Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fitness-ihmisillä oltava "puhdasta ruokaa", mutta ei kun jauhot sheikkeriin??????

Vierailija
23.04.2017 |

Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt tätä omituista ravintoon suhtautumista, joka monilla fitness-harrastajilla on. Salilla treenaaminen on itsellekin jo kauan ollut tuttua, joten nyt ei kannata vetää kateellinen läski-korttia. Mutta siis se itse aihe; ollaan kauhean tarkkoja siitä, että ruoka on "puhdasta", hyihyi mitään valmisruokia ainakaan ja töihinkin kuskataan muovipurkeissa pelkkää riisiä kera kuivan kanan kera ja muutama parsakaalinpala siinä päällä ja ooh kun on parasta ikinä. Ja sitten kahvitunnilla rahkaa, jossa on MAKEUTUSAINETTA. Ja sitten väserretään sheikkerissä tehtäviä jauhojuomia, joissa on makeutusaineita ja väriaineita. Proteiinipatukat ne vasta suosittuja ovatkin, huolimatta kohtuullisesta määrästä erilaisia lisäaineita ja makeutusaineita.

Mikä tässä on logiikkana? Mouhotaan puhtaasta ruoasta, mutta tämä pätee vain siihen mitä on lautasella? Muuten voi syödä mitä tahansa E-koodistoa eikä haittaa yhtään?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mitä se "puhdas" ruoka siis tarkoittaa? Tätä ei ole kukaan selittänyt. Joku jopa väitti, että puhdasta ruokaa syömällä ei voisi lihoa. Hmm, riippuu varmaan täysin määristä?

Paistettu sianihra on puhdasta ruokaa. Sitä syömällä siis ei voi lihoa? Selvä :D

Entä nämä nutellat ja kookosrasvat? Pelkkää kovaa (huonoa) rasvaa, mutta jostakin syystä grilliruoan rasva lihottaa, mutta näiden ei. Nämä ovat suorastaan terveellisiä.

Ja se on jotenkin huvittavaa, että ensin meuhkataan kuinka karkit, suklaat ja pullat on kamalista kamalinta, hiilareita, tulee läskiä ja ties mitä, mutta sitten "sallitaan itselle namipäivä", jolloin vedetään innoissaan pussikaupalla karkkia, suklaata ja pullaa ja nutellat päälle kun tästä tulevasta tapahtumasta on ensin puhuttu viikko etukäteen. Siis että saa, siis saa, syödä oikein suklaata......

Nutellassa on palmuöljyä ja vitusti sokeria, JOO, terveellistä ja egologista, hah hah, vittu!

Ihmiset on idiootteja.

Vai että oikein egologista. :D

Vierailija
42/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mitä se "puhdas" ruoka siis tarkoittaa? Tätä ei ole kukaan selittänyt. Joku jopa väitti, että puhdasta ruokaa syömällä ei voisi lihoa. Hmm, riippuu varmaan täysin määristä?

Paistettu sianihra on puhdasta ruokaa. Sitä syömällä siis ei voi lihoa? Selvä :D

Entä nämä nutellat ja kookosrasvat? Pelkkää kovaa (huonoa) rasvaa, mutta jostakin syystä grilliruoan rasva lihottaa, mutta näiden ei. Nämä ovat suorastaan terveellisiä.

Ja se on jotenkin huvittavaa, että ensin meuhkataan kuinka karkit, suklaat ja pullat on kamalista kamalinta, hiilareita, tulee läskiä ja ties mitä, mutta sitten "sallitaan itselle namipäivä", jolloin vedetään innoissaan pussikaupalla karkkia, suklaata ja pullaa ja nutellat päälle kun tästä tulevasta tapahtumasta on ensin puhuttu viikko etukäteen. Siis että saa, siis saa, syödä oikein suklaata......

Vittu sä oot kujalla.

No noin minäkin ajattelen. Rasva on rasvaa ja jos rasvan energiamäärä on samaa luokkaa kuin sen paino, ei puhuta mistään kevyttuotteesta. Rasvan laatu taas on oma lukunsa, vaikka tuossa em. kookosrasvassa on terveyshyötyjä, se on kuitenkin enimmäkseen epäterveellistä kovaa rasvaa, joten sen käyttö lusikalla purkista lähes kaikkeen on epäterveellistä.

Ei lihaksikkuus, rasvattomuus ja hoikkuus sitä paitsi tarkoita = terve. Lihava voi olla terveempi kuin lihaksikas/hoikka. Ja ei, en ole lihava, mutta tämä nyt vain on tosiasia. Esim. kolesteroliarvot voivat olla lihavalla paremmat kuin lihaksikkaalla/hoikalla ja tämä on asia, jolla on merkitystä kokonaisterveyden kannalta hyvinkin paljon.

Etsi yksikin lihava joka on terveempi kuin minä, 53/170.

Paino ei tosiaankaan suoraan korreloi terveyden kanssa, vaikka niin yleisesti uskotaan. Ei se niin mene, että mitä hoikempi sen terveempi ja vastaavasti mitä lihavampi sen sairaampi. Jos lihava on hyväkuntoinen ja aktiivinen, hän on todennäköisesti terveempi kuin hoikka sohvaperuna. Aikaisemmin mainittu kolesteroli on hyvä esimerkki; hoikalla kuikelolla voi olla korkea kolesteroli ja ylipainoisella normaali tai matala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota olen ihmetellyt kauan. Nuo proteiinijauheet sun muut on täynnä kaikkea paskaa. Proteiinirahkat ja muut on myös ihan huijausta, ei siihen rahkaan saa lisättyä määräänsä enempää proteiinia. Eikä keho edes voi käsitellä hirveitä määriä protskuja.

Minä syön mielestäni tosi terveellisesti. En syö lihaa, teen itse kaikki ruoat. Eineksiä en ole ostanut vuosiin. Noihin protskupatukoihin ja muihin ensellaisiin koskisi.

Jotakin mielestäni kertoo sekin, että huomattava määrä näistä harrastajista on sairastunut johonkin suolistosairauteen.

Tuostahan on joku tutkimuskin tehty, jossa todettiin että tavallisissa rahkoissa oli yhtä paljon ja joissakin jopa enemmän proteiinia kuin "proteiinirahkoissa".

Ehkä nuo suolistohommat johtuu tuosta yksipuolisuudesta ruoassa. Ja tokko se kuivattaminen ja sen jälkeinen "massakausikaan" mitenkään terveellistä on (jotkuthan on suorastaan niin tanakoita "massakaudella", että lihavaksi voidaan luulla).

Vierailija
44/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen myös tuota Nutellaa... fitnesspiireissä enemmän tai vähemmän vuosikausia pyörineenä en ole ikinä kuullut nutellaa pidettävän terveellisenä. Hyväähän se toki on :D Eikä se käsittääkseni hiilaritankkaukseenkaan oikein sovi, koska ainakin viimeksi kun olen tankkauksia tehnyt, oli suotavaa että ne ovat vähärasvaisia?

Vai onko tässä nyt joku kirjoittaja sotkenut Nutellan ja pennut butterin (en tiedä mitä se on suomeksi, pähkinävoita?) keskenään?

Vierailija
45/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te katkerot nyt tajuatte että se "epämääräinen jauhe" on siis heraproteiinia eli maidosta eroteltu proteiinipitoinen osa. Eli todellakin puhdasta ruokaa.

Luomu on ehkä suurin kusetus mutta nämä protskujauheet ovat todella järkeviä.

(luomulle ei ole mitään standardeja ja melkeinpä kuka vaan voi markkinoida ruokaansa luomuna, eli pelkkää lisähintaa imagolla...)

Kyllä puhdasta ruokaa. Puhdistettu niin, että mitään aitoa ei ole jäljellä. Tilalle toki laitetaan muita "puhtaita" osia, kuten makeuttajia esim. sukraloosia, aspartaamia, asesulfaami-Kta ja sakeuttajia kuten ksantaania, happamuudensäätöaineita ja aromeja.

Ruoassa kaikki nuo on ihan no-no, mutta proteiinituotteissa ne on ihan ok.

Vierailija
46/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nutellassa on palmuöljyä ja vitusti sokeria, JOO, terveellistä ja egologista, hah hah, vittu!

Ihmiset on idiootteja.

Vai että oikein egologista. :D

Kyllä, ekologiasta viis, vain minä minä minä ja minun nutellani, transrasvoja ja sokeria, ihana nutella.

Tiedätkö muuten mitä palmuöljyn tuottaminen tekee ympäristölle, se on ihan vitun sairasta.

Vierailija
47/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietenkin trendikkäämpää syödä tuhansien kilometrien päästä lennätettyä lucumaa, kuin 50 kilometrin päässä kasvaneita kasviksia... :D

Pidän Ruohonjuuresta, mutta toisinaan tuotteet huvittavat minua. 

Vierailija
48/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaavaa on se, kuinka sallitaan itselle joku ihmeen karkkipäivä tai ollaan innoissaan kun nyt on lupa syödä grillimättöä. Itsekuriin on turha vedota, koska suurin osa ihmisistä ei mitenkään erikseen korosta tai tarvitse huomiota sille, että en sitten tänäänkään syönyt suklaata tai teinkin kotiruokaa kebabilla käynnin sijaan, koska syömättä jättämisessä ei mitään kummallista ole. Ikäänkuin kaikki normaalit asiat kuten se, ettei jatkuvasti syö vaikkapa karkkia, olisi jotenkin hirveän ihmeellinen asia ja oikein vaatisi paljon, joten sitten kun syö, siitä on asiakseen kertoiltava töissä ja salilla että mä ostan tänään ison karkkipussin jipii, nyt voin sallia itselleni namipäivän.

Onko se naminsyönti ja grillimättö jotenkin ongelmallisia, että sitä ei voi vain syödä ja sitten taas olla syömättä vaikka monta viikkoa, tekemättä siitä sen suurempaa numeroa? Jos itselle tarvitsee sallia jotakin, onko se sitten kovin onnellista olemista, koska sehän kuulostaa siltä että koko ajan tekee mieli sitä karkkia, josta sitten kieltäytyy kunnes oikein "sallii" itselleen niinkin hurjan asian kuin karkkipussin.

Ja maailmassa on muunkinlaisia ihmisiä kuin sali-intoilijoita ahterinsakuvaajia tai laiskoja lylleröitä. Suurin osa on ihan tavallisia ihmisiä, jopa siellä saleilla. Ainakin omalla salilla on sekä näitä itsensä kuvaajia että peruspulleroita kunnonkohottajia ja kaikkea siltä väliltä, vieläpä kaikissa ikäryhmissäkin.

Vierailija
49/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen myös tuota Nutellaa... fitnesspiireissä enemmän tai vähemmän vuosikausia pyörineenä en ole ikinä kuullut nutellaa pidettävän terveellisenä. Hyväähän se toki on :D Eikä se käsittääkseni hiilaritankkaukseenkaan oikein sovi, koska ainakin viimeksi kun olen tankkauksia tehnyt, oli suotavaa että ne ovat vähärasvaisia?

Vai onko tässä nyt joku kirjoittaja sotkenut Nutellan ja pennut butterin (en tiedä mitä se on suomeksi, pähkinävoita?) keskenään?

Peanut butter = maapähkinävoi.

Ja nutellaa kyllä useampikin kiskoo, en kyllä tiedä miksi, mutta kun se purkki hommataan niin siitä kyllä sitten intoillaan nioin ettei mitään määrää.

Ei se kyllä ole edes hyvää, kammottavan rasvaista ja makeaa. Leivonnassa toimii, mutta jos sitä tarvitsisi johonkin keksin päälle laittaa saati syödä sellaisenaan niin yöh.

Vierailija
50/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nutellaa kyllä useampikin kiskoo, en kyllä tiedä miksi, mutta kun se purkki hommataan niin siitä kyllä sitten intoillaan nioin ettei mitään määrää.

Ei se kyllä ole edes hyvää, kammottavan rasvaista ja makeaa. Leivonnassa toimii, mutta jos sitä tarvitsisi johonkin keksin päälle laittaa saati syödä sellaisenaan niin yöh.

Minusta se on hyvää hedelmien ja marjojen kanssa. Meillä lapset syö sitä aika paljon, ovat etelässä oppineet. Mutta fitness-ihmisten parissa en ole ikinä siitä kuullut, enkä edes googlettamalla löytänyt kuin jonkun yhden blogin missä sitä syötiin avokadon (?) kanssa.

Vierailija
51/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ylipainoisia on ollut aina. Myös aikaa ennen nykyajan markettien tarjontaa.

Vierailija
52/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on hyvää hedelmien ja marjojen kanssa. Meillä lapset syö sitä aika paljon, ovat etelässä oppineet. Mutta fitness-ihmisten parissa en ole ikinä siitä kuullut, enkä edes googlettamalla löytänyt kuin jonkun yhden blogin missä sitä syötiin avokadon (?) kanssa.

Kyllä tällä Nutella-meuhkaajalla on nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin. Ei yksikään tietämäni  fitnessiin hurahtanut ihminen mitään Nutellaa kaipaile. Kyseessä on oltava maapähkinävoi, joka on kyllä aivan eri asia kuin tuo sokerimössö.

Vierailija
53/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka voi edes sanoa syövänsä puhdasta ruokaa? Ei kai ole olemassa täysin puhdasta ruokaa. En tiedä onko luomuravinto lähimpänä sitä. Mutta jotenkin naurettavalta kuulostaa aina kun joku väittää syövänsä puhdasta ruokaa. Kaikessa on kaikkea paskaa, niin se vain on, kaikesta tulee tauti ja lopulta kuolema.

Vierailija
54/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä nyt taas niin sitä, että ihmiset keuhkoavat asioista joista eivät ymmärrä mitään eivätkä viitsi ottaa selvää. Tuskin kukaan oikeasti "puhtaasti" syövä vetää Nutellaa, vaan maapähkinävoita. Makeuttamattomaton maapähkinävoi on siis 100% maapähkinää plus suolaa, eli aivan eri asia kuin Nutella, joka on pelkkää e-koodia ja sokeria.

Puhtaasti syöminen on myös aika simppeliä, pyritään syömään sellaista ruokaa johon ei ole lisätty lisä-aineita, sokeria, jne. ja mieluummin kaikki tuoreena kuin tölkistä. Voita ja kermaa voi syödä toisin kuin täällä väitetään, ovathan ne ihan luonnontuotteita - joo, tulevat tehtaan kautta, mutta harvemmalla on mahdollisuus hakea voinsa ja maitonsa suoraan maatilalta. Toki se on ihan yksilökohtaista että haluaako välttää vaikka eläinrasvoja tai maitotuotteita ja korvata ne jollain kasviperäisellä. Se on toki jonkinlainen trendi, että maitotuotteita ja gluteenia halutaan karsia ruokavaliosta, mutta ei se periaatteessa tuohon puhtaaseen syömiseen liity. 

En oikein ymmärrä tällaista että nostetaan itseään jalustalle sillä, että halveksutaan niitä jotka pyrkivät syömään terveellisesti ja mahdollisimman vähän jalostettua ruokaa, ja väännetään siitä joku ihme oma kauhukuvaversio jossa vedetään vain sekopäisinä proteiinijauhetta ja Nutellaa eikä ollenkaan oikeaa ruokaa. En tiedä mistä tämä oikein on vedetty. 

PS. Parsakaali maistuu joidenkin mielestä herkulliselta ja joidenkin mielestä koiranoksennukselta, ja syy johtuu tietystä geenistä jonka takia ihmiset maistavat sen eri tavalla. Joidenkin mielestä se on oikeasti hyvää, uskokaa tai älkää.

Vierailija
55/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa eniten ne luontaiskaupoista roudattavat tuotteet, jotka on kaikki toiselta puolelta maailmaa. Esimerkiksi goji-marjat tulee usein Kiinasta enkä halua edes tietää mitä tököttejä niihin on matkan varrella isketty.

Vierailija
56/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bataatti on myös hyvä esimerkki.

Peruna on suorastaan myrkkyä mutta bataatti on huipputerveellistä... ei sen väliä, että perunaa kasvaa omassa pihassakin ja bataatti roudataan toiselta puolen maapalloa...

Vierailija
57/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota olen ihmetellyt kauan. Nuo proteiinijauheet sun muut on täynnä kaikkea paskaa. Proteiinirahkat ja muut on myös ihan huijausta, ei siihen rahkaan saa lisättyä määräänsä enempää proteiinia. Eikä keho edes voi käsitellä hirveitä määriä protskuja.

Minä syön mielestäni tosi terveellisesti. En syö lihaa, teen itse kaikki ruoat. Eineksiä en ole ostanut vuosiin. Noihin protskupatukoihin ja muihin ensellaisiin koskisi.

Jotakin mielestäni kertoo sekin, että huomattava määrä näistä harrastajista on sairastunut johonkin suolistosairauteen.

Joo, suolistosairaudet tuntuvat olenvan suht yleisiä heillä.

Vierailija
58/67 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ikinä superkallista dieettiä. Joka kaiken lisäksi on aivan perkeleen tylsää. Sama oravanpyörä päivästä toiseen. Tuntui että tili hupeni pelkkään dieettiruokaan ja salilla vouhkaamiseen. Muuta elämää ei toisin sanoen ollut. Kyllästyin siihen. Nyt syön normaalisti, lenkkeilen ja teen fyysisesti raskasta työtä joten energiaa tarvitsen mutta en kuntosalia. En edes kaipaa sitä aikaa. Olen terve, hyvässä kunnossa vaikken mikää fitnesspimu olekaan. Eikä mun tarvitsekaan. Itsetuntoni on terveempi kuin ikinä. Ja olo virkeämpi kun lenkkeilen koiran kanssa ulkona enkä missää tunkkaisella salilla ravaa. Ja kotona mulla on kahvakuula :)

Vierailija
59/67 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheita kokeilin kerran ja hyi saatana ku ovat pahoja. Eivät maistu sitten miltään. Sama kun olisi kuravettä juonu. Ja nutridieetti, perkeleen kallista ja pahaa. Onko edes terveellisiäkään?

Aivan hirveitä. Kunnon kotiruokaa pienemmässä annoskoossa on parempi vaihtoehto kun kaiken maailman dieettihömpötykset joita tarjotaan joka kevät. Olen rantakunnossa kun vedän uikkarin päälle ja menen sinne rannalle, siihen mitää dieettiä tarvita :D

Vierailija
60/67 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa aivan pihalla kirjoitti:

Lihastreeni ei tee kenestäkään kauniimpaa. Eivät myöskään kauneusleikkaukset, tai mikään muukaan ulkoisen olemuksen muokkaus. Ihminen on kaunis kun hän on onnellinen. Lihavuus on länsimaissa yleistynyt sillä normaalipainoisetkin luokitellaan nykyään lihaviksi. Sääliksi käy porukkaa jonka kauneuskäsitykset ovat noin rajalliset.

Jotain lähdettä tälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme