ärsyttävää saamattomuutta ja vellihousumeininkiä.

Vierailija
331/336 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia vaan on se, että opiskelija-asuntoja ei riitä lähimainkaan kaikille ainakaan PK-seudulla.

Ja ainakin pääkaupunkiseudulla on aika vähän 200 euron kimppakämppiä. Poikaystäväni maksaa noin 350 e/kk huoneestaan ja Espoon perukoilla asuva kaverini joku 270 e/kk. Kummallakin kaksi kämppistä. Asumislisä kun on tähän asti ollut maksimissaan noin 200 e/kk niin tiukkaa on ollut.

Vierailija
332/336 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja että pk-seudulla ja ilmeisesti ainakin myös Tampereella ne solut ovat enemmän kuin 600e/2, omani oli 330e, kaverilla vielä vähän enemmän.

Vierailija
333/336 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hullua, vuokra n. 600€ halvin murju mitä on löydetty. Opintoraha n. 247€ josta rokotetaan elokuusta lähtien 80€/kk pois. Jäljelle jää sitten n. 180€/kk, tuohon asumistuki, mikä on kahdelle opiskelijalle rapiat 400€

Tuokin maksetaan vain toisen tilille. Eikös tämän muutoksen pitänyt olla kannattavaa opiskelijoille? :o EI ainakaan minun laskujeni mukaan!

Kahden opiskelijan taloudessa tulot ovat siis:

180€ + 180€ = 360€ + 400€ = 760€ - 600€

Eli vuokran jälkeen elämiseen jää n. 160€/kk. Yhteensä 80€/henkilö. Pitää varmaan alkaa dieetille.

No nyt vaan pohditte kumpi opiskelee alaa josta työllistyy ja toinen menee "töihin" kuuluisalla 9€ päivä liksalla, ellei vallan irtoa oikeita töitä.

Vierailija
334/336 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet töihin otat lainaa rupeat huoraksi kunhan lopetat MANKUMISEN! Ja juu, ala dieetille todella.

Vierailija
335/336 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio maksaa vuokran asevelvollisuuden ajalta. Joillekin varus "miehille" päivärahan jatke on vuokrata asunto pimeästi eteenpäin ja loisia härskisti sinisilmäisen tyttöystävän nurkissa.

Vierailija
336/336 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudistus oli opiskelijajärjestöjen tahto. Harmi vain, että ei tultu ajatelleeksi muita kuin yksinasuvia. Hallitus käyttikin tämän virheen röyhkeästi hyväkseen ja julisti että nyt kuunnellaan opiskelijoita, mikä ikävä kyllä on totta.

En ymmärrä miksi opiskelijat ovat poikkeusasemassa muihin väestönosiin verrattuna. Hyvinvointivaltiossa kaikille taataan perustoimeentulo paitsi opiskelijoille, joiden tulee pärjätä 500-600 eurolla. Hesassa saa sossusta tonnin, mutta sekään ei onnistu opiskelijalle nerokkaan opintolainavedätyksen vuoksi.