Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nolompaa kuin asua vuokralla kerrostalossa?

Vierailija
24.04.2017 |

Ainahan normaali ihminen voi hankkia edes asumisoikeusrivarin. Opintojen jälkeen vuokralla asuminen etenkin jossain kerrostalolähiössä on aikuiselle kyllä noloa ja kertoo paljon ihmisen elämänhallinnasta. Ellei kykene hankkimaan omistusasuntoa on kyllä jotain elämässä tehnyt väärin. On sössitty luottotiedot, mielenterveysongelmia, päihdeongelmaa tai jotain muuta ongelmaa. Kukaan aikuinen tuskin vapaaehtoisesti kartuttaa toisten omaisuutta asumalla vuokralla. No, työttömillä toki ei ole vaihtoehtoja mutta työssäkäyvillä uskomatonta tyhmyyttä.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuintahan se olisi, pieni vuokrakämppä työpaikan läheltä ja palkat sijoituksiin. Ei täytyisi työelämässä vanhaksi asti painaa.

Vierailija
82/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin pitäisin tällaisen aloituksen tekijää mielenterveysongelmaisena.

Tottakai vuokralla asuvista osalla on ongelmia elämänhallinnassa, mutta mitäpä tuo kenellekään kuuluu. Yhtä hyvin voisi kirjoittaa kuinka asunnottomilla on ongelmia elämänhallinnan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noloudesta tiedä, mutta helvetin tyhmää se on kun semmoiseen asumiseen ei mitään järkiperusteita ole.

Ja nyt tarkoitan asuntopolitiikkaa. Turha rakentaa mitään paskaslummeja.

Vierailija
84/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksuintahan se olisi, pieni vuokrakämppä työpaikan läheltä ja palkat sijoituksiin. Ei täytyisi työelämässä vanhaksi asti painaa.

Parhaat vuotensa asuu jossain rotankolossa. Näkemyksensä kullakin. Mielestäni tuo on elämänsä pilaamista.

Vierailija
85/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri sellainen, josta ap puhuu. Ei hirveästi kiinnosta joku "toisen varallisuuden karttuminen" jos kaikki rahat vuokran jälkeen menee alkoholiin. Ne rahat ei todellakaan säilyisi tililläni säästössä. Luottotietojani en tosin ole ihme kyllä menettänyt.

Vierailija
86/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sitä asustellaan vuokralla kerrostalossa ja samaan aikaan maksellaan asuntolainaa muuttotappiokuntaan jääneestä rivitaloasunnosta, joka ei perheasuntona mene kaupaksi. Pakko oli lähteä kun työpaikka meni alta.

En ole nolo, olen vittuuntunut.

Hinta on väärä, jos se ei mene kaupaksi. 

Vierailija
87/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En noloudesta tiedä, mutta helvetin tyhmää se on kun semmoiseen asumiseen ei mitään järkiperusteita ole.

Ja nyt tarkoitan asuntopolitiikkaa. Turha rakentaa mitään paskaslummeja.

On tosi hirveää ja tyhmää asua Helsingin Viikissä isossa saunallisessa halvassa kaupungin asunnossa.

Vierailija
88/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sitä asustellaan vuokralla kerrostalossa ja samaan aikaan maksellaan asuntolainaa muuttotappiokuntaan jääneestä rivitaloasunnosta, joka ei perheasuntona mene kaupaksi. Pakko oli lähteä kun työpaikka meni alta.

En ole nolo, olen vittuuntunut.

Hinta on väärä, jos se ei mene kaupaksi. 

Vaikka niin mutta jos persnetolla joutuu myymään niin se siitä hyvästä sijoituksesta omistusasuntoon...

Vierailija
89/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse tosi "vanha", kun tajusin tämän jutun. Asuin lapsuuteni tosi halvassa ja rauhallisessa kunnan vuokratalossa enkä oikeasti tajunnut miksi joku haluaisi ostaa kalliin asunnon, jossa joutuu maksamaan kaiken itse, jos nyt vaikka jääkaappi sattuisi hajoamaan. Nyt aikuisena saattaisin ehkä halutakin omistusasunnon, muttei työttömänä ole realistista.

Vierailija
90/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan normaali ihminen voi hankkia edes asumisoikeusrivarin. Opintojen jälkeen vuokralla asuminen etenkin jossain kerrostalolähiössä on aikuiselle kyllä noloa ja kertoo paljon ihmisen elämänhallinnasta. Ellei kykene hankkimaan omistusasuntoa on kyllä jotain elämässä tehnyt väärin. On sössitty luottotiedot, mielenterveysongelmia, päihdeongelmaa tai jotain muuta ongelmaa. Kukaan aikuinen tuskin vapaaehtoisesti kartuttaa toisten omaisuutta asumalla vuokralla. No, työttömillä toki ei ole vaihtoehtoja mutta työssäkäyvillä uskomatonta tyhmyyttä.

100 kertaa mieluummin asun kerrostalossa kuin rivarissa! Molemmista on kokemusta ja se rivarissa asuminen on kyllä ihan vihoviimeinen vaihtoehto! Ei mitään yksityisyyttä ja aina tulee jotain ongelmia mistä ei päästä yhteisymmärrykseen taloyhtiössä. Tosi syvältä!

Vierailija
91/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpönhöpön. Meillä on omistusomakotitalo mutta se siksi, että virat pitää täällä ja on aika lailla varmaa, ettei tarvitse muuttaa mihinkään. Minulla on vuokralaisia ollut elämäni aikana kahdeksan. Lasken perheet ja pariskunnat yhdeksi ja kerrostaloissa on vuokrattavat asunnot. Kaikki opiskelijapariskuntaa lukuunottamatta ovat olleet tasaista keskiluokkaa nykyiset mukaanlukien. 

Ja mitä tulee asuntovarallisuuden kerryttämiseen lapsille niin on todella paljon tuottavampiakin sijoituskohteita kuin asunto.  Nykyajan työelämä on sellaista, että ei kaikki halua sitoutua mihinkään tiettyyn kaupunkiin, vaan olla valmiita muuttamaan, jos tilanne tulee tai sitten muista syistä vuokralla asuminen on mukavaa. Vuokranantajana olen nähnyt kyllä vuokralaisia ja vuokralle hakijoita sen verran, että eipä todellakaan tule ensimmäisenä mieleen tuo ap:n ajatus, että huono-osaisista kyse. Elämäntyyli muuttuu ja sen mukana muuttuu asumiskuviotkin. Ap:n ajatukset ovat vanhanaikaisia, eikä hän kyllä tiedä sijoittamisesta mitään, jos näkee vuokra-asumisen sijoitusvarallisuuden kerryttämisen esteenä. Tämän voin ihan asuntosijoittajana ja omistusasujana myöntää. Asunto ei todellakaan ole paras sijoituskohde.

Omistusoikeusasunto olisi hirvitys. Siinäkin "vuokra" suht korkea ja se on muutenkin sellainen välimalli, että ei se oikein innostaisi ainakaan minua. 

Vierailija
92/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi AP, Ootko just saanut asuntolainan ensi asuntoosi ja nyt vähän päässä velloo? Asun vuokralla ja toisessa kaupungissa omistan omakotitalon. Enpä näe järkeä täältä omaa ostaa, koska hinnat ovat hurjia (ellen halua nimenomaan siitä lähiöstä ostaa huonokuntoista, jossa olisi remontti edessä niin huoneiston kohdalla kuin koko talon).. Asun mieluummin vuokralla. Asoasuntoihinkaan ei vaan mennä ja osteta. Haet vuoronumeron ja sitten odottelet. Eikä pelkoa, että noista muutamista rivareista olisi vapautumassa seuraavaan 5v yhtäkään asuntoa. Sinne halukkaitakin on jonoksi asti.

Vierailija
93/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nolompaa olisi vaikka paskoa housuun kännissä/aineissa keskellä kirkasta päivää ratikkapysäkillä.

Terveisin tänään sain olla tätäkin ihmettä todistamassa.

94/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ihminen vain tykkää siitä ettei tarvitse itse huolehtia kaikesta. Onhan se helppoa kun voi vain ilmoittaa vuokranantajalle että jääkaappi hajosi eikä tarvitse itse ostaa uutta tai korjata.

Ja meidän vuokrakerrostalossa asuu ainakin autojen ja pukeutumisen perusteella paljon hyvätuloisia ihmisiä. Me ollaan itse kyllä pienituloisia.

Ajatusmalli sopii ongelmaisille ihmisille jotka eivät kykene hoitamaan itse normaaleja asioita, tai opiskeleville nuorille jotka ovat muuten huithapeleita. Etenkin perheelliset, miksi ette kartuta asuntovarallisuutta edes lastenne takia? Ei vaan voi ymmärtää, jos on normaali ihminen. Ap

Kysyisin, millä määrität normaaliuden? Oletko kenties tehnyt poikittais tai pitkittäistutkimuksia asiasta? Sosioekonominen tausta vaikuttaa kyllä, kuten moni muu asia siihen, miten jälkikasvu sijoittuu yhteiskuntaan, mutta onko se jälkikasvun heikkous/tyhmyys tai onko jälkikasvu epänormaalia ihmisiä jos asuu vuokralla sen vuoksi, että on kasvanut heikoimmilla kantimilla kenties lapsuutensa ja imenyt vanhempansa/ympäristönsä mallin, joka voi olla se, että me asumme vuokralla. Jos identiteetti on mikä on, vanhempien kasvatuksen tuloksena.

Entä ne ihmiset, jotka ovat hyvästä sosioekonomisesta taustasta ja haluavat asua vuokralla tai ne, ketkä väliaikaisesti asduvat vuokjralla, sinun siitä tietämättä, kun talo on remontissa tai rakenteilla?

Entä he, ketkä eivät enää jaksa omakotitalon hoitoa ja puutarhatöitä?

Entä he, ketkä ovat muuttaneet töiden perässä uudelle paikkakunnalle, eikä ehdi miettiä mitään asunnon ostoja tai ole varaa vielä sellaiseen?

Voi hyvbänen aika....suosittelisdin nyt kuitenkin vähän laajentamaankin tuota näkökantaa ja tuomitsemista. Itse en en koe olevani normaali vasin sen vuoksi, että asun omakotitalossa. Tää on vaan ollut mun haave aina. Kaupunkiin en lähtisi enkä edes taajamaan. Maaseutu ja hevoset on minun juttuni. Olenko nyt siis tyhmä maajussi?

95/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on aika mustavalkoinen ajatusmaailma, ap.

Vierailija
96/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omistusasunnossa, josta velkaa vielä kolme vuotta. Monta kertaa olen haikaillut vuokrakämpän perään, eikä vähiten siksi että tämä asunto sitoo minut tähän paikkaan, tähän kaupunkiin, tälle kadulle, tähän taloon (huono yhteishenki osakkailla..)

Vierailija
97/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä nolompaa on asua omistuskämpässä, joka täysin velkana ja vieläpä pihassa on uudehko velaksi ostettu Audi. Nuo tyypit ostaa ruokansakin luotolla.

Mutta kun pitää olla.

Vierailija
98/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yllätys että heti ketjuun ryntäsi vuokralla-asujia haukkumaan mielipidettäni. Näin minä ja moni muu ajattelee vaikkei sitä "saisi" ääneen sanoa. Ap

Hei, onneks sun tyhjillä ajatuksilla ei ole mitään väliä tämän keskustelun jälkeen. Onneksi voit saada sisältöä elämääsi jauhamalla potaskaa vauva.fissä! Oot varmasti onnistunut elämässäsi :)

Vierailija
99/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen siitä, etten ole niin "normaali", että sitoisin itseni seiniin. Minulle asunto tarkoittaa vain paikkaa, missä nukun ja säilytän vähäisiä tavaroitani. En kaipaa mitään pysyvää kotia, saati puutarhaa. Ei ole lapsia eikä sukulaisia, kenelle pitäisi mitään perintöä kartuttaa. Haluan olla nomadi, vaihtaa työtä ja asuinpaikkaa halutessani. Säästän sen verran, että voin eläkkeellä siirtyä asumaan johonkin edulliseen maahan, ja elää siellä mukavasti. Mitä tekisin omakotitalolla?

Vierailija
100/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt mitä hienoa on rivitalossa. Ainoa plussa on se, että siinä on oma sisäänkäynti. 

Rivitalo on vaarallisempi, koska kuka tahansa voi tulla ikkunan läpi sisään. Siten rivitalossa ei halua asua lähellä keskustaa, eikä niitä yleensä edes ole lähellä keskustaa. Siten rivitalon valitessaan joutuu valita myös huonon sijainnin. 

Korkeasta kerrostalosta on hyvät näkymät ja parveke on mielestäni paljon mukavampi kuin oma piha. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän