Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fitness-ihmisillä oltava "puhdasta ruokaa", mutta ei kun jauhot sheikkeriin??????

Vierailija
23.04.2017 |

Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt tätä omituista ravintoon suhtautumista, joka monilla fitness-harrastajilla on. Salilla treenaaminen on itsellekin jo kauan ollut tuttua, joten nyt ei kannata vetää kateellinen läski-korttia. Mutta siis se itse aihe; ollaan kauhean tarkkoja siitä, että ruoka on "puhdasta", hyihyi mitään valmisruokia ainakaan ja töihinkin kuskataan muovipurkeissa pelkkää riisiä kera kuivan kanan kera ja muutama parsakaalinpala siinä päällä ja ooh kun on parasta ikinä. Ja sitten kahvitunnilla rahkaa, jossa on MAKEUTUSAINETTA. Ja sitten väserretään sheikkerissä tehtäviä jauhojuomia, joissa on makeutusaineita ja väriaineita. Proteiinipatukat ne vasta suosittuja ovatkin, huolimatta kohtuullisesta määrästä erilaisia lisäaineita ja makeutusaineita.

Mikä tässä on logiikkana? Mouhotaan puhtaasta ruoasta, mutta tämä pätee vain siihen mitä on lautasella? Muuten voi syödä mitä tahansa E-koodistoa eikä haittaa yhtään?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ajatellut...

Vierailija
2/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä fitnessbuumia. Terveydelle älyttömän vaarallista ja oksettavan näköistä! Miten joku voi kuvitella olevansa kaunis fitnessulkonäöllä? Hyi! Naisen ja miehen kuuluu näyttää ihmiseltä eikä miltään mutanttitappajahirviöltä! Kyllä tää maailma on ihan vinksahtanu kaikin puolin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se trendikkyys mikä ratkaisee. Ei ole erityisen trendikästä vetää jotain Saarioisten tarjousmaksalaatikkoa, joten se on ehdoton no no. Kun taas jokin proteniinirahka se vasta pinnalla onkin.

Vierailija
4/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja mitä se "puhdas" ruoka siis tarkoittaa? Tätä ei ole kukaan selittänyt. Joku jopa väitti, että puhdasta ruokaa syömällä ei voisi lihoa. Hmm, riippuu varmaan täysin määristä?

Vierailija
5/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä järkeä tuollaisessa kurinalaisessa elämässä on. Minä olen tänne elämään tullut ainakin nauttimaan enkä stressaamaan ulkonäöstäni! Kauneus on hyvinvointia ja onnellisuutta! Ei tarkkoja mittoja ja kiinteitä reisejä.

Vierailija
6/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä järkeä tuollaisessa kurinalaisessa elämässä on. Minä olen tänne elämään tullut ainakin nauttimaan enkä stressaamaan ulkonäöstäni! Kauneus on hyvinvointia ja onnellisuutta! Ei tarkkoja mittoja ja kiinteitä reisejä.

Reisejä?

Vierailija
7/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä fitnessbuumia. Terveydelle älyttömän vaarallista ja oksettavan näköistä! Miten joku voi kuvitella olevansa kaunis fitnessulkonäöllä? Hyi! Naisen ja miehen kuuluu näyttää ihmiseltä eikä miltään mutanttitappajahirviöltä! Kyllä tää maailma on ihan vinksahtanu kaikin puolin...

Mutanttitappajahirviö :D

Vierailija
8/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisillä on erityiset käsitykset asioista. Usein ne jotka käyttävät makeutusaineita eivät yleensä ole niitä joille on tärkeää olla puhdas ja luomu. Itse luomuna en todellakaan käytä makeutusaineita vaan luomuhunajaa smoothiessani. Oma mielipiteeni on että nuo makeutusaineiden käyttäjät ovat täysin eri klaania kuin luomut ja he metsästävät ennenkin 0-kaloreita luonnollisuuden sijaan.

Vierailija
9/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota olen ihmetellyt kauan. Nuo proteiinijauheet sun muut on täynnä kaikkea paskaa. Proteiinirahkat ja muut on myös ihan huijausta, ei siihen rahkaan saa lisättyä määräänsä enempää proteiinia. Eikä keho edes voi käsitellä hirveitä määriä protskuja.

Minä syön mielestäni tosi terveellisesti. En syö lihaa, teen itse kaikki ruoat. Eineksiä en ole ostanut vuosiin. Noihin protskupatukoihin ja muihin ensellaisiin koskisi.

Jotakin mielestäni kertoo sekin, että huomattava määrä näistä harrastajista on sairastunut johonkin suolistosairauteen.

Vierailija
10/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haluun mitata ruuat ja syödä muovikuoret. Suurin syy on se että saan suunnitellut 1450 kilokaloria päivässä. Ei ole pelkoa lihomisesta... Pe tai la voi ottaa yhden lasin valkoviiniä.

Vierailija
11/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla keinotekoisesti makeutetuilla voi niin helposti huijata makeanhimoaan ja kuvitella silti syövänsä terveellisesti. Toki jos terveys ja puhtaus tarkoittaa vain mahdollisimman timmiä ja rasvatonta vartaloa, nuo ovat varmaan sokeriversioita terveellisempiä, mutta muuten kaikki aspartaamit ovat varmasti sokeria pahempia myrkkyjä.

Olen kyllä itsekin sortunut kaikenlaisiin keinomakeutettuihin proteiinituotteisiin silloin tällöin, mutta en aio koskea niihin enää luettuani taas yhden uutisen makeutusainejuomien vaikutuksista aivoihin.

Vierailija
12/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mon ami, mutta minulle protsku jauho on vain palautusjuomana treeneissä, stevialla makeutettua luonnollista. Rahka on tavallista rahkaa ilman makeutusaineita ja vain 250g iltapalana, koska maitotuotteet eivät ole terveellisiä, mutta mainioita hidasta proteiinia yötä varten.

Ruokavalioni on 3500kcal eli ei tule nälkä. Puuroa, kokonaisia kananmunia, banaaneja, omenia, avocadoja, riisiä, kalaa, kanaa, pähkinöitä, täysjyvä näkkäriä, oliiviöljyä, voita, erillaisia kaaleja, porkkanoita etc. Juomana aina vain vettä ja kahvia. Ei sokeria tai vehnää. Tuon terveellisemmin ei oikein sekasyöjä voi syödä.

Tiedän, että olet kateellinen, koska et omaa itsehillintää ja tuloksesi salilla ovat noh.. vähemmän tyydyttäviä, koska et ole valmis ylittämään itseäsi. Pelkäät kipua, kunniaa ja glooriaa. Sinusta ei ole nostamaan kovaa rautaa kilkkeessä olympuksen.

Olet harrastelija, minulle se on elämäntapa, way of life..

Vierailija
13/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on vinksahtanut kun elintasosairauksien länsimaissa lihavuus on normi. Kyllä tuo on terve suuntaus..

Vierailija
14/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se puhdas ruoka on sitä että syödään kasviksia, marjoja, joku hiilarin lähde (pasta,riisi,peruna) proteiinia: lihaa, kanaa, kalaa marinoimattomana. Maitotuotteet. Kastikkeet esim. tomattipohjaisia ei mitään kermasössöjä. Tehdään ruoka itse mahd. tuoreista aineksista ilman lisäaineita. Vältellään lisättyä sokeria.

Kuka sitten käyttää mitäkin lisäravinteita, jotka ei enää kuulu puhtaasti syömiseen.

Vierailija
15/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, kyllähän tosiasia on että lihastreeni tekee kropasta kauniimman. Tämä on ihan fakta. Kun aikanaan itse aloitin salitreenauksen (siis ihan syömällä tavallisesti, en mitään "puhdasta ruokaa" saati jauhoja vaan normiperusruokaa ja lounasruokalatarjontaa), jo puolessa vuodessa 3 x viikossa treenauksella näkyi selvä ero, selluliitit hävisivät, kiinteytyi, lihaserottuvuuttakin jo himen havaitsi. Tosin olin jo valmiiksi hoikka niin siksi treeni ns. tarttui nopeasti kun ei ollut isompia rasvakerroksia laihdutettavana lihasten päällä.

Se, pitääkö sitten kauniina sitä kisakuntoa, onkin asia erikseen. Mutta sennäköisenähän ei kuljeta jatkuvasti, vaikka monella tuntuu olevan käsitys että jos nainen käy salilla, hän on aina rahkaa ahtava kuiva lihaskimppu kera kumipallojen. Eivätkä kaikki sellaisiksi edes halua, suurin osa haluaa vain näyttää perushyvältä ja saada hyvän lihaskunnon, joka naisilta yleensä puuttuu.

Vierailija
16/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko joku perustella proteiini jauhojen vaarallisuuden? Urheilijat tuppaavat harjoittelemaan ja näin ollen tarvitsevat tai ainakin haluavat saada tarpeeksi proteiinia kehittyäkseen. Tietenkin ruoasta olisi parhain saada kaikki tarvittavat, mutta entä jos olet esim. työssä käyvä tai omaat aktiviteetteja niin ehditkö kantaa aivan kaikkialle purkissa ruokaa? Proteiini juomat on aika helppo hulauttaa nielusta alas ja nauttia laadukasta proteiinia (riippuu toki valmisteesta) silloin, kun sitä tarvitsee. Ihmiset voisivat ottaa selvää asioista ennen, kuin alkavat jauhaa. Lukekaa mitä ne jauheet sisältää, tankatkaa tietoa vaikka netistä, keskustelkaa faktojen perusteella. Viimeiseksi haluan kysyä miksi fitness raapii teidän persettä? Ei teidän (onneksi) tarvitse niitä juomia juoda :)

Vierailija
17/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken lisäksi suurin osa marketeissa myytävistä lisäravinteista on aika huonolaatuisia. Tuollainen linkki tuli joskus vastaan ja se on hiljentänyt aika monen PT:n kun harva niistä laatuasioista tietää mitään.

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14418129/nain-testaat-ptn-rehellisyyden

Vierailija
18/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mitä se "puhdas" ruoka siis tarkoittaa? Tätä ei ole kukaan selittänyt. Joku jopa väitti, että puhdasta ruokaa syömällä ei voisi lihoa. Hmm, riippuu varmaan täysin määristä?

Paistettu sianihra on puhdasta ruokaa. Sitä syömällä siis ei voi lihoa? Selvä :D

Entä nämä nutellat ja kookosrasvat? Pelkkää kovaa (huonoa) rasvaa, mutta jostakin syystä grilliruoan rasva lihottaa, mutta näiden ei. Nämä ovat suorastaan terveellisiä.

Ja se on jotenkin huvittavaa, että ensin meuhkataan kuinka karkit, suklaat ja pullat on kamalista kamalinta, hiilareita, tulee läskiä ja ties mitä, mutta sitten "sallitaan itselle namipäivä", jolloin vedetään innoissaan pussikaupalla karkkia, suklaata ja pullaa ja nutellat päälle kun tästä tulevasta tapahtumasta on ensin puhuttu viikko etukäteen. Siis että saa, siis saa, syödä oikein suklaata......

Vierailija
19/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paistettu sianihra on puhdasta ruokaa. Sitä syömällä siis ei voi lihoa? Selvä :D

Entä nämä nutellat ja kookosrasvat? Pelkkää kovaa (huonoa) rasvaa, mutta jostakin syystä grilliruoan rasva lihottaa, mutta näiden ei. Nämä ovat suorastaan terveellisiä.

Ja se on jotenkin huvittavaa, että ensin meuhkataan kuinka karkit, suklaat ja pullat on kamalista kamalinta, hiilareita, tulee läskiä ja ties mitä, mutta sitten "sallitaan itselle namipäivä", jolloin vedetään innoissaan pussikaupalla karkkia, suklaata ja pullaa ja nutellat päälle kun tästä tulevasta tapahtumasta on ensin puhuttu viikko etukäteen. Siis että saa, siis saa, syödä oikein suklaata......

Vittu sä oot kujalla.

Vierailija
20/67 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vain tuhti voi olla onnellinen? Aika moni ylipainoinen tuntuu olevan kaikkea muuta kuin onnellinen ainaisten painonvartijadieettiensä ja rasvasieppariensa kanssa, siinä välissä tilataan muutama laihdutusvyö ostosteeveestä. En nyt sitten tiedä, miten tuo poikkeaa siitä, jos joku kyttää syömisiään ja reuhtoo salilla vahtien jokaista rasvagrammaa. Jonkinlainen tyytymättömyys omaan kehoon siinä on molemmilla, reisien timmiydestä riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi