Onko nolompaa kuin asua vuokralla kerrostalossa?
Ainahan normaali ihminen voi hankkia edes asumisoikeusrivarin. Opintojen jälkeen vuokralla asuminen etenkin jossain kerrostalolähiössä on aikuiselle kyllä noloa ja kertoo paljon ihmisen elämänhallinnasta. Ellei kykene hankkimaan omistusasuntoa on kyllä jotain elämässä tehnyt väärin. On sössitty luottotiedot, mielenterveysongelmia, päihdeongelmaa tai jotain muuta ongelmaa. Kukaan aikuinen tuskin vapaaehtoisesti kartuttaa toisten omaisuutta asumalla vuokralla. No, työttömillä toki ei ole vaihtoehtoja mutta työssäkäyvillä uskomatonta tyhmyyttä.
Kommentit (134)
Työssäkäyvä = 37,5 h/viikossa ja palkka yli 1500? Ei vaan meillä, kummatkin osa-aikaisia täällä.
Miten joku viitsii pähkäillä ja murehtia muiden asumismuotoja ja syitä siihen?
Jokainen tavallaan.
Helsingin keskustassa asuntojen vuokrat suhteessa hintoihin ovat sen verran matalat (empiirinen havainto kaupungeista yleisesti, jolle ei ole keksitty kunnon selitystä), että saattaa kannattaa asua vuokralla ja sijoittaa rahat muualle vaikka olisi varaa omistaa. Onko se noloa?
Vierailija kirjoitti:
Ennemminkin pitäisin tällaisen aloituksen tekijää mielenterveysongelmaisena.
Tottakai vuokralla asuvista osalla on ongelmia elämänhallinnassa, mutta mitäpä tuo kenellekään kuuluu. Yhtä hyvin voisi kirjoittaa kuinka asunnottomilla on ongelmia elämänhallinnan kanssa.
Ja kyllä osalla omassa asunnossa asuvistakin ongelmia on.. kun ei se asunnon omistaminen niiltä suojaa.
Jep jep, itse kyllä asuisin omakotitalossa tai rivitalo. Työttömänä sellaista turha haaveilla, meitä kumminkin asuu 3 ja kaksio kyseessä, minkäs sille teet jos molemmat ei käy töissä.
Mitä ihmettä mä just luin? XD Jos toi olis ongelma jonkun mielestä niin silloin olis jotakin vialla pään sisällä. Tällä palstalla tulee oikeita älynväläys postauksia eteen hahahah
Siksihän suomalaiset ei edes työn perässä välttämättä pysty muuttamaan, eivätkä halua edes, koska on se omistusasunto jossa haluaa asua ja jota on vaikea saada kaupaksikin usein.
Minä ainakin viihdyn kerrostaloyksiön kaltaisessa melko pienessä asunnossa paremmin kuin vaikka rivitaloasunnossa saati omakotitalossa, varsinkin kun minulla ei ole perhettä vaan olen sinkku. Kun mietin sitä, että asuisin yksin vaikka sen kokoisessa omakotitalossa, jossa asuin lapsena josta muutin asumaan yksin, niin en viihtyisi siellä, koska siinä olisi liikaa tilaa ympärillä. Minä varmasti ahdistuisin siellä ja muuttuisin ajan kuluessa vainoharhaiseksi kun alkaisin kuvittelemaan että vaikka jostain toisesta kerroksesta kuulunut ääni tarkoittaisi automaattisesti sitä, että siellä olisi joku hiippari tietämättäni.
Mulla on sellainen tuttavapiiri, että saattaisivat olla oven takana vaikka keskellä yötä, joten kerrostaloasunto on se paras vaihtoehto. Parin minuutin kävely Kampin metroasemalle, kyllä nolottaa.
Lähes puolet helsinkiläisistä asuu vuokralla<\b>, joukossa on mm. monia lääkäreitäkin, joilla varmasti olisi mahdollisuus asua toisinkin. Aivan hirvittävän noloa, kertakaikkiaan.
Mutta provohan tämä on. Äärettömän huono, ja toisaalta toimiva, koska itsekin sorruin kommentoimaan.
Varokin ettei karma käy ja köyhdyt.
2020 iniset enää veneen alla
Omakotitalossa on paljon työtä.
Provo tai ei, niin olen huomannut osan ihmisistä ajattelevan näin. Älytöntä suvaitsemattomuutta vaatia ihmisiä elämään samalla tavalla. Haluatko ap pönkittää omaa egoasi lyttäämällä muiden elämänratkaisuja? Surullista, että itsetuntosi perustuu materiaan.
No ei niitä rivitaloasuntoja valitettavasti riitä kaikille, jonkun on pakko asua siellä kerrostalossa.
Vaikka provohan tämä onkin.