Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaslomalla (selän vuoksi) matkalle Lappiin ja Ruotsiin.

juutuin
24.04.2017 |

Huh Huh, kun selaa tuota Facebookia niin huomaa kunnanvirkamiehen saaneen sairaslomaa...tehnyt jo hiihtoloma matkan lappiin ja nyt sitten Ruotsin reissu. Vielä on sairaslomaa 6kk jäljellä!!! Palkka juoksee ja kuntaan etsitään sijaista puoleksi vuodeksi palkka 5000e/kk / palkkatoive. Onko oikein???

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein. Sairausloma ei tarkoita samaa kuin kotona makaaminen. Varsinkin kun kyse on selkävaivoista, niihin yleensä suositellaan liikuntaa ennemmin kuin istumista tai makaamista. Ulkomaanmatkoihin en ota edes kantaa, ei kuulu mulle. Mutta yleisesti ottaen on tosi eri asia tehdä jotain sellaista verrattuna 8 tunnin istumiseen töissä.

Vierailija
2/9 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käräyttää ja veronmaksajat kiittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin itse työnantaja, niin tarkistaisin kyllä työterveyslääkäriltä että onko tuo kyseiseen vaivaan ihan suositeltua toimintaa. Esim. automatka Lappiin on todella raskasta selälle, kun joutuu tuntikausia istumaan. Lentokoneella tietysti ihan fine.

Muille ei asia mielestäni kuulu.

Vierailija
4/9 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis selkä leikattu ja sairaslomaa vielä 6kk jäljellä...Kuusi kuukautta!!

ap.

Vierailija
5/9 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein. Olisi eri asia jos olisi vaikka käsi murtunut tai mikä tahansa muu syy. Mutta selälle ei tee hyvää istua pitkiä matkoja.

Vierailija
6/9 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtäminen on varmasti hyväksi selälle, mutta autossa istuminen ei.

Itse olen joskus lähtenyt matkalle panacodin ja tramalin voimin kun on ollut selkä kipeä eikä matkaa ole voinut siirtää. Silti se matkustaminen on ollut tuskallista.

Matkakohteessa tietysti on ollut helpompaa kun voi liikkua vapaasti, mutta autot, bussit ja lentokoneet ovat aivan hirveitä.

Sairaslomalla olen itsekin matkustellut. Mutta sellaisessa tilanteessa jossa sairausloman syynä on ollut uupumus ja hoitona "mukavien asioiden tekeminen".

Vierailija
7/9 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kunnan virkamies asusteli Thaimaassa pari vuotta. Sai potkut luvattoman poissaolon vuosi, mutta korkeamman oikeuden päätöksellä sai virkansa takaisin jälkikäteen toimitetulla lääkärintodistuksella, ja ilmeisesti palkankin.

Vierailija
8/9 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ei kyllä juokse virkamiehelläkään kuuden kuukauden sairasloman ajan, vaan aika nopeasti putoaa Kelan päivärahoille.

Missä oli sanottu, että Lapin matka on tehty autolla? Lentokoneelka pääsee Helsingistä Lappiin noin tunnissa. Kaipa se lääkäri on kertonut, millainen toiminta on suositeltavaa ja millainen ei. Sairasloma on nyt kuitenkin ilmeisesti annettu leikkauksen eikä potilaan kuvailemien oireiden perusteella.

Vierailija
9/9 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen käynyt Lapissa vaeltamassa selkäleikkauksen jälkeen. Ihan lentokoneella lennettiin sinne selkäni takia. Ja lääkäreiden ja fysioterapeuttien ohjeena oli nimenomaan runsas selkäystävällinen liikunta. Oli syksy, miehelläni oli lomaa ja siinä sitten ajateltiin, että miksei lähdettäisi kauemmas liikkumaan. Olisimme tietenkin voineet kotonakin olla ja kävellä täällä näitä reittejä, mutta tuo reissu teki myös mielenterveydelle todella hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi