Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nolompaa kuin asua vuokralla kerrostalossa?

Vierailija
24.04.2017 |

Ainahan normaali ihminen voi hankkia edes asumisoikeusrivarin. Opintojen jälkeen vuokralla asuminen etenkin jossain kerrostalolähiössä on aikuiselle kyllä noloa ja kertoo paljon ihmisen elämänhallinnasta. Ellei kykene hankkimaan omistusasuntoa on kyllä jotain elämässä tehnyt väärin. On sössitty luottotiedot, mielenterveysongelmia, päihdeongelmaa tai jotain muuta ongelmaa. Kukaan aikuinen tuskin vapaaehtoisesti kartuttaa toisten omaisuutta asumalla vuokralla. No, työttömillä toki ei ole vaihtoehtoja mutta työssäkäyvillä uskomatonta tyhmyyttä.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeasti kunnolla toimeentulevalla ihmisellä olisi varaa ostaa sijoitusasunto, jonne ottaa vuokralaisen. Tosin silloinkaan ei pidä arvostaa sitä sijoitusasunnon tuoton tarjoajaa, vaan kuuluu valittaa miten kamalia ja hankalia vuokralaiset on, ja niiden oikeuksia pitäisi vähentää huomattavasti. Ainakin pitäisi voida potkia pihalle kahden viikon varoitusajalla ilman mitään oikeuden häätöpäätöksiä. Ja vuokralaisen pitäisi aina myös maksaa kaikki rempat, ja uusia sisäpinnat kahden vuoden välein omalla kustannuksella. Ja vuokrankorotuksiin ei saisi laittaa mitään kattoja eikä niiden tarvitsisi olla perusteltuja. 

Vierailija
42/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se noloa.  Omistan kaksi sijoituskämpää Helsingin keskustassa, mutta asun kehyskunnassa  vuokralla hyvällä paikalla.

Muna vai kana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapuriin rakennetaan kerrostaloa johon tulee kalliita kovan rahan vuokra-asuntoja. Tuleekohan siihen asumaan päihde- ja mielenterveysongelmaisia ja luottotietonsa sössineitä?

"Kovan rahan vuokra-asunto", kiitos nauruista! Kyllä, sossun maksamina siihen saattaa juuri niitä tulla. Ap

Enpä usko että sossu rupeaa sellaisia vuokria makselemaan, niillähän on joku maksimi mitä vuokra saa olla enintään.

Vierailija
44/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapuriin rakennetaan kerrostaloa johon tulee kalliita kovan rahan vuokra-asuntoja. Tuleekohan siihen asumaan päihde- ja mielenterveysongelmaisia ja luottotietonsa sössineitä?

Älkää aina viitsikö sekoittaa päihde- ja mielenterveysongelmia keskenään.

Vierailija
45/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo..vuokraa voi olla monenlaista. Esim suuri okt, kivitalo, hienouksilla, vuokra 2400e. En nyt sanoisi mitenkään surkeaksi ja köyhäksi ihmistä joka maksaa tuon vuokran.

Vierailija
46/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten käytiin paljon keskustelua siitä, että nuoremmat sukupolvet eivät koe omistusasuntoa pakollisena hankintana: Se sitoo tietylle paikalle ja siitä ei pääse (välttämättä) eroon niin nopeasti kuin elämäntilanne vaatii. Se syö myös paljon rahaa ja monia pelottaa ottaa niin paljon lainaa tässä taloustilanteessa, vain että pääsee sanomaan omistavansa asunnon.

Itse kyllä haluan ostaa talon jonain päivänä, mutta kyllähän tässä vielä vuokrallakin elämä mänöö, kun ei tiedä jatkaako opintoja ja mikä on työtilanne jne. En kyllä silti usko ap, että on vähemmän noloa arvottaa ihmisiä omaisuuden perusteella.

N24

Vierailija
47/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tässä juuri, onko nolompaa kuin ASO-rivari jossain Keravalla, Niipperissä tai vaikka ASOLASSA?

Kun omistusasuntoon ei rahat (edes velkarahat) riitä, ja on tuskainen pakko päästä vuokra-asunnosta pois, otetaan asomaksuun rahat vaikka pikavipeillä ja muutetaan johonkin pellolle rakennettuun aso-onnelaan, jossa kuukausittain maksetaan pois aso-maksua varten otettua lainaa, kuukausimaksua, autolainaa kahdesta autosta sekä loma- ja kulutusluottoja. Pukeudutaan tuulipukuun ja kahistaan lenkkipolulla muiden wannabe-keskiluokkaisten kanssa Rekkua ulkoiluttamassa.

Vierailija
48/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää aina viitsikö sekoittaa päihde- ja mielenterveysongelmia keskenään.

Siteerasin vain ketjun aloitusta. Enkä sekoita niitä muutenkaan vaikka samassa lauseessa mainitsinkin.

Vierailija
49/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kerrostalossa vuokralla kohta 10 vuotta eikä ole koskaan käynyt edes mielessäkään että se on jonkun mielestä noloa :O

Vierailija
50/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä, mutta mun mielestä ruotsalaisten periaate ottaa ylisuuri asuntolaina ilman mitään tarkoitusta maksaa koko laina takaisin, on vielä nolompaa. Ja ilmeisesti tämä on tulossa suomeenkin. En ymmärrä, eikö velat kuulukkaan maksaa pois?

Ja ennemmin asun vuokralla ja elän tässä hetkessä, kuin kituutan asuntolainan ja yhtiövastikkeen kanssa. Mitään en täältä mukanani saa.

Vierailija
51/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap-pientä...

Olisin voinut hankkia omistusasunnon, mutta minkäs teet, kun ei voisi vähempää kiinnostaa? En halua sisustaa, en maksaa väistämättömiä putki- ja julkisivuremontteja, saunojen rakentamisia, muita pakkopullia. Sen oman ekan asunnon olisin varmaan saanut hommattua jostakin ryteiköstä Vantaalla, kun taas vuokralla voi asua alusta asti hieman leveämmin. Vaikka tienaankin hyvin, ei minulla ole oikeastaan vieläkään mitään tsanssia (pankin mielestä) maksaa takaisin sitä 500 000 euron keskustakaksiota, jossa kuitenkin haluan asua.

Ja kun tähän lisää sellaisen tekijän, että lapsia tai muita perinnönkärkkyjiä ei ole eikä tule, niin minkä hiton takia minä sitä kämppää maksan eläkevuosia myöten? Ei kiinnostaisi lahjoittaa sitä hyväntekeväisyyteen, ja todnäk loppupeleissä se ajautuisi siis valtion omaisuudeksi. Sehän olisikin tosi järkevää, maksaa puolen millin asunto ankarine korkoineen ja jatkuvine remppauksineen ja sitten luovuttaa se iloisesti valtiolle.

Että näin.

Vierailija
52/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tässä juuri, onko nolompaa kuin ASO-rivari jossain Keravalla, Niipperissä tai vaikka ASOLASSA?

Kun omistusasuntoon ei rahat (edes velkarahat) riitä, ja on tuskainen pakko päästä vuokra-asunnosta pois, otetaan asomaksuun rahat vaikka pikavipeillä ja muutetaan johonkin pellolle rakennettuun aso-onnelaan, jossa kuukausittain maksetaan pois aso-maksua varten otettua lainaa, kuukausimaksua, autolainaa kahdesta autosta sekä loma- ja kulutusluottoja. Pukeudutaan tuulipukuun ja kahistaan lenkkipolulla muiden wannabe-keskiluokkaisten kanssa Rekkua ulkoiluttamassa.

Aso on hyvä keino saada pohjalaina oikeaan asuntolainaan tulevaisuudessa. Mutta kallista se on. En ikinä asuisi loppuelämääni asossa, se sopii hyvin juuri työelämään astuneelle nuorelle, joka ei saa isoa lainaa, mutta asoon sen lainan saaa.

Vierailija
53/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nolompaa on esim. arvottaa ihmisiä rahan, vallan ja statuksen mukaan. Itse pidän ihmisissä esim. avarakatseisuudesta, empatiakyvystä ja reiluudesta. Vuokralla asuminen, eikä omistusasuminenkaan, ole lainkaan noloa.

Vierailija
54/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lainaa saa vain työsskäyvät. 300 000 työtöntä ei saa. Ei tarvi sotkea mitään elämääsä

Vierailija
55/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on vitun nolo. Jos kuin minä olet juuri ja juuri 20 ja asut Helsingissä lähes ydinkeskskustassa jossa olet asunut aina. Jos et ple miljonääri etkä halua muuttaa kaus, asut vuokralla

Vierailija
56/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan Helsingin keskustassa sijaitsevasta vuokra-asunnosta 1500 €/kk (paljon alle markkinatason). Vastaava asunto samalla alueella maksaa noin 0,5 miljoonaa. Olen niin nolo, että mulla ei ole varaa ostaa asuntoa omakseni.

Sitten kun kyllästyn omaan nolouteeni, muutan johonkin Kälviälle ja ostan sieltä omakotitalon 50 000 eurolla ja olen ihan jäätävän cuuli.

Vierailija
57/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos omistaa kalliin kerrostaloasunnon? Onko sekin huono, koska "normaalin ihmisen" tulee asua "vähintään rivarissa"?

Vierailija
58/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nolo :-(

Vierailija
59/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yllätys että heti ketjuun ryntäsi vuokralla-asujia haukkumaan mielipidettäni. Näin minä ja moni muu ajattelee vaikkei sitä "saisi" ääneen sanoa. Ap

Tiiäkkö, sillä mitä sinä ja moni muu ajattelee ei ole mitään väliä. Mieluummin keskustassa uudessa vuokra-asunnossa ( maksan vuokran kokonaan palkallani) kuin lähiössä  pystyyn mätänevässä ok-talossa vuokratontilla.

Aloituksesi on oiva osoitus ihmisjärjen köyhyydestä. Sinun tapasi elää ei ole sen parempi kun muidenkaan, se on vaan erilainen eikä tee susta muita parempaa ihmistä. Velaton on aina velaton, as-velallinen vain pankin renki.

Vierailija
60/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yllätys että heti ketjuun ryntäsi vuokralla-asujia haukkumaan mielipidettäni. Näin minä ja moni muu ajattelee vaikkei sitä "saisi" ääneen sanoa. Ap

Miksi muiden ihmisten (tämän palstan tapauksessa täysin tuntemattomien!) asumis- ja omaisuusjärjestelyt liikuttaa sua niin paljon, että on ihan pakko "päästä vähän sanomaan"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi